Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fincher
Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków + Bełchatów Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:59, 02 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie bo głupoty piszecie,
Nie ma czegoś takiego jak blokowanie motocykla na A2.
Kategoria A2 zezwala na poruszanie się motocyklami o określonych parametrach, któe określone są w ustawie.
I stoi w niej następujące zdanie (przetłumaczę z języka ustawowego na nasze):
-Można kierować motocyklem o mocy maksymalnej nie przekraczającej 35KW, i stosunku mocy do masy 0.2 KW/KG.
Jest też uwaga że parametry te można osiągnąć poprzez dokonanie zmian w pojeździe (zablokowanie go), TYLKO WTEDY gdy fabryczna moc tego pojazdu nie przekracza dwukrotności dopuszczalnego limitu. Czyli blokować można TYLKO motocykle o fabrycznej mocy 35*2=70KW
Wszystko co ma fabrycznie powyżej 70KW mimo iż jest zablokowane nawet do 25KW w Polsce NIE może być prowadzone przez osobę która posiada A2.
I tak wszystkie CBR"ki, R6, Zety 750 i inne choćby w dowodzie miały 25KW to nie spełniają wymogów ustawy. Dziękuje dobranoc.
I nawet jeśli jest to motocykl sprowadzony z De gdzie u nich by to było dozwolone (bo oni nie mają tego zapisu o dwukrotności mocy) to w Polsce takim jeździć nie można.
Jeden mój kolega upierał sie ze skoro ma w dowodzie od R6 25KW to mu wolno, boleśnie się zdziwił jak zaparkował w dupsku innego samochodu i dostał rachunek na 7 tysięcy za naprawę pojazdu + mandacik za jazdę bez uprawnień.
Jeśli chodzi o procedurę blokowania, to chętnie odpowiem na Wasze pytania gdyż samemu załatwiałem wszystkie formalności z tym związane jak ograniczałem Fazera pod A2.
Zgniluś, przypominam Ci żeby sprawdzić moc silnika nie potrzebujemy sprawnego motocykla. Wystarczy ten silnik wydobyć i można przeprowadzić pomiar. Mało kiedy jest tak tragiczny wypadek że aż silnik rozleci się w drobny mak,
Ostatnio zmieniony przez fincher dnia Śro 15:02, 02 Gru 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ZiGuSs
Zaglądacz
Dołączył: 25 Lip 2014
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:35, 02 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
fincher fachura
|
|
Powrót do góry |
|
|
4lehandro
Stary wyga
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:56, 02 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Myślę, że to dość zgrabnie domyka temat. Dobra robota fincher.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zglinuś
Zaglądacz
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:36, 02 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Nie byłem do końca świadomy., że aż tak wnikliwie jest to weryfikowane, ale przeciętny policjant podczas kontroli drogowej chyba niestety nie ma jak tego udowodnić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
fincher
Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków + Bełchatów Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:53, 02 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Fakt podczas kontroli policjant nie zawsze zna się na motocyklach, jak będzie mu sie chciało to zapyta dyżurnego i będzie wiedział. Ale to tylko kwestia mandatu -300zł. Ale to nie jego bym się obawiał w takiej sytuacji.
Niestety ubezpieczyciel nie będzie tak łaskawy, a wyobraź sobie że "zaparkujesz" w jakieś droższe autko, to wtedy ubezpieczyciel zrobi wszystko żeby tych pieniędzy nie wypłacać.
Także nie ma co kombinować.
|
|
Powrót do góry |
|
|
4lehandro
Stary wyga
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:55, 02 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Ze względu na pewne doświadczenia w kwestiach wypadkowych również nie polecam Ci takiego rozwiązania. Przeważnie takie rzeczy lubią się posypać w najmniej odpowiednim momencie, a kolega jeszcze nie wspomina o sytuacji w której ktoś zostaje poszkodowany.
Można naprawdę poważnie sobie popsuć życie... na całe życie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZiGuSs
Zaglądacz
Dołączył: 25 Lip 2014
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:50, 03 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
to nie chodzi oto żeby Ci policjant moto sprawdzał na drodze, ale o rejestrację go! Dajesz prawko pieczara widzi kat. A2. W dowodzie rejestracyjnym są adnotacje, i se pieczara patrzy w dowód iż moc zmniejszona do 35KW ale w polu P2 jest 81KW. Policjant zawsze może zatrzymać Ci dowód rejestracyjny art 132 pkt 1 ust 7, jeżeli będzie uzasadnione podejrzenie niezgodności to co jest w DR a stanem faktycznym, kwitu za to nie dostaniesz ale będziesz się bujać po stacjach diagnostycznych i bulił
|
|
Powrót do góry |
|
|
fincher
Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków + Bełchatów Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:12, 03 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
W dowodzie nie ma żadnej adnotacji odnośnie tego ze motocykl był blokowany.
Jest tylko wpisana obecna moc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
DanPlut
Dołączył: 26 Kwi 2019
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:54, 26 Kwi 2019 Temat postu: |
|
|
Panowie a jak wygląda procedura odmulenia motocykla. Szukam aktualnie Z800 i nie które mają blokadę na A2 ale na miejscu mogą zdjąć. A jak to wygląda by w dowodzie też to zmienić i jakie koszta?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|