Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keryn
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:32, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
tim napisał: | Ehh... Kocham Polskę :/ Byle opchnąć. Ponowne dzięki - oleję przebieg i bardziej zwrócę uwagę na moto przy oglądaniu, szczególnie, że różnica w cenie w zależności od przebiegu jest czasami całkiem spora |
I bardzo dobrze.
Szukaj mocno i jak coś wypatrzysz, to pisz na forum:
- Primo - jest duża szansa, że ktoś ją rozpozna (jak się ma Z-da, to mózgownica sama wychwytuje Z-ty i w sieci, i w okolicy) i wyjaśni się jej historia i stan.
- Secundo - że może ktoś znający temat będzie w okolicy i obejrzy sprzęta fachowym okiem posiadacza, który wie czego szukać, a to bezcenne czasem,
- Tertio - sie zdziwić można, ile to na podstawie samych zdjęć (dobrej jakości) niektorzy potrafią o moto powiedzieć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 9:00, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Cześć,to jest mój pierwszy post wiec witam wszystkich forumowiczy,wiec przechodzę do tematu,jak zadba sie o silnik to 10000 tys km lekko sie powinno zrobić,a nawet myślę ze i 200000 tys,nie zapominajmy ze Japończycy robią najbardziej trwale pojazdy na świecie.
Ale o silnik trzeba dbać,czyli zanim ruszysz poczekaj aż sie silnik nagrzeje do tych 40 stopni,potem zanim osiągnie optymalna temperaturowe,tak myślę z 80 stopni to jedziemy w miare spokojnie tak do 5 tys obr na min.
Oczywiscie nie katujemy sprzeta bez sensu,tak jak to ma miejsce na zlotach czyli do odciny 100 razy przez pul godziny,jak mu co jakis czas dasz do odciny to jest ok,ale jak go katujesz to sie olej przegrzewa i potrafi nie dojść do wszystkich zakamarków silnika..
Jeszcze jedna sprawa to wymiana oleju silnikowego na czas,czyli tak jak producent przewiduje.
Mam jedno pytanie czytałem w książce serwisowej ze olej sie wymienia co 12000 tys,w Zetce ale to jakby za dużo.
Dodam jeszcze ze wcześniej miałem gsxera 750 srada i miał na zegarach 80000 tys km i silniczek byl w świetnym stanie,kumpel kupił bandziora (650) z przebiegiem prawie 250000 tys km!!! i działa bez zarzutu,hehe tylko cos tam musi wymienić w gaźniku bo sie wyrobiło,chyba iglice.
jeszcze podam taka ciekawostkę,starego gsxera (olejarka) podano testowi,czyli silnik działał na 12 tys obr. przez 30 godz non stop, i nic mu sie bylo!!
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 9:02, 16 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wąski
Zetofil
Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:03, 16 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Zgodnie z tradycja tego forum wyganiam do powitalni !!!! A tak wogole to dobrze prawisz i wydaje mi sie, ze kazdy zna te zasady tylko nie kazdemu chce sie do nich stosowac, albo nie bierze sobie tego do serca bo wie ze i tak moto sprzed za miesiac czy dwa, a w takim okresie czasu to raczej nic sie nie popsuje.
Ostatnio zmieniony przez Wąski dnia Pią 10:37, 17 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 10:33, 17 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mam taki Cichy plan na przyszło roczne wakacje zrobić traskę ponad 6 000 kilosów , szwagier co rok jeździ po Europie i mnie już w zasadzie namówił - zastanawiam się tylko co będę musiał w moto naszykować na taką podróż ? u mnie jest już na szafie 24 tyś więc regulacja wtrysku i zaworów zgodnie z serwisówką do wykonania...
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamFilip
Zetofil
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:14, 17 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dee napisał: | zastanawiam się tylko co będę musiał w moto naszykować na taką podróż ? u mnie jest już na szafie 24 tyś więc regulacja wtrysku i zaworów zgodnie z serwisówką do wykonania... |
Proponuję Ci też zajrzeć do przedniej zębatki i oblukać łańcuch i w drogę
|
|
Powrót do góry |
|
|
adach
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:16, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
AdamFilip napisał: | Dee napisał: | zastanawiam się tylko co będę musiał w moto naszykować na taką podróż ? u mnie jest już na szafie 24 tyś więc regulacja wtrysku i zaworów zgodnie z serwisówką do wykonania... |
Proponuję Ci też zajrzeć do przedniej zębatki i oblukać łańcuch i w drogę |
no, mój zetor ma nakręcone 40000km i... wymieniłem napęd (do tej pory siedział oryginał ) ale bez chirurga się nie obyło...
ja zmieniam olej co 6 tysi, koszt znośny a moto odwzajemnia się aż miło, generalnie sprawia wrażenie, że wciąż jest nowy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebasbox
Znajomy
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:51, 20 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
40k na oryginalnym napędzie??? kurcze chyba moto latane do 6 tyś obrotów, bez większych obciążeń...
|
|
Powrót do góry |
|
|
adach
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:02, 21 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
no, zet ma ze mną lekko, ważę raptem 105kg i tylko czasami odcina mnie na trójce... aaa nie daje rady polecieć pode mną więcej niż 250.... to by tłumaczyło przebieg napędu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 21:17, 21 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
hehe....
z tego co zauważyłem z autopsji, to Zet Adama letko ni ma, a radę daje....
na odcince mnie na trócje minął i pewnie miał coś pod 200, bo go odcięło
a napęd potwierdzam, ze oryginalny przy 40tys km.
letki szok, ale to tylko na korzyść Kawy mówi.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 21:18, 21 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
chinczyk
Bywalec
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:09, 14 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
U mnie przebieg podchodzi pod 41 tyś. Po zakupie była zrobiona regulacja zaworów i synchro wtrysków, a w zimowej przerwie zostanie wymieniony rozrząd, bo już zaczyna hałasować. Na pewno odwdzięczy się niezawodnością i będzie pięknie grał.
Świeży olej i opanowanie na zimnym silniku ma dobry wpływ na jego żywotność i trwałość elementów.
|
|
Powrót do góry |
|
|
xede
Stary wyga
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 557
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: łódź Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:57, 18 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
dlatego warto by za kazdym razem pare kilosow przejechac bez katowania go
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:06, 18 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
na zimnym silniku wogóle nie powinno sie jechać tak mówią wszystcy mechanicy ja utłukłem tak silnik w ktm.
|
|
Powrót do góry |
|
|
filipek
Stary wyga
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:12, 18 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Tak piszecie o szkodliwych przebiegach dla moto.. .A zastanawia mnie odwrotność... Czyli znikomy przebieg przy paro letnim Zecie... Mam możliwość kupić dużego Zeta z 2007 roku z przebiegem ledwo przekraczającym 3 tysiące
Dodam że moto z polskiego salonu, a gostek sprzedaje tylko dlatego, że kontuzja kolana nie pozwala mu na jazde tym moto... Podobno prawda bo mój kumpel go dobrze zna
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:53, 19 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
filipek napisał: | Tak piszecie o szkodliwych przebiegach dla moto.. .A zastanawia mnie odwrotność... Czyli znikomy przebieg przy paro letnim Zecie... Mam możliwość kupić dużego Zeta z 2007 roku z przebiegem ledwo przekraczającym 3 tysiące
Dodam że moto z polskiego salonu, a gostek sprzedaje tylko dlatego, że kontuzja kolana nie pozwala mu na jazde tym moto... Podobno prawda bo mój kumpel go dobrze zna |
Jeśli masz budżet na dużego Zeta,to tylko sprawdzać i jeśli nie bity to brać!
Dotarty już jest,a że motocykle w PL są garażowane,więc stan winien być perfekcyjny!Niektórym sam fakt posiadania wystarczy...,nie muszą dosiadać!
Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
filipek
Stary wyga
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:56, 19 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
dlatego w tygodniu jade oblookać to moto... A w razie "W" wpłacam mu zaliczke i niech sie już dzieje wola nieba
Ostatnio zmieniony przez filipek dnia Wto 13:56, 19 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|