Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
REM
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester Płeć:
|
Wysłany: Sob 1:20, 06 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Dokładnie d3liar - 200£ Serwis kawasaki tyle chce w J&S KAWASAKI Frodsham.Sprawdz ceny wszystkich modeli czyli standard-GT Tour - i ze sprzęgłem czarującym zobaczysz
Ostatnio zmieniony przez REM dnia Sob 1:22, 06 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
b3liar
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 8:29, 06 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie to sprzęgło to fajny, ale nie do końca potrzebny bajer. Ja uczyłem się jeździć na SV650S i od razu zacząłem uczyć się redukcji z międzygazem. Silnik mały ale V- więc duży moment obrotowy jak na takie moto i na początku jak coś nie wyszło zdarzały się lekkie uślizgi tylnego koła przy redukcji. Później jak się nauczyłem to robiłem już z automatu. Motocyklem przejechałem 20 tys. km a zużycie klocków hamulcowych było zadziwiająco niskie, bo hamulca używałem tylko w sytuacjach awaryjnych i na dohamowaniach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fazer-SX
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:37, 06 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Ostatnio Kawasaki na swojej stronie przy Z1000SX (co ciekawe, tylko przy "zwykłym" SX, a nie przy Tourer) zamieściło taki opis tego nowego sprzęgła - określa go jako sprzęgło antyhoppingowe:
"Kawasaki przeniosło technologię z maszyn wyścigowych do motocykli seryjnych. Sprzęgło działa jako ogranicznik momentu obrotowego i serwo wspomagające pracę dźwigni sprzęgła. W sprzęgle zastosowano dwa rodzaje krzywek, które łączą lub rozdzielają kosz sprzęgła z tarczami. W normalnych warunkach pracy sprzęgło działa w trybie auto wspomagania minimalizując siłę niezbędną do naciśnięcia dźwigni. W przypadku pojawienia się wysokiego momentu obrotowego działającego w przeciwną stronę (momentu hamującego od strony tylnego kola wywołanego np. redukcją biegu) krzywki powodują rozłączenie sprzęgła, dzięki czemu nie dochodzi do poślizgu tylnego kola. Podobnie sprzęgło działa w drugą stronę - gdy następuje silny wzrost momentu przenoszonego z silnika. Sprzęgło ogranicza wówczas możliwość uślizgu tylnego koła. "
Teraz zrozumiałem, o co kaman
Mogę śmiało zrezygnować z pomocnika przy blokowaniu koła - moje pierwsze moto to FZS 600 Fazer, więc musiałem się nauczyć dobrze zmieniać biegi i redukować (jak by nie było to 95KM).
Zastanawia mnie tylko, że na stronie angielskiej chwalą się tym, że siła potrzebna do obsługi klamki sprzęgła jest w nowym modelu mniejsza o 30%.
Musze przyznać, że gdy byłem w salonie Kawy i porównywałem sprzęgła Z1000SX rocznik 2015 oraz W800 i Versysa 650, to w SXie działało wyraźnie najciężej.
A jakie są Wasze doświadczenia? Łatwo obsługuje się sprzęgło w waszych SXach czy też byście życzyli sobie lepszej obsługi?
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:11, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Fazer-SX A sprawdzałeś wszystkie naciski na "klamkę" na uruchomionym silniku ? wiesz , te opisane "krzywki" działają poprwanie dopiero podczas obracających się tarcz sprzęgłowych ale to tak na marginesie fakt faktem , że najlżej obsługiwaną dźwignią sprzegła ma niestety HONDA A to za sprawą hydrauliki ot i cała tajemnica
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fazer-SX
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:45, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Hej,
sprzęgło sprawdzałem tylko na wyłączonym silniku, na motocyklach stojących w salonie. Nie sądziłem, że po rozruchu jest łatwiej.
Od czego to zależy? U mnie w Fazerze nacisk jest taki sam przy wyłączonym i włączonym silniku. Nigdy nie odczułem jakiejkolwiek różnicy.
A co do hydrauliki, to z tym też bywa różnie. Kolega ma Suzuki SV1000 ze sprzęgłem hydraulicznym, które chodzi znacznie ciężej niż w moim Fazerze. Motocykl Kolegi na pewno jest w bardzo dobrym stanie technicznym, więc to nie kwestia zaniedbań.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:38, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Z tego co nasłuchałem się od mechaników to ponoć w tym "antyhoppingowym" sprzęgle ponoć ma to znaczenie ale głowy nie dam za to tak czy inaczej chodzi tam o "jakieś opory" tarcz sprzęgłowych więc jak dla mnie to silnik powinien pracować a przynajmniej tak mi się zdaje
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fazer-SX
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:20, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
No tak, pewnie tak jest - szczególnie gdy zagłębić się w to, co podało Kawasaki na swojej stronie (zob. mój post wyżej).
Ale ja macałem model 2015 r., więc bez sprzęgła antyhoppingowego. I klamka chodziła zdecydowanie najciężej
|
|
Powrót do góry |
|
|
drobny
Zaglądacz
Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:50, 14 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Fazer-SX napisał: |
A co do hydrauliki, to z tym też bywa różnie. Kolega ma Suzuki SV1000 ze sprzęgłem hydraulicznym, które chodzi znacznie ciężej niż w moim Fazerze. Motocykl Kolegi na pewno jest w bardzo dobrym stanie technicznym, więc to nie kwestia zaniedbań. |
W dużej SV stopień "sprawności" działania sprzęgła hydraulicznego zależy od kilku czynników. Choćby jakosc płynu w obiegu, to czy moto jest ciepłe itp.
Wiem bo miałem. Ale powiem ze po założeniu oplotu i klamki z regulacja można było sprzęgło obsługiwać dwoma palcami. Chociaż tak jak kolega napisał wcześniej w silkinak typu V sprzęgła używa się raczej do ruszania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wojteq93
Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:48, 15 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Może nie na temat, ale czy naprawdę robi to taką dużą różnicę czy sprzęgło chodzi trochę ciężej czy lżej?
Nie piszę tego złośliwie, a raczej chciałbym poznać opinie, lub w jakich sytuacjach sprawdza się sprzęgło (klamka sprzęgła) które można operować dwoma palcami?
Wcześniej jeździłem motocyklami innej klasy stąd moje pytanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
REM
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester Płeć:
|
Wysłany: Wto 2:21, 16 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Jedynie w momencie kiedy sie używa sprzęta profesjonalnie do jego przeznaczenia,nie wyobrażam sobie w dużym sprzęcie wciskać klame non stop bez pomocy hydrauliki np Honda Gold..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fazer-SX
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:12, 16 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
No to już wiem, jak z tym sprzęgłem.
Na angielskim forum użytkownicy BARDZO chwalą sobie nowe sprzęgło za łatwość w użytkowaniu i niewielki nacisk na klamkę.
Podobno można przełożyć też takie sprzęgło antyhoppingowe z Versysa 1000, praktycznie plug and play.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|