Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
handsonmyface1
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:52, 18 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
No to ja mam następujący problem: wczoraj na hamowni mój Z750 z 2008 r. wypluł jedynie 97 koni na wale i 87 na kole. Czyli 9 koni w plecy na wale na dzień dobry, co ciekawe każde moto które przy mnie było hamowane (CBR F4i, Fireblade 1000RR, Kawa 636) miało 9-10 koni mniej niż wskazanie seryjne.
Hamownia była za free z jakiegoś eventu z Moto-Akcesoria (firma niby z Poznania), chłopaki twierdzą, że wszystko z nią ok i ‘zawsze wychodzi mniej niż seria’ bez tuningu. Na forum widzę jednak że u Was wszystko gra (na poprzednim odwiedzanym przeze mnie forum SV650 pomiary też dawały dobre rezultaty).
Co ciekawe twierdzili, że to może przez mój wydech ale on raczej nie zakłóca pracy silnika (Ixil Hyperflow), do tego filtr K&N świeżo założony.
https://youtu.be/vt3P93VG5n0
Moje pytanie: o co chodzi?
Ostatnio zmieniony przez handsonmyface1 dnia Pon 12:55, 18 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:51, 18 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Tak się składa,iż w ubiegłym roku "Cerbol" (bo tak nazywa się owa firma) obsługiwała akcję "hamownia" przy moto-akcesoriach w Gdańsku.
Nie wiem czy to jakaś notoryczna wada tego mobilnego urządzenia,czy tak ma być i kropka,ale mi i Kalinie urwało ze 11 kuni... względem wpisu w dokumentach.
Ktoś zaraz napisze,że to przez wymianę końcówek wydechu oraz filtra na sportowy...
Ostatnio zmieniony przez mihoo dnia Pon 18:09, 18 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
handsonmyface1
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:13, 18 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak mi wczoraj panowie 'specjaliści' powiedzieli ale ogólnie nie sprawiali wrażenia osób znających się na swoim fachu
Nazwa się zgadza ale ciekawe też, że na wspomnianym forum SV w zeszłym roku ludzie wrzucali wykresy z tej samej akcji M-A i też z Cerbola i... moc się zgadzała :O
|
|
Powrót do góry |
|
|
4lehandro
Stary wyga
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:55, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
W trakcie pomiaru mocy znaczenie ma również między innymi temperatura oraz paliwo jakie masz w baku.
Oczywiście nie urwie tu się nie wiadomo ile, ale jednak potrafi to udusić kilka koni zwłaszcza, że fabryka nie jest w stanie zrobić tysiąca zetek o jednakiej mocy i wahanie między każdą nówką też może być na poziomie paru małych koników.
Tym samym jeszcze kondycja i już te kilka koni się spokojnie uzbiera.
|
|
Powrót do góry |
|
|
handsonmyface1
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:03, 24 Maj 2015 Temat postu: |
|
|
4lehandro napisał: | W trakcie pomiaru mocy znaczenie ma również między innymi temperatura oraz paliwo jakie masz w baku.
Oczywiście nie urwie tu się nie wiadomo ile, ale jednak potrafi to udusić kilka koni zwłaszcza, że fabryka nie jest w stanie zrobić tysiąca zetek o jednakiej mocy i wahanie między każdą nówką też może być na poziomie paru małych koników.
Tym samym jeszcze kondycja i już te kilka koni się spokojnie uzbiera. |
A jaki wpływ ma wg Ciebie paliwo? W sensie jakości?
Co do różnic w zetkach to ok ale jak pisałem były tam różne motocykle i wszystkie były w plecy o podobną wartość
|
|
Powrót do góry |
|
|
michalkowal
Znajomy
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:43, 14 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
dzisiaj hamowalem swoja:
zet 1000 rok 2004
seryjny wydech skrocony i wypruty, wrzucony filtr powietrza pipercross bez airbox moda:
konie: 127,52 na wale 116,50 na kole
moment: 94,52 na wale, 91,25 na kole
|
|
Powrót do góry |
|
|
4lehandro
Stary wyga
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:29, 14 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
handsonmyface1 napisał: |
A jaki wpływ ma wg Ciebie paliwo? W sensie jakości?
|
Nalej sobie Shell V-power- zrób pomiar, a potem wrzuć sobie regularnej z Lukoila i powtórz. Odpowiedź przyjdzie sama;)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ivor
Świeżak
Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:27, 14 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
4lehandro napisał: | handsonmyface1 napisał: |
A jaki wpływ ma wg Ciebie paliwo? W sensie jakości?
|
Nalej sobie Shell V-power- zrób pomiar, a potem wrzuć sobie regularnej z Lukoila i powtórz. Odpowiedź przyjdzie sama;) |
Nie chcę mi się teraz szukać ale kilka lat temu był test paliw na stronie ścigacza i niestety te paliwa premium typu v-power racing to jedna wielka ściema i nie zwiększa ona w żaden zauważalny dla normalnego człowieka sposób mocy.
Dobra, tu tekst :
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Ivor dnia Nie 19:37, 14 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
4lehandro
Stary wyga
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:23, 14 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za tekst. Cytuję:
"Teoretycznie stereotyp został potwierdzony, ale 0,7KM"
"Różny dostawca, różne osiągi – drugi stereotyp został teoretycznie potwierdzony. Praktycznie nie jest jednak tajemnicą, że paliwa mogą różnić się nawet na stacjach z tym samym logo. Czynników może być wiele – od domieszek uszlachetniających (lub wręcz przeciwnie), przez czystość cystern wożących paliwa, aż do utrzymania (lub nie) różnorakich standardów przez poszczególne filie."
"Faktem jednak jest, że paliwa typu „Premium” (Verva, Ultimate, V-Power, itp.) mają sporo domieszek czyszczących. Stosowanie ich rzeczywiście może stworzyć większą moc, jednak w innych okolicznościach. Jeżdżąc zawsze na paliwie wysokiej jakości, wnętrze silnika utrzymane jest w czystości i nie powinny tworzyć się w nim tak zwane nagary. Co więcej paliwa o najwyższej liczbie oktanowej oznaczają spokojniejszy i mniej detonacyjny proces spalania. To z kolei w długodystansowym teście wykazałoby, że silnik jest mniej zniszczony, a co za tym idzie, może dysponować większą mocą i posłużyć przez więcej kilometrów."
"W silnikach, których cechy konstrukcyjne pozwalają na osiąganie dużych prędkości obrotowych i mocy, stosowane muszą być benzyny o wyższych wartościach liczby oktanowej."
"Przy spalaniu detonacyjnym silnik „traci moc”, a więc stosowanie benzyn o zbyt niskiej LOB i LOM [szczegóły poniżej – red.] może uniemożliwić osiągnięcie parametrów pracy wynikających z konstrukcji silnika."
Generalnie dziękuję za tekst bo dalej potwierdza moje słowa "znaczenie ma również między innymi temperatura oraz paliwo jakie masz w baku. Nie urwie się tu nie wiadomo ile,..."
Tym samym nadal utrzymuję, że czynników jest kilka, a ich skumulowanie pozwoli nawet w tym samym silniku w różnych warunkach uzyskać różną moc. Co dopiero w różnych maszynach o różnym stopniu zużycia jednostki napędowej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ivor
Świeżak
Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:42, 14 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Prawda jest taka, że możesz postawić 2 takie same zety i każdy pokaże inny wynik, nie ma 2 takich samych silników i motocykli.
Szkoda, że cytat urywa się przy 0,7 KM bo podane jest również, że,paliwa 98 i wyżej kosztują średnio 10% więcej.
Ostatnio zmieniony przez Ivor dnia Nie 23:44, 14 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:38, 15 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
@4lehandro - skoro tak lubisz czytać,proponuję lekturę typu "service manual" - tam będzie jaką wartość oktanową zaleca producent.
|
|
Powrót do góry |
|
|
4lehandro
Stary wyga
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:34, 15 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Kolega Ivor lubi. Ja tylko skorzystałem z jego uprzejmości i zacytowałem treść odnoszącą się do potwierdzonych różnicach w mocy przy użyciu innego rodzaju paliwa.
Co do tego 10% droższego to względem tematu naszej dyskusji o różnicach w mocy nie widzę powiązania, ale rozumiem, że lubisz oszczędzać na moto więc dla mnie zrozumiałe, że wspomniałeś. Ile to można na cały sezon zaoszczędzić!
Jak poczytałeś dalej to dowiedziałeś się na pewno, że to 10% droższe paliwo będzie zapobiegać zbieraniu się nagarów w silniku co wydłuży jego żywotność i pozwoli zmniejszyć ryzyko wystąpienia usterek w jego wnętrzu. Co więcej charakter przebiegu procesu spalania (wyżej oktanowego paliwa) jest łagodniejszy, a zatem paliwo "oszczędza" jednostkę napędową. Paliwo z niższej półki jest już nieco mniej przyjemne dla naszego moturka.
Tym samym lepsze paliwo to lepsze osiągi i wydłużona żywotność silnika co kolega potwierdził artykułem do którego podesłał link.
mihoo nie oszczędzaj na eksploatacji;) A co do serwisówki to zaleca się użycie paliwa wysokooktanowego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ivor
Świeżak
Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:53, 15 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Różnica jest na poziomie błędu statystycznego więc nie widzę różnicy.
Napisałem o 10% wyższej cenie bo tamten cytat był wyrwany z kontekstu.
I po pierwsze jesteśmy tutaj żeby dyskutować, więc z łaski swojej nie zaglądaj mi do kieszeni, bo nie zauważyłem, żebym pisał cokolwiek jakie paliwo tankuje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
4lehandro
Stary wyga
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:34, 15 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ivor napisał: | Różnica jest na poziomie błędu statystycznego więc nie widzę różnicy. |
Jednak różnica w pomiarach występuje co widać
Ivor napisał: | Napisałem o 10% wyższej cenie bo tamten cytat był wyrwany z kontekstu. |
Był wyrwany bo o ile on wspominał o różnicy w mocy, o której jest temat to różnica w cenie już nijak się ma do mocy. Jeśli chcesz załóż nowy temat o cenach paliw
Ivor napisał: | I po pierwsze jesteśmy tutaj żeby dyskutować, więc z łaski swojej nie zaglądaj mi do kieszeni, bo nie zauważyłem, żebym pisał cokolwiek jakie paliwo tankuje. |
Nie takie po pierwsze bo to już trzeci wątek twojej wypowiedzi;) Fakt nie wspomniałeś co tankujesz, ale skoro podważasz sens tankowania droższego to pewnie tankujesz tańsze, a jeśli nie tankujesz tańszego tylko droższe to już zupełnie Cię nie rozumiem
Ostatnio zmieniony przez 4lehandro dnia Pon 16:36, 15 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ivor
Świeżak
Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:00, 15 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Nie chcę mi się ciągnąć dalej tego OT.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|