Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Żywotność silnika w dużym zecie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Keryn
Bywalec



Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:32, 15 Sie 2010    Temat postu:
tim napisał:
Ehh... Kocham Polskę :/ Byle opchnąć. Ponowne dzięki - oleję przebieg i bardziej zwrócę uwagę na moto przy oglądaniu, szczególnie, że różnica w cenie w zależności od przebiegu jest czasami całkiem spora


I bardzo dobrze.
Szukaj mocno i jak coś wypatrzysz, to pisz na forum:
- Primo - jest duża szansa, że ktoś ją rozpozna (jak się ma Z-da, to mózgownica sama wychwytuje Z-ty i w sieci, i w okolicy) i wyjaśni się jej historia i stan.
- Secundo - że może ktoś znający temat będzie w okolicy i obejrzy sprzęta fachowym okiem posiadacza, który wie czego szukać, a to bezcenne czasem,
- Tertio - sie zdziwić można, ile to na podstawie samych zdjęć (dobrej jakości) niektorzy potrafią o moto powiedzieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 9:00, 16 Wrz 2010    Temat postu:
Cześć,to jest mój pierwszy post wiec witam wszystkich forumowiczy,wiec przechodzę do tematu,jak zadba sie o silnik to 10000 tys km lekko sie powinno zrobić,a nawet myślę ze i 200000 tys,nie zapominajmy ze Japończycy robią najbardziej trwale pojazdy na świecie.
Ale o silnik trzeba dbać,czyli zanim ruszysz poczekaj aż sie silnik nagrzeje do tych 40 stopni,potem zanim osiągnie optymalna temperaturowe,tak myślę z 80 stopni to jedziemy w miare spokojnie tak do 5 tys obr na min.
Oczywiscie nie katujemy sprzeta bez sensu,tak jak to ma miejsce na zlotach czyli do odciny 100 razy przez pul godziny,jak mu co jakis czas dasz do odciny to jest ok,ale jak go katujesz to sie olej przegrzewa i potrafi nie dojść do wszystkich zakamarków silnika..
Jeszcze jedna sprawa to wymiana oleju silnikowego na czas,czyli tak jak producent przewiduje.
Mam jedno pytanie czytałem w książce serwisowej ze olej sie wymienia co 12000 tys,w Zetce ale to jakby za dużo.
Dodam jeszcze ze wcześniej miałem gsxera 750 srada i miał na zegarach 80000 tys km i silniczek byl w świetnym stanie,kumpel kupił bandziora (650) z przebiegiem prawie 250000 tys km!!! i działa bez zarzutu,hehe tylko cos tam musi wymienić w gaźniku bo sie wyrobiło,chyba iglice.

jeszcze podam taka ciekawostkę,starego gsxera (olejarka) podano testowi,czyli silnik działał na 12 tys obr. przez 30 godz non stop, i nic mu sie bylo!!


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 9:02, 16 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Wąski
Zetofil



Dołączył: 28 Lis 2009
Posty: 1190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków/Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:03, 16 Wrz 2010    Temat postu:
Zgodnie z tradycja tego forum wyganiam do powitalni !!!! A tak wogole to dobrze prawisz i wydaje mi sie, ze kazdy zna te zasady tylko nie kazdemu chce sie do nich stosowac, albo nie bierze sobie tego do serca bo wie ze i tak moto sprzed za miesiac czy dwa, a w takim okresie czasu to raczej nic sie nie popsuje.

Ostatnio zmieniony przez Wąski dnia Pią 10:37, 17 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 10:33, 17 Wrz 2010    Temat postu:
Ja mam taki Cichy plan na przyszło roczne wakacje zrobić traskę ponad 6 000 kilosów , szwagier co rok jeździ po Europie i mnie już w zasadzie namówił - zastanawiam się tylko co będę musiał w moto naszykować na taką podróż ? u mnie jest już na szafie 24 tyś więc regulacja wtrysku i zaworów zgodnie z serwisówką do wykonania...
Powrót do góry
AdamFilip
Zetofil



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:14, 17 Wrz 2010    Temat postu:
Dee napisał:
zastanawiam się tylko co będę musiał w moto naszykować na taką podróż ? u mnie jest już na szafie 24 tyś więc regulacja wtrysku i zaworów zgodnie z serwisówką do wykonania...


Proponuję Ci też zajrzeć do przedniej zębatki i oblukać łańcuch i w drogę Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adach




Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:16, 20 Wrz 2010    Temat postu:
AdamFilip napisał:
Dee napisał:
zastanawiam się tylko co będę musiał w moto naszykować na taką podróż ? u mnie jest już na szafie 24 tyś więc regulacja wtrysku i zaworów zgodnie z serwisówką do wykonania...


Proponuję Ci też zajrzeć do przedniej zębatki i oblukać łańcuch i w drogę Very Happy


no, mój zetor ma nakręcone 40000km i... wymieniłem napęd (do tej pory siedział oryginał Shocked ) ale bez chirurga się nie obyło... Laughing

ja zmieniam olej co 6 tysi, koszt znośny a moto odwzajemnia się aż miło, generalnie sprawia wrażenie, że wciąż jest nowy Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebasbox
Znajomy



Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:51, 20 Wrz 2010    Temat postu:
40k na oryginalnym napędzie??? kurcze chyba moto latane do 6 tyś obrotów, bez większych obciążeń... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adach




Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:02, 21 Wrz 2010    Temat postu:
no, zet ma ze mną lekko, ważę raptem 105kg i tylko czasami odcina mnie na trójce... aaa nie daje rady polecieć pode mną więcej niż 250.... to by tłumaczyło przebieg napędu Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Wto 21:17, 21 Wrz 2010    Temat postu:
hehe.... Smile
z tego co zauważyłem z autopsji, to Zet Adama letko ni ma, a radę daje....
na odcince mnie na trócje minął i pewnie miał coś pod 200, bo go odcięło Very Happy

a napęd potwierdzam, ze oryginalny przy 40tys km.
letki szok, ale to tylko na korzyść Kawy mówi.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 21:18, 21 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
chinczyk
Bywalec



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:09, 14 Paź 2010    Temat postu:
U mnie przebieg podchodzi pod 41 tyś. Po zakupie była zrobiona regulacja zaworów i synchro wtrysków, a w zimowej przerwie zostanie wymieniony rozrząd, bo już zaczyna hałasować. Na pewno odwdzięczy się niezawodnością i będzie pięknie grał.
Świeży olej i opanowanie na zimnym silniku ma dobry wpływ na jego żywotność i trwałość elementów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
xede
Stary wyga



Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 557
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:57, 18 Paź 2010    Temat postu:
dlatego warto by za kazdym razem pare kilosow przejechac bez katowania go Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:06, 18 Paź 2010    Temat postu:
na zimnym silniku wogóle nie powinno sie jechać tak mówią wszystcy mechanicy ja utłukłem tak silnik w ktm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
filipek
Stary wyga



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:12, 18 Paź 2010    Temat postu:
Tak piszecie o szkodliwych przebiegach dla moto.. .A zastanawia mnie odwrotność... Czyli znikomy przebieg przy paro letnim Zecie... Mam możliwość kupić dużego Zeta z 2007 roku z przebiegem ledwo przekraczającym 3 tysiące Very Happy
Dodam że moto z polskiego salonu, a gostek sprzedaje tylko dlatego, że kontuzja kolana nie pozwala mu na jazde tym moto... Podobno prawda bo mój kumpel go dobrze zna Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:53, 19 Paź 2010    Temat postu:
filipek napisał:
Tak piszecie o szkodliwych przebiegach dla moto.. .A zastanawia mnie odwrotność... Czyli znikomy przebieg przy paro letnim Zecie... Mam możliwość kupić dużego Zeta z 2007 roku z przebiegem ledwo przekraczającym 3 tysiące Very Happy
Dodam że moto z polskiego salonu, a gostek sprzedaje tylko dlatego, że kontuzja kolana nie pozwala mu na jazde tym moto... Podobno prawda bo mój kumpel go dobrze zna Razz


Jeśli masz budżet na dużego Zeta,to tylko sprawdzać i jeśli nie bity to brać!
Dotarty już jest,a że motocykle w PL są garażowane,więc stan winien być perfekcyjny!Niektórym sam fakt posiadania wystarczy...,nie muszą dosiadać!
Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
filipek
Stary wyga



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:56, 19 Paź 2010    Temat postu:
dlatego w tygodniu jade oblookać to moto... A w razie "W" wpłacam mu zaliczke i niech sie już dzieje wola nieba Very Happy

Ostatnio zmieniony przez filipek dnia Wto 13:56, 19 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Ogólne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin