Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:39, 23 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
damiang napisał: | To jak szukasz moto bez przygody - odpuść Ta niska cena nie jest bez powodu.
Mnie zawsze śmieszą tłumaczenia - lekki ślizg, lekka przewrotka - a słyszeliście kiedyś, aby sprzedający powiedział, że była ciężka przewrotka czy ciężki ślizg? Ślizg to ślizg, moto może i wizualnie naprawione, ale nie wiesz, czy nie ma przewalonych lag, ramy etc.
Jak dopuszczasz do zakupu moto po przygodzie, musisz sprawdzić naocznie i to bardzo dokładnie. |
To, że motocykl jest po wypadku - to dla mnie jest jasne, chciałbym jednak dojść do tego jak duży był ten wypadek. Ciekawe, czy oględziny i pomiar w fachowym serwisie na porządnym sprzęcie dałby pełen obraz.
Ostatnio zmieniony przez kopi800 dnia Pon 19:53, 23 Sty 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
4lehandro
Stary wyga
Dołączył: 16 Maj 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódzkie Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:17, 23 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Dadzą Ci dość dobry obraz, ale wiadomo, że czasem dopiero jak pojeździsz albo przy okazji jakiejś pracy przy motorze może coś wyjść. Coś czego nawet sprzedający nie był świadomy jak wymieniał owiewki.
Pewne ryzyko zawsze jest, ale to normalne przy używanym motocyklu. Uważam, że jeśli są zdjęcia moto z ubezpieczalni to świetnie bo to akurat extra feedback w tej sytuacji.
Cena z MEGA upustem. Ciekawe za ile kupiona, że gość wymienił owiewki w młodym moto (czyli wcale nie tanio) zarobi na tym pewnie delikatnie Ci opuszczając i zarobi na tym jeszcze, a sprowadził moto wiec i to parę złotych kosztowało.
W tej cenie warto podjechać, ale bądź gotowy, że może nie być to gwiazdka z nieba. Ot po prostu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
REM
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester Płeć:
|
Wysłany: Wto 1:54, 24 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Mixalixus napisał ze człowiek sprowadza moto z Anglii jesli tak to bardzo łatwo sprawdzić historie motocykla.Koszt 2£ przez internet telefoniczny lub zadzwonić do instytucji rejestrów pojazdów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Wto 6:17, 24 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
jak to moto z UK, to zerknij też na lampę, bo pewnie jej nie zmieniał i jest odwrócona W Polsce coraz więcej policjantów ma o tym pojęcie i coraz częściej przy kontrolach sprawdzają oświetlenie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mixalixus
Bywalec
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Częstochowy Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:47, 24 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Lampa w sx z Anglii jest taka sama jak w eu miałem dwie lampy obok siebie, odbłyśniki i oznaczenia są takie same
Ostatnio zmieniony przez mixalixus dnia Wto 9:48, 24 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:56, 24 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
mixalixus napisał: | Lampa w sx z Anglii jest taka sama jak w eu miałem dwie lampy obok siebie, odbłyśniki i oznaczenia są takie same |
I taka lampa w pozycji świateł mijania świeci też tylko lewą częścią (lewa, jak siedzisz na motocyklu)?
|
|
Powrót do góry |
|
|
mixalixus
Bywalec
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Częstochowy Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:38, 24 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Wiesz co teraz już sam nie wiem jak to jest, na eu mijania jest z lewej strony siedząc na moto? Moje moto jest ze szwajcarii i mijania miałem z prawej strony siedząc na moto (chyba że ktoś źle podłączył), kupiłem drugą lampę z uszkodzonym odbłyśnikiem bo przerabiałem na xenon więc i tak go malowałem i była identyczna, porównywałem te lampy z lampą od anglika i też wszystko było takie samo i w angliku mijania świeciło też z prawej strony. Masz jakieś zdjęcie swojej lampy żeby było widać odbłyśnik i oznaczenia? Bo teraz już nie wiem jak powinno być
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:15, 24 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
W moim temacie:
http://www.z1000.fora.pl/galeria,2/zecia-z1000sx-od-damiang,11412-60.html
Oryginalnie na światłach mijania świeci tylko lewa strona (jak siedzisz na moto), lub prawa, jak stoisz naprzeciwko moto - jeden pies
Z drugiej strony lampy masz inny odbłyśnik, właśnie od drogowych. W UK powinno być odwrotnie - ma oświetlać wewnętrzną stronę drogi, a jak tam ruch lewostronny, to wewnętrzną stronę oświetlać będzie prawa część lampy. Na światłach drogowych natomiast świeci mocniej lewa (nadal mowa o UK). W EU jest odwrotnie.
