Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Jakie paliwo zalewasz do zeta |
95 |
|
59% |
[ 39 ] |
98 |
|
18% |
[ 12 ] |
Czasem to czasem to |
|
22% |
[ 15 ] |
|
Wszystkich Głosów : 66 |
|
Autor |
Wiadomość |
Wierzba
Stary wyga
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sopot Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:28, 19 Cze 2011 Temat postu: Jakie paliwko lejecie? |
|
|
Może i pytanie głupie ale trochę sie zamieszalem, na kursie pamietam ze koleś mi wbijal do głowy ze jak tankuje to jedynie 98 bo do moto 95 to ni huhu. Przyjąłem to jako ze uznałem ze wie lepiej ale potem zauważyłem ze większość leje Itak 95 . Podpytalem kumpli i oni na to ze obojętnie. Co uważacie. Tej kwestii? 98 95 czy obojętnie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Flaming
Zetofil
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:40, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ja leję 95 i nic złego się nie dzieje. Od czasu do czasu zaleję v-powera żeby przegonić układ
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:53, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Cały czas zalewam 95, za drogi interes na 98
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wąski
Zetofil
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:55, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ja 95 a od święta 98, ale rzadko
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wierzba
Stary wyga
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 859
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sopot Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:15, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Czyli ogólnie idea ze tylko 98 nie ma poparcia? Szkoda ze nie spytałem wtedy czemu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:49, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Do Zeta lalem 98 ale po testach (spalanie, osiagi) wyszlo ze to to samo co 95 wiec pozniej tylko 95. Teraz do GSX-R'a lecje 95 ale przy nastepnym takowaniu do pelna zaleje zbiornik 98 zeby sprawdzic jaka bedzie roznica. Najlepiej w jakies dluzszej trasie, zapala sie rezerwa, jade jeszcze tak z 20-30 km zeby zostalo tylko na dnie i zalewam do pelna 98 i lece dalej w trase, mysle ze wtedy najlepiej mozna wyczuc roznice.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Frato
Zaglądacz
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:57, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
tylko 95, nie ma sensu przepłacać
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 23:50, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ja nie wiem skad wzial sie mit, ze im wiecej oktanow tym lepiej, chyba z reklam telewizyjnych. W jaki sposob mozesz odczuc roznice na fabrycznych ustawieniach zaplonu i map paliwa, bo nie bardzo ogarniam jak to moze byc mozliwe?
|
|
Powrót do góry |
|
|
MAT
Stary wyga
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Drohiczyn Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:45, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
A ja mam taką ciekawostkę. W 600RR 2005 w książeczce jest napisane, że silnik jest przystosowany do paliwo 91 oktanów, więc po co lać 98 .
Ja w zecie różnicy nie zauważyłem, w pracy silnika i w jeździe, czy jest 98 czy jest 95, a tankuję przeważnie na jednej stacji. Zauważyłem tylko że czasami, że mniej strzela w wydechach.
W wielu CPN'ach 98 to po prostu 95, niestety u nas lubią kręcić wszyscy. Usłyszałem to od gościa który rozwozi paliwo, jak się nie zmieści do zbiornika z 95 to leją do 98. Swoją drogą Ci kierowcy to mają raj
Ostatnio zmieniony przez MAT dnia Pon 8:46, 20 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
13b
Stary wyga
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolin Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:33, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
fabryka zaleca 95 więc tankuję tylko 95.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:56, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
A jaka to różnica skoro benzyna w PL nie ma tylu oktanów jak ją na stacjach opisują?!
|
|
Powrót do góry |
|
|
chinczyk
Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:10, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ja też leję 95 po próbie z 98 - brak odczuwalnej różnicy w spalaniu czy osiągach. No i do tego serwisówka tak prawi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
dtox
Zaglądacz
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:05, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Zawsze leje 98, wlasnie ze wzgledu na jakosc paliw w polsce.
Lejac 98 mam wieksza szanse miec 95 w baku, niz lejac 95...
Slyszeli o spalaniu stukowym i jego efektach?
Nie latamy cinkocienko, ktore przepali nawet nafte kosmetyczna, tylko dosc mocno wysilonymi, bardzo precyzyjnie wyprodukowanymi silnikami gdzie moc z litra pojemnosci oscyluje powyzej 100KM...
Poza tym jaka jest roznica w cenie, na baku? 5zl? 10zl?
Lewa w gore
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 13:07, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
W instrukcji obsługi znalazłem info, że musi być minimum 91 oktanów.
Dla potwierdzenia fotka
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 19:53, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
dtox napisał: | Zawsze leje 98, wlasnie ze wzgledu na jakosc paliw w polsce.
Lejac 98 mam wieksza szanse miec 95 w baku, niz lejac 95...
Slyszeli o spalaniu stukowym i jego efektach?
Nie latamy cinkocienko, ktore przepali nawet nafte kosmetyczna, tylko dosc mocno wysilonymi, bardzo precyzyjnie wyprodukowanymi silnikami gdzie moc z litra pojemnosci oscyluje powyzej 100KM...
Poza tym jaka jest roznica w cenie, na baku? 5zl? 10zl?
Lewa w gore |
a o czujniku spalania stukowego i wyprzedzeniu zaplonu to slyszal? Stawiam duze piwo temu kto osiagnie spalanie stukowe na seryjnym silniku i paliwie z normalnej stacji:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|