Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sirtroyan
Stary wyga
Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 702
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: 100lica Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:27, 21 Gru 2011 Temat postu: Rama - gdzie jest najsłabsza? |
|
|
Witam.
Ponieważ zbliża się powoli moment zakupu Zetki, chciałbym was zapytać czy i gdzie szukać na ramie najsłabszych punktów (chodzi mi o główkę ramy). Czy są tam jakieś powiedzmy strefy zgniotu ew miejsca które są najsłabsze i poddają się pierwsze w wypadku czołowego zderzenia.
Mam kolegę który swojego czasu prowadził serwis motocyklowy więc się w miarę orientuje w temacie ale nie chciałbym się zdawać tylko na niego.
Dzięki za wszelkie porady
PS. Odpowiadając na powstałe pytania : Tak, sprawdzę moto w serwisie ale zanim go zakwalifikuje to muszę zrobić wstępną selekcje.
Ostatnio zmieniony przez sirtroyan dnia Śro 18:15, 21 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:02, 21 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Jak moto mialo dzwonka przodem to koniecznie zajrzyj pod bak, rama jest grzebitowa wiec w tym miejscu gnie sie najczesciej. Orygninalnie jest w tym miejscu gieta ale mocniejszy dzwon bedzie widac. Ale ogolnie rama jest pancerna przez to pewnie taka ciezka;).
|
|
Powrót do góry |
|
|
aro9713
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Błonie
|
Wysłany: Nie 0:37, 16 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
a jak wygląda jej wytrzymałość?? nie jest tak wadliwa jak w hornecie??
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:32, 16 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
aro9713 napisał: | a jak wygląda jej wytrzymałość?? nie jest tak wadliwa jak w hornecie?? |
Nie wiem jak to jest z hornetem,ale ramy w Zetach nie mają wad fabrycznych (prócz wagi).
|
|
Powrót do góry |
|
|
jarek
Bywalec
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 15:11, 16 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
W przypadku jakiegoś skrzywienia ramy wyczujesz to podczas jazdy, moto może uciekać na którąś stronę lub robić dwa ślady
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid31
Gość
|
Wysłany: Nie 15:21, 16 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
z tym uciekaniem na boki to bym polemizował, nie koniecznie z powodu krzywej ramy będzie uciekał....
|
|
Powrót do góry |
|
|
jarek
Bywalec
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 15:29, 16 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Tak czy inaczej na uciekające moto bym się nie zdecydował
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid31
Gość
|
Wysłany: Nie 17:07, 16 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
jarek napisał: | Tak czy inaczej na uciekające moto bym się nie zdecydował |
ok załóżmy scenariusz że badasz ramę jet ok a moto dalej ucieka. Przyczyna może być prosta i banalna do naprawienia - typu źle ustawione tylne koło na naciągach. To jedna z przyczyn - dalej się nie zdecydujesz na takie moto?
|
|
Powrót do góry |
|
|
GRUBY
Z-zlot friend
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 1369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: W-WA Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:22, 16 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
wystarczy też że cisnienie bedzie nieodpowiednie w oponach..
|
|
Powrót do góry |
|
|
jarek
Bywalec
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pon 12:12, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Mam na myśli przypadek ze banalne sprawy typu żle ustawione koło czy niskie ciśnienie wykluczasz na wstępie bo widzisz ze jest dobrze wszystko a moto ucieka wiec za takie moto bym podziękował bo oprócz ramy mogą być krzywe półki czy wahacz a to skrzywić nie jest łatwo - kupił byś takie moto ?
Miałem kiedyś taki przypadek w hornecie ze po w jechaniu w dużą dziurę pękła mi sprężyna w ladze i moto zaczęło ściągać, dużo się namęczyłem żeby odkryć co jest przyczyną..
|
|
Powrót do góry |
|
|
flamaster
Znajomy
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:00, 03 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
a ja mam takie zdanie:) można dużo szukać, rozkręcać, mierzyć etc. a i tak jak będzie krzywa rama to tego nie zauważy się... można szukać odprysków, pęknięć na spawach, spawań dodatkowych ale ciężko to wyczuć... mój kolega rozbił małego zeta, wywalił się na zakręcie i przydzwonił w samochód, on cały wszystko poszło w motor, rozebraliśmy go, po ramie 0 śladu, a na badaniu laserowym 2 cm różnicy jestem ciekaw czy by go ściągało w którąś strone:) bo tego nie było jak przebadać. Ale jakby moto mi ściągało to bym nie kupił chyba że koleś miałby badanie laserowe z miarę aktualną datą
Ostatnio zmieniony przez flamaster dnia Nie 19:01, 03 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|