Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 11:09, 06 Paź 2009 Temat postu: Nowy duży Zet - oficjalna fota i dane |
|
|
Dziś na stronie producenta pojawiła się oficjalne fotki i opis nowego Z1000
[link widoczny dla zalogowanych]
Maszyna zapowiada się całkiem nieźle ale jest kilka rzeczy które rozczarowują i niepokoją
Nie będzie silnika od ZX10R, chłopaki postanowili rozwijać dalej jednostkę zwiększyli pojemność do 1043 i coś tam jeszcze podłubali. Na MCN podają że moc będzie wynosić 136km a moment 81 fl lb <<< WTF?
Co do mocy - liczyłem na więcej no ale nie jest źle, po za tym to dane jeszcze nie oficjalne, natomiast moment to chyba jakaś pomyłka
Aluminiowa rama wygląda całkiem fajnie, waga motocykla na razie nie znana miejmy nadzieje że nie przytyje...
Nowe heble z przodu 300mm, radialnie montowane zaciski + nowa pompa
Stacyjka przeniesiona na zbiornik, nowe zegary niestety w całości na LCD i tu co mnie rozbiło zupełnie, brak wyświetlacza biegów i nie będzie temperatury silnika
Z ciekawostek nowy tylny wahacz i przeniesiony do góry element resorująco- tłumiący, przypomina to nieco rozwiązanie z ER-6 ale amor nie jest tak wyeksponowany
Więcej info i fotki tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 11:22, 06 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Wto 11:24, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
136km na tylnym kole to megaa duzo:) (moment to jakas pomylka,moze to jest 80% ? ;d)hamulce muszą byc jeszcze bardziej konkretne i w końcu podobaja mi sie seryjne kominy ;d
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Wto 11:38, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Konie końmi ale ja obiema rekoma podpisuje się pod koncepcja poprawiania dynamiki kosztem predkosci maksymalnej. Dlatego wlasnie nie kupilem Fazera - silniki ze sportow R6/R1 mimo zlagodzenia charakterystyki i tak zupelnie nie nadaja sie do nakedow i na miasto. Jesli ktos lubi jezdzic do odciecia i nie przeszkadza mu, ze do 10k obrotow moto ma dynamike malego fiata to jest na rynku multum plastikow, ktore spelnia te wymagania. IMHO z zalozenia Zki ( i generalnie nakedy) maja byc czyms laczacym mozliwosci drogowe sportow i praktycznosc (w znaczeniu dobrego momentu z samego dolu) cruiserow. Ostatnio latalem z plastikami po obwodnicy i np R6 zawsze przegrywala na starcie a i pozniej ciagnac do odciecia wcale nie zostawalem w tyle. Gdyby jeszcze chodzil przy 4k obrotow tak jak przy 6k byloby idealnie.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Wto 11:55, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Oficjalne dane producenta:
Max moment: 110 Nm przy 7.800/min
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Wto 11:57, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Co do momentu to znalazlem cos takiego:
In engineering units work is fl-lb-force and in the metric system it is
dyne-cm. The dyne-cm or erg is an extremely small unit of work; hence a
larger unit is defined in which one joule = 10' erg. Conversion between
engineering and metric systems is accomplished by noting that one ft-lb-
force = 1.356 joules
Z tego wynika przelicznik 1,356x81 co daje 110 niutonometrow. A to juz bardzo ładny moment obrotowy i jesli o mnie chodzi zupelnie zadowalajacy. Oczywiscie pod warunkiem, ze to nie wartosc osiagalan tylko przy 14k obrotow
EDIT: W tym samym czasie pisalismi Czyli dobrze policzylem. Jesli dobrze pamietam to nie tylko jest to wyraznie lepszy moment niz w moim Zecie ale tez osiagalny jest wyraznie nizej (ja mam maxa przy 9k AFAIR). Jak dla mnie rewelacja.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 11:59, 06 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Wto 12:09, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
110Nm to już będzie sporo, ja podałem dane ze strony MCN ale tak myślałem że to pomyłka lub nie te jednostki
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Wto 12:39, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Niestety 110Nm osiągamy dopiero przy 8 tys obrotów To kiepsko!
Dla przykładu duży bandit od kilku lat ma 108 Nm przy 3700 obr/min. Powiecie, że ma większą pojemność, to prawda ale mimo wszystko w 2010 roku to będzie konstrukcja sprzed kilku lat, a będzie kładła nowego zeta na łopatki
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:08, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Mi się nie podoba ten ogon, ma wg mnie za lekki wygląd, jak w R6. Z1000 zawsze był dość masywnym streetem a nie lekkim jak supersport Moim zdaniem Kawasaki idzie w złą stronę zarówno jeśli chodzi o wygląd jak i silnik, tak jak to wyżej piszecie.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
rat
Zaglądacz
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GS Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:46, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
a ja juz wiem jaki jest moje nowe marzenie
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
loozzz
Zetofil
Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 1050
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:02, 07 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Trudno jest mi się ustosunkować do tego motocykla... Niby fajny, ale coś nie do końca mi pasuje...
Trochę taka zx10 po przeróbkach...
Są detale, które prezentują się ciekawie, ale są miejsca, które mnie osobiście nie podchodzą... Osłonka chłodnicy, jest wg mnie zupełnie do bani..
Lampa przednia, też trochę przecudowana. Bak też taki z supersporta...
Trzeba na żywo obejrzeć... Mam nadzieję,że będzie na targach w lutym, bo wątpię aby pojawił się w salonach przed końcem roku...
Mimo wszystko, kolejne udane dziecko "zielonych"
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
AdamFilip
Zetofil
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
rat
Zaglądacz
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: GS Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:59, 07 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
no AdamFilip nie mozemy chyab go ocenic na podstawie filmiku. najlepiej to by usiasc i samemu si eprzejechac. mi sie wydaje ze moze byc agresywny w koncu ma wiecej momentu i koni od 1 generacji Z. no i konstrukcja calkiem nowa- nie robiona na podstawie czesci ze scigow tylko czesci zrobione specjalne do Z (gdzies sie doczytalem)
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Śro 17:04, 07 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Model ktory wiekszosc z tego forum ma czyli 03-06 ,fabrycznie wyposazony w 127km / i niecale 100Nm przy 8tyś obr. i chyba nikt nie narzeka ( juz pomine ze ponizej 3,5 -4tys obr/min to on raczej spi) ale model na 2010 ma 136km i 110 Nm przy 8tys wiec gorzej napewno nie bedzie
a co do wygladu nie oszukujmy sie, tak teraz wygladaja nakedy ,yamah,kawa,suzi,honda.konczy sie era stalowych rurkowych ram i wielkich kominow z nierdzewki ale kto wie..
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Śro 17:09, 07 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
No widzę ze opinie są różne mi się podoba wizualnie, technicznie to się jeszcze okaże, zastanawia mnie ile to będzie ważyć
szkoda że Kawasaki nie organizuje takiej Caravany jak Suzuki można by wtedy przetestować sprzęta w przyszłym roku
A tak trzeba będzie poczekać jak trochę stanieją na rynku wtórnym......
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
Gość
|
Wysłany: Śro 19:15, 07 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Więcej zdjeć i film
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/Boyz/images/spacer.gif) |
|