Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasdeja123
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:56, 21 Cze 2017 Temat postu: Lekka gleba i krzywa kierownica Z1000SX |
|
|
Jakieś 6 tygodni temu zaliczyłem glebę przy prędkości 30-40km/h (wracałem i prawie pod domem, na przedostatnim skrzyżowaniu położyłem się na lewą na przejściu dla pieszych przy skręcaniu w lewo [było niestety mocno mokro]).
Wczoraj odebrałem moto z ASO i niestety aby moto jechało prosto to muszę mieć lekko skręconą kierownicę prawo (jak się przypatrzeć jest to nawet widoczne). Ogółem dziwnie się jedzie. Jutro jadę do nich, ale twierdzą, że popuszczą na śrubach i skręcą jeszcze raz i powinno to rozwiązać problem i radzą jeszcze, żebym trochę pojeździł wcześniej. Ja natomiast się zastanawiam czy to cokolwiek da radę - gdzie tu są jakieś stopnie swobody? Lagi trzymane są przez górną półkę i dolną i na moją intuicję to coś się musiało skrzywić (lagi? półki?), że jest taki efekt.
Jeszcze zaobserwowałem coś takiego (nie wiem czy to dobry test) - jak siedzę na moto bez włączonego silnik, kierownicę ustawiam tak, żeby moto jechało prosto, ręce na bak i popycham całość do przodu nogami, to kierownica sukcesywnie skręca powoli w lewo za każdym razem.
Co może być nie tak? Co i jak mogę sobie jeszcze potestować/pomierzyć?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Czw 5:54, 22 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
A Clip-ony wymieniali? Nie są krzywe? W SX do półki przykręca się clip-ony i może w lewym jest problem (mogli nawet minimalnie źle ustawić lub za mocno skręcić)? Obejrzyj je dokładnie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kasdeja123
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Czw 6:45, 22 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
tak, lewo na którym moto się oparło przy upadku był krzywy i został wymieniony.
mój zmysł optyczny mówi, że niestety całość nie jest równolegle do motocykla. stacyjka jest odchylona od "godziny" 12tej, tak samo pólka górna jest zauważanie nierównoległa do reszty motocykla przy jeździe prosto
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Czw 6:59, 22 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
To skoro jest źle złożony, to masz przyczynę Musi być idealnie równo, dokręcane z odpowiednim momentem etc.
W sumie za taki stan rzeczy może odpowiadać wszystko - łożysko główki ramy, źle wyważone koło, uszkodzenie na feldze, krzywe lagi, źle skręcone półki, źle dokręcone clip-ony a nawet rama. Ale jak widzisz, że jest na górze źle złożony, to obstawiam, że to jest przyczyną
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:21, 22 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Jak możesz to popuść na półkach i jeśli nie jest nic pokrzywione to winno wrócić do pierwotnego ustawienia;jeżeli to nic nie da to po kolei sprawdzasz każdą ze składowych całego układu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
MMisiek
Z-zlot friend
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 601
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żyrardów Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:38, 22 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Jedziesz do ASO gdzie Ci to zrobili i ma być poskrecane tak aby było prosto.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mati73
Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:07, 22 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Pewnie że tak niech ASO robi, się martwi i szuka problemu, tak żeby było dobrze
|
|
Powrót do góry |
|
|
kasdeja123
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:17, 22 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Dziś byłem w ASO, w sumie to na darmo. Gość (mechanik) chyba mnie źle zrozumiał, i trochę mi pokręcił przy tych uchwytach clip-on'ów. Nie wiem czy placebo, czy się przyzwyczaiłem, minimalnie lepiej się jechało, ale to problemu nie rozwiązało.
Dowiedziałem się jeszcze, że oni w ogóle nic nie majstrowali przy przednim zawieszeniu. Wymienili tylko części, co w przypadku kiery ograniczyło się do clip-on'a i ciężarka. Usłyszałem, że po tak lekkim szlifie to nic się nie mogło tam stać, że mieli motocykle co się z samochodami zderzyły i się w nic w nich nie pogieło, etc.
Niby jestem umówiony na środę w przyszłym tygodniu na rozbieranie przodu, ale trochę się waham, bo w sobotę startuję ze znajomymi na rumunię :/
|
|
Powrót do góry |
|
|
zoltaibiza
Zetofil
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1407
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łasin / Radziechowy Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:18, 22 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Ja wolałbym przed taka trasą jednak sprawdzić co się da.
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:03, 23 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Trochę nie rozumiem - mechanik w ogóle zrobił rundkę przed oddaniem moto? Skoro ściąga na lewo, to jakim cudem oddali Ci moto rzekomo sprawne po naprawie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
kasdeja123
Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:54, 23 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
generalnie moto jedzie prosto, nawet jak się puści kierownicę, tylko kierownica nie jest do końca prostopadła do kierunku jazdy
jakiś większych problemów nawet przy 240km/h nie zaobserwowałem, da radę jechać
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:35, 23 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Na moje oko to powinni Ci oddać moto, które jedzie prosto i ma prosto złożoną kierownicę Jak sam mówisz, SX to monstra potrafiące zapindalać i po 260 km/h, tu nie ma miejsca na krzywizny... Koniecznie daj znać, czy ogarnęli temat
|
|
Powrót do góry |
|
|
Crash
Bywalec
Dołączył: 03 Maj 2017
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Przysucha Płeć:
|
Wysłany: Sob 8:39, 24 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Tak jak pisał mihoo, popuścić wszystkie śruby w półkach zablokować koło i ustawić kierownicę prostopadle do osi ramy, mechanik powinien takie rzeczy wiedzieć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|