Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wojteq93
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:37, 16 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
A jak kazali Ci docierać go? Jestem ciekaw czy każdy serwis te same dane podaje (jak w książce)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Czw 5:48, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Wojteq93 napisał: | A jak kazali Ci docierać go? Jestem ciekaw czy każdy serwis te same dane podaje (jak w książce) |
Wczoraj Zecia miała pierwszą przejażdżkę - nawinąłem 100 km, ale jeszcze trochę wieje po łapach. Co do docierania - pierwsze 800 km pilnować obrotów i nie przekraczać 4000, natomiast od 800 do 1600 obroty max 6000. I tego się trzymam
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:17, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
warto się tego trzymać uwierz mi i pamiętaj , że pierwszy raz olej wymienisz po 1200 km a nie po 6000
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:21, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
pitrak napisał: | warto się tego trzymać uwierz mi i pamiętaj , że pierwszy raz olej wymienisz po 1200 km a nie po 6000 |
Wiadomo
A olej będzie wymieniony wraz z filtrem przy 1000 km, czyli na pierwszym serwisie, gdzie sprawdzą też dokręcenie śrub i inne pierdoły - taka procedura, ale to chyba każda marka ma procedury pierwszego przeglądu po 1000 km
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wojteq93
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:24, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Noo to mi tak samo powiedzieli, staram się nie przekraczać tych 4 choć ciężko ;/
oczywiście dałem się bratu przejechać i nie wiedział i pojechał 6tyś obrotów, ale jedno razowo to myślę, że nic nie będzie oczywiśćie na low jeżdzę.
Ja mam ze 112 przejechane, zimno ale co okazja to robię żeby dotrzeć to.
Zobacz na przednim sworzniu co koło na nim się obraca czy masz wycieki z uszczelniaczy- u mnie się pojawiły. I muszę to zgłosić na przeglądzie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:11, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Wojteq93 napisał: | Noo to mi tak samo powiedzieli, staram się nie przekraczać tych 4 choć ciężko ;/
oczywiście dałem się bratu przejechać i nie wiedział i pojechał 6tyś obrotów, ale jedno razowo to myślę, że nic nie będzie oczywiśćie na low jeżdzę.
Ja mam ze 112 przejechane, zimno ale co okazja to robię żeby dotrzeć to.
Zobacz na przednim sworzniu co koło na nim się obraca czy masz wycieki z uszczelniaczy- u mnie się pojawiły. I muszę to zgłosić na przeglądzie. |
Nic się nie martw, mi też w ASO powiedzieli, że jak przy wyprzedzaniu zajdzie potrzeba, to można mu dać w palnik do 5-6 tys. Te 4 tys to po prostu wytyczna, jak raz-dwa razy przekroczysz to przecież nic się nie stanie Chociaż ja staram się unikać takich sytuacji - dziwne uczucie, jak Cię wszyscy wyprzedzają, no ale co zrobić ;D
Co do wycieków - u mnie suchutko.
A jeżeli chodzi o mapy, KTRC itd - to nie ma znaczenia przy docieraniu. Możesz śmigać na F i KTRC1 lub nawet Off. Ba, mi mechanik z ASO na pytanie, czy mogę np docierać z kuframi czy pasażerem odparł, że to nie ma żadnego znaczenia, byle nie kręcić wysoko silnika i nie odpalać na postoju (a jak już odpalać, to zaraz jechać - kwestia smarowania). Ale jak na razie jeżdżę solo, bez kufrów, jak fabryka stworzyła.
Ostatnio zmieniony przez damiang dnia Czw 9:13, 17 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
czarek01
Bywalec
Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie - otwock Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:28, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Wczoraj odebrałem swojego (fotki dziś wieczorem) i zrobiłem 330 km.
Masakra z tymi obrotami ale jak mus to mus.
Nie pojawiły się żadne wycieki ale jeszcze dziś sprawdzę dokładnie (oby po nocy nic się nie pojawiło)
Potwierdzam 1000km i 3-4 tys obr. i ewentualnie więcej przy np wyprzedzaniu. Po wymianie oleju po 1000tys jazda na normalnych obrotach. Ale wiadomo.... będę jakiś czas ją oszczędzał
Powodzenia
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wojteq93
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:08, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
no po 800km mówili ze do 1600km do 6tyś/obr. U mnie niestety są wycieki przemyłem zmywaczem, ale delikatnie sie poci- a powinien być suchy element.
A z tym odpalaniem na postoju, że nie można nic nie mówili. Wręcz zawsze się mówi ze trzeba zagrzać torchę silnik- ale jak tak mówią
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:54, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Wojteq93 napisał: |
A z tym odpalaniem na postoju, że nie można nic nie mówili. Wręcz zawsze się mówi ze trzeba zagrzać torchę silnik- ale jak tak mówią |
Moto po odpaleniu powinno w miarę krótkim czasie ruszyć - to podczas jazdy jest najlepsze smarowanie (i nagrzewanie, to też tyczy się samochodów). W późniejszej eksploatacji nie ma to aż tak wielkiego znaczenia, ale przy nowych silnikach lepiej nie stosować praktyki w stylu - zejdę do garażu, odpalę moto na 15 minut, niech się zagrzeje a ja w tym czasie spalę fajkę i nacieszę oczy. Wiadomo, zanim ruszysz trochę popracuje - w instrukcji jest coś o 2-3 minutach, ale nie więcej.
Też rano poleciałem do garażu, aby sprawdzić, czy nic nie cieknie - ale na szczęście nie
Co do tego docierania, to po 800 km można kręcić, ale do 6 tys obrotów (póki nie osiągniesz 1600 km). Będzie łatwiej, bo przy 6 000 rpm już jakieś sensowne prędkości będą, a do tych 4000 rpm to się wleczemy 90 km/h
Fajnie się złożyło, w jednym czasie docierane są 3 ZX'y - tamujemy ruch Panowie!
Ostatnio zmieniony przez damiang dnia Czw 15:01, 17 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wielki
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:42, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Mi ostatnio jak odbierałem Z800 powiedzieli, że to co jest w manualu to jest wersja mega bezpieczna i przesadzona. Kazali pierwsze 200 km spokojnie do 4 tys. później spokojnie do 1000 km żeby go max na 6 tys. wkręcać a od 1000 do 1600 dawać już coraz częściej i stopniowo do 10 tys. żeby się przyzwyczaił na to co go czeka później. Na razie nalatałem 16 km więc jeszcze dużo latanie przede mną.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kluczyk
Dołączył: 16 Lut 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:29, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Mi powiedzieli, żeby pierwszy 1000km do 6 tys, a po wymianie oleju można już normalnie jeździć. Wg mnie te 4 tys obrotów jest mocno przesadzone...
|
|
Powrót do góry |
|
|
mati``
Z-zlot friend
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lębork/Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:38, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Mi przy zakupie mojej zety mówili, że pierwsze 500km na 1/3 mocy (kręciłem ją do 5-6tys), do 1000km na 2/3 mocy (do 8tys.) i po przeglądzie dopiero na fulla
,
|
|
Powrót do góry |
|
|
czarek01
Bywalec
Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie - otwock Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:40, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Te trzy SX na dotarciu .....to może małe zawody kto zrobi te 1000 km szybciej
U mnie 330km
|
|
Powrót do góry |
|
|
REM
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester Płeć:
|
Wysłany: Pią 2:50, 18 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Mam moto od 6 miesięcy przejechane 3500 mil jeszcze 1000 i następny serwis.
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 5:34, 18 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
czyli co ASO to obyczaj Ale to ja już wolę opcję mega bezpieczną, zresztą i tak pogoda nie pozwala na nie wiadomo jakie latanie, więc akurat się na spokojnie ze sprzętem zapoznaję.
No ja już latam drugi dzień z rzędu, na budziku 250 km ;D Jak weekend pozwoli, to planuję dobić do 500-600, także pierwszy serwis już niedługo
I kolejny dodatek do Zeci - Triboseat
Ostatnio zmieniony przez damiang dnia Pią 6:55, 18 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|