Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Wyciągnięty katalizator - cena w skupie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:08, 27 Cze 2017    Temat postu:
W sumie kata mam też w Hypermotardzie i tu prędzej bym coś wymodził, ale obecnie mam to moto rozebrane (nikomu nie polecam awarii w środku sezonu) i średnio mi się chce na nią patrzeć Smile

Ale jestem zainteresowany tematem, jak ktoś z Was ogarniał kata, niech napisze co i jak, tak A do Z Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drobny
Zaglądacz



Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:40, 28 Cze 2017    Temat postu:
Chyba tylko REM może mieć cos do powiedzenia. widziałem że ostatnio pokazywał jak to u niego wygląda. W/g mnie wyszło to naprawdę dobrze.

Ogólnie wpływ wycięcia katalizatora wpływa bezpośrednio na przepływ spalin. Maja one większa swobodę na wyjściu co jest wiadome. Jeżeli mamy oryginalny filtr powietrza to jeszcze pół biedy bo jego parametry przepływu złagodzą skutki większego podciśnienia w układzie ale za to będzie sie szybciej zapychał(zuzywał) Jeżeli natomiast załozy się jakiś K&N to mamy efekt nadmiaru powietrza w stosunku do mięszanki paliwa - czyli spadek mocy i momentu. no i niestety ale proces spalania będzie przebiegał w wyższej temperaturze więc swiece zapłonowe a dokładnie katoda też sie szybciej zuzywa. Jak chcemy to nadrobić to Power Commander + hamownia. Ale za każdym razem ciagnie to za sobą zuzycie paliwa.

To powyzej to tylko aspekt techniczny...ale szczerze to mnie też chodzi po głowie choćby na jeden sezon wyrzucenie kata i przejazd przez osiedle ku uciesze sąsiadów Smile A mocy i momentu ten piec ma tyle że i tak by mi wystarczyło!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jagna
Bywalec



Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 17:46, 28 Cze 2017    Temat postu:
Panowie, jeszcze parę takich wpisów i stracę szansę na rezerwowy katalizator Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klasycznymaster
Zaglądacz



Dołączył: 05 Lip 2015
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SOPOT
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:37, 28 Cze 2017    Temat postu:
heh jakie strojenie? SX sobie poradził bez problemu..po co zapasowy kat? ja mojego chyba zutylizuje i tyle..szkoda miejsca w garage

jesli chodzi o dzwiek super - na trase moze ale to moze dB ale sprawdze jadac gdzies do Wrocka czy moze byc bez. fajnie chodzi bez kata i mowcie sobie co chcecie ale latam bez i basta:)

ori filtr powietrza, decat od dominator i akrapy carbon - zestaw robi robote:)

poza tymi minusami co ktos wyzej napisal, sa same plusy..

fajnie chodzi i do tego lzejszy..
ori kat i ogórki wydechowe to porażka. polecam decat i akrapy:)


Ostatnio zmieniony przez klasycznymaster dnia Śro 18:49, 28 Cze 2017, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:34, 29 Cze 2017    Temat postu:
Dobry temat się zrobił - szkoda,że nikt nie napisze iż wycięcie kata będzie miało wpływ na wielkość dziury ozonowej...,ciekawe czy o systemie kleen w motocyklu również coś ciekawego napiszecie?! Laughing

Mit taki sam jak ten,że zasilanie gazem w aucie wypala gniazda zaworowe... Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jagna
Bywalec



Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 7:51, 29 Cze 2017    Temat postu:
Na wielkość dziury ozonowej to może nie ale na zanieczyszczenie powietrza ma i ja (może zbyt oględnie nazwałam to postawą proeko) o tym już wspomniałam Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:17, 29 Cze 2017    Temat postu:
No bo to fake z tą dziurą ozonową jest,ale trzeba nam ideologię wbić żeby na niej zarobić - ot cała postawa proeko - czyli:my mamy mniej w portfelu i "spokojne sumienie",a oni (krzewiciele) niewyobrażalne wpływy i w dupie iż to kolejny "fajans". Wink

PS:znasz niedawny przykład VW lub zasadę działania DPFa - E.K.O.L.O.G.I.A!? Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drobny
Zaglądacz



Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:23, 29 Cze 2017    Temat postu:
mihoo napisał:

Mit taki sam jak ten,że zasilanie gazem w aucie wypala gniazda zaworowe... Very Happy


Fakt to jest legendarna bajka opowiadana w warsztatach samochodowych... Ale o stosowaniu świec o innej ciepłocie przy zasilaniu gazem to juz nie każdy znawca tematu ci powie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jagna
Bywalec



Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw 8:37, 29 Cze 2017    Temat postu:
mihoo napisał:

PS:znasz niedawny przykład VW lub zasadę działania DPFa - E.K.O.L.O.G.I.A!? Rolling Eyes


Coś mi się obiło Very Happy
Ale ta sytuacja w dużej mierze wywołana jest restrykcyjnymi przepisami i wymogami organizacji, które trudno spełnić, więc nie wydaje mi się być argumentem. Nie jestem zwolennikiem utrudniania wszystkim życia, bo przesada w żadną stronę nie jest dobra.
Oczywistym jest, że jak próg kalkulacji ekonomicznej opłacalności będzie przekraczany - to firmy zrobią wszystko, żeby testy wyszły dobrze (VW nie był jedyną firma, która to robiła) choćby na kilku egzemplarzach.
Nie uważam jednak, że powinno to być powodem dla którego w ogóle rezygnujemy z jakichś norm minimum czy dbania o niezaśmiecanie świata (nie tylko powietrza) bo zamierzam jeszcze trochę pożyć na tym świecie a nie chciałabym dogorywać w świecie MadMaxa.


Ostatnio zmieniony przez jagna dnia Czw 8:38, 29 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klasycznymaster
Zaglądacz



Dołączył: 05 Lip 2015
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SOPOT
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:04, 29 Cze 2017    Temat postu:
Dzień z DPF w VW - dniem straconym:)

Dzień z Katem - dniem straconym:)

Mówcie sobie co chcecie - ja mam to gdzieś, jak ma być dla serca w moto czy aucie lepiej i dla mnie taniej i zrywniej to - olewam ekologie.

I tak mniej zanieczyszczam środowisko patrząc na spalanie na L/100km.

VW pali 6L, a Ford F150 którym jeździłem w firmie swego czasu 25-30L. To tylko 6 razy takie zanieczyszczenie jak mój VW. Olać to.

Polecam i wycinanie DPF z auta i Kata z moto:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
REM
Stary wyga



Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:06, 16 Lip 2017    Temat postu:
Przejechałem po Europie 4200 mil i jedynie (jak zawsze)odczułem gównianą benzynę na stacjach a kata wywaliłem ileś tam set mil przed wypadem na Europę i nic ale to nic sie nie zmieniło w motocyklu ale kata zostawiłem sobie na przeglądy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:58, 17 Lip 2017    Temat postu:
W mojej opinii wywalanie kata jest "nieco" egoistycznym zachowaniem, bo oprócz gorszej ekologii, pozbycie się kata dodaje sporo decybeli do dźwięku wydobywającego się z wydechów i niekoniecznie wszyscy wkoło są zainteresowani słuchaniem wycia motocykla z wyciągniętym katalizatorem.
Ponadto taki zabieg bez wgrania nowych map i zestrojenia tego na hamowni wcale nie musi przynieść dodatkowej mocy/momentu a na dłuższą metę może doprowadzić do poważniejszych zniszczeń silnika wywołanych np. podwyższoną temperaturą spalania.


Ostatnio zmieniony przez kopi800 dnia Pon 12:04, 17 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:47, 17 Lip 2017    Temat postu:
klasycznymaster napisał:
Dzień z DPF w VW - dniem straconym:)

Dzień z Katem - dniem straconym:)

Mówcie sobie co chcecie - ja mam to gdzieś, jak ma być dla serca w moto czy aucie lepiej i dla mnie taniej i zrywniej to - olewam ekologie.

I tak mniej zanieczyszczam środowisko patrząc na spalanie na L/100km.

VW pali 6L, a Ford F150 którym jeździłem w firmie swego czasu 25-30L. To tylko 6 razy takie zanieczyszczenie jak mój VW. Olać to.

Polecam i wycinanie DPF z auta i Kata z moto:)


Zdumiewa mnie Twoje stwierdzenie odnośnie wycinania DPFa i kata, tym bardziej, że wycięcie DPFa z diesla widać gołym okiem, bo kopci wtedy jak stary autobus. DPF w dieslu zatrzymuje 99% sadzy, którą wdychasz, gdy jedziesz za takim właśnie autem z dieslem bez DPFa. Ciekawe, co byś powiedział komuś choremu na raka płuc, którego choroba wynika głównie z zanieczyszczennia środowiska?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rosol
Bywalec



Dołączył: 23 Maj 2016
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 6:38, 18 Lip 2017    Temat postu:
ciekawe ile jest emitowanych zanieczyszczeń do atmosfery aby wyprodukować i zutylizować DPFy, katalizatory Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:52, 18 Lip 2017    Temat postu:
rosol napisał:
ciekawe ile jest emitowanych zanieczyszczeń do atmosfery aby wyprodukować i zutylizować DPFy, katalizatory Smile


Albo akumulatory do elektrycznych aut Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin