Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fazer-SX
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:49, 03 Lut 2016 Temat postu: Zakup NOWEGO Z1000SX (i w ogóle Kawy z salonu) |
|
|
Hej Wam,
jak już może wiecie z powitalni, zamierzam kupić Kawę Z1000SX Tourer.
Sprawa nie jest mega pilna, ale ostatnio uczepiła się mnie myśl, aby pierwszy raz w życiu kupić sobie nówkę moto z salonu. Kasa straszna, ale może raz się zaszaleje przed śmiercią...
Jakie są zalety nowego moto, wiem (z teorii), więc nie o to chodzi. Mam jednak spore obawy, związane głównie z wysiłkiem finansowym i stąd ten post.
Proszę więc o Wasze opinie i porady oparte na doświadczeniu:
1) czy warto kupić nówkę w Polsce, a jeśli tak, to u kogo
2) a może za granicą (jeśli tak, to czemu)
3) jakie są Wasze doświadczenia z obsługą sprzedażową Kawasaki
4) i szczególnie posprzedażową w razie jakiś kłopotów ze sprzętem
5) jak najlepiej sfinansować nowy motór, jeśli się aktualnie nie ma prawie 60.000 w gotówce (dziwne, nie?)
6) ... a może lepiej mimo wszystko używkę?
Zachęcam w szczególności tych, którzy ostatnio kupili w salonie nowiutką Kawusię
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi!
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
zoltaibiza
Zetofil
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:26, 03 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Rok temu o ile dobrze pamietam to byly wyprzedaze rocznika 2014 i nowe mozna bylo kupic za 40tys. zł.( mowie o modelach do 2014r. - czyli te pierwsze modele ) - co prawda golaski, bez zadnych kufrow itp. i taka opcja wedlug mnie jest dobra. 60tys. kosztuje juz wersja tourer nowego modelu czyli ma kufry ktore poza serwisem kosztuja duzo mniej.
Wiec moglbys sie rozejrzec za nowka ale golaskiem i go dozbroic bo na pewno pare ladnych tysiecy w kieszeni by Ci zostalo.
Trudno doradzic cokolwiek, bo nikt nikomu w portfelu nie siedzi. Łatwiej z uzywka bo zazwyczaj jest jakas suma ktora nas ogranicza i mamy granice
Ja myslalem tez o nowym, ale zdecydowalem sie na uzywke, bo trafila sie 20km ode mnie wersja Tourer z 10tys.km przebiegu za 10tys. mniej jak w salonie. Jak sie domyslasz nie musialem dlugo myslec
I tak mase pieniedzy jeszcze w niego wlozylem - wiem nie musialem, ale jednak kazdy z nas lubi zrobic moto "pod siebie" bo daje nam to duza frajde.
Musisz wiedziec sam czy chcesz wydac 60tys. i miec nowy motocykl w wersji tourer czy lepiej poszukac starszy model SXa i miec jeszcze kase na ustrojenie go.
Nowy SX wygladem w sumie nie rozni sie niczym. Ma za to kilka rzeczy "fajniejszych" od starego co na pewno wiesz bo skoro chcesz go kupic to wiesz jakie sa roznice.
Zrob rachunek sumienia, liste za i przeciw i wyjdzie Ci ktorego masz kupic
Byc moze na forum ktos bedzie swojego sprzedawal - w dziale gielda jest jeden na sprzedaz od forumowicza dosc bogato uzbrojony.
3mam kciuki bys tego wymarzonego sx'a sobie kupil
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dicio
Z-zlot friend
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 1596
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolnyśląsk- Oleśnica Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:49, 03 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Co tu kolego pisać - można powiedzieć nowe jest nowe
tu trza się liczyć z potwornymi kosztami po zakupie
kupujesz jak kolega stwierdził golasa
trzeba go poubierać według gustu
a z racji że nówka funkiel nie śmigany to ubezpieczenie jest na gwarancji
więc musi być na ful opcji ubezpieczony
do tego dochodzą co 6 tyś przeglądy
Kiedyś jak się spotkamy to poopowiadamy o kosztach
Pozdrawiam serdecznie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fazer-SX
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:11, 03 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
@ zoltaibiza
Dzięki za obszerne info!
Kufry Kawasaki (wersja od 2014 r.) mają to do siebie, że wyglądają świetnie, są bardzo dobrze wkomponowane w moto (nie poszerzają zanadto) i obsługuje się je tym samym kluczykiem, co stacyjkę.
Osobno kupione w salonie (nie w zestawie wersji Tourer) kosztują więcej niż te z zestawu.
Każde inne kufry już nie będą leżeć tak ładnie, tzn. widać, że to akcesorium.
Ale fakt - za cenę 2 kufrów Kawy z zestawu Tourer (no dobra, są w pakiecie jeszcze torby wewnętrzne i ochronna naklejka na bak; w sumie jednak pierdoły) mam 3 kufry GIVI dedykowane do SXa. Na pewno nie gorsze jakościowo, wprawdzie brzydsze, ale bardziej pojemne.
Na pewno, gdy wyczaję jakąś ładną używkę, będę się nią na poważnie interesował.
Tym bardziej, że...
i tutaj przechodzę do wypowiedzi Kolegi Dicio
@Dicio
... nie byłem świadom tych "potwornych" kosztów po zakupie.
Czy mógłbyś, proszę, napisać na ten temat nieco więcej?
Gdybym kupił Tourera, na razie przecież nic bym nie dokupował (kufry są).
Ubezpieczenie - chodzi o obowiązkowe NW?
Nie miałem nigdy nowego motocykla (samochodu zresztą też), więc te tematy są mi obce. Myślałem, że tak naprawdę koszty są mniejsze, bo nie trzeba od razu ładować kasy w poprawkę maszyny używanej (przeglądy, regulacje, płyny, filtry, wymiana zużytych części etc.).
Będę wdzięczny za dodatkowe wyjaśnienia.
Raz jeszcze dziękuję obu Kolegom i zachęcam innych do wypowiadania się!
Fazer-SX
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kucyk
Znajomy
Dołączył: 09 Paź 2015
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:32, 03 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Pamiętaj też, że kufry w nowym modelu są mniejsze i nie można złożyć zestawu 3 kufrów, więc albo 2 mniejsze boczne albo jeden centralny - zależy czy potrzebujesz dużo miejsca bagażowego.
Ja myślałem właśnie o modelu 2014, ale jednak na wycieczki z plecaczkiem w 2 kufry 28L nie dałoby się zmieścić ... Jest jeden wielki plus - wygląd i prostota montażu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dicio
Z-zlot friend
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 1596
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolnyśląsk- Oleśnica Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:30, 03 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
za dużo informacji na raz
Ostatnio zmieniony przez Dicio dnia Śro 23:45, 03 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fazer-SX
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:32, 03 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
@ Kucyk
Właśnie poczytałem Twoje posty, zobaczyłem Twoją dozbrojoną w kufry maszynę wraz z wszelkimi dodatkami... i zaśliniłem z wrażenia całą klawiaturę.
Gratuluję wspaniałego sprzętu i super dobranych dodatków!!!
Teraz wiem, do kogo się będę zwracał z poradami o dozbrajanie Z1000SX... gdy go już kiedyś kupię.
Podsumowując pierwsze przemyślenia po poradach Kolegów:
Rezygnuję z wersji Tourer na rzecz zwykłego SX. Dokupię do niego po prostu 3 kufry GIVI i będzie super.
Ale mam nadzieję, że to dopiero początek dyskusji!
Fazer-SX
Ostatnio zmieniony przez Fazer-SX dnia Śro 23:34, 03 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:17, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Fazer-SX zwróć uwagę , że jak będziesz chciał zamontować zestaw trzech kufrów GIVI dedykowanych do Kawasaki Z 1000 Sx z rocznika 2014 i wyżej to musisz zakupić jeszcze element mocujący kierunkowskazy w innym miejscu mam to na myśli [link widoczny dla zalogowanych] bo nie zamontujesz kufrów bocznych
|
|
Powrót do góry |
|
|
REM
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:41, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Witaj.Kawasaki jest moim ponad 28 motocyklem w życiu a 3-cim nowym z salonu,spróbuje odpowiedzieć szybko po koleji:
1.W Polsce nigdy mnie nie było stać na kupno z salonu (nie wiem nie znam sie)
2.Kupilem model 2015 z zero przebiegiem z nowymi kuframi za 9500£ (cena normalna prawie 11000) bo oddawałem do ich salonu mój stary sprzęt i wybrałem ich salon a nie inny
3.Kazdy serwis ma wady i zalety ja miałem problemy w Suzuki
4.Tak jak wyżej -wszystko zależy od człowieka
5.W Polsce pamietam ze na raty było stać bogatych nie biednych,w Anglii jest na odwrót i nie podpisujesz z bankiem umowy kupna motocykla na raty tylko ze sklepem i 5% w skali roku a nie 22% z bankiem.Moim zdaniem jedynie na co bym poszedł to 50%na 50% połowa kasa połowa raty
6.Jesli masz polowe kasy to zaszalej i znajdź bank który da tobie pozostałą kwotę jesli nie -nie szalej
Jedyny wielki + tego ze kupisz nowy pojazd z salonu to to ze nic a nic nie inwestujesz w naprawy przez 24 miechy i wiesz ze to od ciebie zależy jak ułożysz sobie pojazd(docieranie wymiana serwisowa podzespołów ) i sie nie zdziwisz ze główka ramy była spawana
Za to wielki - to to ze po zakupie pojazd już nie kosztuje tyle ile dałeś ..
Twoj wybór a ja już nigdy nie kupie używki.Pozdrawiam i życzę udanego zakupu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fazer-SX
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:57, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
@ pitrak
Super wskazówka, dzięki.
Wczoraj siedziałem na stronie GIVI i nadal nie mogę dojść do ładu, jakie elementy musiałbym zakupić, żeby składały się na komplet 3 kufrów, z czego boczne byłyby łatwo demontowalne (wraz ze stelażami). Mówimy o Z100SX z rocznika 2014 lub późniejszego.
Mógłbyś mi, proszę, wypisać wg numerów GIVI cały komplet?
Pomocniczo, o ile kojarzę dobrze, taki zestaw ma Kolega Kucyk.
@ Kucyk
Mógłbyś, pliz, mi też pomóc - prośba jw. do Kolegi pitraka ?
Dodatkowo może powiesz, jak się sprawdza Twój zestaw 3 kufrów?
@ REM
Kurcze, ale dałeś mi do myślenia...
Takie wypowiedzi są super, bo każą się zastanowić. Też mi przykro, że jesteśmy na gorszej pozycji niż klienci z zagranicy. Ale cieszę się, że Tobie się udało i - pewnie jesteś zadowolony ze swojego SXa.
A jak u Ciebie wyglądają koszty serwisu i gwarancyjnego utrzymania nówki? Mam na myśli w szczególności wypowiedzi Kolegi Dicio - zmienił już swój post i wykasował konkretne kwoty, ale były to niebagatelne wydatki, wliczając full ubezpieczenie etc.
@Dicio
Czemu zmieniłeś post? Dla mnie czytelny, a masa danych mnie nie przerażała; był bardzo ciekawy!
Dzięx!
Fazer-SX
Ostatnio zmieniony przez Fazer-SX dnia Czw 10:05, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
zoltaibiza
Zetofil
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:21, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Fazer-SX napisał: | @ pitrak
Super wskazówka, dzięki.
Wczoraj siedziałem na stronie GIVI i nadal nie mogę dojść do ładu, jakie elementy musiałbym zakupić, żeby składały się na komplet 3 kufrów, z czego boczne byłyby łatwo demontowalne (wraz ze stelażami). Mówimy o Z100SX z rocznika 2014 lub późniejszego. |
Pózniejszego to masz na mysli 2015 czy 2013 ?
Jesli interesuje Cie model 2011 - 2013 to stelaz masz "stały" po odpieciu kufrow stelaz Ci zostaje przy moto. Jednak nawet w tych pierwszych modelach sa 2 rodzaje stelazy. Oryginal i taki mozesz sobie zobaczyc u mnie w temacie:
http://www.z1000.fora.pl/galeria,2/z1000sx,7300.html
Lub taki jak ma kolega Arek - Kucyk firmy GIVI. Jest inaczej montowany jak moj i mozna go szybciej zdemontowac jak moj ( bo posiada takie specjalne sruby trójkątne ) a moj ma zwykle sruby na gwint.
Z tym ktory ja mam ( oryginalny ) masz dodatkowe swiatlo stop ( zobacz moje zdjecia w galerii ) do ogona masz taki specjalny stelaz do zamontowania itp.
U Kucyka jest to wszystko troche inaczej montowane. Co do samych kufrow to jest to samo co mam ja ( rozni sie tylko naklejka z napisem KAWASAKI lub GIVI )
Jesli chodzi o model 2014 wzwyz to boczne kufry montujesz w uchwyty pasazera - nie musisz nic kupowac osobno ( mam na mysli stelaz )
Tyle ze wtedy jesli bedziesz mial boczne kufry to masz problem z zamontowaniem centralnego. Jeszcze nie widzialem w nowym modelu mozliwosci zamontowania 3 kufrow tak jak mam to ja czy kolega Kucyk.
I fakt jest taki ze te nowe kufry faktycznie sa o 7L mniejsze niz te z rocznika 2011-2013.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fazer-SX
Dołączył: 02 Lut 2016
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:33, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Mam na myśli model z roku 2014, 2015 lub 2016.
Uściślę: chodzi mi o kufry akcesoryjne (nie z oferty Kawasaki).
Znalazłem takie na stronie GIVI.
Z analizy ich oferty wyszło mi, że do modelu 2014-15-16 GIVI ma zestaw 3 kufrów, które można mieć wszystkie razem, a 2 boczne są łatwo demontowalne wraz ze stelażami.
Czy się może mylę?
|
|
Powrót do góry |
|
|
zoltaibiza
Zetofil
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:10, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
To w takim razie mowisz o takim stelazu bocznych kufrow jak ma Kucyk - Givi PLXR4100
A centralny taki: Givi 4100FZ
Tylko kupujac nowy model SXa gdzie kufry sa tak fajnie montowane ( bez stelazy ) to czy jest sens stelaz zakladac ?
No niby plusy widze 2..
- Montaz 3 kufrów.
- wieksze kufry
Jesli chodzi o mnie to raczej bym sie na to nie zdecydowal przy nowym modelu.
Mysle kwestia czasu jest to jak jakis producent zrobi mozliwosc montazu 3 kufra przy fabrycznych bocznych.
Ostatnio zmieniony przez zoltaibiza dnia Czw 11:12, 04 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
REM
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:54, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
W Anglii i milach pierwszy serwis po 600milach dalej po 4000 i co 6000 koszt około 130-150£ dopiero po 20000milach serwis zaleca ustawienie zaworów i innych współczesnych wynalazków i koszt jest około 500£ trzeba pamietać ze pracogodzina w UK to 50-60£.
Jesli chodzi o ubezpieczenie to troszkę jest inaczej niż w Polsce bardzo dużo spraw związanych jest z opłatami motocykla jak i auta,czy to jest sport naked czy choper wiek kierowcy od ilu lat ma prawko i ubezpieczenie czy miał wypadki i jak często w jakich warunkach trzyma pojazd czy jest dodatkowo zabezpieczony czy chcesz mieć FULL ubezpieczenie czy nie ( przy FULL moge jeździć cudzymi pojazdami oraz wypożyczać ) moje koszta na dzień dzisiejszy to 30£ na miesiąc za Z-ta ale gdy go miałem kupić w 2011 koszt był 150£ miesięcznie.
Ps
Co do serwisów z racji ze jestem mechanikiem nie mam problemów z podstawowymi wymianami płynów świec itp. a serwis przymyka oko aby tylko nie ingerować w ustawienia silnika czy zapłonu (PC commandera zamontuje po gwarancji) miałem w poprzednim motocyklu jaja
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dicio
Z-zlot friend
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 1596
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolnyśląsk- Oleśnica Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:24, 04 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
No właśnie nawet podstawowe jakieś wymiany można zrobić samemu ale
i tu zależy od serwisu -
np. wymiana kierunków niby nic sama przyjemność zrobić to samemu
po roku zaparował mi jeden kierunek Barakudy - wysłałem pytanie o kupno jednej sztuki
Odpisali - czy serwis potwierdzi ich montaż ?
odpisałem że tak
wysłali mi kierunek bez opłaty za niego
a usunąłem posta bo ja znam ceny ale do Z- 1000 ( 2014 ) a ty myslisz o zakupie SX z 2016 różnica cenowa jest spora
|
|
Powrót do góry |
|
|
|