Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maro
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krak Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:31, 06 Lip 2010 Temat postu: Zet z ABS'em |
|
|
Nie znalazłem konkretnego tematu a szukając obecnie Zetki waham się nad wersją z ABSem
Dotychczas jeździłem bez tego wspomagacza, a mechanik który serwisuje moje obecne moto powiedział, że jest to bardzo fajna sprawa ale na pewno wymaga przyzwyczajenia po tradycyjnych hamulcach - i to mnie trochę martwi. Gdzieś przeczytałem też, że w zecie jakoś niezgrabnie przebiega abeesowy kabel od zacisków (?)
Powiedzcie z doświadczenia co o tym sądzicie w przypadku tego motocykla i ogólnie - kto jeździ na pewno ma jakieś pozytywne i negatywne doświadczenia; czy warto zainteresować się tym wyposażeniem ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
rednose
Bywalec
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Syreni Gród Płeć:
|
Wysłany: Nie 0:46, 18 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Widać, że nie za dużo osób ma wersję z ABS, co do samych abesów to obszerny test był w tegorocznym jednym z numerów ŚM lub Motocykla gdzieś mam. Jak coś to mogę skany wrzucić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maro
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krak Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:17, 20 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
byłbym bardzo zobowiązany, tym bardziej, że większość modeli z rocznika 2008 zeta750 jakie trafiają się w ogłoszeniach sprzedaży posiada ABS i szukając moto ciągle staję przed tym dylematem
swoją drogą daje to do myślenia.. czy przypadkiem to często nie do końca trafiony system, że tak często występuje w ofertach
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:45, 21 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Powodem małej ilości tego sprzętu na rynku wtórnym jest fakt , że sprawdza się
A tak mimo chodem to przecież chodzi o cenę ( niestety jest droższy ) a bez ABS-a hamulce mamy ŚWIETNE więc to czy brać "z" czy "bez" ABS-a to tylko zależy od kupującego
|
|
Powrót do góry |
|
|
gandi
Stary wyga
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 675
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:41, 21 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Nie zawsze ABS się sprawdza, jechałem kiedyś Fazerem FZ6 S2 na jazdach testowych z absem właśnie i nie podobało mi się, na sfalowanym asfalcie pod światłami system wariował i się włączał niepotrzebnie. Jak jest z Zecie nie wiem
|
|
Powrót do góry |
|
|
rychu
Zetofil
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 1463
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubliniec Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:01, 21 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Prawdziwi hardcorowcy nie potrzebują ABS-u
|
|
Powrót do góry |
|
|
action
Bywalec
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białe Błota Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:32, 21 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Koledzy to ja sie wypowiem, mam ABS i jestem bardzo zadowolony. Wlacza sie bardzo póżno przy maksymalnym hamowaniu czesto włącza mi sie tył i dzieki temu nie mam zdaretej tylnej opony. Jeżeli zblokujesz przednie koło uczucie jest takie jak w samochodzie czyli słyszysz pulsowanie ale dzieki temu niedoświadczony motocyklista napewno nie straci panowania nad moto, można w awaryjnej sytuacji wcisnać hamulce do oporu bez obaw. Z kolei każdy wie że ZET ma hamulce ostre jak brzytwy i łatwo przeholowac. Jak na moje gdybym miał do wyboru wersje z ABS i bez nie zastanawił bym sie wiele.
|
|
Powrót do góry |
|
|
rednose
Bywalec
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Syreni Gród Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:34, 22 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Wypowiedz kolegi action wszystko wyjaśnia, przy awaryjnym hamowanku często piszczy tylna guma bo przeholuje z siłą tylnego hebla, najważniejsze że jak do tej pory zawsze szczęśliwie zatrzymuje się przed przeszkodą oby tak pozostało wszystkim nam życzę
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:21, 22 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
rednose tak , tylko zwróć uwagę , że ABS jest tylko na przedniej osi a nie na tylnej ;-/
|
|
Powrót do góry |
|
|
rednose
Bywalec
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Syreni Gród Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:24, 22 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | ABS jest tylko na przedniej osi a nie na tylnej | Nie zgodzę się ABS działa również na tylną oś Cytat: | Wlacza sie bardzo póżno przy maksymalnym hamowaniu czesto włącza mi sie tył i dzieki temu nie mam zdaretej tylnej opony. | Kolega zresztą tutaj ładnie o tym opowiada I jeszcze warto zobaczyć filmik http://www.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ&feature=related chodź trochę ten filmik naciągany
Ostatnio zmieniony przez rednose dnia Czw 19:55, 22 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
action
Bywalec
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białe Błota Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:06, 22 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
ABS jest na przednia jak i tylną oś.
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:12, 23 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Tyle sie mówi o tym systemie ABS przecież Każdy model Kawasaki Z 1000/750 jest "streetfighterem" chcemy agresywnej sylwetki i pracy silnika a tu nagle pytanie o to żeby z streetfightera zrobić potulną maszynę do koszenia trawników.
A gdzie ptania o jazdę na przednim kole???
Gdzie power slide
Wiadomo nie każdy musi się zgadzać z moją wypowiedzią "podobno mamy wolny demokratyczny kraj" ale moim zdaniem ABS ma sens przy maszynach enduro a zed aż się prosi żebym chociaż tylną oponką na hamulcu zapiszczał ja z ABS-em wersji nie kupie nawet jak będzie prawie darmo.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:48, 23 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
A moze Maro mysli o Z750S ktory juz takim streetfighterem nie jest, no przynajmniej z wygladu
Ostatnio zmieniony przez Cerb dnia Pią 11:49, 23 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:03, 23 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
dlatego mówię że każdy ma prawo do swojego zdania ale przerabianie zeda na traktorek do trawy straszne po nocach nie bedę spał
|
|
Powrót do góry |
|
|
rednose
Bywalec
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Syreni Gród Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:59, 23 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Juby nie zgodzę się z Tobą są osoby (np ja) które jako pierwsze moto mają Z750 czy Z1000 i dla takich osób wersja z ABS była by przydatna bo mogła by uchronić od niepotrzebnej gleby ... Ty wsiadłeś na swoje pierwsze 2oo i od razu śmigałeś na kole proszę Cię ?? ... nie pisz mi tylko, że do nauki trzeba było sobie kupić GS500 Każdy ma inne preferencje ,,wariaty'' lubią jeździć na kole i popieram to dopóki nie kończy się to tak http://www.youtube.com/watch?v=TGqg5J9JYeA zresztą dużo jest podobnych filmików na necie, nie potępiam tego i mam nadzieję, że nabędę w przyszłości takie umiejętności, żeby stawiać na koło jak Ty Dobra za dużo wazeliny Myślisz, że wszyscy posiadacze streetfighterów to osoby jeżdżące agresywnie, widowiskowo i ,,lubiące zapierdalać'' z 2 z przodu od świateł do świateł wydaje mi się że nie dlatego też tym drugim spokojnym użytkownikom Zetów nie możesz wypominać, że mając Zeciora z systemem ABS moto staje się kosiarką do trawy... to jest ciągle 110/130 KM pod dupą a ABS łatwo zneutralizować wyjmując bezpiecznik. Przyczepności
|
|
Powrót do góry |
|
|
|