Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sewerb
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:38, 26 Maj 2012 Temat postu: Dotarcie Z750 |
|
|
Witam
Proszę o porady kupiłem nową z750 w jaki sposób docierać.
Chciałem zaznaczyć iż jest to mój pierwszy motocykl
Dziękuje za pomoc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
nameless
Stary wyga
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: grudziadz Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:47, 26 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
najpierw musisz dotrzec do powitalni i napewno po tym ktos ci odpowie na nurtujace cie pytanie ale powinni ci powiedziec wszystko w salonie
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebakaw
Świeżak
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:26, 26 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ile dałeś i jaki model? z ABS? 2012? Bo ja kupuje na dniach i ciekawi mnie ile ugrales i co dostales dodatkowo w cenie:)
Ja mam zamiar docierac zgodnie z instrukcja, nie sluchajac zbytnio co niektorych, ktorzy maja wrecz ekstremalne metody docierania:) Niech sobie docieraja swoje i za swoje pieniadze w ten sposob:)
Instrukcja stanowi:
- uruchomic silnik, odczekac 2-3 minuty i jazda
- 0 do 800km nie przekraczac 4tys. obr.
- 800 do 1600 km nie przekraczac 6tys. obr
I wiecej tam nie ma.
Ale warto dodac, ze na pewno powinno sie w pierwszych kilometrach unikac jednostajnej jazdy na 6 biegu typowo na trasie ale duzo smigac tak zeby zmieniac biegi 1...6 i 6..1.
Osobiscie, tak jak to w przeszlosci czynilem, mam zamiar na poczatku jezdzic wieczorami i unikac upalu gdzie silnik nad rozgrzanym asfaltem musialby pracowac w tmp otoczenia ok 60st.
Sam zdecyduj czy bedziesz sluchal inzynierow i ich zalecen czy tez domoroslych pseudo "inż".
Ostatnio zmieniony przez sebakaw dnia Pon 18:45, 28 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sewerb
Dołączył: 26 Maj 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:41, 26 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Siemanko sam motocykl wyszedl ok 30 ale z racji tego ze to mój pierwszy motocykl to jeszcze ciuchy buty itd. Do kawki dokupilem tez pare zeczy klamki ,kielek, kierunki ,crashpady czy jakoś tak ,tylni błotniczek niewiem jak to sie fachowo nazywa tak więc trochę wiecej wszystko kosztuje, mi ten Koleszka z salonu co sprzedaje motocykl( w porządku chłop) mówi ze do tysiąca km nie przekraczać 8 tys .
Co prawda dopiero we wtorek chyba wyjadę na miasto bo czekam na ww części dlatego zbieram info ( nie mogę sie doczekać)!!!!
Pozdr.
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebakaw
Świeżak
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:52, 26 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ja na razie wzialem jedynie owiewke + wyswietlacz biegow, ktory mi zamontuja od razu w serwisie bo troche roboty z tym i dlubaniny jest podobno.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:25, 27 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Do osiągnięcia przebiegu 800 kilometrów nie przekraczaj 4000 obr/min później do przebiegu 1600 kilometrów nie przekraczaj 6000 obr/min To tyle jeżeli chodzi o docieranie i jeszcze jedno równomiernie wkręcaj manetkę a nie agresywnie i polecam dłuższe traski a nie miasto Po czarodziejskiej granicy przebiegu 1600 kilometrów możesz korzystać z całego zakresu obrotów z tym , że na początek polecam płynne wkręcanie ( nawet na wysokie obroty ) manetki Powodzenia
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebakaw
Świeżak
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:08, 27 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Kilka lat temu znalem goscia, ktory twierdzil, ze to nie czasy JAW, WSK i ze silnikow sie juz nie dociera bo sa doskonale. Kupil 6R nowke i od poczatku szalal do odciecia. Skonczylo sie tym, ze przy niecalych 300km wylecial tlok z korbowodem:)
A tak na marginesie, czy ktos wie jak i czy producenci zabezpieczaja sie jakos przed nieodpowiedzialnymi uzytkownikami.
Czy komputer jakos rejestruje i zapamietuje historie uzytkowania silnika w pierwszych 1600km, obroty + predkosc?
Bo przeciez moze sie trafic taki specjalista, ktory na nowym moto sobie pojedzie przez 10km na 1 biegu max na odcieciu:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
irkus92
Świeżak
Dołączył: 03 Lis 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tymbark Płeć:
|
Wysłany: Pon 6:50, 28 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
PANOWIE. Po pierwsze każdy nowy motocykl jeszcze w fabryce idzie na hamownie gdzie sprawdza sie wszystko i nikt nie nie przejmuje granicami obrotów- moto dostaje w pizde na dzień dobry! Więc po jaką cholerę robić z siebie idioty jadąć do 4tyś obrotów. Ale oczywiście taka jazda w stylu "PSJ" przy nowym NA PEWNO nie zaszkodzi.
A kolega z nowej R6 niech poszuka przyczyny gdzie indziej.
I ps. Komputer nie rejestruje takich rzeczy jak obroty, prędkość etc!
Motocykle w stylu Z. R, CBR etc mają w życiorys wpisane PAŁOWANIE NA CZERWONEJ GRANICY OBROTÓW!! więc to dla niech chleb powchedni!!!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
MarcelT800
Stary wyga
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:00, 28 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Powiem stanowczo jeśli producent zaleca dotarcie to robimy i nie wymyślamy głupot!
Na hamowni maszyna jest testowana max 30 minut więc co może się jej stać nic !
(to nie jazda tylko test silnika i hamulców)
Tak ogółem nie sądzę żeby wszystkie silniki były testowane ,co którąś sztukę sprawdzają)
Ostatnio zmieniony przez MarcelT800 dnia Pon 17:03, 28 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
OxBown
Bywalec
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:47, 28 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
a ja powiem tak!! normalnie smigaj 4-6tys obrotow nie wpedzaj go gwaltownie ale tez sie nie wyglupiaj z tymi obrotami bo nic mu nie bedzie. nie obciazaj go tez na zbyt niskich obrotach, ogolnie uzywaj normalnie tylko bez palowania i nic mu nie bedzie
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:54, 29 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Porady , które Tobie podałem "zassałem" z instrukcji użytkowania motocykla I co do testowania motocykli na "hamowni" To wszystkie bez wyjątku są uruchamiane i sprawdzane ale co któryś egzemplarz jest zabierany na "Tor zakładowy" I tak dla ciekawości napisałem list do "Kawasaki Industries, Ltd., in Japan " właśnie z takim pytaniem Ciekaw jestem czy mi odpowiedzą he he he
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebakaw
Świeżak
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:08, 29 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Czekamy na wklejenie odpowiedzi jak przyjdzie:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|