Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PhoenIX_rc
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WaWa Płeć:
|
Wysłany: Nie 1:57, 01 Gru 2013 Temat postu: Z750 '03 :) relacja z naprawy + modyfikacje |
|
|
Witam
Nie ma na tym forum odpowiedniego działu na wątek jaki chciałem rozpocząć więc zacznę w galerii.
Chciałbym przestawić Wam historię mojego zeta po przejściach.
Trafił do mnie z UK i przed zakupem widziałem go tylko na foto - wystarczyło żeby przypadł mi do gustu. To był typowy strzał w ciemno ale nie żałuję.
Jak to Anglik niestety jest trochę zaśniedziały.
Ale miał też przyjemną niespodziankę: podgrzewane manetki i podwójny mega głośny klakson, jeździł po Londynie więc pewnie był tam potrzebny
Spodziewałem się że z racji ceny za jaką udało się go kupić będzie przy nim trochę pracy.
Nie boję się ubrudzić sobie rąk - wręcz to lubię
Zacząłem doprowadzać go do stanu używalności i przygotowałem do pierwszego przeglądu w kraju i przerejestrowania. Wtedy właśnie zaliczyłem fatalną glebę.
Nie chcę się rozpisywać na ten temat ale po zmianie świec kiedy wróciły mu konie mechaniczne wyprowadziłem go na szybki test i zaliczyłem uślizg przedniego koła na niewielkim dołku podczas mocnego hamowania.
Motocykl przeszlifował spory kawałek jezdni i spotkał się z krawężnikiem.
Uderzył dolną częścią silnika i krawężnik katapultował go w powietrze na dwa metry następnie upadł na drugi bok…
Takim sposobem mam do naprawy obie strony moto.
Po oględzinach uszkodzone:
-urwany lewy set
-pęknięty prawy tylny set
-zgięta kierownica z ciężarkami
-obie klamki
-lewe lusterko
-przednie kierunki
-zgubione crash pady (nieprawidłowo zamontowane przez angoli)
-wydech pognieciony (był już przerysowany)
-lekko wgnieciony kolektor wydechowy
-popękany zadupek
-bak uszkodzony z obu stron
-czasza popękana ( i tak była w słabym stanie)
-pogięty stelaż czaszy
-i najgorsze czyli silnik, przyjął spory strzał więc pękł dekiel sprzęgła, pękła dolna cześć bloku i przeszlifowany jest na wylot dekiel impulsatora.
Rozsądek pewnie podpowiadałby żeby takie moto sprzedać na części ale ze względów osobistych postanowiłem go przywrócić do stanu świetności przed przyszłym sezonem.
Postaram się opisać przebieg napraw i modyfikacji jakie chcę przeprowadzić.
Mam bardzo małe doświadczenie w naprawie motocykli ale jestem pewien że sobie poradzę, liczę na Wasze porady i proszę reagujcie jeśli będę chciał zrobić coś głupiego
Prowadzenie takiego wątku mam nadzieję że będzie mnie motywowało do działania aby żeby rzeczywiście na początku nowego sezonu zet był w swoim najlepszym stanie od lat.
Przesyłam stan na dziś:
Pozdrawiam,
Robert
Ostatnio zmieniony przez PhoenIX_rc dnia Nie 21:24, 02 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
totzkep
Zaglądacz
Dołączył: 23 Lut 2013
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Władysławowo Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:16, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
sporo pracy powodzenia, idzie zima czasu więcej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
wania123
Stary wyga
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wawa Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:59, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
generalnie najbardziej problematyczny będzie silnik, ja bym ci radził klamki, kierunki czy kierownice kupić jakieś fajne tuningowe, pasujące kolorystycznie do moto, z wydechem tak samo jakiś akcesoryjny, co jakiś czas można jakiś trafić w dobrej cenie na alledrogo, sety jak chcesz oszczędnie to można pospawać
Ostatnio zmieniony przez wania123 dnia Nie 13:03, 01 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
D0minik
Znajomy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:01, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Serce się kraja na taki widok. Zwłaszcza, że mam takiego samego w tym samym malowaniu z tego samego kraju ;p
Nie lepiej będzie wsadzić silnik od Z1000 ? Prawie wszystko jest plug&play, więc problemów z tym nie będziesz miał, a koszta wyjdą bardzo podobne.
|
|
Powrót do góry |
|
|
PhoenIX_rc
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WaWa Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:01, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Witam
Mam na oku silnik od Z750S z przebiegiem 28tys.
Mogę dostać komplet z deklami, wtryskami i airboxem - ułatwiło by to sprawę i zmniejszyło ryzyko popełnienia gdzieś błędu jeśli zrobię transplantację całego zestawu.
Jutro mam dostać wycenę tego zestawu. Jak myślicie ile to powinno kosztować?
Do tej pory kupiłem już:
- klamki CNC z ebay - czarne
- oryginalny wydech
- kompozytową czachę
- bak lekko uszkodzony - myślę że poradzę sobie z naprawą
- wyświetlacz biegów
- kierownicę z ciężarkami od Z750S (do weryfikacji czy jest 100% prosta)
- Zadupek czarny
- naklejki
Mam jeszcze plany co do tego pogniecionego wydechu. Skrócę go, wypruję i pomaluję na czarno Macie może jakieś linki jak się do tego zabrać?
