Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 15:51, 20 Mar 2013 Temat postu: Kawasaki Z750 czy Honda Hornet 600 |
|
|
Hej. Obecnie posiadam Honde Hornet 600 z 2006r. i zastanawiam się czy nie nie kupić Z750 z lat 2007-2009 (Hornet idzie wtedy dla brata). Problem jest taki, że z tego co się zorientowałem to ciężko trafić Z750 w dobrym stanie (A Horneta mam w stanie praktycznie idealnym) oraz wydaje się, że Z750 jest trochę bardziej awaryjny.
Pytanie do was: Jeździł ktoś z was Hornetem i Z750 i ma jakieś ich porównanie, ma znajomych którzy mają te motocykle czy najzwyczajniej polecacie Z750?
Jeśli chodzi o przyspieszenie to martwi mnie, że wg. danych technicznych Hornet ma przyspieszenie o 0.2 lepsze (niby nic, ale to przecież 600), kolejna rzecz która mnie martwi do siedzenie dla pasażera: rzadko bo rzadko ale czasem będę kogoś woził na jakieś trasy max 100km.
Motocykl byłby używany do jazdy na przejażdżki do 50 km, bardzo sporadycznie na trasy około 200km.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jaquzie
Świeżak
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:05, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
ja powiem tak - dziwne pytania zadajesz jak na forum Kawy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 16:19, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Czemu dziwne? To jest grupa tematów ogólnie o motocyklach i zastanawiam się czy ktoś ma jakieś porównanie miedzy tymi dwoma motocyklami i ogólnie czy może się jakoś ustosunkować do tego co napisałem. (np. o przyspieszeniu czy wygodzie siedzenia dla paseżera)
|
|
Powrót do góry |
|
|
tecmax
Moderator
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1020
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Sochaczew Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:25, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
u mnie w garażu stoi mój Z750R i roczny Hornet sasiada, jeździłem równiez na nim, niby wszystko fajnie ładnie się prowadzi ale nie ta elastyczność silnika, jest taki "grzeczny".
Kawa ciagnie od samego dołu a horneta trzeba mocniej krecić, w zakrety tez jakoś lepiej mi sie kawa składa. A najlepsze jest to że kazdy chwali swoje a sąsiad jak się przesiadamy równiez twierdzi że na kawie sie lepiej czuje. Co do siedzenia plecaczka, na dystansach do 200-300km raczej nie nazekaja wiem to bo jeżdżę z moim a kolegów plecaczki równiez to potwierdzają, byli i tacy twardziele którzy w dwie osoby pojechali na małym zecie np do chorwacji. jak na aukcji allegro - ZDECYDOWANIE POLECAM
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 16:38, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
tecmax dzięki za odpowiedź!
A jeszcze do Kawy, ten brak rączek z tyłu jakoś specjalnie nie przeszkadza pasażerom z tyłu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
tecmax
Moderator
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1020
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Sochaczew Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:45, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy jeździłeś już duzo z pasazerem, ale generalnie raczki moga byc pomocne przy wsiadaniu lub zsaiadaniu z moto, lub chwilowym ich chwyceniu w celu poprawienia pozycji na motocyklu lub trzymania sie jednorącz. Pasażer trzymający sie tych raczek przy mocniejszym przyspieszeniu po prostu spadł by z moto. Generalnie nikt nigdy z osób które woziłem nie nazekały na brak tego ustrojstwa. Zauwaz że np w nowym Hornecie równiez ich nie ma.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Siwy
Dołączył: 11 Wrz 2012
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kalisz/UK Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:11, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Masterban napisał: | A jeszcze do Kawy, ten brak rączek z tyłu jakoś specjalnie nie przeszkadza pasażerom z tyłu? |
Mam takowe do sprzedania od zeta 2007-2010
Ja je odkręciłem bo nie potrzebne i strasznie psuły tyłek zetki
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:37, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Kolego zetka jest o wiele fajniejsza w prowadzeniu, co do awaryjności uważam że hornet bedzie bardziej awaryjny, pozatym wykonanie horneta mi nie pasuje
|
|
Powrót do góry |
|
|
wania123
Stary wyga
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wawa Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:27, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
większej bzdury niż to że Zety są awaryjne nie słyszałem, nie zastanawiaj się i bierz Zeta
|
|
Powrót do góry |
|
|
D0minik
Znajomy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:09, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Albo yamahe R6, to jest dopiero wygodne ;D
Ja dopiszę do plusów skrzynie biegów. Naprawdę jest wyśmienita, porównując ją do GSR 600 o wiele lepiej sie zmienia biegi w kawie. Lepiej ją czuć, nie słychać stukania podczas zmiany.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kacperski
Bywalec
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: WGM Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:44, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Się od czapy wtrącę, ale w 90% "jak dbasz, tak masz", często niestety masz tak jak dbał poprzedni właściciel. Niewiele współczesnych motocykli można posądzić o wrodzoną awaryjność. Rączka jak najbardziej przydaje, przy przestawianiu motocykla
Poza tym porównujesz 2 motocykle o różnym przeznaczeniu. Hornet ma ogromny potencjał przy "konkretniejszym" użytkowaniu, np. hornet cup albo honda gymkhana, wielu zetów w takich warunkach nie uświadczysz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 22:28, 20 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Zadne wyscigi generalnie oprócz pługu i szybki tuuning na razie mnie nie interesuje.
Chodzi mi o użytkowanie na trasach ~ 50 km, głównie miasto, czasem przejażdźki poza tak do 100 km
|
|
Powrót do góry |
|
|
tecmax
Moderator
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1020
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Sochaczew Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:53, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
kacperski napisał: |
Poza tym porównujesz 2 motocykle o różnym przeznaczeniu. Hornet ma ogromny potencjał przy "konkretniejszym" użytkowaniu, np. hornet cup albo honda gymkhana, wielu zetów w takich warunkach nie uświadczysz. |
Nie do końca się z Toba zgodzę, hornet wcale nie jest przeznaczony ani nie posiada jakiś lepszych właściwości do "konkretniejszego" uzytkowania typu gymkhana lub hornet cup, polega to tylko na tym że producent - Honda i dystrybutorzy w zarówno w Polsce jak i na swiecie inwestuja w tego typu imprezy by promować markę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
GRUBY
Z-zlot friend
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 1369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: W-WA Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:33, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
to i ja dołoże od siebie.. mialem okszje przejechac sie hornetem chyba 2009 r. i odniosłem wrazenie jak bym jechał BMX-em.. co prawda skręca to fajnie na wolniejszych predkosciach..ale czulem sie jak by był dla mnie "za mały.." a co do przyspieszenia to nie wiem.. odczuwałem ze zet "startuje" żwawiej.. nie wiem jaką moc i moment ma hornet ale ja mam zeta - przedlifta i statystyki chyba sa na + dla zetora..
|
|
Powrót do góry |
|
|
r2r
Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:14, 21 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Jak juz tak porownujecie, to moze ktos sie wypowie na temat z750 przedlift vs fazer 600N od 2004 - ten z wydechem pod zadupkiem
Ostatnio zmieniony przez r2r dnia Czw 11:14, 21 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|