Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
monter
Dołączył: 25 Gru 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:15, 08 Sty 2016 Temat postu: Szczególna uwaga przy zakupie dużego zeta |
|
|
Witam. W tym roku mam zamiar kupić starszego zeta 1000 z roku 2003-2004 czy jest coś co szczególnie ulega awarii w tych rocznikach? na co zwrócić uwage aby nie wdepnąć na minę?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:22, 08 Sty 2016 Temat postu: Re: Szczególna uwaga przy zakupie dużego zeta |
|
|
monter napisał: | mam zamiar kupić starszego zeta 1000 z roku 2003-2004 czy jest coś co szczególnie ulega awarii w tych rocznikach? |
poza zwykłą eksploatacją to
absolutnie nic !
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:53, 11 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Temat był już przedmiotem dyskusji,więc zalecam przeszykać forum przed stworzeniem tematu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
DadanGR
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:28, 16 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
z zasłyszanych opinii mechaników wynika, że to sprawdzona i trwała konstrukcji. Poza eksploatacją nic nie powinno się sypać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
KRISZCZ
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sz-ek Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:13, 03 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Trochę to zastanawiające, że duża zetka to taki idealny sprzęt. Jak zapewne wszyscy wiemy, każde moto ma jakąś bolączkę. Przychodzi mi do głowy przykład z horneta - regulator napięcia lubi paść, w cebrze uzwojenie alternatora. Zaczynam się coraz bardziej zastanawiać nad dużą zetką dlatego zaciekawił mnie ten temat...
|
|
Powrót do góry |
|
|
4lehandro
Stary wyga
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:23, 03 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Generalnie zIgen dostał jednostkę i masę osprzętu z zx9r. lekko rozwiercona i z nieco przekonstruowaną głowicą. Wady na które czasem ludzie się uskarżają to wibracje i luzowanie niektórych elementów np śrub. Więc wato rzucić okiem.
To bardzo chwalony i dość niedoceniony sprzęt w mojej opinii. Jeden z pierwszych godnych modeli kawasaki dla swoich azjatyckich konkurentów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
KRISZCZ
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sz-ek Płeć:
|
Wysłany: Sob 7:53, 05 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Nigdy nie zakładałem kupna kawki, ale właśnie ze względu na sporo pozytywnych opinii, następne moto to będzie prawdopodobnie duża zetka. Podejrzewam, że jeżeli chodzi o wibracje to odważniki na kierownicy zbyt wiele nie pomogą przy tym piecu...
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Sob 9:02, 05 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Jest sporo sprzętów, które nie mają większych poważnych usterek. Przykład? SV 650 po 2003 roku - wtryskowe wersje po prostu są dopracowane i poza eksploatacją nie mają jakichś konstrukcyjnych wad. To samo Zety
|
|
Powrót do góry |
|
|
4lehandro
Stary wyga
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:37, 05 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
KRISZCZ napisał: | Nigdy nie zakładałem kupna kawki, ale właśnie ze względu na sporo pozytywnych opinii, następne moto to będzie prawdopodobnie duża zetka. Podejrzewam, że jeżeli chodzi o wibracje to odważniki na kierownicy zbyt wiele nie pomogą przy tym piecu... |
No nie:)
Problemem jest tutaj silnik jako część ramy. Znielowanie wibracji udało się dopiero w zetach po 2007 gdzie rama (silnik nieco też) została przekonstruowana i wibracja zeszły na powszechnie uważany za dopuszczalny poziom.
Z wibracjami taki jego urok niepokornego chłopca z ulicy;)
Ew. rozwaz zeta 2007-09. Cenowo da się rozsądnie coś wyrwać a design tylko zachęca:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
KRISZCZ
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sz-ek Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:21, 05 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Spokojnie, wiem o co chodzi zmierzałem do tego, że te wibracje gdzieś się przenoszą. Stąd też pewnie problem z luzującymi śrubami, a jak wibracje to i komfort dlatego napisałem o tej kierownicy...
Na pewno zwrócę uwagę na roczniki podane przez Ciebie bo faktycznie konstruktorzy bardzo się postarali.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Perła
Stary wyga
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CZE-WA - okolice Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:14, 05 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
4lehandro napisał: | KRISZCZ napisał: | Nigdy nie zakładałem kupna kawki, ale właśnie ze względu na sporo pozytywnych opinii, następne moto to będzie prawdopodobnie duża zetka. Podejrzewam, że jeżeli chodzi o wibracje to odważniki na kierownicy zbyt wiele nie pomogą przy tym piecu... |
No nie:)
Problemem jest tutaj silnik jako część ramy. Znielowanie wibracji udało się dopiero w zetach po 2007 gdzie rama (silnik nieco też) została przekonstruowana i wibracja zeszły na powszechnie uważany za dopuszczalny poziom.
Z wibracjami taki jego urok niepokornego chłopca z ulicy;)
Ew. rozwaz zeta 2007-09. Cenowo da się rozsądnie coś wyrwać a design tylko zachęca:) |
W zetach po lifcie też potrafią się odkręcać śruby, znajomemu w Z1000 odręciły się śruby seta a w moim Z750 odkręciła się śruba wspornika ramy przy silniku. Kilka razy na forum jeszcze czytałem, że komuś pęknął ten właśnie nieszczęsny wspornik przy silniku, bez żadnej innej przyczyny.
Poza tym nic innego o złego o zetach nie przeczytałem, ani sam niczego innego poza tą śrubą nie doświadczyłem przez 4 lata eksploatacji.
|
|
Powrót do góry |
|
|
KRISZCZ
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sz-ek Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:31, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Trzeba przyznać, że nie odstraszają te luzujące się śruby. Zresztą i tak większość producentów zaleca sprawdzanie śrub co jakiś czas.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Perła
Stary wyga
Dołączył: 21 Sty 2014
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CZE-WA - okolice Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:43, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
KRISZCZ napisał: | Trzeba przyznać, że nie odstraszają te luzujące się śruby. Zresztą i tak większość producentów zaleca sprawdzanie śrub co jakiś czas. |
Dokładnie, śruby to wg mnie też nie jest żaden problem Zety to porządne i dopracowane maszyny
|
|
Powrót do góry |
|
|
4lehandro
Stary wyga
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:10, 06 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Perła napisał: | KRISZCZ napisał: | Trzeba przyznać, że nie odstraszają te luzujące się śruby. Zresztą i tak większość producentów zaleca sprawdzanie śrub co jakiś czas. |
Dokładnie, śruby to wg mnie też nie jest żaden problem Zety to porządne i dopracowane maszyny |
Dokładnie. Choć sam muszę przyznać, że moja droga do tego modelu była druga i rok temu nie pomyślałbym, że kupie kawę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
KRISZCZ
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sz-ek Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:06, 09 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Wygląd dużego Zeta zawsze mi się podobał, ale z nieznajomości modelu od strony technicznej, po prostu nie zakładałem jego kupna. Po głębszym zainteresowaniu jest u mnie teraz w czołówce wyboru nowego sprzętu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|