Korzystając z możliwości chcę zmienić kolor lakieru na czarny mat.
W pracy mam pistolet i miejsce do malowania więc będę próbował zrobić to samodzielnie.
Przy okazji drobne pytanie:
Czy taki wgniot negatywnie wpłynie na pracę silnika?
Jeśli tak to czy są proste metody na wyciągnięcie takiego wgniotu?
Ostatnio zmieniony przez PhoenIX_rc dnia Nie 14:07, 01 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kjezz
Z-zlot friend
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:19, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Pogadaj z Avatorem . Ma w dobrej cenie Piecyk , wtryski od Z 1000 . To się bardziej opłaca
Jak chcesz czachę to mam PW
Ostatnio zmieniony przez kjezz dnia Nie 14:22, 01 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PhoenIX_rc
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WaWa Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:27, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
D0minik napisał: |
Nie lepiej będzie wsadzić silnik od Z1000 ? Prawie wszystko jest plug&play, więc problemów z tym nie będziesz miał, a koszta wyjdą bardzo podobne. |
Zawsze lepiej jest mieć więcej ale nie chciałbym za dużo kombinować.
Poza tym mocy jak na razie mi nie brakuje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
D0minik
Znajomy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:40, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
W normalnych warunkach tego nie odczujesz. Może setne mocy stracił. Zresztą db-kilery znacząco zwężają średnicę przelotu, a mocy bardzo mało ubywa także ta wgniotka to tylko estetyka.
Odnośnie wydechu to pustego nie zostawiaj, będzie identyczny dźwięk jak na samym kolekotrze + bardzo wysokie i uciążliwe brzęczenie przez rezonans blachy. Aby wydech jako tako działał musiałbyś dorwać perforowaną rurkę, matę stalową jako wytłumienie i kilka innych pierdółek. Ogólnie licz sie z kosztem ok. 150 złotych na same części do wydechu. Jest ten plus, że nasadka wydechu jest na nity także bez spawania da radę do zrobić jak się człowiek uprze.
Dla mnie Zecior trochę za małego pazura ma, z tego względu chcę też sprzęt na wiosne zmienić No, ale kto co lubi, jeden woli przejażdżki, a ja lubie pałować
|
|
Powrót do góry |
|
|
wania123
Stary wyga
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wawa Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:51, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
ciężko będzie ci bez profesjonalnego sprzętu i komory umalować samemu matem, bo nie spolerujesz ewentualnych niedoskonałości
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:44, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
a co chcesz modyfikować ??
wsprawie wgnitki, osobiscie nie spotkałem nikogo kto to robi za przyzwoitą kase, jesli sie tego podejmują, z nierdzewką nie ma problemu u większości spawaczy, ale z tytanem może być trudniej, napisałem Ci PW.
|
|
Powrót do góry |
|
|
PhoenIX_rc
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WaWa Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:15, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
avator napisał: | a co chcesz modyfikować ??
|
Pytasz o modyfikację wydechu?
Generalnie wydech jest w tak słabym stanie że nikt go nie kupi, więc chcę poeksperymentować -przydałoby się więcej basu.
EDIT:
OK po przestudiowaniu forum wydech zamierzam dać niejakiemu Edziowi także ta sprawa jest już nieistotna.
Ostatnio zmieniony przez PhoenIX_rc dnia Wto 9:48, 03 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PhoenIX_rc
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WaWa Płeć:
|
Wysłany: Pon 5:45, 23 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Witam
Udało mi się znaleźć silnik od Z750S już razem z kolektorem wydechowym więc za waszą radą wymienię silnik w całości.
Zastanawiam się jeszcze co zrobić ze starym silnikiem ale chyba pójdzie na części na allegro.
Tymczasem w domu mam już komplet owiewek i przygotowuje je do malowania.
Szukam również miejsca w Warszawie gdzie będę mógł przeprowadzić operację przeszczepu silnika. Czy ktoś z forumowiczów zna lub dysponuje miejscem w garażu gdzie można się za to zabrać?
Najlepiej lewobrzeżna Warszawa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:25, 23 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Napisz na końcu ile za wszystko wyszło kasy z portfela,niech będzie dla potomnych?!
|
|
Powrót do góry |
|
|
toble011186
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Mazury Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:53, 28 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Stary przykra sprawa no ale sprzęta szkoda
|
|
Powrót do góry |
|
|
PhoenIX_rc
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WaWa Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:35, 02 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Znalazłem ostatecznie miejsce gdzie moge spokojnie rozkręcić moją maszynę na części pierwsze. Mam już większość potrzebnych do naprawy elementów.
w tej chwili moto wygląda tak
Następny krok to czyszczenie i powoli zabieram się na składanie.
Co do kosztów to cięzko będzi oszacować ile kasy posżło bo kupiłem praktycznie drugie moto na części (bez ramy)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|