Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Wydłużenie przełożenia w SX-ie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:33, 13 Cze 2015    Temat postu: Wydłużenie przełożenia w SX-ie
Na pewno był temat skrócenia przełożenia końcowego ale nie widziałem na forum nic o wydłużeniu. Chciałbym przystosować SX-a bardziej do turystyki i planuje wydłużyć przełożenie.

Zastanawiam się który wariant będzie lepszy: zwiększenie przedniej zębatki o 1 czy zmniejszenie tylnej o 2.
W teorii powinna się też zwiększyć Vmax.

Ktoś próbował?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:05, 15 Cze 2015    Temat postu:
Nie do końca pamiętam gdzie,ale była już o tym mowa na forum.
Wyszło,iż SX ma inne (dłuższe) przełożenie względem Z1000 - właśnie o jeden ząb.
Pamiętaj,że jeśli byś modził z zębatkami to będziesz miał przekłamania z prędkością i przebiegiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:34, 17 Cze 2015    Temat postu:
mihoo napisał:
Nie do końca pamiętam gdzie,ale była już o tym mowa na forum.
Wyszło,iż SX ma inne (dłuższe) przełożenie względem Z1000 - właśnie o jeden ząb.
Pamiętaj,że jeśli byś modził z zębatkami to będziesz miał przekłamania z prędkością i przebiegiem.


Tak, ale jeżeli zmniejsze tylną o 2 zęby to będzie ok. 5 %, więc przekłamanie na prędkości będzie według mnie minimalne, bo i tak prędkościomierz zawyża prędkość o ok. 3-5%.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:05, 18 Cze 2015    Temat postu:
Tak czy tak,trzeba by sprawdzić na nawi. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:24, 18 Cze 2015    Temat postu:
Zgadza się a nawiasem mówiąc to ciekawy jestem ile na prawdę wyciąga SX. Ciekawe czy to ktoś sprawdzał.

Zapodam temat na ogólnym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
shadow
Zaglądacz



Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3City
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:13, 18 Cze 2015    Temat postu: Re: Wydłużenie przełożenia w SX-ie
kopi800 napisał:
Na pewno był temat skrócenia przełożenia końcowego ale nie widziałem na forum nic o wydłużeniu. Chciałbym przystosować SX-a bardziej do turystyki i planuje wydłużyć przełożenie.

Zastanawiam się który wariant będzie lepszy: zwiększenie przedniej zębatki o 1 czy zmniejszenie tylnej o 2.
W teorii powinna się też zwiększyć Vmax.

Ktoś próbował?


Zwiększ przednią zębatkę o 1 ząb, zmieści się w osłonę - zawsze to kilka % mniej obrotów silnika przy tej samej prędkości (ciszej, mniej wibracji, niższe spalanie), mniej przebiegu nawijasz;), łańcuch dłużej wytrzyma (mniej się zawija i napręża) oraz hamowanie silnikiem jest łagodniejsze.

Sprawdzone w praktyce Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:35, 19 Cze 2015    Temat postu:
Dzięki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcinek92
Zaglądacz



Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:22, 19 Cze 2015    Temat postu:
a co do przekłamania licznika to słyszałem że dopiero jak się zmienia przednią zębatke to dopiero licznik zaczyna przekłamywać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
badmisiek




Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin (Stavanger)
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:31, 17 Paź 2015    Temat postu:
Względem logiki nie ma to znaczenia czy przednią czy tylną zębatkę zmienisz, w obu przypadkach będzie przekłamanie. Jeśli się nie mylę prędkość jest mierzona na podstawie obrotów na danym wbitym biegu, więc czy zmienisz przednią czy tylną zębatkę, obroty koła będą szybsze niż wcześniej na tych samych obrotach i biegu, czyli będziesz jechał szybciej a motocykl będzie pokazywał zaniżoną wartość prędkości względem poprzedniej przed zmianą.

Ostatnio zmieniony przez badmisiek dnia Sob 21:40, 17 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:14, 18 Paź 2015    Temat postu:
badmisiek napisał:
Względem logiki nie ma to znaczenia czy przednią czy tylną zębatkę zmienisz, w obu przypadkach będzie przekłamanie. Jeśli się nie mylę prędkość jest mierzona na podstawie obrotów na danym wbitym biegu, więc czy zmienisz przednią czy tylną zębatkę, obroty koła będą szybsze niż wcześniej na tych samych obrotach i biegu, czyli będziesz jechał szybciej a motocykl będzie pokazywał zaniżoną wartość prędkości względem poprzedniej przed zmianą.


Z zagranicznego forum dowiedziałem się, że prędkość w modelu do 2013 (czyli niestety w moim też) jest mierzona na przedniej zębatce, czyli przy zmianie którejkolwiek z zębatek będzie przekłamanie, liczę jednak, że niewielkie, bo prędkościomierz i tak trochę zawyża.

Natomiast w modelu od 2014 prędkość jest mierzona na tylnym kole - jest zczytywana przez czujnik ABS-u, więc zmiana zębatki nie ma znaczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Skulek
Świeżak



Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:59, 19 Paź 2015    Temat postu:
kopi800 napisał:
badmisiek napisał:
Względem logiki nie ma to znaczenia czy przednią czy tylną zębatkę zmienisz, w obu przypadkach będzie przekłamanie. Jeśli się nie mylę prędkość jest mierzona na podstawie obrotów na danym wbitym biegu, więc czy zmienisz przednią czy tylną zębatkę, obroty koła będą szybsze niż wcześniej na tych samych obrotach i biegu, czyli będziesz jechał szybciej a motocykl będzie pokazywał zaniżoną wartość prędkości względem poprzedniej przed zmianą.


Z zagranicznego forum dowiedziałem się, że prędkość w modelu do 2013 (czyli niestety w moim też) jest mierzona na przedniej zębatce, czyli przy zmianie którejkolwiek z zębatek będzie przekłamanie, liczę jednak, że niewielkie, bo prędkościomierz i tak trochę zawyża.

Natomiast w modelu od 2014 prędkość jest mierzona na tylnym kole - jest zczytywana przez czujnik ABS-u, więc zmiana zębatki nie ma znaczenia.


Dla moto bez kontroli trakcji prędkość mierzona jest po wałku zdawczym, natomiast w moto z kontrolą trakcji tak jak pisał kolega po czujnikach z ABS/Kontrola Trakcji.

[link widoczny dla zalogowanych]

Link z forum zx10r odnośnie zmiany przełożeń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:14, 19 Paź 2015    Temat postu:
Skulek napisał:
kopi800 napisał:
badmisiek napisał:
Względem logiki nie ma to znaczenia czy przednią czy tylną zębatkę zmienisz, w obu przypadkach będzie przekłamanie. Jeśli się nie mylę prędkość jest mierzona na podstawie obrotów na danym wbitym biegu, więc czy zmienisz przednią czy tylną zębatkę, obroty koła będą szybsze niż wcześniej na tych samych obrotach i biegu, czyli będziesz jechał szybciej a motocykl będzie pokazywał zaniżoną wartość prędkości względem poprzedniej przed zmianą.


Z zagranicznego forum dowiedziałem się, że prędkość w modelu do 2013 (czyli niestety w moim też) jest mierzona na przedniej zębatce, czyli przy zmianie którejkolwiek z zębatek będzie przekłamanie, liczę jednak, że niewielkie, bo prędkościomierz i tak trochę zawyża.

Natomiast w modelu od 2014 prędkość jest mierzona na tylnym kole - jest zczytywana przez czujnik ABS-u, więc zmiana zębatki nie ma znaczenia.


Dla moto bez kontroli trakcji prędkość mierzona jest po wałku zdawczym, natomiast w moto z kontrolą trakcji tak jak pisał kolega po czujnikach z ABS/Kontrola Trakcji.

[link widoczny dla zalogowanych]

Link z forum zx10r odnośnie zmiany przełożeń.


Myślałem, że wszystkie od 2014 mają kontrolę trakcji.

Przeliczanie jest bez żadnych tabel raczej proste: jeżeli przednią zębatkę która ma 15 zębów wymienimy na większą 16 zębów, to prędkość na każdym biegu będzie o 1/15 czyli o 6,7% wyższa. To samo dotyczy obrotów, tylko w drugą stronę itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pitrak
Z-zlot friend



Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:41, 22 Paź 2015    Temat postu:
Pamiętaj też o tym , że "elastyczność" pracy silnika ulegnie zmianie Smile i będzie to wiązać się z częstszą zmianą biegów Smile w trasie nawet pod górkę może zaistnieć potrzeba zmiany biegu na niższy Wink A muszę dodać , że "Sx" ma bardzo elastyczny silnik na oryginalnych przełożeniach Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
REM
Stary wyga



Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:21, 22 Paź 2015    Temat postu:
Zmieniaj i dawaj opis co i jak
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kopi800
Bywalec



Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:00, 22 Paź 2015    Temat postu:
pitrak napisał:
Pamiętaj też o tym , że "elastyczność" pracy silnika ulegnie zmianie Smile i będzie to wiązać się z częstszą zmianą biegów Smile w trasie nawet pod górkę może zaistnieć potrzeba zmiany biegu na niższy Wink A muszę dodać , że "Sx" ma bardzo elastyczny silnik na oryginalnych przełożeniach Wink


Racja, to dzięki temu, że przełożenia są krótkie - na normalne drogi super ale na autostradzie wkurzające.

Wypróbuję zmianę na większą przednią, koszt niewielki, jak będzie lipa to wrócę do oryginału.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin