Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
loozzz
Zetofil
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1050
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:16, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
gandi napisał: | Można smarować olejem przekładniowym, wychodzi to bardzo tanio, nawet w serwisówce tak zalecają smarować łańcuch. Ja na zimę cały łańcuch mocno nasmarowałem (wręcz zalałem) takim olejem, żeby go zakonserwować, po zimie wytarłem nadmiar, jednak stwierdzam że taki olej bardziej chlapie i na krócej starcza. Wolę Motul Road Plus A nie polecam tego Bel-Ray'a zwykłego.
Jednak tak jak piszę z ekonomicznego punktu widzenia olej przekładniowy wychodzi b. tanio. Aha no i najlepiej smarować łańcuch po jeździe, kiedy jest jeszcze ciepły - smar lepiej wnika. Ja smaruję średnio co 300km, oraz po deszczu i po myciu sprzęta. |
Ale z tą ekonomią to też nie przesadzajmy... Lepiej częściej smarować dobrym smarem, niż co sezon wymieniać napęd.
Ale fakt jest faktem. Bez centralnej stopki jest ciężej.
Czy ktoś wie gdzie odłączyć czujnik stopki od rozrusznika?
Można wtedy przechylić moto na stopkę i na jedynce smarować łańcuch.
Ostatnio zmieniony przez loozzz dnia Pon 12:19, 29 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Flaming
Zetofil
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:26, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Loozzz odradzam takie smarowanie na jedynce!!! Kumpel na kawasaki GPZ600 tak właśnie zrobił i mu ucięło kawałek palca. Ja przechylam delikatnie moto na stopkę tak aby tylne koło oderwało się od ziemi i podkładam drewniany klocek pod silnik moto stoi jak skała i mogę bezpiecznie sobie czyścić i smarować
|
|
Powrót do góry |
|
|
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:32, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Skoro w serwisówce zalecają takie smarowanie to na pewno nie jest gorsze od smaru w sprayu, bo zalecano by tylko smarowanie sprayem.
Wąski ten spray co podałeś to Bel-Ray Super Clean, on jest właśnie podobno super. A ja pisałem o tym zwykłym Bel-Ray'a: [link widoczny dla zalogowanych]
Co do smarowania to polecam zainwestować w stojak pod wahacz - naprawdę ułatwia wszelkie prace przy motocyklu, w tym smarowanie i naciąganie łańcucha. I tak jak Flaming pisze, nie róbcie tego na jedynce ja też słyszałem o takim przypadku jak komuś przeciągło palec.
Ostatnio zmieniony przez gandi dnia Pon 12:33, 29 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
loozzz
Zetofil
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1050
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:35, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
wow... to kolega miał niezłego pecha... Przykro mi.
Tylko wiesz... w garażu w biurowcu, gdzie parkują Bentleye i S-classe, to raczej na drewniane klocki nikt mi nie pozwoli, zwłaszcza, że obok miejsce ma prezesowa budynku. Niestety u mnie w biurowcu, to raczej pedały pracują a nie faceci.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:36, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ten zwykly (zolty kolor smaru) Bel-Ray to TRAGEDIA, meczylem sie z nim ostatni sezon i nie chce nigdy wiecej. Nie trzyma sie w ogole, smierdzi i szybko znika. A ten bialy SuperCelan to znow rewelacja i jest to najlepszy smar jaki mialem do tej pory
|
|
Powrót do góry |
|
|
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:41, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Cerb, dokładnie tak jak piszesz. Ten zwykły jest taki żółto-brązowy - nie polecam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wąski
Zetofil
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:46, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
W sumie z zoltym nie mialem stycznosci, takze nie wiem co o nim sadzic, ale ten do ktorego dalem linka i ktory sam uzywam moge szczerze polecic
|
|
Powrót do góry |
|
|
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:03, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ja miełem właśnie tego białego Bel-Raya i myślałem że to najlepszy smar jaki miałem,aż kupiłem nowego Motula i jak dla mnie osobiście ciutkie lepszy od poprzedniego.
Dlaczego lepszy?!Moje odczucia są takie że przy Belu, po przejechaniu ok150-200 normalnej jazdy oringi (tulejki)na łańcuchu świeciły się ja psu j..a ,a boki kiety dalej były białe.Na Motulu tego nie mam,nawinięte 200km i cały łańcuch dalej się klei .Jeżeli chodzi o te dwa smary to są cacy,bo nie chlapią na fele i wachacz.
No ale o gustach się nie dyskutuje.To tak jak na innym forum kolesie piszą ,że tylko olej przekładniowy, koniec ,kropka
Ostatnio zmieniony przez rychu dnia Pon 18:05, 29 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
anzelmo
Bywalec
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jabłonna Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:44, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ja używam białego valvolina,polecili mi go kolesie którzy latają na enduro i jestem zadowolony-dosyć długo trzyma się na łańcuchu i praktycznie nie chlapie na felgę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 21:36, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ja się smaruję takim czymś. Wurth Spray do łańcuchów
Do smarowania i trwałej konserwacji łańcuchów motocyklowych oraz innych
przekładni łańcuchowych.
Art. nr A0890 105 5
Pojemność: 150 ml
Art. nr A0890 105 51
Pojemność: 500 ml
● Smar o dużej odporności na wysokie naciski powierzchniowe i dużej lepkości.
● Zapobiega zbyt szybkiemu zużyciu pracujących elementów i redukuje hałas.
● Tworzy szybkoschnącą, elastyczną,ciągliwą powłokę smarująco – ochronną.
● Nieagresywny w stosunku do O-ringów z perbunanu.
● Chroni przed korozją.
● Bezbarwny.
Zastosowanie:
Do konserwacji i smarowania: przekładni łańcuchowych w motocyklach, rowerach, oraz innych
łańcuchów drabinkowych, otwartych kół zębatych, zębatek, prowadnic, narażonych na działanie
wody, pary wodnej, kwasów niestężonych i zasad.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kobong
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mogilno Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:04, 30 Mar 2010 Temat postu: smarunki |
|
|
Hej!Ja myje pędzelkiem i naftą.Następnie Bel-ray super clean.Ostatnio pojechałem czejna w/g porad z motormanii -po nafcie gąbka nasączona olejem mineralnym po 10 minutach zapryskalem go lekko Bel-rejem.Było całkiem bojowo.
|
|
Powrót do góry |
|
|
herber
Bywalec
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Śro 7:39, 31 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ja pryskam motulem [link widoczny dla zalogowanych].. z opinii wychodzi, że zachowuje się podobnie do BelRaya którego jak widzę sporo ludzi tu używa.
|
|
Powrót do góry |
|
|
xede
Stary wyga
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 557
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: łódź Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:10, 31 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
przede mną pierwsze smarowanie, zakupilem tego bel-ray'a super clean zobaczymy jak sie sprawdzi
|
|
Powrót do góry |
|
|
herber
Bywalec
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:26, 31 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
xede napisał: | przede mną pierwsze smarowanie, zakupilem tego bel-ray'a super clean zobaczymy jak sie sprawdzi |
To pamiętaj żeby najpierw dobrze łańcuch wyczyścić.. moim zdaniem nie ma sensu smarować jak cały piachem i kurzem jest oblepiony
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł
Świeżak
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:55, 03 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
a czym najlepiej wyczyścić np. naftą czy czymś innym
|
|
Powrót do góry |
|
|
|