Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Bicie kierownicy przy hamowaniu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macjan




Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:54, 16 Cze 2019    Temat postu: Bicie kierownicy przy hamowaniu
Cześć wszystkim, mam mały problem z motocyklem Kawasaki Z1000 08'

Podczas hamowania występuje lekkie drganie kierownicy jakby hamulec puszczał i łapał, jakby tarcza była krzywa.

Oddałem motocykl do mechanika, sprawdził główkę ramy, felgę i tarcze (tarcze są nowe założone) i wszystko sprawne i proste, a bicie dalej jest Shocked

Bicie nie występuje zawsze, bo przy wyższych prędkościach go niema lub jest mniej wyczuwalne, ale przy małych prędkościach bardzo to czuć.

Może ktoś miał podobne objawy i udało mu się rozwiązać problem. Przymierzam się do wymiany klocków, przy wymianie tarcz założyłem nowe EBC, mechanik sugeruje, że założenie lepszych powinno pomóc, więc celuje w Brembo lub Oryginalne (może ktoś coś doradzi).

Zastanawiam się też nad wymianą gumek w zacisku, może tłoczki się nie wysuwają równo i przerywa hamowanie ? (dziwna teoria, ale może realna) Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jagna
Bywalec



Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 8:25, 17 Cze 2019    Temat postu:
Ja miałam podobnie w SX i pomogła wymiana tarcz i klocków dopiero. Choć ani jedno ani drugie nie wyglądało na wymagające wymiany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zoltaibiza
Zetofil



Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:16, 17 Cze 2019    Temat postu:
Tez sie kiedys borykalem z tym problemem w Z1000sx i pomogla zmiana klockow z zamiennika na oryginał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macjan




Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:17, 18 Cze 2019    Temat postu:
Zamówiłem oryginalne klocki w Kawasaki i zobaczę czy pomoże. Tarcze nowe, więc liczę, że wymiana klocków pomoże. Jak nie to założę do innego zeta tarcze żeby sprawdzić 🙄
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krzysztof Piątek




Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wadowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:14, 19 Cze 2019    Temat postu:
Miałem ten sam problem i przyczyna nie leżała po stronie tarcz (o dziwo!). Chłopaki pogrzebali coś przy klockach hamulcowych, jest zdecydowanie lepiej, choć czuć jeszcze czasami lekkie wibracje przy dohamowaniach. Niedługo będę wymieniał klocki i wtedy wszystko się okaże.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macjan




Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:12, 02 Lip 2019    Temat postu:
Udało mi się w końcu poskładać i niestety, po wymianie klocków efekt bicia dalej występuje. ROzmawiałem z kolejnym mechanikiem I twierdzi, że zawieszenie z przodu tak tłumi drgania I dlatego powoduje bicie kierownicy 🙄
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kark




Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:50, 03 Lip 2019    Temat postu:
Hey Smile

Miałem to samo w Z1000SX z 2015.

Zaczęło się pojawiać przy przebiegu ok 38kk i w miarę kilometrów bicie było coraz większe. Oddałem przednie zawieszenie do profesjonalnego serwisu gdzie nie stwierdzono nic niepokojącego żadnego zużycia/luzów, wymieniono jedynie olej i uszczelniacze. Wymieniłem również łożyska główki ramy bo pojawił się minimalny luz. Po tych zabiegach przy hamowaniu nadal telepało kierownicą. Wtedy z kumplem który też na SX'a zamieniliśmy koła. Efekt, u mnie bicie zniknęło a u niego się pojawiło. Po tym doświadczeniu wymieniłem u siebie tarcze i klocki. Problem rozwiązany

Jeżeli masz kogoś z kim możesz zamienić koła, spróbuj a będziesz miał 99% pewności co odpowiada za problem Very Happy

Dodam jeszcze, że tarcze były zamontowane od nowości i do limitu serwisowego brakowało im jeszcze 0,35mm, więc nie wiem co mogło być przyczyną, że zaczęły bić Confused Muszę jeszcze sprawdzić czy obie były zwichrowane czy tylko jedna.


Ostatnio zmieniony przez Kark dnia Śro 10:57, 03 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macjan




Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:05, 03 Lip 2019    Temat postu:
To trochę lipa, bo tarcze nowe są. Kola całego raczej nie, ale będę miał możliwość wrzucić tarcze do innego motocykla I sprawdzić chociaż same tarcze. Ciekawe jak to mierzył mechanik, skoro twierdzi, że proste 🙄
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin