Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motoluka
Dołączył: 09 Maj 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 10:14, 09 Maj 2017 Temat postu: Kawasaki Z1000 - pytanie o ABS |
|
|
Koledzy, czy każdy Z1000 z generacji 2010 był seryjnie wyposażony w system ABS? Jeśli tak to jak oceniacie jego skuteczność i ogólne działanie hamulców. To dla mnie bardzo istotny element. Mieszkam na Malcie, piach fruwa wszędzie, hamulce to jedna z najważniejszych dla mnie cech. Na razie zastanawiam się nad wyborem VFR800 (głos rozsądku, który nie sprawia mi wielkiej frajdy) oraz Z1000, który jest dla mnie jak zabawka dla małego dziecka. Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź dotyczącą ABS.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:40, 09 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Kawasaki dla dużych modeli Z wprowadziło zasadę przymusowej instalacji ABS bodajże od 2014 roku, także ABS dla roczników 2010 był po prostu opcjonalny Jedne modele mają, inne nie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:20, 09 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
@motoluka - swojego pierwszego posta winieneś napisać TUTAJ.
Co do tematu to od 2013 wszedł owy wymóg UE odnośnie ABS,ale zastosowany został od zeszłego roku obligatoryjnie.
Osobiście mam dużego Zeta z 2010 bez ABSu i nie widzę potrzeby by go mieć (system ABS),ponieważ nauczyłem się hamować bez blokowania kół.
|
|
Powrót do góry |
|
|
GaLaZ
Bywalec
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:08, 18 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
mnie w z1000 z 2013 abs na bardzo nierównym asfalcie wyprowadził na srodek skrzyzowania na czerwonym swietle ależ zostałem zbesztany
|
|
Powrót do góry |
|
|
kostekcom
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa- Ursus Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:42, 21 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Jeżeli obawiasz się zanieczyszczeń na drodze to wybieraj model z ABS.
W sytuacjach awaryjnych gdzie występuje potrzeba użycia 100% możliwości hamulców nie ma nic lepszego. Sam jeździłem modelami bez oraz z ABS-em i moim zdaniem w życiu codziennym ABS jest świetnym rozwiązaniem. Na każdą reakcje kierowcy podczas hamowania bez systemu ABS potrzebny jest czas ( czas informacji zwrotnej z kół do kierowcy i czas na podjęcie działań i czas na ich przekazanie do systemu) te kilkaset milisekund to bardzo dużo gdy miejsca na hamowanie drastycznie ubywa. Z ABS "wciskasz" klamkę do oporu i nie zastanawiasz się nad hamowaniem a ewentualnie nad innymi możliwościami w uniknięciu zagrożenia.
Niezależnie od Twojej ostatecznej decyzji zachęcam do poznania możliwości systemu hamowania każdej maszyny w bezpiecznych warunkach- często sami nie wiemy jak duże możliwości daje nam nasz system hamulcowy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dicio
Z-zlot friend
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 1596
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolnyśląsk- Oleśnica Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:22, 22 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
kilka razy miałem okazję testować ABS a wczoraj nawet bardzo
za blisko puszki z tyłu i chciał mnie nauczyć odległości no i się udało wyhamować
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Wto 6:05, 23 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Do mnie teksty w stylu - "po co mi ABS, ja hamuję sam lepiej" totalnie nie trafiają W codziennej jeździe ABS to zbawienie i tyle w temacie... Może pierwsze systemy tego typu były toporne i nie reagowały tak szybko, ale obecne są naprawdę dopracowane i nie ma co porównywać z wersjami bez systemów.
To jak kontrola trakcji - kiedyś wydawało się, że to zło, bo te systemy po prostu były w powijakach, obecnie są tak dopracowane, że jeździ się z nimi przyjemnie i efektywnie. Zresztą wystarczy poczytać trochę o ABS i Trakcji w wywiadach z zawodnikami MotoGp, jakby ktoś im powiedział, że lepiej pojedzie bez ABS i Trakcji, wyśmialiby go prosto w oczy
Także reasumując, szukaj sztuki z ABS. To ma znaczenie nawet przy ewentualnej późniejszej odsprzedaży. Ostatnio sprzedawałem GSR'a z 2012 roku i co drugi telefon od potencjalnego kupującego zaczynał się od - a ma ABS? Podejrzewam, że gdyby miał, sprzedałbym go dwa razy szybciej
|
|
Powrót do góry |
|
|
MMisiek
Z-zlot friend
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 601
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żyrardów Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:36, 23 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Z tego co czytałem wiele wywiadów z Moto GP i ogladałem to nie maja oni ABS bo dohamowań by nie mogli robić tak ostrych jak robia przed zakretami.
Co do Trakcji oczywiście niektórzy używaja jej ale to nie jest czołówka stawki.
Valentino Rossi np sam stwierdza ze woli bez elektroniki moto.
Nicki Heyden którego niestety juz nie ma z nami też napisał i wypowiadał sie ze woli bez kontroli trakcji jeżdzic.
Jedynie przy szaleńczeń jeździe Marqeza jak sam stwierdził to sie mu przydaje.
Powerslidy bardzo czesto pozwalaja im szybciej wyjsce z zakretu.
Wiec coś kolego krecisz, i nie wprowadzaj ludzi w błąd.
Oczywiśćie ABS jest przydatnym wynalazkiem który napewno ułątwia jazde na moto.
Ostatnio zmieniony przez MMisiek dnia Wto 8:45, 23 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:01, 23 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
MMisiek napisał: |
Co do Trakcji oczywiście niektórzy używaja jej ale to nie jest czołówka stawki.
|
Proszę Cię, a Marquez to co, końcówka stawki? . Co do ABS - tu racja, w królewskiej stawce nie mają stricte ABS, co nie znaczy, że hamują bez żadnej pomocy elektroniki Z tego, co kiedyś mówili podczas wyścigu komentatorzy, zawodnicy mają jakąś elektronikę przy hamowaniu, która im pomaga - nie nazywają tego ABS, bo to nazwa zarezerwowana dla drogowego odpowiednika, ale jednak coś mają (nie licząc oczywiście kosmicznych systemów hamowania).
Pamiętam też, jak kiedyś w jednym z wywiadów Crutchlowa zapytali, co sądzi o wypowiedzi jednego z zawodników Moto3 (nie pamiętam już o kogo chodziło), który twierdzi, że żadne systemy mu nie są potrzebne - wyśmiał go i zaprosił do szybszego przejazdu 250konnym potworem z MotoGP
Ale nie o tym temat, na drogę ABS to moim zdaniem podstawa i jak ktoś stoi przed wyborem moto z ABS czy bez, to nie powinien się długo zastanawiać
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:53, 23 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Jak by nie spojrzeć na ów drażliwy temat pt."z ABSem czy bez...",od tego roku przy zakupie nowej maszyny z przeznaczeniem na drogę nie ma już prawa wyboru,więc dywagacje są zbyteczne.
Czy ktoś lubi lub nie poleca to jak powyżej - będą zwolennicy i przeciwnicy...,a przykładów wiele.
...heh,nawet w którejś motormanii,podczas testowania bodajże MT-10 był tekst typu:
"szkoda,że system ABS nie jest wyłączany" i w podsumowaniu w rubryce "wady"...,ale zapewne to z innego powodu niż koledzy piszą w topiku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Śro 5:50, 24 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
A w którymś z modeli drogowych w ogóle jest opcja, aby wyłączyć ABS? Bo fakt, do drogowej jazdy jest potrzebny, natomiast jak ktoś chce sobie potrenować stunt to już dupa
|
|
Powrót do góry |
|
|
InkRZE
Zaglądacz
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:14, 25 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Kuźwa,czyli wszystko przede mną?!?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Milovic
Znajomy
Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:49, 26 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Dla mnie sprawa jest prosta, do jazdy po drogach publicznych opcja ABS tylko i wyłącznie, choć sam nie posiadam u siebie - niestety wolałem dobry stan motocykla niezeli szukanie dalej wersji z absem.
Opcja bez ABSu moze się nadawać tylko do jakiejs ostrzejszej sportowej jazdy, a takiego czegos na publicznych drogach nie toleruje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:57, 26 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Na prośbę użytkownika rosol temat został uporządkowany.
Wątek wyczerpany, każdy przedstawił swoje argumenty, zatem zamykam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|