Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darkwitch
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:59, 20 Lis 2014 Temat postu: Z1000SX 2013 vs 2014 |
|
|
Witam,
Bardzo poważnie rozważam kupno Z1000SX, z racji braku sensownych ofert raczej salon... no i teraz pojawia się problem który model?
Różnica pomiędzy 2013 a 2014 to ok 8.5k, więc zasadniczo niby nie tak dużo więcej, ale z drugiej strony 50k+ za motocykl w wersji podstawowej to już sporo, a jeszcze kufry, manetki, zapalniiczki, AC itd... robi się mocno nieprzyjemnie. Z trzeciej strony raczej traktuje to jako zakup na lata.
W związku z powyższym chciałem się poradzić kolegów - czy warto dopłacić do modelu 2014?
Z tego co wiem, zmieniło się:
+ fajnie zintegrowane kufry boczne
+ kontrola trakcji 3 poziomowa + off
+ jeszcze lepsze heble (ponoć 1 palcowe?)
+ ciut lepsza reakcja na gaz i spalanie
+ trochę utwardzone zawieszenie (ale ponoć problem mieli ci powyżej 80kg, u mnie 70kg)
+ ciut lepsza ochrona przed wiatrem (ale mam 173cm, więc i tak spoko)
+ tryb zmniejszonej mocy (na deszcz czy coś... nie wiem po co, skoro jest kontrola trakcji, no ale dobra +)
- brak możliwości zainstalowania centralnego kufra (i możliwe, że nic się tutaj nie zmieni ze strony givi, bo te boczne są naprawdę zintegrowane), jeśli korzystać z dedykowanych fabrycznych
- mniej akcesoriów (ale to się niedługo zmieni)
- ma już chyba trochę za dużo tego zielonego
Co do kufrów - podobno do 2013 można też wstawić te od 2014, trzeba tylko podnóżki wymienić (chociaż może nie, tu są sprzeczne opinie). Nie wiem też czy i tak z tego skorzystam - nie wiem czy będę chciał zrezygnować z centralnego.
Tak więc najważniejsze to kontrola trakcji - jak ona faktycznie działa? Jechał ktoś z tym konkretnym rozwiązaniem?
Czy ona pomaga np. w poniższych sytuacjach:
- wjeżdzamy w złożeniu na mokre pasy dla piechurów / mokre liście / piach / olej ? miałem kiedyś totalnie niespodziewany lowside przy małej prędkości, bo widocznie za mocno złożyłem się (chociaż wcale nie), a było mokro, zimno i opony były nierozgrznae (miały z 5*C)
- wyprzedzanie w deszczu przez po2jną ciągła (czasem się przytrafi) czy inne 'znaki poziome' i zdarza się chwila wężykowania
Generalnie sytuacje 'torowe' (względnie stałe warunku przyczepności) mnie raczej tak nie martwią, gorzej, jeśli nagle pogarsza się przyczepność - czy kontrola trakcji może mnie tutaj uratować? Nie chce dopłacać do systemu, dzięki któremu będę mógł sobie radośnie odkręcać na wyjściu z winkla, a w sytuacjach podbramkowych niestety gleba.
Monobloki faktycznie lepiej hamują w porównaniu z 2013?
Kolejna sprawa, to czy brać rozszerzoną gwarancje? Niby za niewiele więcej jest 4 letnia, natomiast dochodzi więcej kosztownych przeglądów (do tej pory prosty serwis robiłem samemu).
Doradźcie, bo jestem w kropce...
Ostatnio zmieniony przez darkwitch dnia Czw 17:00, 20 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:06, 21 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
A ja rozważam,czy nie nagrodzić ciebie stosownie ?!
Odwiedź najpierw ten przybytek i zrób co trzeba TUTAJ ,a później możemy pogadać...
|
|
Powrót do góry |
|
|
arczimi
Bywalec
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:59, 21 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
mihoo napisał: | A ja rozważam,czy nie nagrodzić ciebie stosownie ?!
Odwiedź najpierw ten przybytek i zrób co trzeba TUTAJ ,a później możemy pogadać... |
Daj mu klapsa
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:52, 22 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
arczimi - zwyrolu
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaquzie
Świeżak
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:40, 23 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Kontrola trakcji w moto to ciekawe rozwiązanie i równie chętnie wyslucham opini swego czasu jezdzilo sie moto bez ABS, od 2011 mam ABS w kawce, i do wersji bez abs juz bym nie wrócił. Ciekawe czy z kontrola trakcji miałbym podobnie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Skulek
Świeżak
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztyn Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:32, 25 Lis 2014 Temat postu: Re: Z1000SX 2013 vs 2014 |
|
|
darkwitch napisał: | Witam,
Co do kufrów - podobno do 2013 można też wstawić te od 2014, trzeba tylko podnóżki wymienić |
Niestety się nie da, próbowałem się za to wziąć, ale całkowicie inny zadupek jest.
darkwitch napisał: |
Tak więc najważniejsze to kontrola trakcji - jak ona faktycznie działa? Jechał ktoś z tym konkretnym rozwiązaniem?
Czy ona pomaga np. w poniższych sytuacjach:
- wjeżdzamy w złożeniu na mokre pasy dla piechurów / mokre liście / piach / olej ? miałem kiedyś totalnie niespodziewany lowside przy małej prędkości, bo widocznie za mocno złożyłem się (chociaż wcale nie), a było mokro, zimno i opony były nierozgrznae (miały z 5*C)
- wyprzedzanie w deszczu przez po2jną ciągła (czasem się przytrafi) czy inne 'znaki poziome' i zdarza się chwila wężykowania
|
Działa to pewnie tak samo jak w ZX10R, więc wszystko na tak.
Ostatnio zmieniony przez Skulek dnia Wto 23:34, 25 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Misiaczq
Zaglądacz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FSL/FSU Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:05, 29 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Czy jest na forum osoba, która miała przyjemność jazdy obydwoma modelami? Jesli tak to mam do niej pytania:) Czy różnica w pracy sinika jest odczuwalna? Jak odczucia z porównania hebli? Jeździłem testową 2015rok i na postoju praca silnika sprawiala, że moto delikatnie "bojalo" się w prawą stronę czy to normalne?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Misiaczq
Zaglądacz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FSL/FSU Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:05, 29 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Czy jest na forum osoba, która miała przyjemność jazdy obydwoma modelami? Jesli tak to mam do niej pytania:) Czy różnica w pracy sinika jest odczuwalna? Jak odczucia z porównania hebli? Jeździłem testową 2015rok i na postoju praca silnika sprawiala, że moto delikatnie "bojalo" się w prawą stronę czy to normalne?
Edit: wyszedł double, proszę o usunięcie!
Ostatnio zmieniony przez Misiaczq dnia Nie 17:06, 29 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pon 5:15, 30 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Wprawdzie nie jeździłem wersją przed liftem, ale mogę wypowiedzieć się o KTRC.
Zdecydowanie na TAK. Gdy droga jest syfiasta, KTRC ładnie odetnie Ci przyspieszenie, ale robiąc to w delikatny sposób, uspokajając moto. Natomiast podczas deszczu, będzie pilnował, aby przy zmianie pasa czy wjeździe we większe kałuże moto nie wyfrunęło Ci spod tyłka. Samo ustawianie trakcji jest przyjemne. Można ją wyłączyć (raczej tego nie robię), 1 - KTRC włącza się rzadko, w ekstremalnych sytuacjach, 2 - pilnuje dużo bardziej, ale też bez przesady - nie włączy się, jak odwiniesz na rozgrzanych oponach i dobrym asfalcie, 3 - dobra na deszcz i gruntowe drogi, tam włącza się bardzo często.
W SX mamy 3stopniową regulację, natomiast w ZX10R jest 9 stopniowa, tam jest dopiero kozak Co nie zmienia faktu, że ta trójka dla SX zupełnie wystarczy.
Wersje przed liftem są uboższe w elektronikę, dlatego jeżeli szukasz moto na lata, raczej rozglądaj się za tymi po 2014
jaquzie napisał: | Kontrola trakcji w moto to ciekawe rozwiązanie i równie chętnie wyslucham opini swego czasu jezdzilo sie moto bez ABS, od 2011 mam ABS w kawce, i do wersji bez abs juz bym nie wrócił. Ciekawe czy z kontrola trakcji miałbym podobnie? |
Zdecydowanie TAK Miałem podobnie z ABS i raczej już nie wejdę w posiadanie moto bez tego systemu. KTRC to fajny dodatek, Kawasaki ma akurat dopracowany system i to jest na plus. Teraz ciężko będzie znajdować nowe motocykle bez ABS czy Kontroli Trakcji (popularny jest też system kontroli przechyłu czy Anty-Wheelie, często stosowane w BMW), więc to mówi raczej samo za siebie Mam tylko nadzieję, że producenci nie przesadzą i nie wpadną na komiczny pomysł implementowania do motków systemu start/stop, bo to już by była porażka
Ostatnio zmieniony przez damiang dnia Pon 5:19, 30 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|