Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tony984
Bywalec
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:27, 24 Paź 2011 Temat postu: refleksja po zakupie zeta:)wskazówki dla świeżych kupujących |
|
|
Witam. Dawno nie zaglądałem bo nowy zakup trochę czasu pochłonął, a że powoli ogarniam temat to jest chwila, żeby postukać na forum:). Jak w temacie, sprawa dotyczy nowo kupionego moto, tekst może się przydać potencjalnym nabywcom a ja przy okazji trochę się pochwalę i ponarzekam
Więc od początku - start jak większość - średnie lub małe doświadczenia z mechaniką moto i - 16.5 k (szukam wersji 2007 i wyżej). Dwa miesiące poszukiwań i trafiony temat "godny uwagi" w Wielkopolsce. W tym momencie warto dodać, że w rzeczonym przedziale cenowym ciężko - literalnie ciężko - dostać zeta w nowej budzie" który byłby "w szyku", generalnie spośród oglądanych egzemplarzy każdy miał "coś" i teraz kwestia kompromisu - jakie uszkodzenie ujdzie i co mogę zrobić sam bez wielkich kosztów, a jednej opcji czy to cię nie zabije"/. Moto, które kupiłem jako JEDYNE nie miało naruszonej ramy, przy innym nie byłem pewien, czyli 2 z 6 oglądanych "zetów" nadawały się do dalszej weryfikacji.
Oglądać moto jechałem lekko zgrzany, więc wziąłem ze sobą kumpla i dla pewności załatwiłem wizytę w jednym z salonów kawy (z lekką nadpłatą i prośbą o prześwietlenie od A do Z). Serwis podszedł do tematu fachowo(polecam zdecydowanie dla osób mniej biegłych w moto mechanice) - 3h oglądanie, grzebania jazda testowa wreszcie werdykt + moje obserwacje = silnik igła, rama cała, prosta. Lista uszkodzeń i zarzutów:
- cieknąca laga (na moje szczęście sprzedający nawet nie wytarł oleju, więc jak tylko podjechał zbitka z ceny) - podejrzenie, że może być krzywa
- do wymiany wszystkie(3) tarcze hamulcowe + klocki
- spawana czacha (i tu najlepsze - śruby pod czachą z obi a złączki czacha - stelaż TO POPRZYCINANE KAWAŁKI ALUMINIOWYCH LISTW OD OKIEN:)))) )
- nie pali się lampka ABS na zegarach
- rysy na baku
--- > wycena kosztów jakieś 1600 zł.
Przekazałem powyższe uwagi kupującemu i strzeliłem kwotę 13.8 (wyjściowa 15.5)parę wymian wreszcie 14 k i moje "jak nie idzie to zmykamy na Bydgoszcz" - dogadaliśmy się. Droga do domu z lekkimi obawami ale poszło.
Jestem pedantem jeśli chodzi o moto, więc mój mechanior zmuszony był praktycznie wszystko zdemontować przeczyścić, posprawdzać - efekt potwierdzenie tematu silnika - igła. Lagi proste - wymienione uszczelniacze. Tarcze - trochę lipa - koszt duży (jakieś 1100 zł w kawie), ostatecznie szczęśliwy zakup, przód TRW - Lucas "Alien" mega fajnie wyglądają:)za 700 zł, (polecam sklep moto akces - wporzo ekipa z profesjonalnym podejściem do klienta)klocki vesrach sinter i tył "zwyklaki" ebc a tarcza używka w bdb stanie za 100 zł od kumpla:) no i oryginalne śruby + złączki z salonu kawy (do czachy i stelaża jakieś 250 zł). Całość napraw jakieś 3 tyg i koszt większy niż zakładałem - 1800 zł.
Dziś postanowiłem ogarnąć czachę i..no właśnie WKURW. Czacha spawana nieudolnie, na tyle, że ciężko spasować przy oryginalnych śrubach, przez to biała gorączka u mnie - nowa 1100 zł, dobra używka - nie widziałem [link widoczny dla zalogowanych] to nie najgorsze - przy okazji chciałem załatwić kontrolkę ABS i okazuje się że PŁYTKA JEST OD MODELU BEZ ABS!!!więc drobne przeoczenie przy kupnie, wkurw jeszcze większy i pewnie będzie mi się śniło.
Reasumując - wg, mnie ciężko wyłapać bdb model w tych pieniądzach. Jak ktoś ma czas i zdolności ogarnie sprzęty, które są w stanie db a nawet dostatecznym - plusem jest tu fakt, że będziecie wiedzieli co macie - minusem czas i dodatkowe koszty a patrząc perspektywicznie - kiedyś będziecie "zeta" gonić i kupujący na takie "spawane czachy itp" będzie zbijał. W ogólnej ocenie lepiej dozbierać trochę siana i rozglądać się za sprzętami w bdb stanie (najlepiej forumowe:)), bo jak widać po mnie - nawet przy uważnych zakupach i kalkulacjach coś umknie a w motocyklu prawie zawsze jest drogo;). Więc grzebcie, oglądajcie, odkręcajcie
Na koniec plan na zimę:
- stalowy oplot na przód - 360 zł
- szyba - 360 zł puig z rabatem
- coś z tą czacha - albo dobra używka albo dobry spawacz i poprawka
- obligatoryjnie - wyświetlacz od mojej wersji !!
Trochę się rozpisałem ale jak na wstępie - dawno mnie nie było Pozdro.
Ostatnio zmieniony przez tony984 dnia Pon 20:29, 24 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Grzesiekkry
Gość
|
Wysłany: Pon 20:55, 24 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Tak mówiąc szczerze to nawet w dupę bym takiego motocykla nie kopnął Na hooy ci to było? Ja wiem że chciałeś ale bez przesady! Ja nie jestem żadnym pedantem ale mechanicznie nie odpuszczam. Mój zet był wyjebany na dwie strony, handlarz niczego nie ukrywał, zrobiony był bardzo ładnie i przeleciał bez dołożenia 1złotego 30k w 2lata (+mały dzwonek ale tego nie liczę). Trzy tarcze do wymiany? to jakiś żart. Nie chce być złym prorokiem ale czy na pewno to nie jest jakiś składak? Ja bym się pochlastał A jak ci tą ramę zmierzyli? metrówką? w wawie tylko na Prymasa mają sprzęt i parę stówek biorą. Wiadomo że z używką jest dreszcz ale chyba trochę kumpel spierdolił robotę i cię nie powstrzymał
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:42, 24 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
ładny opis zakupu , ale zastanawia mnie jedno czemu wszystkie tarcze do wymiany?? to jaki miał przebieg?? reszta to kosmetyka
|
|
Powrót do góry |
|
|
tony984
Bywalec
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:58, 24 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
wyjaśnienie dot tarcz - w opinii kumpla i majstrów z serwisu na tarczach można było jeszcze latać "najwyżej będziesz częściej na klocki do nas przyjeżdżał" ale jeśli mam go mieć min 2 lata (a taki jest plan spłat;)) to działałem 0 - 1 albo jest ok albo jest zj...e - tekst jest subiektywny, więc jeśli koszt poniosłem to o nim pisałem, wrzucę wam fotki tarcz i "złączek" czachy jak je zwiozę z garażu
avator napisał: | to jaki miał przebieg?? |
kilometrów się nie dowiem bo wyświetlacz był grzebany, co wyszło dziś :/
Grzesiekkry napisał: | A jak ci tą ramę zmierzyli? metrówką? w wawie tylko na Prymasa mają sprzęt i parę stówek biorą. |
biorą dokładnie 400 zł tyle że w Poznaniu:)
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:07, 24 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
tony984 napisał: | , wrzucę wam fotki tarcz i "złączek" czachy jak je zwiozę z garażu |
chętnie zobaczę te tarcze , zegarami się nie martw ważne że silnik zdrowy. czekam na fotki
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:26, 25 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
tony984,mógłbyś również w dziale "Galeria" wrzucić fotosy swojego nabytku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
tony984
Bywalec
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:04, 25 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
fotki tarcz - przód praktycznie tożsamy stan lewej i prawej, tył niestety jest u mechaniora więc dopiero przyszły tydzień wrzucę (chyba że wyrzucił)
tarcz:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
"domowe złączki czacha - stelaż"
[link widoczny dla zalogowanych]
powiem wam tyle, gość od którego go brałem niekoniecznie musiał być handlarzem wg. mnie kupił moto od handlarza (właściwie to wynikało z kwitów)i ogarnięcie motocykla go przerosło głównie cenowo, bo nie zakładam że handlarz bawił by się w pługi, a dostałem do pomalowania w folii jeszcze. Była jeszcze wymiana kierunków na mniejsze (oryginały też dostałem) i akcesoryjne mocowanie tablicy (oryginał j.w), aczkolwiek to Polska nasza więc z drugiej strony zasada - zrobić wszystko żeby sprzedać (bez urazy - nie generalizuję)
mihoo napisał: | tony984,mógłbyś również w dziale "Galeria" wrzucić fotosy swojego nabytku. |
ustrzelę go aparatem w czwartek to wrzucę, aczkolwiek chciałem poczekać jak już skończę operację "doprowadzić do stanu" żeby się już tylko chwalić
Ostatnio zmieniony przez tony984 dnia Wto 19:09, 25 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:35, 25 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
jednak tarcze ostro heblowane, a złączki to poprostu masakra ,powodzenia w odbudowie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 12:55, 03 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
To mówisz, że w kwocie ok.15 tysięcy nie ma co szukać małego zeta ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
wania123
Stary wyga
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 509
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wawa Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:14, 03 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
generalnie trafienie nie bitego, lub po jakiś innych przekrętach to jak los na loterii w tej kasie
|
|
Powrót do góry |
|
|
FLAMBER
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:47, 04 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
a wycieczka do Włoch czy Francji i zakup w tej cenie ( 15 tyś ) wraz z tłumaczeniami rejestracja itd , według Was jest mało realna ?
kurcze nie podcinajcie skrzydeł , plis
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebakaw
Świeżak
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: śląskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:11, 04 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
To nie ma znaczenia czy w 5,10,15 czy 30tys. Mozna trafic na faktycznie uczciwego sprzedawce (1 czy 2 wieloletniego wlasciciela) i fajne moto ale jest to odnalezienie igły w stogu siana, a raczej gnoju.
Sa bowiem przyklady, ze i za 30tys mozna kupic np 2 letnia R1, która była kompletnie zmasakrowana i bezwzględnie powinna zakończyc zywot w piecu hutniczym, a mimo to wielu sie nabierze
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 10:32, 05 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Cóż, w takim razie pozostaje mi zakup z750 z 2005 roku, całkowicie znam jego historię, właściciel jest dużym pedantem, ale to wychodzi całkowicie na plus. Jedyną wadą jest jakieś 5 cm pęknięcie na zadupku od parkingówki, ale to w niczym nie przeszkadza, zresztą trzeba się naszukać, by to znaleźć
|
|
Powrót do góry |
|
|
jarek
Bywalec
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 15:22, 16 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
ile twój motocykl miał mieć niby przebiegu ? Bo mój kolega kiedyś kupił cbr co miała 70 000 km i tarcze wyglądały podobnie
|
|
Powrót do góry |
|
|
tony984
Bywalec
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:23, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
jarek napisał: | ile twój motocykl miał mieć niby przebiegu ? Bo mój kolega kiedyś kupił cbr co miała 70 000 km i tarcze wyglądały podobnie |
21 tyś...z tym, ,ze było jedno "ale" oryginalne tarcze z mojego (bo cały czas go mam) były wymontowane i wystawione na allegro:)wyszło po czasie - jak pojechałem z "reklamacją"... chęć zarobienia w PL czasem mnie przeraża
|
|
Powrót do góry |
|
|
|