Ta zasada tyczy się oczywiście tylko moto z lampami, które są dzielone i nie świecą jednocześnie. Zawsze, gdy oglądałem moto z UK to zachowana była ta zasada.
Czepialski diagnosta nie podbije przeglądu, czepialski milicjant zarypie dowód rejestracyjny - świadomość rośnie, dlatego trza podczas oględzin moto z UK zwracać na tego typu uwagi, by nie umoczyć. Nowa lampa czy nawet przeróbka tej starej to są jednak koszty ;p
Ostatnio zmieniony przez damiang dnia Wto 12:16, 24 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mixalixus
Bywalec
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Częstochowy Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:31, 24 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Porównałem jeszcze raz te trzy lampy i oznaczenia mają takie jak na zdjęciu w linku. Z oznaczeń wynika że lampy są lewostronne lub prawostronne, jak jest jedna strzałka to lampa jest lewostronna, jak nie ma strzałek to jest prawostronna. Włączyłem tą lampę i mijania świeci z prawej strony siedząc na moto ale oświetla prawą stronę. Porównywałem odbłyśniki i w obu lampach są identyczne. Ciekawe jest to że odbłyśniki lewy i prawy się nie różnią, chyba że ta różnica jest niezauważalna okiem ale jak kiedyś miałem przed sobą dwie lampy, Angielską oraz EU i była duża różnica między odbłyśnikami Także według mnie sx`y które szły na PL itp miały lampę prawostronną EU a sx`y z anglii miały lampę uniwersalną.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:32, 24 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
damiang napisał: | W moim temacie:
http://www.z1000.fora.pl/galeria,2/zecia-z1000sx-od-damiang,11412-60.html
Oryginalnie na światłach mijania świeci tylko lewa strona (jak siedzisz na moto), lub prawa, jak stoisz naprzeciwko moto - jeden pies
Z drugiej strony lampy masz inny odbłyśnik, właśnie od drogowych. W UK powinno być odwrotnie - ma oświetlać wewnętrzną stronę drogi, a jak tam ruch lewostronny, to wewnętrzną stronę oświetlać będzie prawa część lampy. Na światłach drogowych natomiast świeci mocniej lewa (nadal mowa o UK). W EU jest odwrotnie.
Ta zasada tyczy się oczywiście tylko moto z lampami, które są dzielone i nie świecą jednocześnie. Zawsze, gdy oglądałem moto z UK to zachowana była ta zasada.
Czepialski diagnosta nie podbije przeglądu, czepialski milicjant zarypie dowód rejestracyjny - świadomość rośnie, dlatego trza podczas oględzin moto z UK zwracać na tego typu uwagi, by nie umoczyć. Nowa lampa czy nawet przeróbka tej starej to są jednak koszty ;p |
Ja mam Anglika SX-a z 2011 i lampa mijania jest po lewej stronie siedząc na moto (na 90% tak jest - mam teraz wyjęty akku z motocykla ale na weekend z ciekawości włożę i sprawdzę). Światło mijania na 100 % świeci tak, że równomiernie oświetla drogę, z wyraźną poziomą linią odcięcia, bez żadnego akcentu na lewą czy prawą stronę. Przed kupnem mojego pytałem o to tych, którzy sprowadzali dużo Kawasaki z Anglii i twierdzili, że niektóre modele Kawy mają lampy neutralne, tak jak SX - tzn. przystosowane do ruchu lewo- jak i prawostronnego ale niektóre modele z Anglii wymagają wymiany lampy, bo świecą lewostronnie.
