Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:47, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Tia....
Gdzieś już była batalia/temat na forum....
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
BoBaN
Znajomy
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:22, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Sam jestem ciekaw jaki teraz zrobię przebieg. Jak tylko wyjeżdżę paliwko to dam znać ile wyszło.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
dominiklex
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:44, 21 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ja leje tylko 98 i pali 6-7 max nawet przy pałowaniu. Co prawda nie udało mi się jeszcze "przepałować" całego baku np na torze ale ostre latanie + szybka trasa max 7.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
franek
Znajomy
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hajnówka Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:55, 21 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
U mnie ostatnio jak jechałem na trasie, starałem się jechać 100-110 km/h wyszło 4,6 l/100km. Zero pałowania.
Ostatnio zmieniony przez franek dnia Wto 14:56, 21 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:44, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
franek napisał: | U mnie ostatnio jak jechałem na trasie, starałem się jechać 100-110 km/h wyszło 4,6 l/100km. Zero pałowania. |
to jak dobrze podkręcony komarek
a tak po moich modach tak średnio 6,7 - 8,0
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
GRUBY
Z-zlot friend
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 1369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: W-WA Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:50, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
tak.. tylko że Franek lata s-klasą.. małą s-ką..
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Ruben
Świeżak
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Londyn Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:01, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
dominiklex napisał: | Ja leje tylko 98 i pali 6-7 max nawet przy pałowaniu. Co prawda nie udało mi się jeszcze "przepałować" całego baku np na torze ale ostre latanie + szybka trasa max 7. |
Moim skromnym zdaniem lanie 98 to zwykla strata pieniedzy i nie tylko - rowniez mocy ,wynikajaca z wolniejszego spalania mieszanki o LO 98(porownujac paliwo o liczbie oktanowej 95 oraz 98 ).
Jedynym plusem jest lepsza kultura pracy silnika.
Co do spalania, mysle ,ze dziala u was efekt placebo
Masa mieszanki bedzie pewnie ta sama, wiec i spalanie sie nie zmieni.
Roznice moga stanowic paliwa o liczbie >100 ,ktore zawieraja inne dodatki chemiczne.
Ostatnio zmieniony przez Ruben dnia Czw 21:03, 23 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
BoBaN
Znajomy
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Busko-Zdrój Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:55, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Może w Polsce 98 jest tym czym naprawdę powinna być 95. Chrzczone paliwa u nas to codzienność. Lejąc 95 tak naprawdę nie wiemy czym zalewamy bak.
Pogoda niestety nie pozwala sprawdzić mi ile przejadę na baku zalanym 98. Sam niecierpliwie czekam żeby się dowiedzieć czy będzie jakaś różnica względem 95. No i ciekawe czy zwykła 98 różni się czym oprócz nazwy od 98 V-Power Nitro+.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:24, 24 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Od razu przypomniała mi się pewna historia,kiedy to miałem dużo mniej lat,dosiadałem wtedy Fiata 126p,a na stacjach z logiem muszelki pojawiła się nowa odmiana benzyny,o enigmatycznej nazwie i niesamowitych rzekomo osiągach.
Nakręcony przez reklamę (a wtedy byłem bardziej wpływowy) orazi chęć doładowania poczciwego "malucha" w jakikolwiek sposób,żeby auto jechało szybciej - zalałem cały bak ową szarlatańską cieczą.
Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów,uśmiechnięty i zadowolony z przyspieszenia niczym Ferrari,zacząłem stresować się,że zaraz zarżnę silnik - podjechałem więc na stację i dolewając zwykłej wahy,zniwelowałem ryzyko załatwienia "pieca" na amen.
Jak się później okazało,było to niczym "wkręt",ponieważ po pprostu więcej odkręcałem i dłużej trzymałem na obrotach...,nie przypominam sobie by spalanie było niższe,bo i tak brał mi ponad 7l na setkę.
Jaki morał z tego - Placebo
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
dominiklex
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:59, 24 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Może powinienem wcześniej napisać, że nie leje 98 bo mniej pali lub ma 50KM więcej. 95 palił podobnie - zależnie od stylu jazdy. Po prostu tam gdzie tankuję zazwyczaj jest 10-15 gr różnicy więc czemu nie? na całym sezonie to nawet nie 200zł, a wydaje mi się, że faktycznie troszkę "ładniej" silnik chodzi. Zresztą u nas jest dziadowskie paliwo i ciekawe czy ta 98 ma chociaż realnie 95
Ostatnio zmieniony przez dominiklex dnia Pią 10:09, 24 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Ruben
Świeżak
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Londyn Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:43, 24 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
dominiklex napisał: | Może powinienem wcześniej napisać, że nie leje 98 bo mniej pali lub ma 50KM więcej. 95 palił podobnie - zależnie od stylu jazdy. Po prostu tam gdzie tankuję zazwyczaj jest 10-15 gr różnicy więc czemu nie? na całym sezonie to nawet nie 200zł,a wydaje mi się, że faktycznie troszkę "ładniej" silnik chodzi. Zresztą u nas jest dziadowskie paliwo i ciekawe czy ta 98 ma chociaż realnie 95 |
Paliwo powinno sie lac takie jakie zaleca producent pojazdu. W przypadku Zetki jest to unleaded 95.
Paliwa o wartosciach wyzszych niz LO100 leje sie w samochodach/motocyklach wyscigowych aby zniwelowac spalanie stukowe (o ktorym gdzies wczesniej pisalismy). Wtedy moc pojazdu nie jest wieksza dzieki liczbie oktanowej paliwa, a wiekszej masie mieszanki ,ktora mozna wtloczyc do cylindra przez odpowiednie ustawienie kata wyprzedzenia zaplonu.
Po co tracic 200zł rocznie ,jak mozna jezdzic na 95 i cieszyc sie pelna moca silnika?
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Kafarman
Aktywny
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice
|
Wysłany: Pią 13:41, 24 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ruben napisał: | dominiklex napisał: | Zresztą u nas jest dziadowskie paliwo i ciekawe czy ta 98 ma chociaż realnie 95 |
Paliwo powinno sie lac takie jakie zaleca producent pojazdu. W przypadku Zetki jest to unleaded 95.
|
oboje macie rację.
Do zety producent podaje 95. gdzieś to kiedyś wypatrzyłem a wczoraj w serwsówce znaleźć nie mogłem, ale tak jest na pewno.
jeżli chodzi o oktany to kiedyś lecieli z jakimś dużym testem przez Polskie stacje benzynowe i mało która 95 wykazała ponad 92 oktany
natomiast 98 miały po 95-96.
Wychodzi na to, że lejąc to co producent zaleca (95) lejesz tak naprawdę 92-93 a że moto na tym chodzi to ok.
Jeśli lejesz 98 to pewnie lejesz to co producent przewidział tylko bije Cię to po kieszeni.
próbowałem oba warianty i nie ma różnicy.
Jeżdzi tak samo, pali tyle samo.
Ja leje 95 i w miarę możliwości robię to w domu z odstanej bańki bo to co potrafi mimo filtrów na stacji zostać do tej bańki nalane to woła o pomstę do nieba.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Ruben
Świeżak
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Londyn Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:22, 24 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Kafarman napisał: |
jeżli chodzi o oktany |
Za taka fraze w mojej szkole semestru bys nie zaliczyl
Cos takiego jak oktan poprostu nie istnieje. Co innego "liczba oktanowa".
Co do jakosci paliwa. Wydaje mi sie ,ze nie ma mozliwosci ,aby paliwo opuscilo rafinerie z liczba oktanowa nizsza niz paliwo wzorcowe (choc w polsce nie takie rzeczy sie zdarzaja, przyklad: sol drogowa w miesie czy konina w wolowinie).
Na to ,co sprzedawcy dolewaja do paliwa niestety nie mamy juz wplywu i zadne kontrole tego nie wyeliminuja.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Kafarman
Aktywny
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 453
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Paryż-Pabianice
|
Wysłany: Pią 14:28, 24 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
czepiaj się mnie za oktany to ja będę się czepiał braku ogonka w a i e
Nie wiem co wychodzi z rafinerii ale test robiony był na stacjach benzynowych. Auto świat robił czy jakiś inny brandzel.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Ruben
Świeżak
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Londyn Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:42, 24 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Kafarman napisał: | czepiaj się mnie za oktany to ja będę się czepiał braku ogonka w a i e |
Nie czepiam, zawsze warto wiedzec nieco wiecej
Brak polskich znakow to nie moje widzimisie. Nie pisze z polski i nie dzialaja mi niektore polskie znaki, wiec wole ich wcale nie uzywac
Kafarman napisał: | Nie wiem co wychodzi z rafinerii ale test robiony był na stacjach benzynowych. Auto świat robił czy jakiś inny brandzel. |
Wierze. Na jednej z Plockich stacji lali rozpuszczalnik nitro...
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
|