Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adam
Świeżak
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:48, 03 Paź 2010 Temat postu: Pytanie o końcówki kierownicy. |
|
|
Wita. Mam zamiar w swoim Z 750S zmienić końcówki kierownicy. Z tym, iż znalazłem takie od 50 g do 170 g. Pytanie jakie wybrać i jak waga wpływa na kierowanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:33, 03 Paź 2010 Temat postu: Re: Pytanie o końcówki kierownicy. |
|
|
Adam napisał: | jak waga wpływa na kierowanie. |
Na kierowanie nie wpływa, ale na mrowienie w palcach tak, ale na to większość osób nie zwraca uwagi
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:59, 04 Paź 2010 Temat postu: Re: Pytanie o końcówki kierownicy. |
|
|
Mariusz napisał: | Adam napisał: | jak waga wpływa na kierowanie. |
Na kierowanie nie wpływa, ale na mrowienie w palcach tak, ale na to większość osób nie zwraca uwagi |
...adrenalina robi swoje!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adam
Świeżak
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:27, 04 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Wasza fachowa porada mnie powaliła. Naprawdę można się od was dużo nauczyć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
loozzz
Zetofil
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1050
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:35, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Adam, wiadomo, że im cięższe tym mniej wibracji na kierownicy, dlatego nikt się aż tak nie wysilał, żeby to wyjaśnić.
Pozdro.
|
|
Powrót do góry |
|
|
rednose
Bywalec
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Syreni Gród Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:55, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Wasza fachowa porada mnie powaliła. Naprawdę można się od was dużo nauczyć. | Twój problem mnie powalił !! jak na prawą założysz 50 g a na lewą 170g to nie utrzymasz moto w linii prostej !! Czy naprawdę uważasz, że końcówka kierownicy o wadze 50-170 g może mieć znaczący wpływ na prowadzenie 220 kg maszyny.
|
|
Powrót do góry |
|
|
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:54, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Niektórzy jeżdżą bez...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:20, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
rychu napisał: | Niektórzy jeżdżą bez... |
Na krótkim dystansie nie ma to znaczenia, ale po przejechaniu 300 km trzeba 10 minut odczekać aż palce przestaną boleć. Mimo to też miałem zamontowane lekkie końcówki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
yamacek
Znajomy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:45, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Czym cięższe tym bardziej komfortowe, natomiast faktycznie na krótkich dystansach może to być zupełnie nieodczuwalne. Jakoś nie mam przekonania do lekkich aluminiowych końcówek.
Ostatnio zmieniony przez yamacek dnia Wto 16:45, 05 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:23, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
lekkie koncówki nie daja żadnego efektu komfortu jazdy czyli w dłuższej trasie drętwieją palce a nawet czasami całe ręcę dlatego lekkie końcówki mają znaczenie tylko optyczne
ciężkie końcówki zmieniają charakterystykę drgań kierownicy dzięki czemu oprócz zalet optycznych staja sie praktyczne gdyż nie powstają efekty drętwienia a napewno maleją.
pozdrawiam i życzę udanego zakupu
|
|
Powrót do góry |
|
|
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:12, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
No i w przypadku szlifa ,mniej ucierpi maneta.klama i kiera
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:07, 05 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Niestety cięższe końcówki zazwyczaj nie są tak ładne jak lekkie aluminiowe. A więc albo wygląd albo komfort.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 6:20, 06 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Cześć. No i ja nic nie wiedziałem o tych końcówkach. Myślałem, że ręce drętwieją mi z powodu zbyt dużego nacisku na kierę. Końcówki mam oryginalne. Czy zamontowanie cięższych może coś zmienić na lepsze?. Pytanie głównie do Mariusza.
Pozdrawiam
Jacek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:10, 06 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Jacek napisał: | Czy zamontowanie cięższych może coś zmienić na lepsze? |
Niestety, jeśli masz fabryczną kierownicę i końcówki, to raczej wiele się nie da poprawić. Cięższe końcówki drgań już bardziej nie zniwelują, raczej przeniosą je w inny zakres obrotów silnika. Wcześniej o tym nie napisałem, że nawet z lekkimi końcówkami mrowienie palców dokucza po jeździe z prędkościami 100-150 km/h. Niestety jest to najczęściej wykorzystywany zakres prędkości podczas dłuższych przejazdów. Kiedyś zrobiłem traskę troszkę większym ogniem i palce nie bolały, może adrenalina łagodziła ból Wniosek z tego, że zetem nie wolno jeździć wolno.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:56, 07 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Zreszta te oryginalne koncowki sa naprawde duze i watpie czy daloby rade zrobic cos ciezszego i w miere wygladajacego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|