Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
REM
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:12, 15 Mar 2016 Temat postu: Różnica jazdy miedzy F a L mode |
|
|
Pytanie odnośnie mapy zapłonu czy ktoś dokładnie przebadał ten temat jakie spalanie jaka predkosc max ( przez przypadek odkręciłem manete na M56 i z początku myslalem ze cos sie stało z moto..prędkości przyspieszenia ograniczyły sie do 120mil/h i z prędkością żółwia doszedłem tylko do 140 mil/h na maxa,po zwolnieniu rzuciłem okiem na prędkościomierz i zauważyłem wskaźnik mocy przełączony na L) co z waszymi maszynami jakie wy macie doświadczenie ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
REM
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester Płeć:
|
Wysłany: Wto 3:02, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Prawie 100 wyświetleń i ani jednej odpowiedzi....???Co jest grane panowie ??
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Wto 6:02, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Nikt nie jeździ na L ale wyczytałem, że na tym trybie moc kastrowana jest do 60-70%, także przydaje się chyba tylko na deszcz i do dłuższej jazdy po mieście.
|
|
Powrót do góry |
|
|
czarek01
Bywalec
Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie - otwock Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:17, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Jeżdżę na L .....moto na dotarciu mogę coś więcej powiedzieć jak się SX rozjeździ
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:02, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
czarek01 napisał: | Jeżdżę na L .....moto na dotarciu mogę coś więcej powiedzieć jak się SX rozjeździ |
no ja tak samo, aczkolwiek ja ganiam na F. Przy docieraniu nie ma to znaczenia, bo i tak nie kręcimy silników tak wysoko, aby poczuć jakąś różnicę. L ogranicza moc i zapewne zmienia krzywą przyspieszenia/momentu, ale to da się odczuć przy większych prędkościach czy agresywnej jeździe.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andxx
Stary wyga
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:07, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
REM napisał: | Prawie 100 wyświetleń i ani jednej odpowiedzi....???Co jest grane panowie ?? |
REM malo kto ma tak nowe moto zeby byc w posiadaniu tych ustawien
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Śro 5:36, 23 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Teraz z ciekawości przejadę cały bak na L i porównam obroty, osiągi, prędkość i spalanie z F, na którym do tej pory ganiałem
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:34, 23 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
To bardzo dobry pomysł
damiang napisał: | Teraz z ciekawości przejadę cały bak na L i porównam obroty, osiągi, prędkość i spalanie z F, na którym do tej pory ganiałem |
Ja marzę przesiąść się na nowszą wersję "Sx-a" I taki test jest jak najbardziej na miejscu U mnie nie ma takiej możliwości aby przełączyć mapę zapłonu . Będę obserwował Wasze relacje na ten temat . Dla porównania możemy zrobić coś w rodzaju testu między wersją z możliwością "zmiany mapy zapłonu" a wersją moją "bez". Kwestia ustalenia na jakim dystansie i na jakich parametrach będziemy mieli ochotę to sprawdzić Tak jak już napisałem wcześniej obserwuję ten temat i proponuję taki test
|
|
Powrót do góry |
|
|
REM
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:53, 23 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
O i to jest myśl pitrak,mi najlepiej pali przy 5000 obrotach ale zobaczymy ile i jaka bedzie różnica w spalaniu i ile na całym baku przejadę,z racji tego ze ja zaczynam jazdę długodystansową od maja może ktoś wcześniej zrobi jakaś trasę na "L"
Tak jak pisałem na wstępie ja różnice odczułem w mocy na maxymalnych obrotach i prędkości - ślimakowate przyspieszenie ale nie sprawdziłem spalania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:46, 25 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Założę nowy temat w tej sprawie jak wrócę z Isle of Man będzie dobry dystans do testów i przy okazji z obciążeniem Na dzień dzisiejszy jazda na obr/min między 4000 a 6000 to 320 kilometrów jest to dystans jaki uzyskałem z w/w obrotami a prędkość to 90 - 140 km/h. Ale już nie spamuję bo mnie zbanują Więc jak już wspomniałem założę taki temat w czerwcu Mam nadzieję , że spróbujecie wraz ze mną zrobić taki teścik
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:43, 29 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Moje testy:
1 bak jazda na F - zrobiłem ponad 330 km
2 bak - jazda na L - zrobiłem identyczny dystans.
Takie samo obciążenie przy dwóch trybach jazdy, zbliżone prędkości. Tylko przypominam - pomiary robiłem przy docieraniu silnika i kręceniu do max 4000 rpm. Także śmiało można rzec, że L ogranicza prędkość i przyspieszenie, ale przy górnych granicach obrotów i wyższych prędkościach (jakich nie wiem, gdyż nie kręcę na razie moto tak wysoko) Wcześniej nic się nie dzieje - mapa nie ma wpływu na przyspieszenie czy spalanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vale_46
Bywalec
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:53, 01 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
We wszystkich moto, które testowałem na różnych mapach (a było tych moto aż trzy )zawsze uznawałem, że mapy ograniczające moc są bezużyteczne..
Nie wiem kiedy tego użyć... człowiek łapie wyczucie mocy, oswaja się z motocyklem...po czym przełącza na L... i wszystko się zmienia...manetką trzeba kręcić inaczej...moto zdycha...
Spalanie w tych samych warunkach nie może się różnić... w trybie L nie ma tylko opcji "ogień" więc nie uda się spalić rekordowo dużo, bo i żadnych rekordów osiągów się nie pobije..
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Sob 5:16, 02 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Z tym spalaniem to chodziło bardziej, czy na L weźmie mniej, ale tak nie jest Przynajmniej w niższym zakresie obrotów. L w SX'ach moim zdaniem sprawdzi się tylko w deszczu lub na jakiejś bocznej, mocno zajechanej drodze, kiedy przestawiasz się już na inną, ostrożniejszą jazdę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
REM
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:22, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Tak jak zapisalem wczesniej przy mojej jezdzie max predkosc wynosila 140/mph na L spalania jeszcze nie sprawdzalem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
meratron
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:39, 09 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Poruszyliście ciekawy temat. Przy docieraniu nie włączałem trybu L bo było sucho. Używam go - zawsze jak popada deszcz, dopóty dopóki drogi nie wyschną. Normalnie jeżdżę na F i KTRC na 1. W deszczu przełączam na L i KTRC 3. Czuje się wówczas bezpieczniej, składam się normalnie w zakręty na mokrym i odkręcam przy wyjściu gaz i przyznam, że praktycznie nie miałem uślizgu tylnego koła - choć przy F + KTRC 1 przy ostrym odkręceniu zdarza mi się zakręcić ogonem na suchym. Wyłączonego KTRC używam tylko jak idę na gumę, bo przy włączonym to taka lipna wychodzi.
Mam niedaleko takich magików co maja sprzęt do pomiarów mocy i momentu w silnikach; zapytam ich czy mogą mi zrobić wydruki na F i na L. Sam jestem ciekaw co pokaże wydruk - jeśli się uda.W wypadku powodzenia dam Wam znać
|
|
Powrót do góry |
|
|
|