Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Lekka gleba i krzywa kierownica Z1000SX

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kasdeja123




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:56, 21 Cze 2017    Temat postu: Lekka gleba i krzywa kierownica Z1000SX
Jakieś 6 tygodni temu zaliczyłem glebę przy prędkości 30-40km/h (wracałem i prawie pod domem, na przedostatnim skrzyżowaniu położyłem się na lewą na przejściu dla pieszych przy skręcaniu w lewo [było niestety mocno mokro]).

Wczoraj odebrałem moto z ASO i niestety aby moto jechało prosto to muszę mieć lekko skręconą kierownicę prawo (jak się przypatrzeć jest to nawet widoczne). Ogółem dziwnie się jedzie. Jutro jadę do nich, ale twierdzą, że popuszczą na śrubach i skręcą jeszcze raz i powinno to rozwiązać problem i radzą jeszcze, żebym trochę pojeździł wcześniej. Ja natomiast się zastanawiam czy to cokolwiek da radę - gdzie tu są jakieś stopnie swobody? Lagi trzymane są przez górną półkę i dolną i na moją intuicję to coś się musiało skrzywić (lagi? półki?), że jest taki efekt.

Jeszcze zaobserwowałem coś takiego (nie wiem czy to dobry test) - jak siedzę na moto bez włączonego silnik, kierownicę ustawiam tak, żeby moto jechało prosto, ręce na bak i popycham całość do przodu nogami, to kierownica sukcesywnie skręca powoli w lewo za każdym razem.

Co może być nie tak? Co i jak mogę sobie jeszcze potestować/pomierzyć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 5:54, 22 Cze 2017    Temat postu:
A Clip-ony wymieniali? Nie są krzywe? W SX do półki przykręca się clip-ony i może w lewym jest problem (mogli nawet minimalnie źle ustawić lub za mocno skręcić)? Obejrzyj je dokładnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kasdeja123




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:45, 22 Cze 2017    Temat postu:
tak, lewo na którym moto się oparło przy upadku był krzywy i został wymieniony.

mój zmysł optyczny mówi, że niestety całość nie jest równolegle do motocykla. stacyjka jest odchylona od "godziny" 12tej, tak samo pólka górna jest zauważanie nierównoległa do reszty motocykla przy jeździe prosto
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:59, 22 Cze 2017    Temat postu:
To skoro jest źle złożony, to masz przyczynę Smile Musi być idealnie równo, dokręcane z odpowiednim momentem etc.

W sumie za taki stan rzeczy może odpowiadać wszystko - łożysko główki ramy, źle wyważone koło, uszkodzenie na feldze, krzywe lagi, źle skręcone półki, źle dokręcone clip-ony a nawet rama. Ale jak widzisz, że jest na górze źle złożony, to obstawiam, że to jest przyczyną Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:21, 22 Cze 2017    Temat postu:
Jak możesz to popuść na półkach i jeśli nie jest nic pokrzywione to winno wrócić do pierwotnego ustawienia;jeżeli to nic nie da to po kolei sprawdzasz każdą ze składowych całego układu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MMisiek
Z-zlot friend



Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 601
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żyrardów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 7:38, 22 Cze 2017    Temat postu:
Jedziesz do ASO gdzie Ci to zrobili i ma być poskrecane tak aby było prosto.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati73




Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:07, 22 Cze 2017    Temat postu:
Pewnie że tak niech ASO robi, się martwi i szuka problemu, tak żeby było dobrze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kasdeja123




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 17:17, 22 Cze 2017    Temat postu:
Dziś byłem w ASO, w sumie to na darmo. Gość (mechanik) chyba mnie źle zrozumiał, i trochę mi pokręcił przy tych uchwytach clip-on'ów. Nie wiem czy placebo, czy się przyzwyczaiłem, minimalnie lepiej się jechało, ale to problemu nie rozwiązało.

Dowiedziałem się jeszcze, że oni w ogóle nic nie majstrowali przy przednim zawieszeniu. Wymienili tylko części, co w przypadku kiery ograniczyło się do clip-on'a i ciężarka. Usłyszałem, że po tak lekkim szlifie to nic się nie mogło tam stać, że mieli motocykle co się z samochodami zderzyły i się w nic w nich nie pogieło, etc.

Niby jestem umówiony na środę w przyszłym tygodniu na rozbieranie przodu, ale trochę się waham, bo w sobotę startuję ze znajomymi na rumunię :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zoltaibiza
Zetofil



Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:18, 22 Cze 2017    Temat postu:
Ja wolałbym przed taka trasą jednak sprawdzić co się da.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:03, 23 Cze 2017    Temat postu:
Trochę nie rozumiem - mechanik w ogóle zrobił rundkę przed oddaniem moto? Skoro ściąga na lewo, to jakim cudem oddali Ci moto rzekomo sprawne po naprawie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kasdeja123




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:54, 23 Cze 2017    Temat postu:
generalnie moto jedzie prosto, nawet jak się puści kierownicę, tylko kierownica nie jest do końca prostopadła do kierunku jazdy

jakiś większych problemów nawet przy 240km/h nie zaobserwowałem, da radę jechać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:35, 23 Cze 2017    Temat postu:
Na moje oko to powinni Ci oddać moto, które jedzie prosto i ma prosto złożoną kierownicę Smile Jak sam mówisz, SX to monstra potrafiące zapindalać i po 260 km/h, tu nie ma miejsca na krzywizny... Koniecznie daj znać, czy ogarnęli temat Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crash
Bywalec



Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:39, 24 Cze 2017    Temat postu:
Tak jak pisał mihoo, popuścić wszystkie śruby w półkach zablokować koło i ustawić kierownicę prostopadle do osi ramy, mechanik powinien takie rzeczy wiedzieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin