Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ozim
Z-zlot friend
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wielkopolski Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:30, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Skoro motocykl 2011r z przebiegiem 2154km, to nie należy nic wymieniać. następny przegląd na 6000km, o czym wszystko jest napisane w książce serwisowej. Poza tym motocykl jest na gwarancji, więc nie można serwisować go poza ASO.... Ja nie wierzę w bajeczki typu "zgubiono ksiązkę gwarancyjną i serwisową" zgubić to można po 20 latach, a nie po kilku miesiącach użytkowania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kacperski
Bywalec
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: WGM Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:30, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Madras, skoro traktujesz to jako zarzut, może inaczej to napiszę, specjalnie dla ciebie.
Panewa ci od tego nie wyskoczy, niemniej są na rynku oleje dające perspektywę dłuższej, naznaczonej mniejszą konsumpcją i awaryjnością eksploatacji. Tak może być?
Castrol ma bardzo dobre oliwy, ale podrabiane na taką skalę że nie masz gwarancji czy to faktycznie "Castrol" się do tego przyczynił. Póki jest podrabiany tańszym półsyntetykiem (dawny GPS, barwa i konsystencja się zgadzają) to jeszcze pół biedy. Ostatnio trafiłem na artykuł o wytwórni podrabianych "popularnych olejów motocyklowych" (jakby nikt nie wiedział że chodzi właśnie o castrola) gdzie lali przekładniowy 80W90
BTW. Półsyntetyk jest półśrodkiem. Jeżeli jest taka możliwość, pełen syntetyk zawsze będzie lepszym wyborem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
zetosław
Zaglądacz
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wlkp. Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:17, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
totzkep
totzkep napisał: | Czy płyn chłodniczy tez mam zmienić jak i hamulcowy. Jak sie ocieli to mam zamiar wybrac sie do serwisu w Gdańsku, i pewnie skasuja jak za zboże. |
Płynu chłodniczego nie musisz wymieniać zobacz tylko czy jest powyżej "low"
Filtr powietrza jeszcze długo długo będzie w dobrym stanie, najwyżej obadaj ostukaj - chyba że chcesz więcej wydawać na bene to wymień na k&n albo inny.
W serwisie zapłacisz praktycznie to samo jakbyś sam wymieniał, cenę droższego filtra pożre cena oleju z beczki i nie musisz się martwić utylizacją starego, lej każdy syntetyczny 10W40 (ja lałem motula 300v a teraz 7100 i jest ok)
kacpersky
kacperski napisał: | Osobiście na dniach zaleję shell ultra advance, . |
- prawdopodobnie najgorszy olej jaki miałem w zetce do kupienia albo z beczki albo w litrowych bańkach, i moja wiedza na temat tego shitu opiera się na doświadczeniu nie jak u ciebie kacperski napisał: | w dodatku oparty w sporej części na nie mojej wiedzy. |
na zimnym silniku sprzęgło się ślizga, moto lekko kopci, po 6 tysiach zlejesz szambo z silnika.
kacperski napisał: | jego formuła od dłuższego czasu się nie zmienia, biją go niemal wszystkie współczesne syntetyki. |
zapewne posiadasz w domu co najmniej chromatograf, jak mistrzu to oceniłeś bo jeżeli po tym że w innych firmach zmieniają kolory baniek to gratuluję, czym go biją w dzisiejszych czasach każde sprytniejsze labo. w pół roku poda ci dokładny skład wszystkiego nie mówiąc o tak prostej mieszaninie jaką jest olej silnikowy, pomyśl o firmach które mają po kilkanaście laboratoriów i sprzęt za mega kasę.
kacperski napisał: | gdzie lali przekładniowy 80W90
BTW. Półsyntetyk jest półśrodkiem. Jeżeli jest taka możliwość, pełen syntetyk zawsze będzie lepszym wyborem. |
Weźmiesz pierwszego lepszego głupka z ulicy postawisz przed dziesięcioma próbkami syntetyków między którymi będzie Hipol 80W90 to ci go wskaże, półsyntetyk to nie półśrodek to pełnowartościowy wyrób posiadający trochę więcej wad od full syntetycznych olei posiada również super zaletę jest tańszy.
Madras
Madras napisał: | wymień olej + filtr + powietrza , hamulcowego i chłodniczego nie musisz , lepiej zainwestować w dodatki np. wydech , klamki , crashe , pług itd. |
Nie wiem czy w cenie 32zł za chłodniczy i 20zł za hamulcowy kupi śrubke do crashpada nie mówiąć o wydechu
|
|
Powrót do góry |
|
|
Madras
Z-zlot friend
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:35, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
zetosław napisał: | totzkep
Madras
Madras napisał: | wymień olej + filtr + powietrza , hamulcowego i chłodniczego nie musisz , lepiej zainwestować w dodatki np. wydech , klamki , crashe , pług itd. |
Nie wiem czy w cenie 32zł za chłodniczy i 20zł za hamulcowy kupi śrubke do crashpada nie mówiąć o wydechu |
Chodziło mi o to że nie ma po co wymieniać płynu ha.i chło. lepiej odłożyć tą kasę , dozbierać i zabrać się za tuning
Ostatnio zmieniony przez Madras dnia Pon 21:11, 25 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kacperski
Bywalec
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: WGM Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:32, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Misiu kororowy, naucz się bez błędów zwracać do ludzi jeżeli oczekujesz poważnego traktowania. Potem sprawdź od ilu lat motul nie aktualizuje parametrów swoich smarowideł, znaczy wiesz, więcej niż tylko klasę jakościową.
Resztę sam sprawdzę, pozwolisz prawda?
|
|
Powrót do góry |
|
|
zetosław
Zaglądacz
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wlkp. Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:48, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Twoją wiedzę w tym temacie mogę porównać do g...na pod butem. Sprawdzaj sobie co motul zmienił czego motul nie zmienił i tak nie masz takich informacji co chcesz ile chcesz możesz nawet na smak brać i sprawdzać.
Dalszych wywodów nie będzie
Przepraszam za g..o
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:49, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie,jak świat stary - od samego początku były,są i będą spory odnośnie takich (oraz wielu innych) tematów jak np: którym olejem zalać "dziada"?!
Jak zawsze są różne stanowiska odnośnie marki,klasy,lepkości,czy specyfikacji producenta..., nie wspomnę o przeróżnych szkołach zlewania/zalewania oliwy ze sprzęta!
Wiem,że chcecie dobrze,ale decyzję olejową pozostawmy założycielowi topiku,najlepiej po przeczytaniu tego,jakże uniwersalnego tematu:
http://www.z1000.fora.pl/problemy-techniczne-z750-z750-s-z750r-z800,16/jaki-olej,858.html
Pozdrawiam wszystkich.
|
|
Powrót do góry |
|
|
totzkep
Zaglądacz
Dołączył: 23 Lut 2013
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Władysławowo Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:14, 09 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
dawno do tego watku nie zaglądałem, juz wszystko jest ok z moto. Temat mozna zamykać jak dla mnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafaello
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: katowice/breda Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:02, 10 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
pozwole sie wtracic ale mi sie wydaj ze te km to jest wielka csiema rok temu znalazlem moje cacko wszystko bylo ok, km 7700, rok 09 przy kupnie pytalem o ksiazke servisowa podobno niebylo. oderalem moto dostalem wszystkie papiery, niepowiem napalony bylem masakra wiec dopiero wieczorem po kilku godzinach jazdy wziolem wszystki te dokumety i zaczolem sprawdzac okazalo sie ze jednak mam te owe ksiazke okazalo sie ze w 2010 juz miala 12500km wrocilem do faceta a on zajeb....l karpia. facet sie wypieral ale rok gwarancji wiecej dozucil:D zaznaczam bylo to w holandii w moto komisie. takze kreca wszedzie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szczurek
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WWL Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:19, 11 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Może i ściema może i nie. Jak widać nie tylko u nas takie rzeczy mają miejsce, ale nie ma co patrzeć przez pryzmat że jak jeden miał tak to i wszystkie inne. Moim zdaniem ważniejsze chyba żeby moto było OK a nie to czy ma przejechane 3 czy 6 tyś.
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebakaw
Świeżak
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:44, 11 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Czyzby to ta Rka z Gdanska co platala sie w ogloszeniach krotko jakis czas temuw ktorej sie "zgubila" fabryczna gwarancja po tym jak zostala we Francji skasowana bez prawa do rejestracji, a u nas zmartwychwastala pod wplywem cudownej reki naszych mechanikow
|
|
Powrót do góry |
|
|
totzkep
Zaglądacz
Dołączył: 23 Lut 2013
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Władysławowo Płeć:
|
Wysłany: Pią 5:52, 12 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
kupiłem ja z pod Konina
|
|
Powrót do góry |
|
|
|