Ostatnio zmieniony przez kopi800 dnia Wto 19:34, 24 Sty 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Śro 6:25, 25 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
kopi800 napisał: | damiang napisał: | W moim temacie:
http://www.z1000.fora.pl/galeria,2/zecia-z1000sx-od-damiang,11412-60.html
Oryginalnie na światłach mijania świeci tylko lewa strona (jak siedzisz na moto), lub prawa, jak stoisz naprzeciwko moto - jeden pies
Z drugiej strony lampy masz inny odbłyśnik, właśnie od drogowych. W UK powinno być odwrotnie - ma oświetlać wewnętrzną stronę drogi, a jak tam ruch lewostronny, to wewnętrzną stronę oświetlać będzie prawa część lampy. Na światłach drogowych natomiast świeci mocniej lewa (nadal mowa o UK). W EU jest odwrotnie.
Ta zasada tyczy się oczywiście tylko moto z lampami, które są dzielone i nie świecą jednocześnie. Zawsze, gdy oglądałem moto z UK to zachowana była ta zasada.
Czepialski diagnosta nie podbije przeglądu, czepialski milicjant zarypie dowód rejestracyjny - świadomość rośnie, dlatego trza podczas oględzin moto z UK zwracać na tego typu uwagi, by nie umoczyć. Nowa lampa czy nawet przeróbka tej starej to są jednak koszty ;p |
Ja mam Anglika SX-a z 2011 i lampa mijania jest po lewej stronie siedząc na moto (na 90% tak jest - mam teraz wyjęty akku z motocykla ale na weekend z ciekawości włożę i sprawdzę). Światło mijania na 100 % świeci tak, że równomiernie oświetla drogę, z wyraźną poziomą linią odcięcia, bez żadnego akcentu na lewą czy prawą stronę. Przed kupnem mojego pytałem o to tych, którzy sprowadzali dużo Kawasaki z Anglii i twierdzili, że niektóre modele Kawy mają lampy neutralne, tak jak SX - tzn. przystosowane do ruchu lewo- jak i prawostronnego ale niektóre modele z Anglii wymagają wymiany lampy, bo świecą lewostronnie. |
Osoby sprowadzające moto z UK nigdy Ci nie powiedzą - Ty słuchaj, kupisz to od razu zmień lampę, bo jest na UK i mogą dowód zabrać - jesteś ich potencjalnym klientem i nie wspomną o dodatkowym wydatku, który mógłby zniechęcić Cię do zakupu moto. Taka jest niestety smutna prawda, dlatego wspomniałem o tej kwestii z lampą i świeceniu lewej/prawej strony na mijania i na drogowych. Policjanci tak sprawdzają, bo to najszybszy sposób sprawdzenia podczas kontroli - podczas oględzin moto też warto o tym wiedzieć, jedno rzucenie okiem i już wiesz, czy lampa jest ok, czy nie. Nikt nie analizuje oznaczeń etc Możliwe, że SX ma neutralne, choć ja o takich nigdy nie słyszałem. Zwykle jak moto miało dzieloną lampę i było z UK - lampa kwalifikowała się do wymiany. Tak samo jest np z autami z USA, tylko tam chodzi o światła sferyczne (o ile dobrze pamiętam)
|
|
Powrót do góry |
|
|
rosol
Bywalec
Dołączył: 23 Maj 2016
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:45, 26 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Według mnie powinna świecić prawa strona (prawa to ta gdzie w dłoni kciuk jest po lewej)....
|
|
Powrót do góry |
|
|
pagryf
Zaglądacz
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Gryfino Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:17, 26 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Co do lampy, drążyłem temat w serwisie kawasaki, mam model z 2014 zielony kupiony w polskim salonie, sprzedawany był na 3 regiony UK, FR, World, do PL trafiały World z oznaczeniem na lampie strzałkami w obie strony ( lampa uniwersalna ) na mijania świeci prawa siedząc na moto. Moto ma polską homologację z tą lampą.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
REM
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:55, 26 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Siedząc na motocyklu jest zapalona prawa strona- u mnie -UK
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:31, 27 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
W PL świeci lewa strona na mijania (siedząc na moto, nawet Wam wyżej foty wrzuciłem, świeci lewa strona a prawa nie - prawa jest od długich), w UK będzie świecić prawa, tak, jak pisze REM Tyle w temacie lamp - sprawdzajcie przy moto z UK, bo serio to nie jest to samo i później będzie przykry surprise.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|