Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Stopka boczna z1000 pierwszej generacji. (03-06) ZDJĘCIA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sokół




Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:55, 05 Sty 2017    Temat postu: Stopka boczna z1000 pierwszej generacji. (03-06) ZDJĘCIA
Cześć panowie, mam prośbę, czy właściciel litrowego zeta pierwszej generacji z podwójnym wydechem mógłby porobić szczegółowe zdjęcia stopki bocznej? Smile
Jak jest zamontowana, jak wygląda, jak "idzie" przy lewym tłumiku oraz cyknąć fotę mocowania na ramie do którego montuje się stopkę. Im więcej zdjęć tym lepiej ;p
Zdjęcia możecie słać tu, na pw, oraz na email (sokol.terytoriumk2@gmail.com)

Chodzi o to, że adaptuję kominy z litra do małego zeta i świadom tego że napotkam jeden problem (własnie stopkę) chciałbym po prostu zobaczyć jak konstruktor rozwiązał to w litrze. Wiadomo, trzeba będzie zastosować jakaś rzeźbę połączoną z modyfikacja by to miało ręce i nogi Smile

Dzięki i pozdrawiam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kjezz
Z-zlot friend



Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:16, 05 Sty 2017    Temat postu:
Z1000 ma inaczej przyspawany uchwyt stopki , musisz ciąć i spawać " to se ne da inaczej" Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sokół




Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:37, 05 Sty 2017    Temat postu:
Chce właśnie zobaczyć jak jest to zrealizowane. Może jakiś adapterek który przykrece do ramy i stopkę do niego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:13, 06 Sty 2017    Temat postu:
Nie chcę Cię zniechęcać, ale ja bym przy stopce nie majdrował z adapterami czy spawaniem - stopka przez konstruktora jest dokładnie wyliczana, jej pozycja, długość etc. W końcu bierze na siebie cały ciężar moto Smile Nie wiem, jak jest w Z1000 naked - mam SX, jak tam jest podobnie, mogę Ci podesłać fotki jak to wygląda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:04, 06 Sty 2017    Temat postu:
damiang napisał:
Nie chcę Cię zniechęcać, ale ja bym przy stopce nie majdrował z adapterami czy spawaniem - stopka przez konstruktora jest dokładnie wyliczana, jej pozycja, długość etc. W końcu bierze na siebie cały ciężar moto Smile Nie wiem, jak jest w Z1000 naked - mam SX, jak tam jest podobnie, mogę Ci podesłać fotki jak to wygląda.

a ja się z tobą nie zgodzę , mam przespawaną stopkę i nic nie musiałem wyliczać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sokół




Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:27, 06 Sty 2017    Temat postu:
damiang napisał:
Nie chcę Cię zniechęcać, ale ja bym przy stopce nie majdrował z adapterami czy spawaniem - stopka przez konstruktora jest dokładnie wyliczana, jej pozycja, długość etc. W końcu bierze na siebie cały ciężar moto Smile Nie wiem, jak jest w Z1000 naked - mam SX, jak tam jest podobnie, mogę Ci podesłać fotki jak to wygląda.


Wyliczanie wyliczaniem, ale z doświadczenia wiem, że konstruktorów można poprawiać.

Możesz podesłać, choć zależy mi na fotkach litra z pierwszej generacji.
No cóż, coś wykombinuję dostęp do maszyn typu frezarki, tokarki itp oraz inne ślusarskie mam, także kwestia jest znalezienie złotego środka.

Myślałem, by ten element który jest oznaczony na czerwono zrobić na nowo, z jednej kostki wyfrezowane tak by stopkę umieścić +-2cm niżej, oraz +-1cm schowaną do środka.



Zdjęcie coś nie działa, tutaj link:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Sokół dnia Pią 13:29, 06 Sty 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pavlacos
Bywalec



Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:35, 07 Sty 2017    Temat postu:
będę w garażu to ci zrobię, akurat mam na podnosniku Smile

z tego co pamiętam stopka opiera się na wydechu, jak jest złozona
nie wiem czy rama nie jest taka sama, wtedy dokupienie stopki od z1000 załatwiłoby problem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sokół




Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:51, 07 Sty 2017    Temat postu:
pavlacos napisał:
będę w garażu to ci zrobię, akurat mam na podnosniku Smile

z tego co pamiętam stopka opiera się na wydechu, jak jest złozona
nie wiem czy rama nie jest taka sama, wtedy dokupienie stopki od z1000 załatwiłoby problem


Tylko wertując allegro, nie mam pojęcia którą kupić bo nie wiem jak wygląda Very Happy Niby na aukcji jest napisane ze z1000 03-06 ale z kolei na innej aukcji z takim samym opisem stopka jest inna Very Happy I w tym jest pies pogrzebany, że nie wiem jak to wyglądać powinno w oryginale.
Gdybym tylko miał dokładne zdjęcia (z google ciężko coś znaleźć konkretnego) to myślę, że żadnym problemem nie było by kupno odpowiedniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 8:28, 08 Sty 2017    Temat postu:
avator napisał:
damiang napisał:
Nie chcę Cię zniechęcać, ale ja bym przy stopce nie majdrował z adapterami czy spawaniem - stopka przez konstruktora jest dokładnie wyliczana, jej pozycja, długość etc. W końcu bierze na siebie cały ciężar moto Smile Nie wiem, jak jest w Z1000 naked - mam SX, jak tam jest podobnie, mogę Ci podesłać fotki jak to wygląda.

a ja się z tobą nie zgodzę , mam przespawaną stopkę i nic nie musiałem wyliczać


A ja się nie zgodzę z Tobą Smile Dla mnie stopka to element nośny/konstrukcyjny traktowany na równi z ramą, wahaczem czy innymi elementami i o ile nie masz umiejętności i warsztatu, by bawić się w custom, odpuść - przewalone moto to nic fajnego. Może demonizuję i zakładam najgorsze, ale w przypadku przeróbek zawsze tak robię - lepiej podejść do tego w ten sposób, niż później dziwić się, czemu moto leży, przecież miało stać! Smile

Oczywiście słowa te kieruję do autora wątku - pisał, że bawi się amatorsko w przeróbki, szuka zdjęć stopek etc - nie tędy droga Smile Jak chcesz ogarnąć temat, olej dopasowywanie stopek między modelami. Kup jakąś porządną uniwersalną stopę i dopasuj pod długość i finalny kształt (ale w taki sposób, aby nie przesadzić i żeby stopa nie utraciła swoich właściwości) - tak będzie najrozsądniej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bebok
Świeżak



Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:40, 08 Sty 2017    Temat postu:
Ja bym się trochę bał samemu w stopki bawić. Sx'a często obracam na stopce o 180 stopni, żeby nie wypychać z miejsca parkingowego albo zawrócić. Stopka customowa też musiałaby znieść cały ciężar moto na sobie podczas obracania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sokół




Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 4:29, 09 Sty 2017    Temat postu:
damiang napisał:
avator napisał:
damiang napisał:
Nie chcę Cię zniechęcać, ale ja bym przy stopce nie majdrował z adapterami czy spawaniem - stopka przez konstruktora jest dokładnie wyliczana, jej pozycja, długość etc. W końcu bierze na siebie cały ciężar moto Smile Nie wiem, jak jest w Z1000 naked - mam SX, jak tam jest podobnie, mogę Ci podesłać fotki jak to wygląda.

a ja się z tobą nie zgodzę , mam przespawaną stopkę i nic nie musiałem wyliczać


A ja się nie zgodzę z Tobą Smile Dla mnie stopka to element nośny/konstrukcyjny traktowany na równi z ramą, wahaczem czy innymi elementami i o ile nie masz umiejętności i warsztatu, by bawić się w custom, odpuść - przewalone moto to nic fajnego. Może demonizuję i zakładam najgorsze, ale w przypadku przeróbek zawsze tak robię - lepiej podejść do tego w ten sposób, niż później dziwić się, czemu moto leży, przecież miało stać! Smile

Oczywiście słowa te kieruję do autora wątku - pisał, że bawi się amatorsko w przeróbki, szuka zdjęć stopek etc - nie tędy droga Smile Jak chcesz ogarnąć temat, olej dopasowywanie stopek między modelami. Kup jakąś porządną uniwersalną stopę i dopasuj pod długość i finalny kształt (ale w taki sposób, aby nie przesadzić i żeby stopa nie utraciła swoich właściwości) - tak będzie najrozsądniej Smile


