Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:59, 31 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Bebok pisał, by sprawdzić i pewnie chodziło mu, by zrobić to podczas normalnego użytkowania - po prostu zahamować, jadąc gdzieś wolno na piachu
Akurat nie w SX, ale znajomy miał przypadek z Yamahą, gdzie zwariował licznik i świeciła się kontrolka ABS, gdy ten normalnie działał na oba koła. Także różne cuda wianki Ale ja i tak obstawiam czujnik, to najczęściej pada przy tych systemach.
Ostatnio zmieniony przez damiang dnia Czw 10:01, 31 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
jackas
Świeżak
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:15, 31 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
damiang napisał: | Trochę nie bardzo Cię rozumiem, Wojtek dostał rady w stylu - sprawdź hamulcem, czy ABS działa (mógł np zwariować zegar i mimo działającego ABS, nie wyłączać lampki) + sprawdzenie czujnika, który obstawiałem od początku.
Fajnie, że wrzuciłeś schemat, ale nie rzucaj tekstami typu "padłem czytając poprzednie rady". Staramy się pomagać, a co kilka głów to nie jedna |
No dobra nie spinaj się, ale żeby radzić jechać do ASO ....
Myślałem że forum ma pomóc to samemu zrobić
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:49, 31 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Jasna sprawa, ASO to ostateczność. Chodziło mi bardziej, by od razu nie kupować czujników etc, bo czasami mechanik ma po prostu do zdiagnozowania zamiennik (w tym przypadku zapewne padł czujnik, ale 100% pewności nigdy nie ma). I gdy na 100% wiadomo, co yebło, wtedy można wymieniać Jak ktoś nie ma takiego zaplecza, to więcej wyda na zakup części na chybił trafił, niż na faktyczną naprawę gdzieś na warsztacie (bolesne, wiem z doświadczenia).
|
|
Powrót do góry |
|
|
jackas
Świeżak
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:12, 31 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
damiang napisał: | Jasna sprawa, ASO to ostateczność......... |
Jasne tym bardziej że w sezonie byle jaki mechanik nie zajrzy od ręki. Parę lat temu pojechaliśmy polatać quadem na piaskownię pech chciał że zgasł na dole (dobrze że byliśmy we dwóch) i już nie zapalił - brak iskry. Telefon do warsztatu w poniedziałek i :"przyprowadź pan może w czwartek zajrzę"- serwisówka , pomiary i od razu wytypowany impulsator - w czwartek quad gotowy do latania
Nie mówię że się znam i nie mądruje, ale od tamtej pory daje sobie radę bez serwisu czego wszystkim życzę
|
|
Powrót do góry |
|
|
zoltaibiza
Zetofil
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:29, 31 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
jackas napisał: | od tamtej pory daje sobie radę bez serwisu czego wszystkim życzę |
Dobrze wiedzieć
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:23, 31 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
I tak szybko z tym czwartkiem, mój Ducat ostatnio stał u mechanika 5 tygodni Ale tam problem był większy (spalona cała wiązka od elektryki, paliła się losowo, raz zaraz po odpaleniu moto, a raz potrafiła wytrzymać nawet kilka godzin jazdy), więc idzie usprawiedliwić dłuższy czas, zanim znalazł usterkę. A usterką była lekko nadtopiona kostka/czujnik od pompy paliwa. Działała, ale jak miała humor, to paliła kable
Tak nawiasem, Ducati może i piękne, ale elektrykę to ma iście włoską
Sam grzebałem chyba z tydzień i się poddałem.
Żeby nie było Offtopu, Wojtek napisz, co tam z Twoją lampką
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bebok
Świeżak
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:08, 31 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
damiang napisał: | Bebok pisał, by sprawdzić i pewnie chodziło mu, by zrobić to podczas normalnego użytkowania - po prostu zahamować, jadąc gdzieś wolno na piachu
Akurat nie w SX, ale znajomy miał przypadek z Yamahą, gdzie zwariował licznik i świeciła się kontrolka ABS, gdy ten normalnie działał na oba koła. Także różne cuda wianki Ale ja i tak obstawiam czujnik, to najczęściej pada przy tych systemach. |
No właśnie o to chodziło. Nieraz lampka świeci, a sprzęt działa. Nietrudno sprawdzić czy abs fizycznie działa. I lepiej to robić na asfalcie, nie na piachu/szutrze, przynajmniej przód
Damian, ja mam drugie moto KTM i tam instalacja elektryczna była robiona chyba przez małpy. Pozaginane, nawet poprzecierane kable, wszystko wisi i lata, nie pospinane ze sobą, ani do żadnego punktu stałego. Jak było mało miejsca, to upchali butem i szybko skręcili, żeby nie wylazły z powrotem. Sama rozkosz.
Ostatnio zmieniony przez Bebok dnia Czw 17:13, 31 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
zoltaibiza
Zetofil
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:31, 31 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
damiang napisał: | Wojtek napisz, co tam z Twoją lampką |
No więc... tak jak pisałem wyżej po diagnozie z serwisówki kiedy mi "wymrugało" ze to coś z przednim czujnikiem to dziś po robocie chciałem się za to zabrać. I teraz najlepsze będzie..
Byłem dzis u fryzjera na moto.. odjezdzam z placu i co mi się rzuciło w oczy... ze z tego łącznika na ladze jeden kabelek wystaje jakoś dziwnie..
No więc na chate i dawaj do garazu.. po zdjęciu boczka..
[link widoczny dla zalogowanych]
a tu z ZOOM'em..
[link widoczny dla zalogowanych]
rozebrałem dwa boczki, bo miałem zarówkę spaloną z prawej ;/ a ze to zenon to nie taka prosta sprawa by ja wymienić.
Na drodze bym się zesrał a nie wymienił.
Takze na jednym ogniu dwie pieczenie ugotowane
Po naprawieniu kabla od ABS'u oczywiscie jazda probna i co... jest git nie swieci lampka.
Kurde a tyle tysiecy kilosow jechalem z nia z urlopu.. a to tylko kabelek sie wysunal. niezla beka.
W kazdym razie bardzo dziekuje za zainteresowanie tematem i wszelka pomoc jaką tu uzyskałem.
Bo jakby nie patrzec to zaoszczedzilem pewnie kilka stowek.
A ta serwisówka to jednak kopalnia...
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:33, 01 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Bebok napisał: |
Damian, ja mam drugie moto KTM i tam instalacja elektryczna była robiona chyba przez małpy. Pozaginane, nawet poprzecierane kable, wszystko wisi i lata, nie pospinane ze sobą, ani do żadnego punktu stałego. Jak było mało miejsca, to upchali butem i szybko skręcili, żeby nie wylazły z powrotem. Sama rozkosz. |
Taka uroda tych bardziej egzotycznych moto W Ducati wiązki też poprowadzone są na chybił/trafił (przez to kable potrafią się przecierać), owinięte jakimś bandażem z apteki (i to tak fabrycznie jest).
Wojtek - widzisz, czyli jednak prosta naprawa. Czyli system działał, tylko kontrolka świrowała
|
|
Powrót do góry |
|
|
jackas
Świeżak
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:50, 01 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
damiang napisał: | Wojtek - widzisz, czyli jednak prosta naprawa...... |
wszystkie naprawy są proste,
tylko trzeba znać dobrego diagnostę
|
|
Powrót do góry |
|
|
zoltaibiza
Zetofil
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:17, 01 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
damiang napisał: | Czyli system działał, tylko kontrolka świrowała |
Kabel nie dotykał pinka z którym komunikuje sie z czujnikiem ABS'u więc system nie działał - kontrolka o tym informowała.
Ten system sprawdzający z serwisówki jest jednak mega.
jackas napisał: | tylko trzeba znać dobrego diagnostę |
Ja już znam
|
|
Powrót do góry |
|
|
RoBeRt
Świeżak
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:38, 01 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Skoro temat o kontrolce to zapytam . W poprzednim moto mialem kontrolke ABS teraz mamTRC i abs gasl po ruszeniu a trc gasnie po odpaleniu pytanie o co kaman i czego zamiast abs jest trc . 😉
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pon 6:03, 04 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
ABS to wiadomo - system hamowania. Natomiast KTRC to kontrola trakcji, lampka uruchamia się w trybie testowym po włączeniu zapłonu i ma zniknąć (coś, jak check engine).
Jak zaczniesz testować to zauważysz, że KTRC zaświeci się (mrygnie, czasami ciężko to zauważyć) tylko, gdy zerwiesz przyczepność. To będzie oznaka, że system zadziałał i odciął napęd. Najlepiej ustaw poziom 3 i wyleć gdzieś na szutry
|
|
Powrót do góry |
|
|
RoBeRt
Świeżak
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:08, 06 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
damiang napisał: | ABS to wiadomo - system hamowania. Natomiast KTRC to kontrola trakcji, lampka uruchamia się w trybie testowym po włączeniu zapłonu i ma zniknąć (coś, jak check engine).
Jak zaczniesz testować to zauważysz, że KTRC zaświeci się (mrygnie, czasami ciężko to zauważyć) tylko, gdy zerwiesz przyczepność. To będzie oznaka, że system zadziałał i odciął napęd. Najlepiej ustaw poziom 3 i wyleć gdzieś na szutry | kurde mi chodzi o to ze w tym miejscu co jest kontrolka abs ja mam ktrc i nie wiem o co kaman . We wczesniejszym sx normalnie bylo abs w tym mam ktrc .😉
|
|
Powrót do góry |
|
|
jackas
Świeżak
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:42, 06 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
RoBeRt napisał: | damiang napisał: | ABS to wiadomo - system hamowania. Natomiast KTRC to kontrola trakcji, lampka uruchamia się w trybie testowym po włączeniu zapłonu i ma zniknąć (coś, jak check engine).
Jak zaczniesz testować to zauważysz, że KTRC zaświeci się (mrygnie, czasami ciężko to zauważyć) tylko, gdy zerwiesz przyczepność. To będzie oznaka, że system zadziałał i odciął napęd. Najlepiej ustaw poziom 3 i wyleć gdzieś na szutry | kurde mi chodzi o to ze w tym miejscu co jest kontrolka abs ja mam ktrc i nie wiem o co kaman . We wczesniejszym sx normalnie bylo abs w tym mam ktrc .😉 |
Owners manual i wszystko jasne
|
|
Powrót do góry |
|
|
|