Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:40, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
RR napisał: | Okropnie to.. A jak wygląda wytrzymałość ram w starszych Zetach? 1szej i 2giej generacji? |
nie ma tragedii , prędzej sie wygnie niż pęknie , jedyna wada to rdza
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:53, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Krzysiu,ewidentnie wszystkie ramy są po strzale/glebie/wypadku,więc co się dziwisz?!
Jeszcze parę fotek:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
link do innego [link widoczny dla zalogowanych].
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:48, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Michaś ...żeby aż tak ? , no szczena opada
nieznam firmy ale .... Z1000 1gen ma sie dobrze (lepiej jechać pogiętym niż złamanym ...)
[link widoczny dla zalogowanych]
No to temat ramy mamy za sobą ,niech martwią się właściciele tych i owych moto.
p.s. stal też pęka ale ma troche ciężej hehehe
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamFilip
Zetofil
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:25, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Dobrze, że nie pęka rama tylko łączenie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rafał75
Aktywny
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chorzów Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:56, 26 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
A mnie w 2 gen pękł wspornik silnika i myślałem, że mam problem.........
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:26, 27 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
nie tylko w kawach[link widoczny dla zalogowanych]
coś pęka
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:27, 27 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Na 10 naprawianych Zetów,jeden z 3 generacji: [link widoczny dla zalogowanych].
Swoją drogą,ciekawe ile taki zabieg kosztuje?
|
|
Powrót do góry |
|
|
goramo
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wawa Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:41, 09 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Kurde, te fotki rzeczywiście trochę odstraszają....
Już od dłuższego czasu chodzi mi po głowie duży Zetor w wersji SX, ale trochę te ramy mnie straszą....
|
|
Powrót do góry |
|
|
Seven25
Bywalec
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wola Ociecka Płeć:
|
Wysłany: Śro 5:25, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ja nie słyszałem nic o ramach w Zetach, już prędzej w Gixach gdzie była akcja serwisowa, gdzie Suzuki wspawywalo wzmocnienia w ramę. Jechać oglądać dobrze i brać same od siebie nie pękają
|
|
Powrót do góry |
|
|
4lehandro
Stary wyga
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:41, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
W FZ1 problem był dość poważny w roczniku 2006 2007 (co widać na motogarage)dlatego rozmyśliłem się z zakupu tej maszyny bo na forach zagranicznych czu to uk cz us tych przypadków było sporo i to nie po dzwonach, a w normalnej eksploatacji. Jeśłi komuś rama puściła na gwarancji yamaha sama dokonywała wymiany motocykla(!). Także po cichu przyznawała się do lipy.
Sam zabieg prostowania czy spawania w profesjonalnym warsztacie zajmującym się czymś takim to pewnie gdzieś 1000-2000 zico. Są pewnie też w stanie os razu zmierzyć i ew. skorygować i określić geometrię.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Seven25
Bywalec
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wola Ociecka Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:29, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ale widać faktycznie, że te ramy jakieś super mocne nie są , ja jak F4i przyjebałem w auto to lagi tak się wygięły, że koło w chłodnice się wbiło, a rama jaka była przed dzwonem taka po. To były mocne ramy . Ale to raczej, po dzwonach były i tak wątpię, żeby tak strasznie liche były, że same od siebie pękały. Co prawda o FZ1 też słyszałem i sam już nie wiem, jakby tak chodzić i szukać to zawsze coś się znajdzie. Czasami to lepiej nie czytać nic
Ostatnio zmieniony przez Seven25 dnia Śro 14:31, 10 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:49, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Nie czepiajcie się ramy w z1000:
1 generacja(rama z rur ) przy uderzeniu przodem gięły się rury pod bakiem i moto się skracało
2 generacja (rama z rur + mocowania silnika aluminiowe) rama raczej pancerna przy uderzeniach pękają wzmocnienia (mocowania) silnika łatwo wymienne
3 generacja (rama aluminiowa) brak wad fabrycznych wytrzymała sama nie pęka
MotoGarage robiło dla mnie kilka ram zazwyczaj byłem zadowolony prócz jednego wyjątku gdy nie zmieścili się w terminie wyznaczonym o prawie 3 tygodnie ostatnio wzięli ode mnie 1300zł. za ramę od fz1S tam były wadliwe spawy
|
|
Powrót do góry |
|
|
4lehandro
Stary wyga
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:58, 10 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
I jak te ramy od nich? Jak jakość pracy i bezpieczeństwo bo przecież o to się rozchodzi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:43, 11 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ja jestem z ich prac zadowolony, choć znam kogoś kto ma odmienne zdanie, w każdej fz-1 robią oba spawy które są wadliwe dzięki ich pracy moto staje się zdecydowanie bezpieczniejsze, kolorki dobierali mi wręcz idealnie przy odbiorze nie miałem najmniejszego powodu żeby się przyczepić, wszelkie prace przy ramie wykonane fachowo, brak jakichkolwiek śladów ingerencji rama wygląda po prostu jak nowa. Jak mam się wypowiedzieć na temat bezpieczeństwa ja motocyklami po naprawie u nich latam po ponad 250km/h. i nie odczuwam strachu nawet fz-1 wytrzymuje ostre gumowanie z kiepskim opadem. POLECAM TEN WARSZTAT DO RAM KILKA ICH JUŻ TAM ROBIŁEM, ALE PODKREŚLAM IŻ NIE POLECAM ICH DO PROSTOWANIA PÓŁEK I LAG DOKONAŁEM U NICH TAKIEJ NAPRAWY RAZ: półki po prostowaniu nadal były krzywe musiałem je poprawiać lagi prawie dobrze ale też nie do końca po za tym na lagach były widoczne ślady po prostowaniu czego można uniknąć używając odpowiedniego sprzętu zabezpieczającego w postaci rolek z odpowiednich miękkich materiałów. przy prostowaniu lag najlepiej być w warsztacie wtedy wiemy czy jest dobrze czy jako tako i na szybko z półkami bez drugiej prostej na wzór chyba nikt nie zrobi tego dobrze tylko mniej więcej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vale_46
Bywalec
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:22, 12 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jaki dokładnie stop aluminium jest zastosowany na ramę zeta, ale zdecydowanie nie jest to stop do obróbki plastycznej! Nie liczyłbym, że się "wygnie"...a wszelkie próby "prostowania" zakwalifikowałbym na kryminał...
Każdy kto ma pojęcie o materiałoznawstwie i spawalnictwie powinien się z tym zgodzić.
Jedyne co jest zastanawiające to fakt braku pełnego przetopu na niektórych fotkach - może to zamierzone a może nie... i podchodzi pod zwykłą wadę...
Spawanie odlewów aluminium wymaga rygoru technologicznego... jak widać mają z tym kłopot prawie wszyscy producenci.... a co dopiero rzemieślnik z chińską spawarką z allegro, spawający wszystkie stopy aluminium jednym i tym samym drutem...
Założę się, że każdy rozsądny serwis lub ubezpieczyciel orzeka szkodę całkowitą lub conajmniej wymianę ramy na nową jeżeli koszt nie przekracza wartości motocykla
Strach pomyśleć o naprawach...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|