Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NoiseMaker
Zaglądacz
Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk -> Dąbrowa Górnicza Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:49, 14 Sie 2015 Temat postu: Ciśnienie w oponach |
|
|
Witam. Stworzyłem temat bo nie mogłem znaleźć odpowiedzi na dręczące mnie pytanie.
Mianowicie - ciśnienie w oponach ? ile go trzeba ?
Chciałbym rozpatrzyć kilka wariantów: miasto, trasa, plecaczek, tor.
Opony Diablo Strada.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Dawka
Znajomy
Dołączył: 21 Lip 2014
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:29, 14 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
ja tam wole miec troszeczke mniej, wieksza przycyzpenosc osatnio 'natankowalem' 2,4 do przodu 2,5 do tylu nie wiem czy dobrze mialem taki sam dylemat jak i TY
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEPKOSKY
Znajomy
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:38, 14 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Miasto, trasa, plecaczek jak podaje nalepka na osłonie łańcucha. Tor to już od opony i preferencji kierownika zależy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:52, 14 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
SEPKOSKY napisał: | Miasto, trasa, plecaczek jak podaje nalepka na osłonie łańcucha. Tor to już od opony i preferencji kierownika zależy. |
i tego się trzymać , forum to nie antidotum na dolegliwości , choć czasami kogoś trzeba w łeb żeby wszedł na dobry tor .
|
|
Powrót do góry |
|
|
GredzioleQ
Dołączył: 15 Maj 2014
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Katowic Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:04, 14 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
To pochwalcie się specyfikacją ciśnienia w zależności od tego jak i z kim jedziemy.
Ja nalepki nie posiadam i moja wiedza ogranicza się do serwisowego 2.4 przód i 2.9 tył
|
|
Powrót do góry |
|
|
MMisiek
Z-zlot friend
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 601
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żyrardów Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:36, 14 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Ja tez staram sie na takim cisneniu latac. guma dobrze trzyma
|
|
Powrót do góry |
|
|
SEPKOSKY
Znajomy
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:58, 15 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Nalepka na osłonie łańcucha mówi: w przód lej 2,5 w tył 2,9.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:31, 16 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Ja mam ciśnienie jak podaje serwis przód 2.5 tył 2.9 Mogę tylko napisać , że zdarzyło mi się jeździć z ciśnieniem za dużym i za małym Za duże plus to większy zasię "Bike-a" 10% minus to podatność na uślizgi Za mała ilość powietrza plus to pewniejsze zakręty , opona szybciej nabiera temperatury minus to przy szybszym wyjściu z zakrętu łapie "Drgania Shimmy" ( [link widoczny dla zalogowanych] ) oraz zwiększony apetyt na paliwo co idzie za tym mniejszy zasięg To oczywiście są tylko moje spostrzeżenia wynikające z własnego doświadczenia
|
|
Powrót do góry |
|
|
NoiseMaker
Zaglądacz
Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk -> Dąbrowa Górnicza Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:07, 16 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie - czyli walę tyle ile serwisówka (bo naklejki nie posiadam)
|
|
Powrót do góry |
|
|
gefraiter
Dołączył: 14 Sty 2016
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:58, 02 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Odświeżę temat
Jak to jest w końcu z tym ciśnieniem?
W poniedziałek wielkanocny po powrocie z trasy i po ostygnięciu sprzętu
sprawdziłem ciśnienie w oponach było 2,2 przód i 2,55 tył
dzisiaj przed jazdą dobiłem powietrza 2,5 przód i 2,9 tył i było jakoś gorzej, dziwnie się jeździło
przy mocniejszym (nie max) odkręceniu manetki na 2 biegu traciłem przyczepność
|
|
Powrót do góry |
|
|
woyyytek
Świeżak
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:15, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Przyzwycziłeś się do zbyt niskiego ciśnienia i stąd to dziwne odczucie.
Co do uślizgów opony to może być wiele przyczyn: niedogrzanie, końcówka bierznika, stara guma czy np. podłoże po którym jeździłeś.
|
|
Powrót do góry |
|
|
gefraiter
Dołączył: 14 Sty 2016
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:46, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Opony Michelin PR3 mam nowe założone pod koniec zeszłego sezonu
nawierzchnia była OK, ( na tych samym odcinku ruszyłem mocniej w poniedziałek na mniejszym cieniścieniu i nie było uślizgu)
Opony chyba były w miarę rozgrzane zrobiłem jakieś 90 km
Może jest jeszcze za zimno na jazdę z fabrycznym ciśnieniem 2,5/2,9
Dzisiaj upuszczę o 0,2 w każdym kole i zobaczymy
Ostatnio zmieniony przez gefraiter dnia Nie 8:47, 03 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
woyyytek
Świeżak
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:45, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Albo nie kręć tak ostro😝. Tempo slow i nie będzie uślizgów😁
|
|
Powrót do góry |
|
|
|