Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
D0minik
Znajomy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:59, 25 Mar 2017 Temat postu: cieknacy filtr oleju |
|
|
Cześć koledzy.
Zmieniłem sobie olej i niestety puszcza mi przez filtr. Początkowo myślałem że jakiś syf się dostał. Wyczyścić uszczelke, przy silniku miejsce, nasmarowalem olejem. Dokręcane ręką - cieknie, opaska to samo. Do oporu na próbę i też się dość mocno poci.
Filtr mana. Chciałem hf 303 ale nie mieli.
Pacjent z 07 roku
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:10, 25 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Rozumiem,iż wcześniej z Hiflo nie było problemu,więc ostawiam wadę fabryczną Mana.
|
|
Powrót do góry |
|
|
D0minik
Znajomy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:22, 25 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Pod koniec zeszłego roku ja kupiłem i był właśnie hf 303. Wszystko było w porządku. Znajomy mówił, że co druga wymianę mechanik zalecal mu kupno jakiejś dodatkowej podkładki z serwisu i wtedy nie będzie się pocić co mnie przyznam zdziwiło bo nigdy nie słyszałem o dodatkowym oringu, a nie pierwszy raz zmieniam olej w moto czy to w samochodzie i nie miałem dotychczas problemów. Ale jak to mówia człowiek uczy się całe życie.
Choć obstawiam, że chodziło mu o miedziana podkładkę pod spustowa śrubę, bo taka w r1 miałem, a w zetce np już nie. Datego też pytam, bo z poliftem dopiero zaczynam przygodę i w porównaniu do r1 kilka rzeczy jest innych
Ostatnio zmieniony przez D0minik dnia Sob 23:23, 25 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
UwierZ
Świeżak
Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mazowieckie Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:18, 26 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Podkładka to pod śrubę spustową jak coś a nie pod filtr. W filtrze jest gumowa uszczelka i nic więcej nie daje się pod filtr. Obstawiam wadliwy bądź uszkodzony filtr.
|
|
Powrót do góry |
|
|
REM
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:16, 26 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Kupić oryginał i po sprawie
|
|
Powrót do góry |
|
|
_Zyga_
Świeżak
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg Dolny Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:12, 27 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Hiflofiltro zakładałem w sobotę i nic nie cieknie. To moja pierwsza wymiana. Filtr ma fabrycznie posmarowaną uszczelkę
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:21, 27 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Ja przy wymianie zwykle odrobinę smaruję uszczelkę filtra (zwykłym olejem przepracowanym). Podobno to pomaga lepiej ułożyć się uszczelce I dokręcać tylko ręką, żądną obejmą etc, bo za rok przy wymianie jajo zniesiesz przy odkręcaniu! A filtry jak nie oryginał, to Hiflo - z innymi nie miałem styczności, bo i po co (Hiflo nigdy nie zawiodło).
|
|
Powrót do góry |
|
|
_Zyga_
Świeżak
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brzeg Dolny Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:23, 27 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Też przesmarowałem lekko olejem dla pewności tylko chyba nie było takiej potrzeby jak już tam był jakiś smar. To muszę w takim razie popuścić bo kluczem dociągałem ten filtr ;/
|
|
Powrót do góry |
|
|
REM
Stary wyga
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 792
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chester Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:39, 27 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Jesli dokręcać kluczem to Kawasaki zaleca 17Nm filtr i 29Nm śruba do spuszczania oleju
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:11, 27 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Wiadomo, jak ktoś ma klucz DYMANOmetryczny to no problemo, ustawia zalecaną wartość i hej. Ale dokręcanie filtra obejmą czy innym kluczem na chama, bez ustalonego docisku - nie polecam. Raz z kolegą próbowaliśmy odkręcić tak zakręcony filtr (poprzedni właściciel jego Yamahy najpewniej zakręcił mocno kluczem) i była męka. Co innego oczywiście śruba spustowa - tu już nie ręką a kluczem, ale też z wyczuciem, aby nie urwać gwintu. No albo dynamometrycznym.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Madras
Z-zlot friend
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:11, 27 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
To pewnie wada filtra , miałem tak raz z filtrem w samochodzie na zgrzewie ( metalowej osłony z podstawą filtra ) była minimalna dziurka i olej się sączył , więc może podobnie jest u Ciebie i poci się nie na łączeniu filtra z silnikiem tylko właśnie na zgrzewie filtra .
|
|
Powrót do góry |
|
|
D0minik
Znajomy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:07, 27 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Wada fabryczna filtra. Gość z motoryzacyjnego się pytał czemu jeszcze raz kupuje to kazał przyjechać. Zobaczył kluczem dyna jakim momentem dokrecone - 2 nm za dużo a kręcone ręką 😂
O dziwo wymienił na " gwarancji " na hf303 bo pierwszym klientem jestem który przyszedł z " reklamacja " na filtr. A chciałem tylko kupić drugi. Pozytywnie mnie zaskoczył takim podejściem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:28, 28 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
No i git - oby takich wyrozumiałych sprzedawców było więcej!
|
|
Powrót do góry |
|
|
|