Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Naked127
Dołączył: 28 Sie 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:03, 28 Sie 2017 Temat postu: Wybór między Z750 X. ER6n |
|
|
Hej, witam pasjonatów. Moze coś o mnie. Jestem Karol, mam 23 lata wzrost 187 waga 86kg, zarażony motocyklami od zimy 2016. To mój pierwszy sezon, jako że nie mam prawka śmigam na Hondzie cbf125, ogólnie jest okay ale brakuje mocy. Nie wykorzystuje jej z zgodnie z przeznaczeniem czyli zamiast jeździć po mieście uprawiam drobna turystykę po 50-100km dziennie. Nabilem od kwietnia 5500 km. W przyszłym roku planuje zrobić kat A. Waham się między dwoma motocyklami ER6n 3generacji 2012-2013 lub Z750 2007-2009. Budżet będzie wynosił prawdopodobnie 13-15 tysięcy złotych. Motocykl ma służyć głównie do miasta i małej turystyki 50-100km po okolicach. Od czasu do czasu ( ale rzadko) coś większego 200-400km. Ma być w miarę wygodny ( nie liczę na turystyka z oparciem w fotelu), palić mało-srednio, być mało awaryjnym, uniwersalnym i szybkim. Zamierzam w niego zainwestować trochę i zrobić pod siebie, dopieścić wizualnie więc będzie mi służył minimum 3 sezony. Chcę go dobrze poznać i opanować, ma się zbyt szybko nie znudzić. Pod uwagę biorę tylko kawasaki, nie jestem uprzedzony do innych marek ale po prostu kawasaki mi spasowało nieziemsko . Er6n jest lżejsze, mniej pali, jest bardziej świeże, typowy miastowy, ale wydaje mi się że szybko mi się znudzi, że mocy braknie ( może nie od razu ale z pewnością po jednym sezonie), kokpit zbyt futurystyczny, ogólnie wydaje się taki młodzieżowy do zabawy.
Z750 z kolei wydaje się bardziej "dojrzały", jest mocniejszy, lepiej wkręca na obroty ( podobno jak szalony ) , kierowca jest bardziej aktywny przez co lepiej zżyc się z maszyną i wydaje się bardziej uniwersalny, oferujący więcej emocji i przyjemności niż konkurent. Niestety więcej pali podobno 6-8 przy normalnej jeździe, jest znacznie cięższy, ( obawiam się że po przejściu ze 130kg hondy na 230kg kawe mogę zaliczyć szybko wywrotke) i nie wiem czy nie za mocny ( o ironio ^^) chociaż podobno da się nim łagodnie jeździć bez problemów. Niestety mówi się że odstaje daleko od konkurencji (innych moto tej klasy) i zasnatwiam się gdzie jest fenomen tego motocykla i najważniejsze jakie jest jego przeznaczenie/ gdzie się sprawdzi najlepiej. Proszę o pomoc w wyborze/może ktoś z Was jeździ takim, nie odsylajcie mnie to artykułów i tematów bo na prawdę przeczytałem ich SETKI. Dodam jeszcze że właściwą decyzję podejmę dopiero jak przejade się maszyna większą niż 125cc aczkolwiek ten temat bardzo mi pomoże. Wiem że się rozpisałem ale jeśli Wam się nudzi to mam nadzieję że z przyjemnością pomożecie. Czekam na pytania/odpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich .
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
arczimi
Bywalec
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
 |
okicze
Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:34, 29 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Polecam z750 ( nie dlatego że akurat mam na sprzedaż ), sam kupiłem z opcją że pierwszy poważny motocykl zrobi mi psikus i gdzieś się wyj... wywróce po 3 sezonach sprzedaję bo brakuje mi mocy. Mam 185 cm i 97 kg, przytylem od kupna. Znajoma ma er6 nie można narzekać. Jeszcze aspekt wizualny. Na er6 wyglądam jak na skuterze
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Naked127
Dołączył: 28 Sie 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:58, 29 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
arczimi napisał: | Wszystko ładnie pięknie ale miałeś zacząć o tu) |
Także ten.... Powiedzmy że przywitanie zaliczone na dwa na szynach .
Okicze a jak waga motocykla? Daje rade? I była ta gleba czy nie? . Czeka mnie trudne przejście 130 -> 230, łatwo może nie być. A pozycja jak? W porządku jak na Twoją wagę i wzrost?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
okicze
Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:08, 29 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Ma odpowiednią moc chociaż ja już przywykłem. O dziwo nie było gleby ani żadnej przygody. Bezawaryjna jazda. Oczywiście tylko to co się zużywa. Pozycja wygodna bo jadąc spokojnie w mieście siedzi się wyprostowanym a jak chce się szybciej to normalne że trzeba się przesunąć do tyłu Zawsze czułem że panuję nad motocyklem.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
UwierZ
Świeżak
Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mazowieckie Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:35, 29 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Witaj. Moim zdaniem lepszym wyborem jest z750 ze względu na osiągi no i ten wygląd Sprawdzi się świetnie w każdych warunkach czy to jazda po mieście czy turystyczna trasa tak samo jak zapier...anie i jazda na gumie Nie obawiaj się masy motocykla ani jego mocy. Ja gdy kupiłem moto miałem 21 lat i ledwo 80kg i nigdy sytuacji kryzysowej nie miałem czy to ze względu na wagę czy też dużą moc którą oddaje raczej liniowo (no chyba że masz zmienione zębatki to na 1 biegu przy odkręcaniu można się nakryć )
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Śro 6:07, 30 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Brałbym Z750, na ER6N przy Twoich gabarytach będziesz wyglądał komicznie Druga sprawa osiągi, nikt nie mówi, że jak masz te 100 kunia to masz ciągle latać z obrotomierzem na czerwonym. Sam mam litra i uwierz, jeżdżę spokojnie a zapas mocy wykorzystuję na wyprzedzanie - wychodzę z założenia, że lepiej mieć, niż nie mieć
Co do masy - na sucho wygląda to przerażająco, ale uwierz - Zety są tak skonstruowane, że jak wsiądziesz na moto, od razu tracą wagę. Jeździ się nimi jak rowerkami. Ciężko to opisać, ale jak zaczniesz pierwsze jazdy na pewno zrozumiesz, o co chodzi
Przytoczę CI swój przykład, przesiadałem się z GSR'a, który ważył jakieś 190 kg na SX, który spokojnie dobija do 240 kg (a jak go obładuję kuframi, to i 250 wskoczy). Bałem się jak cholera, toć to lokomotywa. Wystarczyło pierwsze 5-6 km jazdy, by dojść do wniosku, że cyferkami na papierze można się tylko podetrzeć
No i wygląd, tutaj nie ma porównania, Z750 w mojej opinii miażdży ER6 pod każdym względem
Oczywiście wybór należy wyłącznie do Ciebie, by go rozwiać, najlepiej przysiądź się do obu, przejedź się, przetocz na parkingu, co by uwierzyć, że ta masa nie jest żadnym problemem, pomyśl i zdecyduj. Tu na forum jednak każdy poleci Ci Z 750
Ostatnio zmieniony przez damiang dnia Śro 6:08, 30 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
arczimi
Bywalec
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:08, 30 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Wierz mi masy o których tu się mówi to nie masy
Gdybyś chciał się przesiąść na VZR1800 to mógłbyś mieć obawy a też jakoś specjalnie dupy nie urywa. Jestem nieco "mniejszy" od Ciebie i tragedii nie było.
Kolega swego czasu dał mi się przejechać -namawiał mnie na Goldwinga masa nie poraża
Co prawda moto z jakichś przyczyn może Ci nie podejść ale to już inna bajka. Ja np nie do końca jestem zadowolony i tęsknię za VZR
Ostatnio zmieniony przez arczimi dnia Śro 8:09, 30 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Crash
Bywalec
Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:20, 02 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Naked127 dawno nie jeździłem motocyklami poniżej 500cm obecnie Z800 który jest wyższy od Z750 i przy wzroście 176 jest wygodnie. Czasem w trasie chciałoby się odsunąć dupsko do tyłu lecz nie pozwala na to tylne siedzenie Bagstera. W mieście pozycja wyprostowana, waga pozwala na sprawne manewrowanie.
Jednak ostatnio kumpel kupił Varadero 125 i poprosił bym nim wrócił 140 km co uczyniłem z przyjemnością. Różnica masy robi swoje - poczułem się jak na moim rowerze KTM-a, wrażliwy na boczny wiatr ale manewry nie wymagają najmniejszego wysiłku, można powiedzieć - sam jedzie.
Pomimo nędznych osiągów w Hondzie, kumpel miał problemy (jak stwierdził po dojeździe) aby dotrzymać tempa samochodem w zakrętach. Poważnie, byłem naprawdę zaskoczony jak łatwo w nie wchodzi i zachowuje się na kartoflach.
Oczywiście polecam Zeta, bo mocy nic nie zastąpi, a przy twoich warunkach będzie się zachowywał jak viaderko!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Naked127
Dołączył: 28 Sie 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:56, 02 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Grzechem w takim razie było by nie wybrać z750 . Powiedzcie mi teraz na co głównie zwrócić uwage przy zakupie. Z pewnością moto musi mieć jakieś słabsze strony lub skłonności do awarii w którymś tam miejscu i nie chciałbym zostać oszukany podczas zakupu. Druga sprawa w jaki przebieg celować? Czy 40k może być już troche awaryjny czy "jak dbasz tak masz"? Celuje w przebieg 15-20 k chce nim troche najechać tylko nie wiem czy zmieszczę się w przedziale cenowym. I trzecia sprawa jak spalanie? Przy spokojnej jeździe złapie sie w 5 litrach a przy agresywnej 8l czy mniej/więcej?
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
UwierZ
Świeżak
Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mazowieckie Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:15, 02 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Jak znajdziesz z rocznika 2007-2009 z oryginalnym przebiegiem 15k to chyba będzie cud:P Zwracaj uwagę na te kołeczki na liczniku bo większość z przebiegiem 15k ma zmieniane z wiadomego powodu. Zastanawia mnie zawsze jak 10 letnie moto ma 15k przebiegu? Jeżdżąc zazwyczaj tylko w niedziele i to zwykle co drugą robię rocznie +/- 4.5kkm. Chyba ludzie mają po kilka sztuk motocykli że tak małe przebiegi robią;p Mój ma przelatane 40k i jeździ tak samo jak miał 20k. Jak kto serwisuje tak ma. Jest na forum temat z przebiegami gdzie są wpisy z 60k przebiegu. Przy zakupie to tak jak w każdym moto zwracaj uwagę na ramę(dobrze nawet zajrzeć pod bak), plastiki, łożysko główki ramy, napęd itd. Co do spalania to do ok 5l da radę zejść mi przy jeździe ok 120km/h w trasie wychodzi jakieś 5.3 a górnej granicy nie znam ale myślę że 8 przekracza XD
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Emilo89
Dołączył: 31 Maj 2017
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Marki Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:17, 03 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
6-8 l pali w mieście średnio, przy normalnej jeździe. Spalanie jest akceptowalne, to nie 600, nie trzeba go wysoko kręcić. W trasie do 140 spali mniej niż 6l, jesteś spory chłop więc zdecydowanie nie przerażaj się waga, ja jestem lżejszy o 10 kg i nigdy nie miałem z tym problemów. Przerzucanie w zakrętach jest porównywalne z innymi motocyklami typu naked klasy 600+. Wygląd, kwestia gustu ale moim zdaniem nie ma niczego ładniejszego w podobnej cenie 😊 jak będziesz mial zadbana sztukę to bierz, ale teraz jest ciężko wybrać sobie określony model i go szukac, (miesiąc temu dla kogoś z rodziny szukaliśmy motocykla ) ciężko jest znaleźć zadbana sztukę, trzeba po prostu szukać maszyny która ktoś kupił nie tylko żeby nią pojeździć sezon ale też poświęcić jej trochę czasu , good luck😁
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Naked127
Dołączył: 28 Sie 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 2:22, 12 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Dobra, dzięki wszystkim za pomoc, w przyszłym roku jak nie zapomnę pochwalę się nowa maszyną . Nie jestem pewny jeszcze pewny co to będzie , nie wiem czy wykorzystam całą moc zeta, ani czy 4-5l spalanie er6 nie będzie dla mnie wygodniejsze. Ciągle się waham i faktycznie muszę się przejechać na każdym z nich żeby mieć całkowity obraz sytuacji
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Crash
Bywalec
Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:21, 12 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
W niedzielę pojechaliśmy na drugi rekonesans na tor Jastrząb. Z800 i Varadero 125 prędkość 90-100 w porywach 110km/h, spalanie zeta spadło do 4,3l, ale wiadomo, że gdy nie ogranicza inna maszyna to inaczej się odkręca. Średnie spalanie 5,0-5,2l.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Naked127
Dołączył: 28 Sie 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:39, 12 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie słuchajcie. Jest trzecia opcja. Jako że mam nockę i przychodzą mi do głowy kosmiczne pomysły zrodziła się ciekawa opcja. Co powiecie na Z650. Mając 15k mam ponad połowę, kosztuje dużo bo 28k ale w granicach rozsądku. Ale piękne jest to że jest nowy . Przez dwa czy więcej lat oprócz tankowania nie przyjmujesz się prawie niczym. Wszysko pracuje jak nowe, coś pięknego. Zalet jest setki więc skupie się na wadach. Cena... Hmmm jednak to dużo. Z początku moto miało być za 7, później 15 a teraz 28?w razie gleby, choćby szlifu, pękło by mi serce. Moc. 68koni wydaje się że szybko może się znudzić, a brać nowke na raty i sprzedać po roku to kiepska opcja. Pozycja. Wyczytałem gdzieś że jest super dl ludzie do 180cm im wyżej tym robi się coraz gorzej. Ciekaw jestem waszych opinii. Pozdrawiam  
Ostatnio zmieniony przez Naked127 dnia Wto 22:43, 12 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|