Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vibi
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:34, 28 Wrz 2010 Temat postu: Na co zwracać uwagę |
|
|
Planuję zakup małego Zeta, a jako że z kawasaki niewiele styczności miałem do tej pory, stąd też moje pytanie, na zwracać szczególną uwagę podczas zakupu takiego sprzęta?? Czy ma on jakieś elementy po których najszybciej widać zużycie motocykla ??
Z góry wielkie dzięki za wszelkie info
Jakbym jeszcze mógł prosić o opinie na tego moto:
[link widoczny dla zalogowanych]
wszelkie uwagi będą bardzo cenne
Ostatnio zmieniony przez vibi dnia Wto 17:52, 28 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:22, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Jest sporo rzeczy:
1. dekle od silnika sprawdz dokladnie nawet od dołu po nich widac czy moto leżało
2. aprawdz pod handbarami czy nie jest udeżona kierownica
3. zmierz długość motocykla od środka szpilnki mocującej koło przednie do środka rególacji kola tylnego porównaj z dł. serwisową
4. na zimnym silniku posłuchaj jak chodzi sprzęgło przed wciśnięciem i po wciśnięciu go a potem na ciepłym nie powinno być żadnych stuków i metalicznych dzwięków
5. na rozgrzanym silniku przyłóż biała kartkę do tlumika dodaj gazu (kartka moze sie odbarwić ale nie może na niej być czarnych plam olejowych )
6. pamiętaj aby sprawdzić dobrze oświetlenie (krótkie światła długie kierunki postojówki i reszte )
7. pamiętaj że w przysłości bedzie ci potrzebny czerwony kluczyk kupuj moto z kompletem kluczy (jest to dodatkowe zabezpieczenie na przyszłość)
8. sprawdz napęd
9. sprawdz klocki
10. sprawdz opony jak są oryginalne można stwierdzic czy przebieg jest prawdziwy
11. szukaj nieoruginalnych spawów na ramie i jej główce (to dyskryminuje moto)
12. szukaj nieoruginalnej farby na ramie
13. każdą owiewę złap w dloń i nią poruszaj powinny sie trzymać sztywno jeśli nie to cos sie działo
14. nie zapomnij o tym aby sprawdzić poziom oleju i jego stan jeśli jest czarny to właściciel o moto nie dba
15. nie wierz w parkingowe wywrotki sprawdz 10 razy każdy zaczep i miejsca niewidoczne np. od spodu motocykla po rysach pozostawionych można odczytać bardzo dużo
16.nie śpiesz sie jazda próbna odbywa sie na końcu sprawdz sztywność hamulcy powinny być brzytwy
17. dokładnie obmacaj felgi i się im przyjżyj nie powinny miec śladów prostowania
18. przednie lagi muszą być idealnej struktury żadnych wybrzuszeń szczególnie pod dolną półką od tyłu
19. UDAWAJ FACHOWCA PRZEZ TELEFON POWIEDZ ŻE MASZ DALEKO I ŻE JEŚLI MOTO OKAŻE SIE NIEZODNE Z OPISEM BĘDZIESZ ŻĄDAŁ ZWROTU ZA DOJAZD I STRACONY CZAS NIE PRZYZNAWAJ ŻE SIĘ NIE ZNASZ TO JEST OKAZJA DLA HANDLAŻA (NIEŚWIADOMY KUPIEC)
20. nie napalaj sie obejżyj moto conajmniej dwa razy weż kolege który będzie sceptycznie nastawiony on cię trochę ostudzi (najlepszy fachowiec jak sie napali kupi drogo złom a nie moto)
moto na zdjęciach cuś mialo w prawą stronę ale ogónie nie zauważyłem wiekszych braków ani problemów w nim bynajmniej na pierwszy żut oka.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 20:54, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
...albo kup motocykl ode mnie, 2007r, przebieg <12tys km, bezwypadek
|
|
Powrót do góry |
|
|
Flaming
Zetofil
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 1624
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:21, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Zobacz również kolektory czy nie są nigdzie pozaginane oraz czy końcówka wydechu nie jest jakoś odgięta w którąś stronę. Sprawdź jeszcze klamki oraz ciężarki kierownicy czy nie są poździerane (wiem że to szybko można wymienić ale nie każdy handlarz o tym pamięta). Sprawdź ograniczniki skrętu czy nie są pourywane czy powyginane. Usiądź na zecie w pozycji jakbyś jechał i sprawdź czy równo trzyma Ci sie kierownice. Czy sety nie były spawane i czy dźwignie hamulca oraz zmiany biegów nie są jakieś pokrzywione. Kup sobie taki miernik powłoki lakierniczej i sprawdź bak czy nie ma na nim szpachli.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Madras
Z-zlot friend
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:13, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Też chętnie się dowiem na co zwracać szczególną uwagę podczas zakupu.
np. jakiej firmy są oryginalne gumy ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 22:28, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
dunlop qualifier I
|
|
Powrót do góry |
|
|
vibi
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:28, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
locdog napisał: | ...albo kup motocykl ode mnie, 2007r, przebieg <12tys km, bezwypadek |
Chętnie tylko że posiadam na stanie intrudera którego chce zamienić na Zeta, więc jak odkupisz ode mnie Intruza ja odkupie Zeta
|
|
Powrót do góry |
|
|
Madras
Z-zlot friend
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:33, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
locdog napisał: | ...albo kup motocykl ode mnie, 2007r, przebieg <12tys km, bezwypadek |
Haa a może chcesz posmakować 4 kół i off roadu Honda TRX 450r na wypasie
|
|
Powrót do góry |
|
|
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Śro 0:25, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dodam tylko że osobiście znam właściciela komisu(nie mylić z kolegą,znam go tylko po wymianah zdań na temat,a kilka razy już u niego bywałem).
Zaznaczę ,że kiedyś komis niby nie miał dobrej opini,ze względu na to że motongi były ściągane i "podszykowane".Ostatnie czasu się zmianiło,czyli jak ściągają motonga po ślizgu lub przewrotce to koleś odrazu mówi co jest uszkodzone lub do wymiany.
Teraz mają komis przeniesiony i dodatkowo prowadzą serwis.
Jak nie masz daleko to myślę że watro jechać na zwiady!
Pozdro.
P.S.
Wiem że są bardzo elastyczni na zamianę "motóruf" , tylko nie licz na wygórowaną cenę za swojego
Ostatnio zmieniony przez rychu dnia Śro 0:26, 29 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 7:44, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Madras napisał: | locdog napisał: | ...albo kup motocykl ode mnie, 2007r, przebieg <12tys km, bezwypadek |
Haa a może chcesz posmakować 4 kół i off roadu Honda TRX 450r na wypasie |
a w sumie to sezon sie konczy, brzydka pogoda itp, wiec moze zamiast marznac i moknac lepiej smigac dynamicznym i ekonomicznym audi a4 1.8T? podeslac fotki? ^^
|
|
Powrót do góry |
|
|
jabloniec
Stary wyga
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 3-city Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:04, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
juby napisał: | Jest sporo rzeczy:
2. aprawdz pod handbarami czy nie jest udeżona kierownica
|
Gdzie one sa w Z??
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomo
Stary wyga
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 620
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:44, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Bardzo błaha acz niekiedy przydatna do zobaczenia czy nie leżał gdzieś Zetorek. Sprawdź podnóżki kierowcy czy na końcu mają śruby całe, czy czasem nie są pourywane. One wystają parę cm pod podnóżkiem. To mały detal, o którym potencjalni sprzedawcy moto po ślizgu mogą zapomnieć... .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 9:20, 17 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Czy naklejki na zadupku w Z750 2007 sa klejone bezposrednio na lakier?
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:13, 18 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
tak
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 15 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:44, 18 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
W wersji "S" także
|
|
Powrót do góry |
|
|
|