Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:56, 08 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
😃Remigiusz 😄i tak trzymaj 😉
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jopek
Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieniawa Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:09, 11 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Jeżdżę dużym hornetem już 4 sezony i powiem, że to świetny motocykl. Piec to legendarne SC33 z dołożonym wtryskiem i podniesionym momentem w dolnym i średnim zakresie. Rama stalowa, zwarta konstrukcja. Największym plusem jest bezawaryjność moto, przez 4 sezony nakręciłem ponad 25 tys. km i awarie jakie miałem to padnięty akumulator (nowy miał wadę fabryczną) i żarówka mijania która mi się spaliła raz. Poza tym motocykl mnie nigdy nie zawiódł. Pali od strzała zawsze, nie ważne ile nie był uruchamiany. Wracając do różnic, miałem okazję jeździć Z750 2005 i Z1000 2007. Jeżeli chodzi o elastyczność silnika, obie kawy nie mają szans. w Hornecie można zapiąć 6 bieg przy 2krmp i przyśpieszać bez szarpania łańcuchem itp. Kiedyś ścigałem się na prostej z Z750 o Hornet wygrał, ale dużej różnicy nie było. Z dużym zetem pewnie bym przegrał, ale nie miałem okazji sprawdzić. Ogólnie Hornet wg mnie to mega uniwersalne moto, wygodny, elastyczny silnik, bezawaryjny, a czasami spod świateł może skopać tyłek kolesiom na 600. Minusem jest to że to przestarzała konstrukcja już i na torze np średnio się nim jeździ. Jest za miękki i za liniowo oddaje moc. Acha jeszcze spalanie, pali najmniej z wszystkich moto (przy jeździe mieszanej pali ok. 6l)
|
|
Powrót do góry |
|
|
REM
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:07, 12 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Jopek - jestem na HHKP bo miałem nowego H 2008 i powiem tobie ze jest fajny ale nie uniwersalny,na trasie strasznie pizga -brak owiewy i na trasie na Szkocję po 1000 milach spalił 200mil oleju tak do końca nie jest OK,zasada nr.1 nigdy nie chwal pojazdu którym jeździsz bo nie jeździłeś wszystkimi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
4lehandro
Stary wyga
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:41, 26 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
REM napisał: | Jopek - jestem na HHKP bo miałem nowego H 2008 ... i na trasie na Szkocję po 1000 milach spalił 200mil oleju tak do końca nie jest OK |
Nie porównuj horneta z 2008 z dużym szerszeniem z silnikiem od sc33 bo między tymi silnikami jest więcej różnic niż podobieństw.
Jeśli chcemy porównać silniki "około litrowe" w odniesieniu do dużego horneta którego ma kolega to i SC57 (a lub b) czy SC59 które są konstrukcjami nowocześniejszymi nie mogą się równać bezawaryjnością ze swoim poprzednikiem. Obydwa żrą olej co jest wydaje się niedopuszczalne w "królewskiej" kategorii.
Podobieństwo pomiędzy silnikiem sc33 a choćby sc57 jest takie jak pomiędzy zI gen. a Z III gen. To po prostu inne konstrukcje.
Porównanie starego dużego horneta do małego nowego zupełnie nietrafione.
|
|
Powrót do góry |
|
|
polokokt
Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:08, 27 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
A co jeśli wybór jest między Yamahą FZ6 S2 a Z750 (po lifcie) ? Na papierze różnice nie sa kolosalne. Jedna opinia mi się trafiła, ze Z750 dostarcza zdecydowanie więcej frajdy. Pytanie, czy ktoś miał okazję bliżej porównać te dwie maszyny.
Jeśli chodzi o odbiegniecie do Transalpa, to miałem XL650 (po lifcie, chyba 2006 rok). Jesli ktoś przesiądzie się, nawet na Transalpa 700-tke z Z750 to będzie mu brakowało mocy. Fajnie jeździ się tym po mieście, ale mocy mi zaczęło brakować już w drugim sezonie. Podobno VStrom są mocniejsze (ale pewnie też róznica nie jest kolosalna).
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:16, 29 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
"TRANSALP" to przede wszystkim jest zupełnie inny motocykl i jego przeznaczenie to typowe bezdroża
On ma silnik "V" a nie rzędówkę więc nie pociągniesz go za wysoko ale dół ma bardzo fajny jeździłem osobiście więc wiem
Co do YAMAHY FZ6 to jest mniej więcej ta sama półka co "Z750" jest dość wygodny ale stanowczo brakuje mu "pazurka" jaki ma "Z-eta" Wiem bo jeździłem
polokokt napisał: | .............. Podobno VStrom są mocniejsze (ale pewnie też róznica nie jest kolosalna). |
Temu znowu bliżej do BMW serii GS i dokładnie takie same ma właściwości trakcyjne mocny dół miękkie zawieszenie i przyzwoite przyspieszenie jazda nim po mieście przysparza troszeczkę problemów wysoki , szeroki , duże złożenie kierownicą do manewrowania w miejscu wiem bo ....
