Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Mocne dymienie po odpaleniu , na wolnych obrotach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hydraulikk3




Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:44, 10 Lut 2017    Temat postu: Mocne dymienie po odpaleniu , na wolnych obrotach
Witam
Posiadam z 1000 03-06 .
W minionym sezonie zauważyłem wzmożone dymienie z wydechów , po włączeniu silnika , występujące po ok. 15- 30 s po odpaleniu na wolnych obrotach . Czekając aż silnik osiągnie 40 stopni C , trwa to praktycznie do końca . Wydaje mi się , że dym jest biały , ale jest to dość dobrze widoczne , bo zastanawiałem się czy sobie nie wmawiam , odpalająć moto rano przy niskiej temperaturze , ale ta sytuacja występuje regularnie nawet przy większych temperaturach w ciągu dnia . Mam wrażenie , że po przejechaniu kilku kilometrów i powrotu do luzu na światłach tego zjawisku już nie ma , ale wiadomo ciężko to stwierdzić. Mechanik zajmujący się moim moto , zasugerowal ,że to wiek i pewne podzespoły w silniku ( przebieg 50 000 tys km ) się poluzowały . Ale odradził grzebania w silniku bo to będzie bardzo kosztowna zabawa , a skoro dym jest biały i zmniejsza się w czasie jazdy , to jeszcze nie ma to sensu. Dodam , że mam wymieniane wydechy . Czy warto teraz zmienić olej ? Wlewam motul 5000 10w40 . Lub inaczej czy spotkaliście się z podobnym problemem i co sugerujecie ? Ogólnie Zet ma się dobrze, zaliczyłem nim kilka tras w poprzednim sezonie . Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matus




Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:54, 11 Lut 2017    Temat postu:
Sprawdzałeś poziom płynu chłodniczego? Biały dym o słodkawym zapachu może być konsekwencją przedostawania się płynu do komory spalania poprzez nieszczelną uszczelkę pod głowicą bądź drastyczniej uszkodzeniem samej głowicy bądź bloku silnika.
Przy niskich temp otoczenia tak jak piszesz może to być po prostu para wodna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Madras
Z-zlot friend



Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:16, 11 Lut 2017    Temat postu:
Nie ma się co martwić jeśli po rozgrzanym silniku nie dymi to jest OK , jak olej i płyn chłodniczy czysty ( nie ma mleka ) to jest OK , a na początku to zawsze dymi , woda w wydechach zaczyna odparowywać .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:58, 11 Lut 2017    Temat postu:
Jest taki olej Motul 5000? Shocked

Zalej go pełnym syntetykiem i napisz czy coś się zmieniło z dymieniem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hydraulikk3




Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:26, 12 Lut 2017    Temat postu: RE
Dzięki wielkie za odpowiedzi.

Mój błąd olej MOTUL 5100 10W40 , zastanawiam sie nad wlaniem 15W50 czy to coś może zmienić ? Pełnym syntetykiem ? Do tej pory spotkałem się z opiniami , żeby nie wlewać pełnego syntetyku do " wiekowego " moto . Co do płynu chłodniczego to sprawdzę był wymieniany kilka miesięcy temu i z tego co pamiętam przed wymianą dymił tak samo . Co do uszkodzonej uszczelki pod silnikiem lub samej głowicy to jestem w stanie się z tym zgodzić , gdyż mój mechanik też wspomniał coś o tym mówiąc o możliwie nieszczelnymi podzespołami silnika . Ale chyba nie chcial za bardzo bawić się i otwierać tego bo to i czasochłonne i kosztowne będzie. Ale jeżeli to może być to to jeżdząc dalej będzie tylko gorzej , więc może trzeba to jednak sprawdzić...

To tej pory myślałem ,że to też para wodna , ale po prostu widzę znaczną różnice w rozruchu teraz a choćby rok temu . A jeżeli odpalam czasem bardzo wcześniej tj 5 rano to mam wrażenie z mgłę robię w około moto i kamuflaż full opcja Smile Raz jeszcze dzięki za sugestie . pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matus




Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:48, 12 Lut 2017    Temat postu: Re: RE
hydraulikk3 napisał:

Ale chyba nie chcial za bardzo bawić się i otwierać tego bo to i czasochłonne i kosztowne będzie.


Zmień mechanika...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pavlacos
Bywalec



Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 8:26, 16 Lut 2017    Temat postu:
też tak mam, zwłaszcza jak długo postoi - możliwe że para albo cuś
zagrzeje się - znika, także wyluzuj Smile

Olej tylko 5100 - tak zaleca kawasaki i nieważne czy stary czy nowy
ważna zmiana co 6k (też chciałem wlać syntetyk - no chyba że ostro upalasz to wtedy 7100 albo 300V)

a mechanikowi to się zwoje poluzowały, skoro tak pier...li Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:26, 16 Lut 2017    Temat postu:
lej 5100, nie kombinuj z full syntetykiem Smile

7100 czy 300V leje się do nowych zielonych szpejów (300V to w ogóle jak masz tendencję do częstego wędrowania ze wskazówką obrotomierza pod czerwone pole).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:58, 16 Lut 2017    Temat postu:
wydechy akcesoryjne mają w sobie watę która chłonie wodę później takie są efekty. gdzie trzymasz moto w nocy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:16, 18 Lut 2017    Temat postu:
No,panowie...co to za mity olejowe wstawiacie,że "tylko 5100",że co na pełnym kawa nie pojedzie czy jak,bo nie rozumiem? Przecież wyraźnie rzecz ujęta jest w serwisówce - lać olej o lepkości 10W40 i nie ma mowy czy to półsyntetyk czy też pełny! Jednak ogólnie wiadomo,iż full-syntetyk ma lepsze parametry oraz właściwości,więc nie żałujcie swoim maszynom skoro nie żałujecie manetce!
Rolling Eyes

@hydraulikk3 - sprawdź sprężanie na garach,będziesz wiedział w jakiej kondycji jest "piec".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damiang
Moderator



Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 6:49, 19 Lut 2017    Temat postu:
Ilu motocyklistów tyle mitów.

Ja spotkałem się z teorią od kilku mechaników, żeby nie zmieniać na full syntetyk, gdy moto latało na pół-syntetyku. Tak samo ma się rzecz przy starszych modelach. Uzasadniają to rozszczelnianiem się silnika. Ile w tym prawdy to nie wiem, bo nigdy nie miałem takiej sytuacji a i mechanikiem nie jestem, ale wcześniejsze motki jak miałem na pół-syntetyku to przy sezonowej zmianie lałem po prostu 5100 i był spokój.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin