Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Jakie paliwo zalewasz do zeta |
95 |
|
59% |
[ 39 ] |
98 |
|
18% |
[ 12 ] |
Czasem to czasem to |
|
22% |
[ 15 ] |
|
Wszystkich Głosów : 66 |
|
Autor |
Wiadomość |
Wąski
Zetofil
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:09, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Juz chwilę temu czytałem jakieś sprawozdania z jakości paliw w Polsce i wcale nie wyglada to najgorzej. Ja polecam te male lokalne stacje. Mam taka pod nosem w Dębicy i naprawde paliwo rewelka. Czasami mam wrazenie ze maja lepsze paliwo niz nasi monopolisci typu BP. Chociaz tam tez tragedii nie ma.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:10, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Wąski napisał: | Juz chwilę temu czytałem jakieś sprawozdania z jakości paliw w Polsce i wcale nie wyglada to najgorzej. Ja polecam te male lokalne stacje. Mam taka pod nosem w Dębicy i naprawde paliwo rewelka. Czasami mam wrazenie ze maja lepsze paliwo niz nasi monopolisci typu BP. Chociaz tam tez tragedii nie ma. |
Która ta stacja w Dębicy ? Dezako ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wąski
Zetofil
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:59, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Nie. Niedaleko osiedla Kępa i szpitala w takim dołku koło rzeczki. Na Kępie mieszkam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 23:39, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ja ze względu na jakość do moto jak i swojej buni leję tylko 98. Im wyższa liczba oktanów tym lepsze osiągi. To, że na oko ktoś nie widzi różnicy... Cóż 'na oko' to wiadomo co można.. Takie parametry można zmierzyć tylko odpowiednimi przyrządami. Myślę, że po przekroczeniu większych przebiegów silnik jeżdżony na lepszym paliwie jak i jego podzespoły będą w lepszym stanie. Zresztą o ile pamiętam v power racing ma 100 oktanów, a w Japonii od lat sprzedają paliwo 101 oktanowe, a jak wiadomo Niemcy (do Polski to paliwo trafia właśnie stamtąd) i Japończycy to dwa mądre narody
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 23:50, 20 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:30, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Wąski napisał: | Nie. Niedaleko osiedla Kępa i szpitala w takim dołku koło rzeczki. Na Kępie mieszkam |
A wiem ! po prawej stronie jak się do obwodnicy wyjeżdża. Następnym razem tam tankuje !
|
|
Powrót do góry |
|
|
jabloniec
Stary wyga
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:09, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
quetz666 napisał: | , a w Japonii od lat sprzedają paliwo 101 oktanowe, a jak wiadomo Niemcy (do Polski to paliwo trafia właśnie stamtąd) i Japończycy to dwa mądre narody |
I to jest wlasnie kolejny mit, w polsce mamy paliwo od dwoch dostawców Loto i Orlen, kumpel jak pracował na Shellu w Gdyni, mowil ze kupują paliwa w Lotosie, wiec naprawde jestem sceptycznie nastawiony do bajek typu V-power tolepsze paliwo. Jak nie widac roznicy to po co przeplacac. Kumpel 2 razy w miesiącu lata do Niemiec i mówi ze na polskiej ON pali 10l a na niemieckiej 8 l ,zawsze przed powrotem tankuje w Niemczech do pełna i jeszcze 20 litrów przywozi. Wiec Ja leje tylko 95
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wąski
Zetofil
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:37, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
jabloniec napisał: | quetz666 napisał: | , a w Japonii od lat sprzedają paliwo 101 oktanowe, a jak wiadomo Niemcy (do Polski to paliwo trafia właśnie stamtąd) i Japończycy to dwa mądre narody |
I to jest wlasnie kolejny mit, w polsce mamy paliwo od dwoch dostawców Loto i Orlen, kumpel jak pracował na Shellu w Gdyni, mowil ze kupują paliwa w Lotosie, wiec naprawde jestem sceptycznie nastawiony do bajek typu V-power tolepsze paliwo. Jak nie widac roznicy to po co przeplacac. Kumpel 2 razy w miesiącu lata do Niemiec i mówi ze na polskiej ON pali 10l a na niemieckiej 8 l ,zawsze przed powrotem tankuje w Niemczech do pełna i jeszcze 20 litrów przywozi. Wiec Ja leje tylko 95 |
A to ciekawe. Chcialbym zobaczyc kiedys jakies badania porownawcze jakosci paliwa i liczby oktanowej w Europie. Ciekawe na ktorym miejscu sie plasujemy.
@tomo Tak to własnie tam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 11:43, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
quetz666 napisał: | Ja ze względu na jakość do moto jak i swojej buni leję tylko 98. Im wyższa liczba oktanów tym lepsze osiągi. To, że na oko ktoś nie widzi różnicy... Cóż 'na oko' to wiadomo co można.. Takie parametry można zmierzyć tylko odpowiednimi przyrządami. Myślę, że po przekroczeniu większych przebiegów silnik jeżdżony na lepszym paliwie jak i jego podzespoły będą w lepszym stanie. Zresztą o ile pamiętam v power racing ma 100 oktanów, a w Japonii od lat sprzedają paliwo 101 oktanowe, a jak wiadomo Niemcy (do Polski to paliwo trafia właśnie stamtąd) i Japończycy to dwa mądre narody |
ja juz nic nie mowie bo mi szkoda klawiatury. Lejcie lotnicze, to bedzie mial lepsze osiagi od gixera 1000 a podzespoly w silniku beda lepsze niz nowe.
peace
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 12:56, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Widzę, że co niektórzy lubią wybiegać nieco na wyrost... Cóż, paliwo o wyższej liczbie oktanowej nadaje się najlepiej do silników mocno wysilonych, wysokoobrotowych, a także doładowanych więc idealnie pasują do nowoczesnych silników w motocyklach sportowych i sportowo-turystycznych. W takich silnikach daje się zauważyć lekki wzrost mocy dlatego paliw wysoko oktanowych używa się w wyścigach czy rajdach. A co do jakości paliwa to także jak w przypadku olejów czy smarów ma ona znaczenie. Paliwo paliwu nierówne. Kolega pracował na shellu i v-powera mieli z Niemiec. Ja jeżdżę na 98 i nigdy mnie ono nie zawiodło.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:41, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
locdog napisał: | ja juz nic nie mowie bo mi szkoda klawiatury. Lejcie lotnicze, to bedzie mial lepsze osiagi od gixera 1000 a podzespoly w silniku beda lepsze niz nowe.
peace |
Od GSX-R 1000 nic nie ma lepszych osiagow . Co do jakosci paliwa to pracuje na stacji paliw i zajmuje sie zamawianiem i przyjeciami paliwa, tankowaniem tez (ON, PB95, PB98, LPG, Opał, ON iZ40, BIO100) Paliwa bierzemy od roznych dostawcow, ale i tak wiekszosc idzie z Olrenu lub Lotosu (juz ktos tu o tym wspomnial), sa tez paliwa z Ukrainy. Roznicy jakosciwej jezeli paliwo idzie bezposrednio z rafinerii nie ma zadnej. Owszem sa rozne specyfikacje ale sa one robione na zamowienie konkretnych firm, ale zwykly smiertelnik tego nie odczuje. Wszelkie niedostatki wychodza wtedy gdy paliwo dostarczane jest od posrednikow. Praktycznie rzcz biorac moga oni robic z paliwem co im sie zywanie podoba ale...i tak nie robia chyba ze chca szybko upasc. W tej chwili dostarczanie paliwa cysterna to masa dokumentow, swiedectw jakosci, pomiarow, temperatur i innych cudow niewidów. Nie wyobrazam sobie zeby komus chcialo sie dolewac 100 litrow np. depresatora (dodatek opozniajacy zamaraznie ON) ktory tez kosztuje niemalo po to tylko zeby zlac 100 litrow ropy. Na cysternach sa plomby, liczniki mierzace kazde wachanie temperatury, ubytki itd. Tez nierealne zeby komus chcialo sie z tym cos robic. Nie liczac juz ze cysterny maja systemy GPS ktore sledza ruch pojazdow i nawet w czasie wydawania paliwa dzowni szef dlaczego cysterna tyle stoi. Duza czesc stacji paliw bierze paliwa od posrednikow, powodem tego jest to ze daja dluzsze terminy platnosci, ale waznym powodem jest tez to ze paliwo ma nizsza temperature niz te z refinerii. Czasem nawet 10 stopni roznicy. W rafinerii zalewasz do cysterny 32 tys litrow ON w temperaturze 32 stopni a dojezdzasz na miejsce i zlewasz 31900 w temeraturze 24 stopni. Czyli stacja paliw jest w plecy 100 litrow. Od posrednikow krztoy sami magazynuja paliwa roznica to 20-30 litrow.
Moze sie zdarzyc ze pracownicy stacji sami cos mieszaja przy paliwach, u nas np. sie nie da bo stacja sterowana jest komputerem i wystarczy dolac 5 litr czegokolwiek do zbiornika i komputer juz wykazuje roznice ktora trzeba pozniej udokumentowac. Nie warto.
A najlepsze jest to ze sam nie tankuje na stacji na ktorej pracuje, powod? Jak mialem jeszcze Zeta to dwa razy zalalem tam paliwo i dwa razy nie moglem odpalic moto;). A wiem ze paliwo jest OK, bo jeszcze nie bylo tak ze ktos nie odjechal a reklamacje mamy raz na rok, z reguly z dupy wzieta . Dziwne nie? Tankuje glownie na Orlenie. Mysle ze to indywidualna "sprawa" kazdego silnika jak zachowuje sie na roznych paliwach.
Zaden ze mnie ekspert ale sporo juz tego widzialem i mysle ze nie ma za bardzo co gdybac tylko lac to na czym moto chodzi dobrze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 13:44, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
95
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:53, 21 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Cerb,po ile masz paliwko?
Sorki za OT,ale nie mogłem się powstrzymać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:13, 22 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Po tyle samo co kazdy . Dzis mialem dostawe PB 95, liczba oktanow wedlug swiadectwa jakosci to 95.4
Ostatnio zmieniony przez Cerb dnia Śro 13:14, 22 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:58, 22 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Cerb napisał: | Po tyle samo co kazdy . Dzis mialem dostawe PB 95, liczba oktanow wedlug swiadectwa jakosci to 95.4 |
To może chociaż hotdogi masz taniej ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 21:06, 22 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
hahah tomo pojechałeś
|
|
Powrót do góry |
|
|
|