Pozdrawiam pitrak
Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Wto 7:21, 29 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
4lehandro
Stary wyga
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:43, 29 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
150 pojemności między FZ6 a Z750 to różnica większa niż ta która wynika z samej pojemności. Najłatwiej porównać ją do sportowych 600setek do gsxr750. Tu różnica w pojemności taka sama, ale już bardzo dobrze widać różnicę w tym co motocykl daje w tej różnicy.
wiem bo .... Wink:D
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sadek86
Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:58, 14 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Podłącze się pod pytanie, na Fazerze dwie osoby podróżowały naprawdę wygodnie, a jak jest z Z750, dzielona kanapa znacząco zmiejsza komfort plecaczka?
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:07, 15 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Tak
|
|
Powrót do góry |
|
|
pavlacos
Bywalec
Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 8:08, 15 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Ja mogę bezpośrednio porównać do B650:)
W kwestii osiągów to nawet nie ma co pisać - inna charakterystyka
Zet 1000 głównie na miasto i dookoła komina. Pozycja średnio wygodna, raczej proaktywna.
Pasażer niewiele tu pogarsza ale jednak. Na wojaże - słaba sprawa.
Ostatnio testowałem 300km i wróciłem połamany (a może to kwestia kombika i nie wjeżdzenia), ale kilka winkli i prostych zostało w pamięci in plus dla zawiechy i mocy
Ciekawie wyglądała by konfrontacja z B1250 lub xjr1300, zarówno w kwestii wygody jak i osiągów
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:53, 15 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
pavlacos napisał: |
Ciekawie wyglądała by konfrontacja z B1250 lub xjr1300, zarówno w kwestii wygody jak i osiągów |
O B1250 się nie wypowiem, bo jeździłem tylko mniejszym egzemplarzem (którego nie wspominam za dobrze za drętwe hamulce i zerowe osiągi a także masę, która jak na 600 nie wiem, skąd się bierze - rocznik 2003, więc wersja przed liftem), natomiast miałem okazję nawinąć kilka km na XJR 1300 (wersja gaźnikowa, 2007 rok). Pozycja jest dużo wygodniejsza, niż na Z1000 (bezpośrednio porównuję do wersji Zetki z 2007 roku), silnik dużo bardziej elastyczny, natomiast XJR sporo traci w górnej części obrotów. To raczej klasyk do wygodnych przelotów, bez zawrotnych prędkości. XJR to też dużo miększe zawieszenie, gorsze zachowanie na winklach (jest toporny, lubi ganiać tylko na prostej) no i skrzynia biegów z Yamahy, która woła o pomstę do nieba. Reasumując XJR 1300 w porównaniu do dużego Zeta to dobre wygodne moto, ale jak ktoś lubi mocniej odwinąć i polatać po winklach (kosztem bardziej sportowej pozycji) to niech nawet nie podchodzi O wyglądzie obu motongów się nie wypowiem, bo to kwestia gustu (mi dużo bardziej podoba się Zet i tyle).
|
|
Powrót do góry |
|
|
DadanGR
Dołączył: 27 Lip 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:48, 28 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Z1000 2010 - 2013 vs. Super Duke 990 2007+
Aktualnie latam Zetem, poprzednio miałem SD. Pozycja dużo niższa niż na Super Duke. Charakterystyka zupełnie inna 4 w rzędzie vs. V2. Zaskoczyła mnie bardzo in plus elastyczność Zeta. V'ka mi nie leżała, niby to miało wyrywać jak głupie w środkowym zakresie obrotów, ale Zet niczym nie ustępuje, ba pokusiłbym się o stwierdzenie że nawet lepiej ciągnie
Z750 2008 + vs. Street Triple R 675.
Miałem okazję polatać małym Zetem, powiem szczerze że niczym mnie nie zaskoczył. W tej klasie Triumph jest bezkonkurencyjny pod każdym względem. Gdybym nie musiał, to bym się z tym motocyklem nie rozstawał
Ostatnio zmieniony przez DadanGR dnia Czw 11:49, 28 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Budzik
Dołączył: 10 Mar 2017
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica Płeć:
|
Wysłany: Pon 1:13, 13 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Temat widzę troche przygasł ale czy ktoś miał możliwość latania Dużym Zetem vs Honda CB 1000r? Ciekawi mnie mocno porownanie tych moto?
|
|
Powrót do góry |
|
|
waski1986
Zaglądacz
Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrowice Płeć:
|
Wysłany: Pon 5:21, 13 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Ja duzego zeta mogę porównać do horneta pc34. Z plusem na zeta.
W hornecie byla seryjna kierowca a w zecie akcesoryjna.
Jesli chodzi o komfort jazdy to punkt dla zeta jestem dosc wysoki bo mam 187 cm i Zet jest sporo wyzszy niz hornet. W tamtym roku jechalismy na wakacje na moto z Małopolski do Suwałk i jedynie tylek mnie bolał.
Pozycja wygodna ,wiadomo przy większych prędkościach jest masakra bo slaba ochrona przed wiatrem ale jeden i drugi model to świadoma decyzja 😁 .
Ostatnio nawet dziewczyna która owego horneta zakupiła przyjechała na kawe i musialem sobie rundke na nim zrobić 😁, siadlem na nim to jakbym na simsona siadał 😁
Elastycznosc zetki to już ....jest mega sprawa i radocha 😁
Jaki czas temu siadlem na cb 1000 i wrażenie podobne do horneta czyli nisko
Na nim czułem sie jak na 600.
Ale napewno jesli o mnie chodzi na dłuższą trasę juz by tak wesoło nie było.
Ostatnio zmieniony przez waski1986 dnia Pon 5:22, 13 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|