Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Kawasaki Z1000 SX 2016 ze sprzęgłem antyhoppingowym
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
REM
Stary wyga



Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:20, 06 Lut 2016    Temat postu:
Dokładnie d3liar - 200£ Serwis kawasaki tyle chce w J&S KAWASAKI Frodsham.Sprawdz ceny wszystkich modeli czyli standard-GT Tour - i ze sprzęgłem czarującym zobaczysz

Ostatnio zmieniony przez REM dnia Sob 1:22, 06 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
b3liar




Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:29, 06 Lut 2016    Temat postu:
Jak dla mnie to sprzęgło to fajny, ale nie do końca potrzebny bajer. Ja uczyłem się jeździć na SV650S i od razu zacząłem uczyć się redukcji z międzygazem. Silnik mały ale V- więc duży moment obrotowy jak na takie moto i na początku jak coś nie wyszło zdarzały się lekkie uślizgi tylnego koła przy redukcji. Później jak się nauczyłem to robiłem już z automatu. Motocyklem przejechałem 20 tys. km a zużycie klocków hamulcowych było zadziwiająco niskie, bo hamulca używałem tylko w sytuacjach awaryjnych i na dohamowaniach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fazer-SX




Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:37, 06 Lut 2016    Temat postu:
Ostatnio Kawasaki na swojej stronie przy Z1000SX (co ciekawe, tylko przy "zwykłym" SX, a nie przy Tourer) zamieściło taki opis tego nowego sprzęgła - określa go jako sprzęgło antyhoppingowe:
"Kawasaki przeniosło technologię z maszyn wyścigowych do motocykli seryjnych. Sprzęgło działa jako ogranicznik momentu obrotowego i serwo wspomagające pracę dźwigni sprzęgła. W sprzęgle zastosowano dwa rodzaje krzywek, które łączą lub rozdzielają kosz sprzęgła z tarczami. W normalnych warunkach pracy sprzęgło działa w trybie auto wspomagania minimalizując siłę niezbędną do naciśnięcia dźwigni. W przypadku pojawienia się wysokiego momentu obrotowego działającego w przeciwną stronę (momentu hamującego od strony tylnego kola wywołanego np. redukcją biegu) krzywki powodują rozłączenie sprzęgła, dzięki czemu nie dochodzi do poślizgu tylnego kola. Podobnie sprzęgło działa w drugą stronę - gdy następuje silny wzrost momentu przenoszonego z silnika. Sprzęgło ogranicza wówczas możliwość uślizgu tylnego koła. "

Teraz zrozumiałem, o co kaman Very Happy
Mogę śmiało zrezygnować z pomocnika przy blokowaniu koła - moje pierwsze moto to FZS 600 Fazer, więc musiałem się nauczyć dobrze zmieniać biegi i redukować (jak by nie było to 95KM).
Zastanawia mnie tylko, że na stronie angielskiej chwalą się tym, że siła potrzebna do obsługi klamki sprzęgła jest w nowym modelu mniejsza o 30%.
Musze przyznać, że gdy byłem w salonie Kawy i porównywałem sprzęgła Z1000SX rocznik 2015 oraz W800 i Versysa 650, to w SXie działało wyraźnie najciężej.
A jakie są Wasze doświadczenia? Łatwo obsługuje się sprzęgło w waszych SXach czy też byście życzyli sobie lepszej obsługi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:11, 07 Lut 2016    Temat postu:
Fazer-SX Smile A sprawdzałeś wszystkie naciski na "klamkę" na uruchomionym silniku ? Smile wiesz , te opisane "krzywki" Smile działają poprwanie dopiero podczas obracających się tarcz sprzęgłowych Smile ale to tak na marginesie Smile fakt faktem , że najlżej obsługiwaną dźwignią sprzegła ma niestety HONDA Sad A to za sprawą hydrauliki Sad ot i cała tajemnica Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fazer-SX




Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:45, 07 Lut 2016    Temat postu:
Hej,
sprzęgło sprawdzałem tylko na wyłączonym silniku, na motocyklach stojących w salonie. Nie sądziłem, że po rozruchu jest łatwiej.
Od czego to zależy? U mnie w Fazerze nacisk jest taki sam przy wyłączonym i włączonym silniku. Nigdy nie odczułem jakiejkolwiek różnicy.

A co do hydrauliki, to z tym też bywa różnie. Kolega ma Suzuki SV1000 ze sprzęgłem hydraulicznym, które chodzi znacznie ciężej niż w moim Fazerze. Motocykl Kolegi na pewno jest w bardzo dobrym stanie technicznym, więc to nie kwestia zaniedbań.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:38, 07 Lut 2016    Temat postu:
Z tego co nasłuchałem się od mechaników Smile to ponoć w tym "antyhoppingowym" sprzęgle ponoć ma to znaczenie Sad ale głowy nie dam za to Wink tak czy inaczej chodzi tam o "jakieś opory" tarcz sprzęgłowych Smile więc jak dla mnie to silnik powinien pracować Confused a przynajmniej tak mi się zdaje Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fazer-SX




Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:20, 07 Lut 2016    Temat postu:
No tak, pewnie tak jest - szczególnie gdy zagłębić się w to, co podało Kawasaki na swojej stronie (zob. mój post wyżej).
Ale ja macałem model 2015 r., więc bez sprzęgła antyhoppingowego. I klamka chodziła zdecydowanie najciężej Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drobny
Zaglądacz



Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:50, 14 Lut 2016    Temat postu:
Fazer-SX napisał:

A co do hydrauliki, to z tym też bywa różnie. Kolega ma Suzuki SV1000 ze sprzęgłem hydraulicznym, które chodzi znacznie ciężej niż w moim Fazerze. Motocykl Kolegi na pewno jest w bardzo dobrym stanie technicznym, więc to nie kwestia zaniedbań.


W dużej SV stopień "sprawności" działania sprzęgła hydraulicznego zależy od kilku czynników. Choćby jakosc płynu w obiegu, to czy moto jest ciepłe itp.
Wiem bo miałem. Ale powiem ze po założeniu oplotu i klamki z regulacja można było sprzęgło obsługiwać dwoma palcami. Chociaż tak jak kolega napisał wcześniej w silkinak typu V sprzęgła używa się raczej do ruszania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojteq93




Dołączył: 06 Gru 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:48, 15 Lut 2016    Temat postu:
Może nie na temat, ale czy naprawdę robi to taką dużą różnicę czy sprzęgło chodzi trochę ciężej czy lżej?
Nie piszę tego złośliwie, a raczej chciałbym poznać opinie, lub w jakich sytuacjach sprawdza się sprzęgło (klamka sprzęgła) które można operować dwoma palcami?
Wcześniej jeździłem motocyklami innej klasy stąd moje pytanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
REM
Stary wyga



Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 2:21, 16 Lut 2016    Temat postu:
Jedynie w momencie kiedy sie używa sprzęta profesjonalnie do jego przeznaczenia,nie wyobrażam sobie w dużym sprzęcie wciskać klame non stop bez pomocy hydrauliki np Honda Gold..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fazer-SX




Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:12, 16 Lut 2016    Temat postu:
No to już wiem, jak z tym sprzęgłem.
Na angielskim forum użytkownicy BARDZO chwalą sobie nowe sprzęgło za łatwość w użytkowaniu i niewielki nacisk na klamkę.
Podobno można przełożyć też takie sprzęgło antyhoppingowe z Versysa 1000, praktycznie plug and play.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin