Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaR
Zaglądacz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bychawa (lubelskie) Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:15, 23 Cze 2012 Temat postu: Chłodnica w Z1000 2010 |
|
|
Przytrafiła mi się dzisiaj niezła buba. Podczas szkolenia na Torze w Lublinie instruktor zauważył, że wycieka mi jakiś płyn. Po odkręceniu boczków okazało się, że to chłodnica. Obudowa wentylatora jak i sam wentylator uszkodził mi chłodnicę. Moto mam od obecnego sezonu, sprzedający albo nie wiedział albo nie chciał mi powiedzieć o tym fakcie. Wiem, że moto było po przygodzie ale na pierwszy rzut oka nie było nic widać niepokojącego podczas oględzin. Z resztą jeździłem już w sezonie i żadnych niepokojących znaków nie było.
Teraz przy odkręconych plastikach widać że chłodnica jest lekko krzywa po lewej stronie, wentylator automatycznie też nie był równolegle do chłodnicy ustawiony na zaczepach. Wentylator oczywiście włączał się wtedy kiedy miał potrzebę, dziś było może 25*C lekkie chmurki ale jazda przy niskich prędkościach swoje robi i temp. silnika idzie szybko w górę.
Póki co moje oględziny są na szybko i dzisiaj zeta rozkręcał nie będę.
Plan mam następujący: odkręcić chłodnicę i ocenić jej stan, sprawdzić wentylator, założyć wszystko ponownie i użyć środka uszczelniającego chłodnice, potem spr. czy nie cieknie. Dobrze zrobię? W ostateczności lutowanie lub nowa chłodnica. Czy można dostać zamiennik chłodnicy? czy tylko oryginał a może będzie pasowała od innego zeta?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
MarcelT800
Stary wyga
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:22, 23 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Klej chłodnice i rura do przodu.
Sam ma 2 klejenia na chłodnicy (ładnie zamaskowane pod osłoną miałem ale cóż nic nie leci i chłodzi więc jest ok)
Ustaw dobrze wentylator żeby ci nie uszkodził żeber.
Co do nowej chłodnicy ,znając życie 1000zł pewnie nie starczy.
Ostatnio zmieniony przez MarcelT800 dnia Sob 16:26, 23 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pitrak
Z-zlot friend
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 3223
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Darłowo Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:27, 23 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Napisz pytanie na PW do 13b On miał poważny wypadek i zmieniał chłodnicę Swego czasu był post temu poświęcony Tak czy inaczej on kupił nową i z tego co pamiętam to był chyba zamiennik
|
|
Powrót do góry |
|
|
KubaR
Zaglądacz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bychawa (lubelskie) Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:42, 23 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
pitrak napisał: | Napisz pytanie na PW do 13b On miał poważny wypadek i zmieniał chłodnicę Swego czasu był post temu poświęcony Tak czy inaczej on kupił nową i z tego co pamiętam to był chyba zamiennik |
Poszło pw do 13b. Dzięki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesiekkry
Gość
|
Wysłany: Sob 17:21, 23 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Kuba 2010 ale najnowszy
Mi w ASO za nową chłodnicę do starego zeta powiedzieli 3500
zastępcza jest ta [link widoczny dla zalogowanych]
Lepiej klej starą bo się pochlastasz
|
|
Powrót do góry |
|
|
KubaR
Zaglądacz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bychawa (lubelskie) Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:36, 23 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Grzesiekkry napisał: | Kuba 2010 ale najnowszy
Mi w ASO za nową chłodnicę do starego zeta powiedzieli 3500
zastępcza jest ta [link widoczny dla zalogowanych]
Lepiej klej starą bo się pochlastasz |
Si, 3 generacji Z1000 2010
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesiekkry
Gość
|
Wysłany: Sob 17:38, 23 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
KubaR napisał: | Si, 3 generacji Z1000 2010 |
w kyrie elejson
tylko naprawa albo wydasz budżet na paliwo za cały sezon
|
|
Powrót do góry |
|
|
KubaR
Zaglądacz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bychawa (lubelskie) Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:43, 23 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Grzesiekkry napisał: | KubaR napisał: | Si, 3 generacji Z1000 2010 |
w kyrie elejson
tylko naprawa albo wydasz budżet na paliwo za cały sezon |
Czyli wpuszczenie uszczelniacza do obiegu g..... da?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grzesiekkry
Gość
|
Wysłany: Sob 17:54, 23 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Gówno, są firmy co profesjonalnie zajmują się naprawą chłodnic, zresztą 2/3 chłodnic używanych jest po takich naprawach, poszukaj czegoś u siebie bo alternatywa jest bardzo bolesna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Keryn
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:30, 23 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Na Alledrogo jakiś misiek sprzedaje częsci do Z1000 z 2010 r.
[link widoczny dla zalogowanych]
Na aukcji są kierunki, ale na zdjęciu chłodnica stoi.
Warto sprawdzić.
|
|
Powrót do góry |
|
|
AdamFilip
Zetofil
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: WPU Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:02, 23 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Wiem, ze w Warszawie robią chłodnicę koło czerniakowskiej, jechałem z kumplem jak kobita miała gladiusa i była wywrotka, zrobili super, nawet śladu nie było. Zamiennika nie dostaniesz i nic nie dopasujesz.
|
|
Powrót do góry |
|
|
13b
Stary wyga
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolin Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:26, 23 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Grzesiekkry napisał: | Kuba 2010 ale najnowszy
Mi w ASO za nową chłodnicę do starego zeta powiedzieli 3500
zastępcza jest ta [link widoczny dla zalogowanych]
Lepiej klej starą bo się pochlastasz |
Ja swoją kupiłem właśnie w owiewki24.pl a to dla tego ze w tym czasie na alledrogo za używane życzyli sobie nawet 600zł !!! a wtedy chyba dałem za nówkę 700zł wykonanie i spasowanie ok. tylko trzeba ze starej chłodnicy zachować gumy z mocowań bo ta nowa jest goła. ale do tego rocznika raczej nie mają
Ostatnio zmieniony przez 13b dnia Sob 23:31, 23 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
KubaR
Zaglądacz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bychawa (lubelskie) Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:07, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
2 pierwsze zdjęcia to chłodnica z allegro, cena 1000zł
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dobrałem się do chłodnicy, chłodnica krzywa w lekką 8-kę, zlokalizowałem na przetarciu 4 małe otworki.
Zalewać układ uszczelniaczem? można ją spróbować lekko wyprostować? Ewentualnie jeśli udałoby się zatamować wyciek, można by ja zostawić krzywą a tylko w odpowiedniej odległości ustawić wentylator. Jakie macie zdanie na ten temat?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ozim
Z-zlot friend
Dołączył: 22 Mar 2012
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gorzów Wielkopolski Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:07, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Nie zalewaj żadnym badziewnym uszczelniaczem, miej trochę szacunku do moto w ogóle za jaja powiesiłbym tych, którzy wlewają różne uszczelniacze do olejów i płynów w róznych pojazdach mechanicznych.... Masz prawie nowy motocykl (2010) i chcesz na własne życzenie i własne pieniądze zrobić z niego śmietnik ? Napraw chłodnice i jazda, a jak się nie da, może kup używaną, ale taką która nie widziała nigdy żadnych świństw w postaci uszczelniaczy i innych dopalaczy...
Ostatnio zmieniony przez Ozim dnia Pon 21:10, 25 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
13b
Stary wyga
Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolin Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:02, 26 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Racja. Będziesz spał spokojnie jak wymienisz ją na sprawną a jeszcze lepiej na nową, z takim sprzętem niema co się bawić w lipne rozwiązania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|