Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 13:17, 19 Cze 2011 Temat postu: Porównanie Z1000 i FZ1 |
|
|
Panowie takie pytanko :
czy ktoś z Was miał sposobność porównania Z1000 i FZ1 ( roczniki tak 2007 i w góre) ? Dywaguje między tymi dwoma modelami a głównym kryterium jest pozycja i wygoda dla kogoś jak ja czyli 196cm i jakieś 115 kg. Lubię golaski a przelotowe max do 200 bo później i tak w każdym moto biorę wszystko na klate . Jest wśród Was jakas osoba koło 2 m która lata Z1000 już jakiś czas? Jeżeli tak to poproszę o opinie
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
dtox
Zaglądacz
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:32, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
FZ1 to bardzo dobry motocykl, wydaje mi sie, ze wyboru mozesz dokonac wg gustu, czyli ktory bardziej Ci sie podoba wizualnie.
Gdzies czytalem porownanie CB1000R, Z1000, FZ1... poszukaj w googlach.
gdybys sie zdecydowal na FZ1 to napisz, kolega zmienia na turystyka.
stan idealny i 100% bezwypadkowy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Nie 14:29, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
dtox daj namiary jak możesz na kolege ewentualnie jakiegoś linka do jego aukcji jeżeli już wystawił
|
|
Powrót do góry |
|
 |
AdamFilip
Zetofil
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:43, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Mam 180 cm i latałem na FZ1 i Z1000 - jak dla mnie tylko Z1000. FZ1 to petarda powyżej 7 tys obrotów, w zecie zabawa zaczyna się od początku. Cały czas miałem wrażenie po zecie jak wsiadałem na fz1, że ruszam z drugiego biegu dziwne uczucie jak z zeta wsiadałem. Mi wygodniej na kawie, yamaha to jednak 150 koni ale czegoś jej brak, zawsze jak wsiadałem z z1000 na kumpla fz1 czułem brak dołu, dłuższe moto i strasznie miękkie sety, które cały czas się ruszają, bo są na gumowych mocowaniach, nogi miałem wyżej, ogólnie mi wygodniej na z1000 dlatego zostałem przy kawasaki.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dtox
Zaglądacz
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:00, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:00, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Ja mam oba modele jak chcesz to możesz wpaść i się przeechać jednym i drugim
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Wąski
Zetofil
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:51, 19 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Juby napisz Twoje odczucia co do Zety i FZ1 to moze podkleimy temat bo w sumie moze byc przydatny.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:14, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
A wiec Z1000 2007-2009 w przeciwieństwie do fz-1 jest:
-wygodniejsza pozycja
-mniej odczuwalne przyspieszenie
-mniej odczuwalny powiew wiatru
-lepsze siodło wiecej mozna na nim przejechać bez bólu pupy
-wybacza wiecej błędów
-jest stabilniejszy podczas jazdy oraz postoju
-mniej odczuwalne są drgania motocykla
-dłuższe biegi
-silnik ciągnie od początku równo
-łatwij się nim jeździ na jednym kole
-nie zrywa przyczepności tylnej opony (lepiej rozlozona masa)
Jak sie przesiadam z fz-1 na zetke dopiero wtedy odczuwam że rama w zecie jest miekka przez co dość wyraźnie sie naddaje wcześniej tego nigdy nie odczuwalem mimo to pewniej wchodzi sie nim w zakręty masa motocykla i konstrukcja jest lepiej wyliczona dzięki czemu daje wrażenie pewniejszego w prowadzeniu
Fz-1 model 2009r. w porównaniu do z-1000
-mocniejszy silnik niestety odczuwamy to dopiero przy bardzo wysokich obrotach
-lepsze hamulce
-twardsze zawoeszenie cieżej je wyregulować
-lepsze oświetlenie w nocy
-posiada światła awaryjne
-kierowca ma mniejszą wygodę zas pasażar większą
-moto traci przyczepność tylnej gumy (złe rozłożenie masy)
-fajna praca silnika
zetka moim zdaniej jest praktyczniejsza i wygodniejsza jednak jeśli ktoś lubi szaleć w krótkich trasach utrzymując silnik na bardzo wysokich obrotach osiągnie lepsze wrażenia podczs jazdy fz-1 fazer jest sttwozony do katowania na dużych obrotach do palenia gumy podczas jazdy ciężki indywidualny wybór
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pon 23:29, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
A ja jestem zdania ze yamaha to robi tylko dobre fortepiany miałem juz trzy kawy i jedna yamahe i wiecej bym yamahy nie wpuscil na podworko
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Vale_46
Bywalec
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:31, 22 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Nie szukałbym na tym forum wsparcia dla FZ1...
Zdecydowanie Zet deklasuje Yamahę silnikowo (elastyczność)
FZ1 bodajże z 2007 roku miały pękające ramy na spawie...
Jeżeli chodzi o ramę odpowiedzią Kawy jest model Zeta 2010->
Miałem FZ1 pod sobą bardzo krótko (dosłownie rundka) i podoba mi się stwierdzenie AdamFilip'a o "ruszaniu z II-ki" - dokładnie!
W Zecie puszczasz sprzęgło i jesteś 50 metrów przed FZ1
Moim zdaniem jednak żaden z tych modeli nie jest dla 115-kilowego chłopa 196cm!
Fabryczne ustawienie zawieszenia przewidują "average-built rider = 68kg" - czyli typowy Japończyk.
Na Twoim miejscu poszukałbym tuż za granicą (u Helmuta) - czyli BMW R1200GS Adventure - na nim przynajmniej nie będziesz siedział " w kuckach"
Przy takim wzroście nie jest łatwo o wygodny motocykl....
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaquzie
Świeżak
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:54, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jeździłem 3 lata FZ1s, od roku Kawasuką Z1000sx, napiszę więc kilka słów o tych.
Foty tu: [link widoczny dla zalogowanych]
FZ1 piękny sprzęt na długie trasy z plecakiem, wygodniejszy niż Kawa, bardziej pakowny, wydaje się być stabilniejszy, ale rzeczywiście mniej żwawy niż Kawa.
Kawa mimo, że z 1000sx miał być turystyk, wyszło pół na pół (w przewadze sport).
Nie mówię, że na turystę się nie nadaje, bo nadaje idealnie (kufry, zwinność, regulacja szybki, owiewka - mimo, że przylega do moto, nie wieje po kolanach).
Wagowo wyglądają tak samo praktycznie, FZ1 wydaje się jednak cięższa (pewnie z powodu wspomnianej zwinności Kawy).
Kawa ma fajniejszy bak - pojemniejszy i wygodniejszy dla kierującego.
300km na baku w Kawie to pikuś, w FZ1 modliłeś się, by dotrzeć do stacji.
Patrząc na Twój wzrost (ja mam 175cm), brałbym jednak FZ1 - z turystyczną wyższą szybą (taką, jaką zobaczysz na moich foto).
Na Kawę osoby mojego pokroju wydają się być idealne, wyższe mogą wyglądać jak..bez obrazy Fani Kawy... na rowerze (FZ1 wydaje się być większa).
Golasa jednak bym odradzał Zwieje Cię
FZ1 w wersji S, może nie w pełnej owiewie, ale przynajmniej czacha i szyba by były (też możesz zobaczyć na moich fotach jak to wygląda - czasem zdejmowałem owiewy boczne).
Może i napisałem tak, jak bym był zwolennikiem FZ1 (sentyment został), ale tak by to wyglądało z mojej perspektywy
The choice is yours. Just my 2 cents.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:18, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
że się zapytam 300 km na baku w SX-sie?? czekam na potwierdzenia pitraka.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jaquzie
Świeżak
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:46, 07 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
ten bak ma 20L.
ostatnio z plecakiem przejechałem ponad 300 i jeszcze mi coś zostało, jechałem przelotowo 130-140
w FZ1 zazwyczaj modliłem się dużo km wcześniej, co by stacja zaraz była
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
 |
AdamFilip
Zetofil
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:31, 08 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Co ja mam powiedzieć w moim jest tylko 14 litrów
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|