Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
jaki smar do łańcucha??
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> O motocyklach ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loozzz
Zetofil



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1050
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:16, 29 Mar 2010    Temat postu:
gandi napisał:
Można smarować olejem przekładniowym, wychodzi to bardzo tanio, nawet w serwisówce tak zalecają smarować łańcuch. Ja na zimę cały łańcuch mocno nasmarowałem (wręcz zalałem) takim olejem, żeby go zakonserwować, po zimie wytarłem nadmiar, jednak stwierdzam że taki olej bardziej chlapie i na krócej starcza. Wolę Motul Road Plus Wink A nie polecam tego Bel-Ray'a zwykłego.

Jednak tak jak piszę z ekonomicznego punktu widzenia olej przekładniowy wychodzi b. tanio. Aha no i najlepiej smarować łańcuch po jeździe, kiedy jest jeszcze ciepły - smar lepiej wnika. Ja smaruję średnio co 300km, oraz po deszczu i po myciu sprzęta.


Ale z tą ekonomią to też nie przesadzajmy... Lepiej częściej smarować dobrym smarem, niż co sezon wymieniać napęd.

Ale fakt jest faktem. Bez centralnej stopki jest ciężej.
Czy ktoś wie gdzie odłączyć czujnik stopki od rozrusznika?
Można wtedy przechylić moto na stopkę i na jedynce smarować łańcuch.


Ostatnio zmieniony przez loozzz dnia Pon 12:19, 29 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Flaming
Zetofil



Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:26, 29 Mar 2010    Temat postu:
Loozzz odradzam takie smarowanie na jedynce!!! Kumpel na kawasaki GPZ600 tak właśnie zrobił i mu ucięło kawałek palca. Ja przechylam delikatnie moto na stopkę tak aby tylne koło oderwało się od ziemi i podkładam drewniany klocek pod silnik Smile moto stoi jak skała i mogę bezpiecznie sobie czyścić i smarować Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:32, 29 Mar 2010    Temat postu:
Skoro w serwisówce zalecają takie smarowanie to na pewno nie jest gorsze od smaru w sprayu, bo zalecano by tylko smarowanie sprayem.

Wąski ten spray co podałeś to Bel-Ray Super Clean, on jest właśnie podobno super. A ja pisałem o tym zwykłym Bel-Ray'a: [link widoczny dla zalogowanych]

Co do smarowania to polecam zainwestować w stojak pod wahacz - naprawdę ułatwia wszelkie prace przy motocyklu, w tym smarowanie i naciąganie łańcucha. I tak jak Flaming pisze, nie róbcie tego na jedynce ja też słyszałem o takim przypadku jak komuś przeciągło palec.


Ostatnio zmieniony przez gandi dnia Pon 12:33, 29 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
loozzz
Zetofil



Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1050
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:35, 29 Mar 2010    Temat postu:
wow... to kolega miał niezłego pecha... Przykro mi.

Tylko wiesz... w garażu w biurowcu, gdzie parkują Bentleye i S-classe, to raczej na drewniane klocki nikt mi nie pozwoli, zwłaszcza, że obok miejsce ma prezesowa budynku. Niestety u mnie w biurowcu, to raczej pedały pracują a nie faceci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:36, 29 Mar 2010    Temat postu:
Ten zwykly (zolty kolor smaru) Bel-Ray to TRAGEDIA, meczylem sie z nim ostatni sezon i nie chce nigdy wiecej. Nie trzyma sie w ogole, smierdzi i szybko znika. A ten bialy SuperCelan to znow rewelacja i jest to najlepszy smar jaki mialem do tej pory
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gandi
Stary wyga



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:41, 29 Mar 2010    Temat postu:
Cerb, dokładnie tak jak piszesz. Ten zwykły jest taki żółto-brązowy - nie polecam Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:46, 29 Mar 2010    Temat postu:
W sumie z zoltym nie mialem stycznosci, takze nie wiem co o nim sadzic, ale ten do ktorego dalem linka i ktory sam uzywam moge szczerze polecic
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rychu
Zetofil



Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:03, 29 Mar 2010    Temat postu:
Ja miełem właśnie tego białego Bel-Raya i myślałem że to najlepszy smar jaki miałem,aż kupiłem nowego Motula i jak dla mnie osobiście ciutkie lepszy od poprzedniego.
Dlaczego lepszy?!Moje odczucia są takie że przy Belu, po przejechaniu ok150-200 normalnej jazdy oringi (tulejki)na łańcuchu świeciły się ja psu j..a ,a boki kiety dalej były białe.Na Motulu tego nie mam,nawinięte 200km i cały łańcuch dalej się klei .Jeżeli chodzi o te dwa smary to są cacy,bo nie chlapią na fele i wachacz.
No ale o gustach się nie dyskutuje.To tak jak na innym forum kolesie piszą ,że tylko olej przekładniowy, koniec ,kropka Very Happy Razz


Ostatnio zmieniony przez rychu dnia Pon 18:05, 29 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anzelmo
Bywalec



Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jabłonna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:44, 29 Mar 2010    Temat postu:
Ja używam białego valvolina,polecili mi go kolesie którzy latają na enduro i jestem zadowolony-dosyć długo trzyma się na łańcuchu i praktycznie nie chlapie na felgę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 21:36, 29 Mar 2010    Temat postu:
Ja się smaruję takim czymś. Wurth Spray do łańcuchów
Do smarowania i trwałej konserwacji łańcuchów motocyklowych oraz innych
przekładni łańcuchowych.
Art. nr A0890 105 5
Pojemność: 150 ml
Art. nr A0890 105 51
Pojemność: 500 ml
● Smar o dużej odporności na wysokie naciski powierzchniowe i dużej lepkości.
● Zapobiega zbyt szybkiemu zużyciu pracujących elementów i redukuje hałas.
● Tworzy szybkoschnącą, elastyczną,ciągliwą powłokę smarująco – ochronną.
● Nieagresywny w stosunku do O-ringów z perbunanu.
● Chroni przed korozją.
● Bezbarwny.
Zastosowanie:
Do konserwacji i smarowania: przekładni łańcuchowych w motocyklach, rowerach, oraz innych
łańcuchów drabinkowych, otwartych kół zębatych, zębatek, prowadnic, narażonych na działanie
wody, pary wodnej, kwasów niestężonych i zasad.
Powrót do góry
Kobong




Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mogilno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:04, 30 Mar 2010    Temat postu: smarunki
Hej!Ja myje pędzelkiem i naftą.Następnie Bel-ray super clean.Ostatnio pojechałem czejna w/g porad z motormanii -po nafcie gąbka nasączona olejem mineralnym po 10 minutach zapryskalem go lekko Bel-rejem.Było całkiem bojowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herber
Bywalec



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:39, 31 Mar 2010    Temat postu:
Ja pryskam motulem [link widoczny dla zalogowanych].. z opinii wychodzi, że zachowuje się podobnie do BelRaya którego jak widzę sporo ludzi tu używa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xede
Stary wyga



Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 557
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:10, 31 Mar 2010    Temat postu:
przede mną pierwsze smarowanie, zakupilem tego bel-ray'a super clean zobaczymy jak sie sprawdzi Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
herber
Bywalec



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:26, 31 Mar 2010    Temat postu:
xede napisał:
przede mną pierwsze smarowanie, zakupilem tego bel-ray'a super clean zobaczymy jak sie sprawdzi Smile


To pamiętaj żeby najpierw dobrze łańcuch wyczyścić.. moim zdaniem nie ma sensu smarować jak cały piachem i kurzem jest oblepiony Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł
Świeżak



Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:55, 03 Cze 2010    Temat postu:
a czym najlepiej wyczyścić np. naftą czy czymś innym
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> O motocyklach ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21  Następny
Strona 4 z 21

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin