Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalkowal
Znajomy
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 6:08, 24 Lip 2014 Temat postu: czy zaloze 180 opone do duzego zeta? |
|
|
tak jak w temacie, czy podejdzie oponka 180 szerokosci do z1000 2004r? mam okazje kupic nowego metzelera m5 od znajomego za przyslowiowa flaszke a czas juz na zmiane tylnego laczka... mam zalozona seryjna 190tke i tak sie zastanawiam czy wlasciwosci jezdne sie zmiena to raz, a dwa czy wogole wejdzie na ta felge i nie bedzie problemu z nia?
p.s. a jak wyglada sprawa z 200tka? tez by wlazla?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kacyk
Zaglądacz
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 6:53, 24 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
200 wejdzie, miałem taką zanim założyłem 190tkę; co do 180 zapewne też nie będzie problemu aczkolwiek ja jestem zdania że powinno się zakładać to co producent zaleca no ale opona za flaszkę to fajna propozycja ;]
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:07, 24 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
180 spokojnie wejdzie
|
|
Powrót do góry |
|
|
gibaZZZ
Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: B-stok Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:48, 24 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
200 pasuje? a jak Ci się jeździło?
|
|
Powrót do góry |
|
|
mailo1
Zaglądacz
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:00, 24 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
A ja bym nie kombinował.
Opona zmieni swoją geometrię a tym samym przyczepność.
Czy warto dla 300-400 zł ryzykować ?
Zrobisz jak uważasz, ale wg. mnie nie warto.
|
|
Powrót do góry |
|
|
gibaZZZ
Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: B-stok Płeć:
|
Wysłany: Pią 5:11, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Nie no, nie o to chodzi, ja i tak jeżdżę na nowych,i zawsze zakładam serię, po prostu z ciekawości pytam, bo wygląda pewnie fajnie, ale ciekawe jak się jeździ.
|
|
Powrót do góry |
|
|
TeeS
Świeżak
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:25, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
mailo1 no ale Twoim tokiem rozumowania np kolega avator nie modyfikował by swojej zety bo to zmieni jej charakterystykę.
michalkowal jak się zmieści ja bym zakładał jak Ci nie podpasuje to zmienisz na serię, flaszki pewnie i tak nie będziesz stratny bo razem i tak ją obalicie :]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Madras
Z-zlot friend
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:29, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Na 180 moto będzię bardziej zwinne ,poręczne , łatwiej będzie wchodzić w zakręty , u mnie w CB1000r jest 180 -tka seryjnie .
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:56, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Madras napisał: | u mnie w CB1000r jest 180 -tka seryjnie . |
tak ale felga 5,5 cala a 1000 jest 6 cala .
Do autora tematu zakładaj 180
|
|
Powrót do góry |
|
|
mailo1
Zaglądacz
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:01, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
TeeS napisał: | mailo1 no ale Twoim tokiem rozumowania np kolega avator nie modyfikował by swojej zety bo to zmieni jej charakterystykę.
michalkowal jak się zmieści ja bym zakładał jak Ci nie podpasuje to zmienisz na serię, flaszki pewnie i tak nie będziesz stratny bo razem i tak ją obalicie :] |
Nie zgodzę z Tobą.
Ja też mam zmodyfikowane moto (wydechy, klamki, szyba) itp. Ale nic z tych rzeczy nie wpływa na właściwości jezdne.
Jak pisałem. Uważam, że opona motocyklowa jest tak skonstruowana, aby trzymała optymalnie w każdym pochyleniu, aż do maximum.
Każda zmiana, która zmieni geometrie opony na pewno wpłynie na jej trzymanie na winklach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
michalkowal
Znajomy
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:58, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
bardziej boje sie o moment obortowy, czy 180 to wytrzyma, czy nie bedzie slizgala sie itp, flaszki faktycznie stratny nei bede bo obalimy we dwoje a opona nie ruszona, felge niewiem jaka mam czy 5,5 cala czy 6 ;P niemam pojecia, jutro lukne czy cos pisze a robi to roznice jak chce zalozyc 180tke?
wiele widze tutaj kontrowersji na ten temat i teraz sam juz neiwiem czy zabeirac sie za ta 180tke, czy powiedziec ziomkowi zeby ja pchal gdzies dalej i cos zarobi przynajmniej , a ja bede bral nowego michelina w tkaim razie 190...
doradzcie wiadomka ze te 5paczek wolalbym wydac w bak a nie w opone ;D wiec opcja ze 180 bardizej sie do mnei usmiecha;)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Seven25
Bywalec
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wola Ociecka Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:45, 25 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Przecież to będzie jak rower wyglądać
|
|
Powrót do góry |
|
|
mailo1
Zaglądacz
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 8:28, 26 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
michalkowal
Odpowiedz sobie na pytanie:
Chciałbyś chodzić w za małych butach bo tańsze ?
Zrobisz jak uważasz, ale moim skromnym zdaniem kombinowane z oponami może się źle skończyć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
RasAlGhul
Zetofil
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:09, 26 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
180 założysz na 6 cali felgę i szerszą założysz na felgę 5,5 cala i zadna nie spadnie. Żeby była jasność ze składaniem się w zakręty itp. Jeżeli założysz na jeden rozmiar felgi 2 opony o różnej szerokości, to każda będzie miała inny profil, tak samo będzie z założeniem różnych rozmiarów na takie same felgi. Generalnie założenie węższej opony niż "normalnie", spowoduje pogorszenie właściwości jezdnych, a przede wszystkim trudniej będzie się głęboko składać w zakręty. Jak się ktoś nudzi i chce sobie sprawdzić jak to wygląda, wystarczy uciąć 2 kawałki opony w poprzek i rozepszeć ranty na 2 różne szerokości np. 5,5 i 6 cali
|
|
Powrót do góry |
|
|
michalkowal
Znajomy
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 282
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:54, 30 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
opona zalozona okazalo sie ze to nie metzeler M5 a z8 z 2013r opona praktycznie nowka, 200km zrobiona, lekko dotarta jes 180/55/17 , kolega znajomy dobrze mi ja naciagnal na nasza felge 6cali i powiedzial, ze bez obaw moge nia smigac.
teraz tak:
zrobilem sam na niej juz 500km i co stwierdzam... zadnych przeciazen czy pogorszen w jezdzie... jedyne co to jak mialem 190 to zostawalo mi okolo 0.5cm zeby ja zamknac tak az do zaokraglenia,
w 180 jak sie pochyle tak samo w zakrecie to zaginam ja do samego konca, az czuje ze juz niema co lapac, wiec po porstu przez rozciagniecie opony ma ona mniejszy luk do wchdozenia w zakret (ale jest to tak nei znaczne ze ja ledwo to odczulem)
do tego jezeli chdozi o zwinnosc opony to jest bajeczka, moto duzo plynniej sie porusza mozna powiedziec , ze jest bardizej elastyczne dla mnie duza poprawa
p.s. znajomy wulkanizator powiedzial, ze mnostwo osob zaklada 180 na felge cali i nie zdarzylo sie , zeby wyskoczyla z rantu czy cos...
|
|
Powrót do góry |
|
|
|