Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sokół
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Czw 1:55, 05 Sty 2017 Temat postu: Stopka boczna z1000 pierwszej generacji. (03-06) ZDJĘCIA |
|
|
Cześć panowie, mam prośbę, czy właściciel litrowego zeta pierwszej generacji z podwójnym wydechem mógłby porobić szczegółowe zdjęcia stopki bocznej?
Jak jest zamontowana, jak wygląda, jak "idzie" przy lewym tłumiku oraz cyknąć fotę mocowania na ramie do którego montuje się stopkę. Im więcej zdjęć tym lepiej ;p
Zdjęcia możecie słać tu, na pw, oraz na email (sokol.terytoriumk2@gmail.com)
Chodzi o to, że adaptuję kominy z litra do małego zeta i świadom tego że napotkam jeden problem (własnie stopkę) chciałbym po prostu zobaczyć jak konstruktor rozwiązał to w litrze. Wiadomo, trzeba będzie zastosować jakaś rzeźbę połączoną z modyfikacja by to miało ręce i nogi
Dzięki i pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kjezz
Z-zlot friend
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:16, 05 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Z1000 ma inaczej przyspawany uchwyt stopki , musisz ciąć i spawać " to se ne da inaczej"
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sokół
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:37, 05 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Chce właśnie zobaczyć jak jest to zrealizowane. Może jakiś adapterek który przykrece do ramy i stopkę do niego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:13, 06 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Nie chcę Cię zniechęcać, ale ja bym przy stopce nie majdrował z adapterami czy spawaniem - stopka przez konstruktora jest dokładnie wyliczana, jej pozycja, długość etc. W końcu bierze na siebie cały ciężar moto Nie wiem, jak jest w Z1000 naked - mam SX, jak tam jest podobnie, mogę Ci podesłać fotki jak to wygląda.
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:04, 06 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
damiang napisał: | Nie chcę Cię zniechęcać, ale ja bym przy stopce nie majdrował z adapterami czy spawaniem - stopka przez konstruktora jest dokładnie wyliczana, jej pozycja, długość etc. W końcu bierze na siebie cały ciężar moto Nie wiem, jak jest w Z1000 naked - mam SX, jak tam jest podobnie, mogę Ci podesłać fotki jak to wygląda. |
a ja się z tobą nie zgodzę , mam przespawaną stopkę i nic nie musiałem wyliczać
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sokół
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:27, 06 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
damiang napisał: | Nie chcę Cię zniechęcać, ale ja bym przy stopce nie majdrował z adapterami czy spawaniem - stopka przez konstruktora jest dokładnie wyliczana, jej pozycja, długość etc. W końcu bierze na siebie cały ciężar moto Nie wiem, jak jest w Z1000 naked - mam SX, jak tam jest podobnie, mogę Ci podesłać fotki jak to wygląda. |
Wyliczanie wyliczaniem, ale z doświadczenia wiem, że konstruktorów można poprawiać.
Możesz podesłać, choć zależy mi na fotkach litra z pierwszej generacji.
No cóż, coś wykombinuję dostęp do maszyn typu frezarki, tokarki itp oraz inne ślusarskie mam, także kwestia jest znalezienie złotego środka.
Myślałem, by ten element który jest oznaczony na czerwono zrobić na nowo, z jednej kostki wyfrezowane tak by stopkę umieścić +-2cm niżej, oraz +-1cm schowaną do środka.
Zdjęcie coś nie działa, tutaj link:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Sokół dnia Pią 13:29, 06 Sty 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pavlacos
Bywalec
Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 11:35, 07 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
będę w garażu to ci zrobię, akurat mam na podnosniku
z tego co pamiętam stopka opiera się na wydechu, jak jest złozona
nie wiem czy rama nie jest taka sama, wtedy dokupienie stopki od z1000 załatwiłoby problem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sokół
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:51, 07 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
pavlacos napisał: | będę w garażu to ci zrobię, akurat mam na podnosniku
z tego co pamiętam stopka opiera się na wydechu, jak jest złozona
nie wiem czy rama nie jest taka sama, wtedy dokupienie stopki od z1000 załatwiłoby problem |
Tylko wertując allegro, nie mam pojęcia którą kupić bo nie wiem jak wygląda Niby na aukcji jest napisane ze z1000 03-06 ale z kolei na innej aukcji z takim samym opisem stopka jest inna I w tym jest pies pogrzebany, że nie wiem jak to wyglądać powinno w oryginale.
Gdybym tylko miał dokładne zdjęcia (z google ciężko coś znaleźć konkretnego) to myślę, że żadnym problemem nie było by kupno odpowiedniej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:28, 08 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
avator napisał: | damiang napisał: | Nie chcę Cię zniechęcać, ale ja bym przy stopce nie majdrował z adapterami czy spawaniem - stopka przez konstruktora jest dokładnie wyliczana, jej pozycja, długość etc. W końcu bierze na siebie cały ciężar moto Nie wiem, jak jest w Z1000 naked - mam SX, jak tam jest podobnie, mogę Ci podesłać fotki jak to wygląda. |
a ja się z tobą nie zgodzę , mam przespawaną stopkę i nic nie musiałem wyliczać |
A ja się nie zgodzę z Tobą Dla mnie stopka to element nośny/konstrukcyjny traktowany na równi z ramą, wahaczem czy innymi elementami i o ile nie masz umiejętności i warsztatu, by bawić się w custom, odpuść - przewalone moto to nic fajnego. Może demonizuję i zakładam najgorsze, ale w przypadku przeróbek zawsze tak robię - lepiej podejść do tego w ten sposób, niż później dziwić się, czemu moto leży, przecież miało stać!
Oczywiście słowa te kieruję do autora wątku - pisał, że bawi się amatorsko w przeróbki, szuka zdjęć stopek etc - nie tędy droga Jak chcesz ogarnąć temat, olej dopasowywanie stopek między modelami. Kup jakąś porządną uniwersalną stopę i dopasuj pod długość i finalny kształt (ale w taki sposób, aby nie przesadzić i żeby stopa nie utraciła swoich właściwości) - tak będzie najrozsądniej
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bebok
Świeżak
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:40, 08 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Ja bym się trochę bał samemu w stopki bawić. Sx'a często obracam na stopce o 180 stopni, żeby nie wypychać z miejsca parkingowego albo zawrócić. Stopka customowa też musiałaby znieść cały ciężar moto na sobie podczas obracania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sokół
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Pon 4:29, 09 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
damiang napisał: | avator napisał: | damiang napisał: | Nie chcę Cię zniechęcać, ale ja bym przy stopce nie majdrował z adapterami czy spawaniem - stopka przez konstruktora jest dokładnie wyliczana, jej pozycja, długość etc. W końcu bierze na siebie cały ciężar moto Nie wiem, jak jest w Z1000 naked - mam SX, jak tam jest podobnie, mogę Ci podesłać fotki jak to wygląda. |
a ja się z tobą nie zgodzę , mam przespawaną stopkę i nic nie musiałem wyliczać |
A ja się nie zgodzę z Tobą Dla mnie stopka to element nośny/konstrukcyjny traktowany na równi z ramą, wahaczem czy innymi elementami i o ile nie masz umiejętności i warsztatu, by bawić się w custom, odpuść - przewalone moto to nic fajnego. Może demonizuję i zakładam najgorsze, ale w przypadku przeróbek zawsze tak robię - lepiej podejść do tego w ten sposób, niż później dziwić się, czemu moto leży, przecież miało stać!
Oczywiście słowa te kieruję do autora wątku - pisał, że bawi się amatorsko w przeróbki, szuka zdjęć stopek etc - nie tędy droga Jak chcesz ogarnąć temat, olej dopasowywanie stopek między modelami. Kup jakąś porządną uniwersalną stopę i dopasuj pod długość i finalny kształt (ale w taki sposób, aby nie przesadzić i żeby stopa nie utraciła swoich właściwości) - tak będzie najrozsądniej |
Zgodzę się, że stopka jest ważnym elementem motocykla, ale nie jest elementem nośnym.
Co do sprzętu, umiejętności warsztatu oraz przerabiania stopki - nie chcę kupować innej i przerabiać na długość etc. Chcę jedynie element z screenshota wykonać na nowo, a z racji tego że stopka musi być cofnięta w głąb - mocowanie to będzie grubsze o odległość cofnięcia co za tym idzie mocniejsze.
Element który chcę zrobic będzie z jednego kawałka stali wykonanego według komputerowego modelu na maszynie CNC - kawałka masywniejszego niż jest do tej pory, z zachowaniem orginalnych rozstawów i wymiarów niezbędnych więc o nic się nie martwię.
Bebok napisał: | Ja bym się trochę bał samemu w stopki bawić. Sx'a często obracam na stopce o 180 stopni, żeby nie wypychać z miejsca parkingowego albo zawrócić. Stopka customowa też musiałaby znieść cały ciężar moto na sobie podczas obracania. |
Nie bawię sie w stopki, a konkretniej w element mocowania (całośc zaznaczona na screenie) Będzie to element customowy - a raczej wzmocniony orginał bo jak napisałem wyżej z jednego grubszego kawałka stali, z zachowaniem rozstawów oraz wymiarów niezbędnych.
Co do obracania moto na stopce, słyszałem czytałem lecz nie praktykowałem. Mam tak wielki garaż, że miesci się tam spokojnie Zet i samochód. A co do zawracania, jakoś tak już sie nauczyłem wrzucac wsteczny bieg i odpychac sie girkami
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pon 6:49, 09 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Wszystko jest do zrobienia, po prostu musisz uważać, aby było to dobrze ogarnięte, bo wielu ludzi ignoruje stopki, a później jest płacz
Jak będziesz chciał te fotki stopki od SX'a, odezwij się na PW, coś ogarnę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pavlacos
Bywalec
Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 20:11, 09 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
łapsaj foty:P
[link widoczny dla zalogowanych]
przynajmniej wiem że alarm działa :O
btw. stopka seryjna to nie cud inżynierii, więc może zrobisz to lepiej
Ostatnio zmieniony przez pavlacos dnia Pon 20:12, 09 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
REM
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester Płeć:
|
Wysłany: Wto 0:02, 10 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
Eeeee....ja podciąłem swoją o jakieś 3-5cm bo tylne zawieszenie obniżyłem i teraz zawsze sprawdzam haj tam stopka sue miewa oczywiście jest pomalowana i dodatkowo obsmarowana specjalnym smarem -ALE!!! zawsze to nie co oryginalna ..
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sokół
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Śro 0:49, 11 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
damiang napisał: | Wszystko jest do zrobienia, po prostu musisz uważać, aby było to dobrze ogarnięte, bo wielu ludzi ignoruje stopki, a później jest płacz
Jak będziesz chciał te fotki stopki od SX'a, odezwij się na PW, coś ogarnę. |
Od sx'a mnie nie urządzają Zbyt nowy model
pavlacos napisał: | łapsaj foty:P
[link widoczny dla zalogowanych]
przynajmniej wiem że alarm działa :O
btw. stopka seryjna to nie cud inżynierii, więc może zrobisz to lepiej |
Dziękuję ślicznie! Jestem Ci dłużny piwo, albo dwa!
PS. Dwa zety w garażu masz?
REM napisał: | Eeeee....ja podciąłem swoją o jakieś 3-5cm bo tylne zawieszenie obniżyłem i teraz zawsze sprawdzam haj tam stopka sue miewa oczywiście jest pomalowana i dodatkowo obsmarowana specjalnym smarem -ALE!!! zawsze to nie co oryginalna .. |
Taka nie, ale oryginalna która zostanie wzmocniona, to co innego!
Dobra pany, dziękuję bardzo za zdjęcia. Będę działać, z moich wyczynów i modów zeta (trochę więcej w planach niż tylko wydech od litra) będę informował w dziale galeria - najpierw wstawię fotki gdzieś na Bikepics albo google
Pozdrawiam i dziękuję
|
|
Powrót do góry |
|
|
|