Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:33, 13 Cze 2015 Temat postu: Wydłużenie przełożenia w SX-ie |
|
|
Na pewno był temat skrócenia przełożenia końcowego ale nie widziałem na forum nic o wydłużeniu. Chciałbym przystosować SX-a bardziej do turystyki i planuje wydłużyć przełożenie.
Zastanawiam się który wariant będzie lepszy: zwiększenie przedniej zębatki o 1 czy zmniejszenie tylnej o 2.
W teorii powinna się też zwiększyć Vmax.
Ktoś próbował?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:05, 15 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Nie do końca pamiętam gdzie,ale była już o tym mowa na forum.
Wyszło,iż SX ma inne (dłuższe) przełożenie względem Z1000 - właśnie o jeden ząb.
Pamiętaj,że jeśli byś modził z zębatkami to będziesz miał przekłamania z prędkością i przebiegiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:34, 17 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
mihoo napisał: | Nie do końca pamiętam gdzie,ale była już o tym mowa na forum.
Wyszło,iż SX ma inne (dłuższe) przełożenie względem Z1000 - właśnie o jeden ząb.
Pamiętaj,że jeśli byś modził z zębatkami to będziesz miał przekłamania z prędkością i przebiegiem. |
Tak, ale jeżeli zmniejsze tylną o 2 zęby to będzie ok. 5 %, więc przekłamanie na prędkości będzie według mnie minimalne, bo i tak prędkościomierz zawyża prędkość o ok. 3-5%.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:05, 18 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Tak czy tak,trzeba by sprawdzić na nawi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:24, 18 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Zgadza się a nawiasem mówiąc to ciekawy jestem ile na prawdę wyciąga SX. Ciekawe czy to ktoś sprawdzał.
Zapodam temat na ogólnym.
|
|
Powrót do góry |
|
|
shadow
Zaglądacz
Dołączył: 24 Lut 2013
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3City Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:13, 18 Cze 2015 Temat postu: Re: Wydłużenie przełożenia w SX-ie |
|
|
kopi800 napisał: | Na pewno był temat skrócenia przełożenia końcowego ale nie widziałem na forum nic o wydłużeniu. Chciałbym przystosować SX-a bardziej do turystyki i planuje wydłużyć przełożenie.
Zastanawiam się który wariant będzie lepszy: zwiększenie przedniej zębatki o 1 czy zmniejszenie tylnej o 2.
W teorii powinna się też zwiększyć Vmax.
Ktoś próbował? |
Zwiększ przednią zębatkę o 1 ząb, zmieści się w osłonę - zawsze to kilka % mniej obrotów silnika przy tej samej prędkości (ciszej, mniej wibracji, niższe spalanie), mniej przebiegu nawijasz;), łańcuch dłużej wytrzyma (mniej się zawija i napręża) oraz hamowanie silnikiem jest łagodniejsze.
Sprawdzone w praktyce
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:35, 19 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
marcinek92
Zaglądacz
Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konstancin-Jeziorna Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:22, 19 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
a co do przekłamania licznika to słyszałem że dopiero jak się zmienia przednią zębatke to dopiero licznik zaczyna przekłamywać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
badmisiek
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin (Stavanger) Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:31, 17 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Względem logiki nie ma to znaczenia czy przednią czy tylną zębatkę zmienisz, w obu przypadkach będzie przekłamanie. Jeśli się nie mylę prędkość jest mierzona na podstawie obrotów na danym wbitym biegu, więc czy zmienisz przednią czy tylną zębatkę, obroty koła będą szybsze niż wcześniej na tych samych obrotach i biegu, czyli będziesz jechał szybciej a motocykl będzie pokazywał zaniżoną wartość prędkości względem poprzedniej przed zmianą.
Ostatnio zmieniony przez badmisiek dnia Sob 21:40, 17 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:14, 18 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
badmisiek napisał: | Względem logiki nie ma to znaczenia czy przednią czy tylną zębatkę zmienisz, w obu przypadkach będzie przekłamanie. Jeśli się nie mylę prędkość jest mierzona na podstawie obrotów na danym wbitym biegu, więc czy zmienisz przednią czy tylną zębatkę, obroty koła będą szybsze niż wcześniej na tych samych obrotach i biegu, czyli będziesz jechał szybciej a motocykl będzie pokazywał zaniżoną wartość prędkości względem poprzedniej przed zmianą. |
Z zagranicznego forum dowiedziałem się, że prędkość w modelu do 2013 (czyli niestety w moim też) jest mierzona na przedniej zębatce, czyli przy zmianie którejkolwiek z zębatek będzie przekłamanie, liczę jednak, że niewielkie, bo prędkościomierz i tak trochę zawyża.
Natomiast w modelu od 2014 prędkość jest mierzona na tylnym kole - jest zczytywana przez czujnik ABS-u, więc zmiana zębatki nie ma znaczenia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Skulek
Świeżak
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:59, 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
kopi800 napisał: | badmisiek napisał: | Względem logiki nie ma to znaczenia czy przednią czy tylną zębatkę zmienisz, w obu przypadkach będzie przekłamanie. Jeśli się nie mylę prędkość jest mierzona na podstawie obrotów na danym wbitym biegu, więc czy zmienisz przednią czy tylną zębatkę, obroty koła będą szybsze niż wcześniej na tych samych obrotach i biegu, czyli będziesz jechał szybciej a motocykl będzie pokazywał zaniżoną wartość prędkości względem poprzedniej przed zmianą. |
Z zagranicznego forum dowiedziałem się, że prędkość w modelu do 2013 (czyli niestety w moim też) jest mierzona na przedniej zębatce, czyli przy zmianie którejkolwiek z zębatek będzie przekłamanie, liczę jednak, że niewielkie, bo prędkościomierz i tak trochę zawyża.
Natomiast w modelu od 2014 prędkość jest mierzona na tylnym kole - jest zczytywana przez czujnik ABS-u, więc zmiana zębatki nie ma znaczenia. |
Dla moto bez kontroli trakcji prędkość mierzona jest po wałku zdawczym, natomiast w moto z kontrolą trakcji tak jak pisał kolega po czujnikach z ABS/Kontrola Trakcji.
[link widoczny dla zalogowanych]
Link z forum zx10r odnośnie zmiany przełożeń.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:14, 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Skulek napisał: | kopi800 napisał: | badmisiek napisał: | Względem logiki nie ma to znaczenia czy przednią czy tylną zębatkę zmienisz, w obu przypadkach będzie przekłamanie. Jeśli się nie mylę prędkość jest mierzona na podstawie obrotów na danym wbitym biegu, więc czy zmienisz przednią czy tylną zębatkę, obroty koła będą szybsze niż wcześniej na tych samych obrotach i biegu, czyli będziesz jechał szybciej a motocykl będzie pokazywał zaniżoną wartość prędkości względem poprzedniej przed zmianą. |
Z zagranicznego forum dowiedziałem się, że prędkość w modelu do 2013 (czyli niestety w moim też) jest mierzona na przedniej zębatce, czyli przy zmianie którejkolwiek z zębatek będzie przekłamanie, liczę jednak, że niewielkie, bo prędkościomierz i tak trochę zawyża.
Natomiast w modelu od 2014 prędkość jest mierzona na tylnym kole - jest zczytywana przez czujnik ABS-u, więc zmiana zębatki nie ma znaczenia. |
Dla moto bez kontroli trakcji prędkość mierzona jest po wałku zdawczym, natomiast w moto z kontrolą trakcji tak jak pisał kolega po czujnikach z ABS/Kontrola Trakcji.
[link widoczny dla zalogowanych]
Link z forum zx10r odnośnie zmiany przełożeń. |
Myślałem, że wszystkie od 2014 mają kontrolę trakcji.
Przeliczanie jest bez żadnych tabel raczej proste: jeżeli przednią zębatkę która ma 15 zębów wymienimy na większą 16 zębów, to prędkość na każdym biegu będzie o 1/15 czyli o 6,7% wyższa. To samo dotyczy obrotów, tylko w drugą stronę itp.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:41, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Pamiętaj też o tym , że "elastyczność" pracy silnika ulegnie zmianie i będzie to wiązać się z częstszą zmianą biegów w trasie nawet pod górkę może zaistnieć potrzeba zmiany biegu na niższy A muszę dodać , że "Sx" ma bardzo elastyczny silnik na oryginalnych przełożeniach
|
|
Powrót do góry |
|
|
REM
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:21, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Zmieniaj i dawaj opis co i jak
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:00, 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
pitrak napisał: | Pamiętaj też o tym , że "elastyczność" pracy silnika ulegnie zmianie i będzie to wiązać się z częstszą zmianą biegów w trasie nawet pod górkę może zaistnieć potrzeba zmiany biegu na niższy A muszę dodać , że "Sx" ma bardzo elastyczny silnik na oryginalnych przełożeniach |
Racja, to dzięki temu, że przełożenia są krótkie - na normalne drogi super ale na autostradzie wkurzające.
Wypróbuję zmianę na większą przednią, koszt niewielki, jak będzie lipa to wrócę do oryginału.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|