Zgodzę się, że stopka jest ważnym elementem motocykla, ale nie jest elementem nośnym.
Co do sprzętu, umiejętności warsztatu oraz przerabiania stopki - nie chcę kupować innej i przerabiać na długość etc. Chcę jedynie element z screenshota wykonać na nowo, a z racji tego że stopka musi być cofnięta w głąb - mocowanie to będzie grubsze o odległość cofnięcia co za tym idzie mocniejsze.
Element który chcę zrobic będzie z jednego kawałka stali wykonanego według komputerowego modelu na maszynie CNC - kawałka masywniejszego niż jest do tej pory, z zachowaniem orginalnych rozstawów i wymiarów niezbędnych więc o nic się nie martwię.


Bebok napisał:
Ja bym się trochę bał samemu w stopki bawić. Sx'a często obracam na stopce o 180 stopni, żeby nie wypychać z miejsca parkingowego albo zawrócić. Stopka customowa też musiałaby znieść cały ciężar moto na sobie podczas obracania.


Nie bawię sie w stopki, a konkretniej w element mocowania (całośc zaznaczona na screenie) Będzie to element customowy - a raczej wzmocniony orginał bo jak napisałem wyżej z jednego grubszego kawałka stali, z zachowaniem rozstawów oraz wymiarów niezbędnych.
Co do obracania moto na stopce, słyszałem czytałem lecz nie praktykowałem. Mam tak wielki garaż, że miesci się tam spokojnie Zet i samochód. A co do zawracania, jakoś tak już sie nauczyłem wrzucac wsteczny bieg i odpychac sie girkami Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 6:49, 09 Sty 2017    Temat postu:
Wszystko jest do zrobienia, po prostu musisz uważać, aby było to dobrze ogarnięte, bo wielu ludzi ignoruje stopki, a później jest płacz Smile

Jak będziesz chciał te fotki stopki od SX'a, odezwij się na PW, coś ogarnę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pavlacos
Bywalec



Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 20:11, 09 Sty 2017    Temat postu:
łapsaj foty:P

[link widoczny dla zalogowanych]

przynajmniej wiem że alarm działa :O
btw. stopka seryjna to nie cud inżynierii, więc może zrobisz to lepiej Smile


Ostatnio zmieniony przez pavlacos dnia Pon 20:12, 09 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
REM
Stary wyga



Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:02, 10 Sty 2017    Temat postu:
Eeeee....ja podciąłem swoją o jakieś 3-5cm bo tylne zawieszenie obniżyłem i teraz zawsze sprawdzam haj tam stopka sue miewa oczywiście jest pomalowana i dodatkowo obsmarowana specjalnym smarem -ALE!!! zawsze to nie co oryginalna ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sokół




Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:49, 11 Sty 2017    Temat postu:
damiang napisał:
Wszystko jest do zrobienia, po prostu musisz uważać, aby było to dobrze ogarnięte, bo wielu ludzi ignoruje stopki, a później jest płacz Smile

Jak będziesz chciał te fotki stopki od SX'a, odezwij się na PW, coś ogarnę.

Od sx'a mnie nie urządzają Very Happy Zbyt nowy model Razz

pavlacos napisał:
łapsaj foty:P

[link widoczny dla zalogowanych]

przynajmniej wiem że alarm działa :O
btw. stopka seryjna to nie cud inżynierii, więc może zrobisz to lepiej Smile


Dziękuję ślicznie! Jestem Ci dłużny piwo, albo dwa!
PS. Dwa zety w garażu masz? Wink

REM napisał:
Eeeee....ja podciąłem swoją o jakieś 3-5cm bo tylne zawieszenie obniżyłem i teraz zawsze sprawdzam haj tam stopka sue miewa oczywiście jest pomalowana i dodatkowo obsmarowana specjalnym smarem -ALE!!! zawsze to nie co oryginalna ..


Taka nie, ale oryginalna która zostanie wzmocniona, to co innego!

Dobra pany, dziękuję bardzo za zdjęcia. Będę działać, z moich wyczynów i modów zeta (trochę więcej w planach niż tylko wydech od litra) będę informował w dziale galeria - najpierw wstawię fotki gdzieś na Bikepics albo google Smile

Pozdrawiam i dziękuję Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin