Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Ciśnienie z tylnim zawiasie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
filipek
Stary wyga



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:07, 23 Kwi 2011    Temat postu: Ciśnienie z tylnim zawiasie
Tak więc proszę o małą pomoc Rolling Eyes
Jakie powinno być ciśnienie w tylnim amorku dużego Zeta 2007-2009?
Oczywiście nie znalazłem nic ciekawego w serwisówce odnośnie trapiącego mnie problemu Confused


Ostatnio zmieniony przez filipek dnia Sob 22:07, 23 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MAT
Stary wyga



Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Drohiczyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:04, 25 Kwi 2011    Temat postu:
Ja wyczytałem i jak dobrze pamiętam: 9bar.
A co się stało, miękko ?


Ostatnio zmieniony przez MAT dnia Pon 9:08, 25 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
filipek
Stary wyga



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:21, 25 Kwi 2011    Temat postu:
hmmm... ciekawe... ja mam 0,9 bara.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 13:39, 25 Kwi 2011    Temat postu:
jezdzicie z tym do jakis specjalistow dmuchacie azotem?
czy na stacji z kompresora do kol?
Powrót do góry
filipek
Stary wyga



Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 928
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:11, 25 Kwi 2011    Temat postu:
Ja jeszcze nic z tym nie robiłem... ale chce miec prawidłowo ustawione zawieszenie...
A napełniać będe azotem bo tak zaleca producent... Aczkolwiek widze, że coniektórzy ładują nawet argonem Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MAT
Stary wyga



Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Drohiczyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:08, 26 Kwi 2011    Temat postu:
Poprawiam się, to chyba jest to (980kPa) :

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak masz miękko sprawdź jak jest skręcona sprężyna, mi bardzo dużo to zmieniło w twardości zawieszenia. Standardowo jest ustawiona na samego kierowcę o wadze 68kg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kmalinek
Świeżak



Dołączył: 05 Wrz 2011
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dobrzyca
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:55, 05 Wrz 2011    Temat postu:
Koledzy gdzie można nabić to tylne zawieszenie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:38, 07 Wrz 2011    Temat postu:
Zawor jest taki sam jak przy kolach wiec pewnie wszedzie tam gdzie maja sprezarke czyli stacje paliw, wulkanizator.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:56, 14 Sty 2012    Temat postu:
Cerb napisał:
Zawor jest taki sam jak przy kolach wiec pewnie wszedzie tam gdzie maja sprezarke czyli stacje paliw, wulkanizator.

no właśnie odświeżam temat, jeśli można:)
dziś robiłem pewne doświadczenia z tylnym zawiasem ( mycie, czyszczenie,smarowanie),ale o co biega,niby ma być ciśnienie ok 8-9bar, no ok, ale , i tu uwaga!! , po sprawdzeniu ciśnieniomierzem, a starałem sie to dokonać dokładnie ,szybko , bo niby te 8- 9 barów w tak małej konstrukcjii to coś nie halo jak dla mnie jakby naboje do syfona CO2, ciśnienie jest 3,5 bara ,trochę mało, więc kompresor i jazda ( wiem ma być podobno azot, bo nie wchodzi w reakcję z metalami itp. ...chemia )z zabawą, i powiem tyle żadnym kompresorem , i niewiem jaki by miał dokładny i szczelny przyrzad który wtłacza ciśnienie do tego układu, nie uda się tego dokonać, max jakie osiągnołem po wtłoczeniu i sprawdzeniu to ok 5 bar. a dlaczego ?? dlatego że nawet jak macie wyrównane cisnienie z kompresorem przy w tłaczaniu ( a mojego dziś nawet nabiłem na 12 bar, tylko musiałem przyblokować zawór bezpieczeństwa bo wywalał przy 9) za szybko uchodzi cisnienie jak zdejmuję sie wąż z manometrem , czyli taki jak u większości oponiarzy pompujemy opone i jest ok, zdejmniemy z wentla i jedziemy bo jest OK, ale nie dla tego układu, za mała przestrzeń do napompowania te niby 8-9 bar i część za szybko uchodzi jak się zdejmuję z wentla, próbowałem na różne sposoby ,kilkanaście prób, i dupa max to 5 bar, .Wniosek jaki mi sie nasuwa taki ,to trzeba mnieć przyrząd do ładowania ciśnienia ale zanim zdejmniemy ,powiedzmy to coś z "wentla" to najpierw zamknie zawór ten z układu czyli wentyl.Nie wiem czy to jest zrozumiałe dla was, ale jednego jestem pewien żaden który z was pompował ciśnienie do tylnego zawieszenia nie ma tego co piszą w serwisówce i uważają że jest Ok, jednym to pasuje innym nie,no to tyle w temacie, ja mam max 5 bar, różnicy nie zauważyłem w pracy zawieszenia ,choć narazie na postoju,( bujanie i te sprawy )to w ramach nauki i treningu, coś takiego się wyrodziło,jeśli macie jakieś inne pomysły walcie w temat lub na PW , i dzieki za zainteresowanie,
Ps. jeśli ktoś nie zrozumiał o co mi chodzi to chodzi o bezpieczeństwo Smile

zapomniałem dodać zet 03r.


Ostatnio zmieniony przez avator dnia Sob 22:00, 14 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kacper0209




Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:53, 17 Sty 2012    Temat postu:
To zawiasów masz specjalne pompki
[link widoczny dla zalogowanych]
jeżeli chcecie nabić to argonem to pojedźcie to punktu gdzie nabijają butle z argonem do spawania może mają odpowiednie końcówki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:06, 17 Sty 2012    Temat postu:
mimo wszystko podejrzewam że te pompki sprawy nie rozwiążą ponieważ ja awator opisuje powierzchnia w którą tłoczymy do amortyzatora gaz jest na tyle mala że podczas odłacazania pąpki, kompresora, czegokolwiek (zawsze mamy drobniutki ubytek gazu przy wyjmowaniu końcówki z wentyla ) ten drobniutki ubytek to kilka atmosfer w tak małej powierzchni i ty powstaje pytanie jak to rozwiązać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kacper0209




Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:10, 17 Sty 2012    Temat postu:
skoro powstają przyrządy specjalnie do danych czynności to myślę że inżynierowie rozwiązali dany problem Smile Kompresor nie jest narzędziem do pompowania damperów a znacznie pojemniejszych opon tak jak sam powiedziałeś Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czester
Stary wyga



Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Danzing
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:20, 17 Sty 2012    Temat postu:
pozostaje jeszcze firma która zajmuje się regeneracją amortyzatorów , oni na pewno rozwiążą problem z napełnieniem odpowiednio dobranego ciśnienia .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:38, 17 Sty 2012    Temat postu:
mam pewien pomysł jak to zrobić, butla z argonem w 82% reszta Co2 , mam u siebie ciśnienie 15 bar z migomata, więc spoko,tu potrzebna jest końcówka podobna do tej co jest do nabijania klimy, czasu jeszcze dużo do sezonu , jak to zrobię to dam znać czy się w ogóle to udało,
co do tej pompki z all to zbytnio mi się nie wydaję żebyś był wstanie wcisnąć te 8 barów no chyba że masz tyle pary co Pudzian Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MAT
Stary wyga



Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 545
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Drohiczyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:14, 18 Sty 2012    Temat postu:
Nie powinniście sprawdzać tego i było by po problemie Smile.
Jak miękko to tak jak napisałem wyżej podkręćcie sprężynę, fabrycznie jest ustawiona na dość lekkiego kierownika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin