Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arczimi
Bywalec
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:24, 10 Lip 2015 Temat postu: Użytkowe obroty w Z1000 |
|
|
Jak w temacie. Czy ma ktoś wiedzę jaka jest bezpieczna prędkość obrotowa silnika w tej kawie?
POZA TYM ZALECANY zakres obrotów na danym biegu?
To nie jest prowokacja , pytam poważnie.
Do wcześniejszych motocykli które miałem było o tym w instrukcji , do kawy w manualu serwisowym nic nie pisze a w instrukcji ogólnej nic nie ma.
Ostatnio zmieniony przez arczimi dnia Pią 7:25, 10 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:14, 10 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Nie bardzo rozumiem ?!
Masz podane wszystko co potrzeba,czyli max moc i moment określoną zakresem obrotów - czego chcieć więcej?
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczimi
Bywalec
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:50, 10 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Chodzi mi o to by wiedzieć np. jakich obrotów-najniższych nie lubi Z1000.
Kolega, fachowiec od Goldwingów twierdzi,że u niego jazda np. poniżej 2 tysięcy zabija wał korbowy.
Idąc tym tropem, jego zdaniem 3 tyś obrotów to zakres w jakim powinno się utrzymywać zeta. Niżej nie schodzić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Madras
Z-zlot friend
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:06, 10 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Łututututu to użytkowy zakres obrotów a tak na poważnie to jazda na wysokim biegu (np.6) przy niskich prędkościach ( ok 50 km\h ) np. przejazd przez wioskę a potem odkręcenie gazu będzie skutkować szybkim i nierównomiernym rozciągnięciem się łańcucha , dlatego lepiej zbić do 4 lub 3 i na tym biegu jechać przez wioskę
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczimi
Bywalec
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:30, 10 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Pytam poważnie................................ Rozciąganie łańcucha mnie nie interesuje. To logiczne. Np. Porsche nie zaleca jazdy poniżej 1500 obrotów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:12, 10 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
skoro nie interesuję cię stan łańcucha to po co te pytanie ?
nie podałes czy liczysz się ze spalaniem wachy ?
a czy jest na to złoty środek ?
u jednego to czerwone pole inny "nie" bo sie silnik zajedzie ,zrób tak trzymaj się środka obrotomierza i bedzie dobrze
Ostatnio zmieniony przez avator dnia Pią 15:13, 10 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczimi
Bywalec
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:34, 10 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Dobra , ostatni raz.
Zużycie łańcucha mnie interesuje. Ale to jest logiczne i to wiem-nagłe ruchy manetką i łańcuch dostaje w dupsko.Spalanie paliwa - nie w tym rzecz (do końca) tak mało jeżdżę, że czy mi spali 6 czy 12 litrów nie ma dla mnie znaczenia.
Chodzi o to czy jeżeli będę sobie pykał spokojnie w zakresie 1000-2000 obrotów to czy silnik nie dostanie w dupę. Oczywiście wykluczam obroty kiedy będzie już szarpać moto bo będą za niskie.
Nie wiem jak w starszych zetach ale w nowym Z1000 spokojnie na 6 biegu przejeżdżam prze miasto...
Wcześniej miałem VZR1800 na kardanie i na dwójce przy lekkim gazie szarpało mi wałem a tu spokojnie 6 bieg lekki gaz i moto spokojnie idzie(oczywiście bez wariackich przyśpieszeń).
Ostatnio zmieniony przez arczimi dnia Pią 15:37, 10 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andxx
Stary wyga
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 542
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oświęcim Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:01, 10 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
obroty uzytkowe? hm... do odciny
|
|
Powrót do góry |
|
|
Madras
Z-zlot friend
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:05, 10 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
No to o tym pisałem że da się na 6 biegu po mieście latać ale łańcuch dostaje i nie powinno się tak jeździć .
|
|
Powrót do góry |
|
|
GredzioleQ
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Katowic Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:16, 10 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Madras poważnie jadąc na "za niskim biegu" następuje nadmierne naciągnięcie łańcucha i jego nierównomierne naciąganie??
Myślałem, że akurat na łańcuch taka jazda wpływa najmniej, a najbardziej narażony na przeciążenia jest w tedy silnik.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Madras
Z-zlot friend
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:21, 10 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
JA tak załatwiłem łańcuch , i znajomy mechanik od razu się spytał czy właśnie tak na 6 biegu sobie pomykałem po wymianie napędu nalatałem już prawie 20 tys.km i łańcuch w super stanie , ale teraz zawsze do 4 albo 3 schodzę ,oczywiście silnik też dostaje w dupę przy jeździe na wysokim biegu z małą prędkością .
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczimi
Bywalec
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:53, 10 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
kolega od Goldwingów twierdzi,że trzy tysiące to optimum dla tego typu moto.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:35, 10 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
arczimi napisał: | Dobra , ostatni raz.
Zużycie łańcucha mnie interesuje. Ale to jest logiczne i to wiem-nagłe ruchy manetką i łańcuch dostaje w dupsko.Spalanie paliwa - nie w tym rzecz (do końca) tak mało jeżdżę, że czy mi spali 6 czy 12 litrów nie ma dla mnie znaczenia.
Chodzi o to czy jeżeli będę sobie pykał spokojnie w zakresie 1000-2000 obrotów to czy silnik nie dostanie w dupę. Oczywiście wykluczam obroty kiedy będzie już szarpać moto bo będą za niskie.
Nie wiem jak w starszych zetach ale w nowym Z1000 spokojnie na 6 biegu przejeżdżam prze miasto...
Wcześniej miałem VZR1800 na kardanie i na dwójce przy lekkim gazie szarpało mi wałem a tu spokojnie 6 bieg lekki gaz i moto spokojnie idzie(oczywiście bez wariackich przyśpieszeń). |
Skoro tak mało jeździsz, że nie interesuje Cię czy spali 6 czy 12 l na setkę, to tym bardziej nie powinieneś się martwić tym , że silnik dostaje w dupę bardziej na wolnych obrotach niż na średnich.
Może czas zacząć więcej jeździć i wtedy nie będzie czasu na zbędne pytania
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczimi
Bywalec
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:30, 10 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Dużo do tematu to nie wniosłeś.....
Nie wiem po co odpowiadasz na zbędne pytania, postów brakuje?
Ostatnio zmieniony przez arczimi dnia Pią 21:32, 10 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:50, 11 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
arczimi domyślam się o co Tobie chodzi W "Sx-ie" jest taki próg , który możesz nazwać "obrotami optymalnymi" Co mam na myśli ? Mam na myśli taki zakres obrotów gdzie silnik nie jest aż nad to eksploatowany i co za tym idzie , umiarkowanie spala paliwo ( zużycie paliwa do dystansu przejazdu a zadawalającą prędkością ) , utrzymuje zadawalającą prędkość , potrafi jeszcze bardzo dobrze przyspieszyć. Jeżeli o to właśnie Tobie chodzi to powinieneś tak zmieniać biegi aby utrzymywać prędkość obrotową Swojego "Bike-a" w granicach 4500 - 6000 obr/min Po niżej nie będziesz miał satysfakcji z jazdy a po wyżej motocyklowi "WŁĄCZY" się "DIABEŁEK" , który gdzieś tam cały czas drzemie Pamiętaj , że w "Z-etach" są silniki wysoko obrotowe i za małe obroty nie są tak do końca wskazane więc jazda na wysokim biegu z małą prędkością również będzie negatywnie wpływała na "żywotność" silnika Nie biorę tutaj pod uwagę takich rzeczy jak łańcuch , opony , hamulce , o których pisali moi poprzednicy To są również rzeczy ważne i powinno się o tym pomyśleć w trakcie użytkowania Reasumując jeżeli będziesz trzymał się w granicach obr/min jakie wyżej wymieniłem nie powinieneś mieć żadnych problemów z silnikiem Mam nadzieję , że takiej informacji szukałeś
Ostatnio zmieniony przez pitrak dnia Sob 15:52, 11 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|