Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arczimi
Bywalec
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:21, 11 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Niech będzie,
Bardziej intereseje mnie informacja o minimalnych obrotach na danym biegu.
I tyle
Najlepsze jest to,że chyba za stary jestem
Kiedyś coś takiego w instrukcjach do motocykli było.
Kiedyś mnie to niespecjalnie interesowało. Teraz mam nowe moto i chciałbym wiedzieć, nawet w serwisie nie potrafią udzielić mi informacji.
Z drugiej strony, ostatnio nie miałem okazji jeździć. Jutro zobaczę przy jakim biegu i ilu obrotach pokazuje się ten znaczek na wyświetlaczu który informuje o optymalnej jeździe ekonomicznej.
Dzięki wszystkim za zainteresowanie
Ostatnio zmieniony przez arczimi dnia Sob 16:26, 11 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:02, 11 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Widzisz w "Z-etach" instrukcja podaje jedynie obroty i przebieg do którego nie powinno się ich przekraczać do chwili dotarcia motocykla lecz po tym okresie (przebiegu) nie podaje niestety żadnych innych ( chyba ważnych dla niektórych osób ) parametrów , które byłyby istotne do eksploatacji A co do minimalnych obrotów to mogę jedynie powiedzieć , że tak zwana "DZIURA" istnieje jedynie gdzieś około między 800 a 1500 obr/min. silnik pracuje wtedy bardzo luźno i wymusza na nas zmiany biegu na niższy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vale_46
Bywalec
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:42, 11 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Pozdrów kolegę od goldwingów... ale proszę Cię nie duś biednego zeta na 3 tys obrotów!!!
Producent jasno określa, że w fazie docierania (800km) lepiej nie przekraczać 4,5 tys, potem (do 1600km) nie więcej niż 6 tys obrotów. Po dotarciu "sky is a limit!"
To jest silnik wysokoobrotowy, optymalne warunki spalania będzie miał od 4-10 tys obrotów. Wiadomo, ze przy limitach dolnych (duszeniu 40kmh na 6-biegu) spalanie nie jest optymalne, komputer robi co może ale potrzeba mu wiatru! Natomiast przy "odcince" prędkość obrotowa elementów jest spora, spada wydajność chłodzenia i jazda na 1-dynce po autostradzie z prędkością 110kmh skończy się upieczeniem silnika.
Wystarczy zwykła rozwaga! Pełen zakres obrotów użytkowych 1100-11500rpm ze świadomością, ze ekstrema lepiej używać krótkotrwale.
Ja jeżdżę tak aby mieć odpowiednią dynamikę pod ręką w zależności od sytuacji na drodze... i tyle!
Po co jeździć poniżej obrotów biegu jałowego???
Dlaczego miałbym jechać po niemieckiej autostradzie 120kmh (6tys rpm) kiedy mogę śmignąć 220kmh??!!
(to pytania retoryczne... nie oczekuję odpowiedzi... )
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:20, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Pitrak, masz rację, ale jak tu nie turlać się przez wioskę 60km/h na szóstym, kiedy właśnie SX tak dobrze sobie z tym radzi, ten silnik rozwala elastycznością no i prawie nie ma sobie równych
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczimi
Bywalec
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:07, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
kopi800 napisał: | Pitrak, masz rację, ale jak tu nie turlać się przez wioskę 60km/h na szóstym, kiedy właśnie SX tak dobrze sobie z tym radzi, ten silnik rozwala elastycznością no i prawie nie ma sobie równych |
No właśnie, znaczek ekonomiczności na 6 biegu od 3000 do 5000.
Więcej ani mniej nie próbowałem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:51, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
kopi800 napisał: | silnik rozwala elastycznością no i prawie nie ma sobie równych |
dobrze powiedziane "prawie"robi różnice
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:11, 12 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Arczimi,
wydaje mi się, że schodzenie do 2 tys. obr. nie zaszkodzi silnikowi podczas normalnej jazdy. Ja tak robię i wprawdzie najechałem od nowości tylko 13 tys. km, ale też nie zauważyłem jakichkolwiek problemów ani większego zużycia oleju itp.
Dla pocieszenia: silnik Z 1000/ SX jest żywotny i raczej bezawaryjny - odsyłam do niemieckiego MotorradMagazine, gdzie był test długodystansowy Z1000 na 50 tys. km. Po tym przebiegu silnik rozebrano na części i......nic! Żużycie w normie, żadnego przekroczenia wartości granicznych, żadnych poważniejszych napraw na tym dystansie.
Dla porównania w tym samym MotorradMagazine zrobiono niedawno test BMW GS 1200 i po 44 tys. km walnęła skrzynia!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczimi
Bywalec
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:30, 13 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Doszedłem do wniosku, że będę jeździł jak dotychczas ale z obrotami około 3 tyś. Nie podoba mi się głos wydechu-jak szlifiera... a do szlifierek mam awersję...
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Wto 6:05, 14 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Aby uzyskać odgłos silnika jak w "szlifierkach " he he he musiałbyś podciągnąć obroty po wyżej 7 tys. obr/min
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczimi
Bywalec
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:12, 14 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
nieistotne, tak czy inaczej nie jest to dźwięk który mi do końca odpowiada.
Ostatnio zmieniony przez arczimi dnia Wto 7:12, 14 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:44, 14 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Kolego arczimi,z tego co tu napisałeś wynika,że szukasz przysłowiowej dziury w całym,pójdę dalej - po co kupowałeś Zeta,skoro nic nie pasuje?!
No a to porównanie z "czopkami" jest nie na miejscu - nic się nie zgadza: charakterystyka,zakres,dźwięk,pozycja,przeznaczenie...,nawet wiatr we włosach inny!
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:32, 14 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
he he he Nie no mihoo nie jest tak źle he he he kolega ma ochotę tak a nie inaczej jeździć i chwała Mu za to tak samo chciał i kupił sobie taki a nie inny motocykl i też dobrze tylko temu się dziwię
arczimi napisał: | ........ Nie podoba mi się głos wydechu-jak szlifiera... a do szlifierek mam awersję... |
Bo w zasadzie Kawasaki Z 1000 Sx (dla pospolitego motocyklisty) przypomina troszeczkę "SZLIFIERKĘ" A kolega arczimi w powitalni napisał
arczimi napisał: | ......... Z1000Sx to jest to co mi się podoba i chciałbym go kupić.... |
Hmm Takie troszeczkę dziwne to po prostu jest No ale to może tylko moje spostrzeżenie
Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Wto 8:34, 14 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczimi
Bywalec
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:09, 14 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Skończyło się na matowym Z1000 ABS, motocykl mi się podoba i tyle. Prowadzi się go również dużo łatwiej. Tylko ten dźwięk... Przyzwyczaję się. Pitrak, dzięki za zrozumienie- każdy jeździ tym co mu w danym momencie pasuje. Były cruisery i power cruisery a teraz jest Zet i tyle. Ponieważ kupiłem nowego tak szybko nie sprzedam. A potem.. kto wie.
Czy ja wiem czy VZR-a 1800 nie można porównać .... Wyglądowo na pewno, ale co do jazdy?. Niejeden na ścigaczu robił oczy jak oglądał tył mrówka...
A tak na marginesie nie przypominam sobie abym pisał coś o SX-ie. Ale cóż, może za dużo masła?
Szczerze mówiąc nie miałem nawet jazdy próbnej, kupiłem " na wygląd"
Wydałem ostatnio spoooro kasy na akcesoria.Dlatego nie przewiduję póki co zmiany wydechu. Jak przyjedzie do mnie kurier i zamontuję świecidełka to wrzucę swego zeta do galerii.
Ostatnio zmieniony przez arczimi dnia Wto 12:27, 14 Lip 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczimi
Bywalec
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:04, 14 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
przecież mówię, że za dużo masła
Ciekawe, nie przypominam sobie bym SX-a brał pod uwagę.
Ostatnio zmieniony przez arczimi dnia Wto 14:16, 14 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|