Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:17, 08 Maj 2010 Temat postu: Rdza |
|
|
Witam!
Ostatnio zauważyłem w okolicach wahacza trochę rudych, małych kropek, ewidentnie kamyki z naszych 'pięknych' polskich dróg spowodowały odpryśnięcie lakieru i rdzę. Nawet na ramie też tam za mocowaniem wahacza trochę zbyt blisko myjką ciśnieniową podjechałem i mi lakier odpadł, a pod nim trochę 'rudej'.
Jak z tym walczyć? Nie mam doświadczenia w takich sprawach. Trzeba by kupić lakier zaprawkowy czarny mat (albo półmat), ale wpierw chyba wypadałoby to jakoś oczyścić? Jak i czym? I czy trzeba na to dać podkład reaktywny i dopiero lakier zaprawkowy?
Wahacz jeszcze pół biedy, za kilka lat można oddać do wypiaskowania i pomalowania proszkowego, ale z ramą gorzej, bo trzeba by cały motocykl rozebrać..
Pozdrawiam!
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
makos
Znajomy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:57, 09 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Do usuwania rdzy dobry jest - [link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mariusz
Stary wyga
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 827
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:08, 09 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
No niestety, nasze piękna sprzęty są wyjątkowo podatne na korozję.
Pojawia się ona na całej ramie, a w szczególności pod zadupkiem i w okolicy główki ramy.
Czy stosować podkład reaktywny? Zależy jak dokładnie korozję oczyścisz mechanicznie. Jeśli metal jest idealnie oczyszczony, to wystarczy zwykły podkład. Jeśli jednak korozja w danym miejscu jest tak zwana międzykrystaliczna i jest głęboko w strukturze metalu, to po oczyszczeniu mechanicznym zewnętrznej powierzchni, konieczne jest zastosowanie podkładu reaktywnego. Małe zaprawki na metal bez korozji można robić nawet bez podkładu.
Postępując prawidłowo, to powinno się podkład reaktywny pokrywać jeszcze podkładem wyrównującym (akrylowym), aby odseparować go od lakieru, ale w praktyce przy małych zaprawkach nie ma to sensu. Nawet jeśli podkład reaktywny nieznacznie przereaguje z lakierem w miejscach o których mówimy - nie będzie tego widać.
Do oczyszczania jest najlepszy zwykły papier ścierny gradacji 80, 100, do tego papier 400, 600, aby nieznacznie przeszlifować powierzchnię lakieru dookoła miejsca oczyszczonego z korozji. Jeśli do korozji jest dobry dostęp można jeszcze zastosować krążki ścierne ze specjalnej włókniny 3M Clean & Strip. Polecam, są rewelacyjne i dają efekt chyba nawet lepszy niż piaskowanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|