Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pavlacos
Bywalec
Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 8:47, 03 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
haha, zawsze bawią mnie takie dyskusje, ale lepiej zmień bo wybuchnie silnik:D
zalecenia serwisowe, to mediana dla użytkowników i wskazania bezpieczne
ja trzymam się przebiegu robię ok 6-7k i zmieniam, nieważne czy rok czy 2,
przeważnie po sezonie obowiązkowo zmieniam, żeby stary olej nie popsuł mi motorka
nie no serio, po prostu tak mi wygodnie, bo na nowy sezon wsiadam i nie muszę się bujać po serwisach jak wszyscy
bądźcie poważni, obecne oleje to inna technologia, zwłaszcza że interwały serwisowe są co 12k, więc nic nie odparuje przez te pół roku, czy jak zrobisz te 1k więcej
olej się głównie zużywa przez przepracowanie, a nie lata (no chyba że stoi 10lat), dlatego imho, największy wpływ tu będzie miał wasz styl jazdy:
jak zalewałem syntetykiem b650, a jeżdżę spokojnie latałem nawet do ok 9k, mineralny w Z co 6-7k zmieniam (syntetyka nie zaleca K)
btw. jak kupiłem moto olej miał 2 lata, ale dojeździłem bez stresu do przebiegu jeszcze 1k, ale jak nie będziesz mógł w nocy spać to te 130 zł warto wydać
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Voltron
Znajomy
Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:12, 03 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
I to jest sensowna odpowiedź.
Kazdy element maszyny obliczany jest z pewnym współczynnikiem bezpieczeństwa. Ale kurde silnik motocyklowy to nie samolot gdzie tam wsp. masz max 1.5, więc spokojnie te 12k można pojeździć. Jest duży zapas bezpieczeństwa, w takich pojazdach wsp oscyluje w granicach 3-6.
Współczynnik np. 1.5 to jest 150% wytrzymałości na dane obciążenie itp.
Ostatnio zmieniony przez Voltron dnia Pią 9:16, 03 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
axl2
Zaglądacz
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wodzisław Śląski Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:15, 03 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Ale się temat rozwinął a chciałem tylko zapytać czy wymienić czy nie a tak przy okazji czym zalewacie maszyny? Ja już 3 sezon wrzucam Castrola Racing1 4T ale słyszałem że Kawy lepiej chodzą na Motulu 5100 (pewnie kolejny mit że ciszej ale może ktoś ma doświadczenie)
|
|
Powrót do góry |
|
|
rosol
Bywalec
Dołączył: 23 Maj 2016
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/3
Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:27, 03 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Ja od tego roku zacznę jeździć na Millersie ZFS... full syntetic.. full bajer
|
|
Powrót do góry |
|
|
Voltron
Znajomy
Dołączył: 11 Lis 2015
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:20, 03 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Ja zalalem motula 5100 bo nie wiedziałem czy był lany syntetyk czy polsyntetyk wcześniej. Następny spróbuję jakiś może bel Ray polsyntetyk.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:52, 06 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie trzymamy się tematu i nie dublujemy już istniejących!
Jakim olejem zalewam maszynę KLIKNIJ TUTAJ!
Ostatnio zmieniony przez mihoo dnia Pon 9:55, 06 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
klimek
Świeżak
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruszów Płeć:
|
Wysłany: Śro 11:54, 08 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Wymieniam olej jak wyżej już pisano co 6-7k km. Po długim postoju jakim jest zima również wymieniam olej nawet jeśli przez sezon zrobiłem 3k km. Koszt wymiany to ok 150zł (Motul 5100) i jakoś to raczej budżetu każdego z nas mocno nie obciąży a i głowa spokojna o smarowanie. Szczerze mówiąc może i to już skrajne wypadki ale nie chce mi się szukać nowego pieca bo panewka się przytarła.
|
|
Powrót do góry |
|
|
ded
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciechanów Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:50, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Kumpel tak zatarł CBR1000 ale on robił skrajnie niskie przebiegi, poniżej 1000 km i przez 3 lata nie wymieniał. Jak mu otworzyli obwodnicę to chciał przegonić moto i panewki zaczęły stukać. Ogólnie to ja jestem zdania, że oleje są coraz lepsze i na upartego można 2 sezony polatać ale koszt wymiany jest znikomy. Jeśli ktoś lubi zajrzeć pod czerwone pole to jednak wymiana zgodnie z serwisówką. Remont jest nieporównywalnie droższy niż wymiana oleju więc nie ma co się zastanawiać. Ja teraz wymianę robiłem w październiku i głupio by było zmieniać na sezon ale to 12 miesięcy nie ma.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szpecu
Stary wyga
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 535
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:04, 12 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Ja też wymieniam co sezon po zimowaniu :} przychodzi pogoda to ja się ciesze i mój mały też a jeśli chodzi o km to myślę że co 5-6k jeśli zrobię w mniej niż rok warto wymienić
Każdy tak na prawdę wymienia po swojemu ;P
|
|
Powrót do góry |
|
|
|