Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
herber
Bywalec
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:08, 02 Lut 2009 Temat postu: Pierwszy serwis, po zimie etc. |
|
|
Witam,
Zeta kupiłem w zeszłym roku, sezon przejeździłem, zapakowałem do garażu na zime i tak stoi Nie robiłem jeszcze żadnego przeglądu, moto miało niecałe 3k przejechane w momencie zakupu.
Przed nowym sezonem chcę oczywiście zrobić solidny przegląd w serwisie.. tylko nie wiem do końca co mam zlecić.. boje się, żę jak powiem 'sprawdźcie wszystko, wymieńcie olej i filtry' to gówno zrobią i zapłace nie wiadomo za co.
Prosiłbym zatem o listę rzeczy, które trzeba zrobić w takim przypadku.. (pierwszy serwis, dodatkowo przed sezonem).
Druga sprawa to taka, że wolałbym sam kupić potrzebne 'surowce'.. olej, filtry, itd.. tylko jako że w tych sprawach jestem laikiem, nie wiem za bardzo co (rodzaj, marka) itd..
Będę dźwięczny za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:28, 02 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Na pewno do wymiany jest :
1. Olej - serwisowka zaleca 10W40 czyli polsyntetyk i taki tez bym wlal, tematow o oleju na forum jest juz kilka, ale zasada jest taka ze lejesz najlepszy na jaki cie stac.
2. Filtr oleju - jak masz kase to wez sobie K&N z allegro za 48 zl ale nie widze w tym sensu i filtry HiloFiltro tez sie bardzo dobrze spisuja.
Mozna zajrzec do filtra powietrza czy nie ma w nim jakis robali czy innych zanieczyszczen. Klocki hamulcowe na pewno nie ruszone, to samo mozna powiedziec o swiecach, zawory tym bardziej. No dla swietego spokoju przeczyscilbym klemy w akumulatorze i przesmarowal wazelina. O cisnieniu w oponach nie pisze bo to powinno sie sprawdzac co tydzien. Moze lancuch naciagnac ? Ale przy takim przebiegu to nawet jakbys na gumie latal to bylby jak nowka. Moze sprawdz sruby na kolektorach czy sie nie podkrecaly. No nie mam po prostu pomyslu co mozna przy takim swiezym motocyklu sprawdzic.
Lej olej, zmien filtr i lej paliwo i bedzie dobrze.
Ostatnio zmieniony przez Cerb dnia Pon 15:31, 02 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pon 15:48, 02 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
A nie macie we wrocku jakiegoś serwisu, który ma wyrobioną jakąś dobrą markę? Oddaj, niech przegżą moto i skoro mają jakąś pozycję na rynku to zrobią ci co trzeba. Ja rozumiem, że wymiana oleju i śmiga siędalej ale jak zaworki trzeba przejżeć czy coś. A może lineczki nasmarować...a może... jak się kolega nie znato za dużego wyboru niema, Oczywiśćie pod warunkiem, że to ma być profesjonalny przeglą, bo jak kolwiek to faktycznie można olej wymienić i nawet do łancucha nie zaglądać...
Max
|
|
Powrót do góry |
|
 |
herber
Bywalec
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:48, 02 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Hej,
Dzieki za odpowiedź.
Śrubki już sprawdzałem nie raz.. i dokręcałem w kilku dziwnych miejscach . Miałem problem z tą blachą na chlodnicy, wpadała w dziwne dragania w pewnym zakresie obrotów i wydawała nieprzyjemny metaliczny dźwięk. Trochę ją odgiąłem, tak żeby nie dotykała niczego i się polepszyło.
Co do tych klemów w akumulatorze.. możesz wyjaśnić co to jest i gdzie to szukać?
Co do oleju.. coś takiego np. [link widoczny dla zalogowanych]
?
We Wrocku niestety nie ma autoryzowanego serwisu Kawy i jeszcze nie zdecydowałem czy będę coś szukał tutaj czy pojadę gdzieś do najbliższego serwisu. Skłaniałbym się do szukania czegoś na miejscu.. i na pewno zlece ogólny przegląd + te kilka kluczowych spraw.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez herber dnia Pon 15:54, 02 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pon 17:23, 02 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
herber napisał: | ...Co do tych klemów w akumulatorze.. możesz wyjaśnić co to jest i gdzie to szukać?... |
Klemy - kable, styki czyli plus i masa ?
Pozdr
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:34, 02 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Klema czyli zacisk akumulatora, w motocyklach tylko podlaczasz przewody bo klemy za juz na akumulatorze. W samochodzie na odwrot, klemy masz na przwodach a w akumulatorze kolki. Dobrze jest przed sezonem oczyscic papierem sciernym lub miedziana szczotka druciana miejsca styku i po zalozeniu przesmarowac to wszystko wazelina, nawet tak grubiej, mniej sie to bedzie wtedy zasarczac i utleniac.
Pisales ze jak kupiles motocykl to mial on 3 tys przebiegu, ile ma teraz po sezonie ktory na nim wyjezdziles ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
herber
Bywalec
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:55, 02 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Chyba coś około 6k ma w tej chwili.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pon 18:08, 02 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Klemy smarować smarem miedzianym, wazelina odeszła już do lamusa
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:53, 02 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
herber napisał: | Chyba coś około 6k ma w tej chwili. |
O stary, to na twoim miejscu to bym tylko olej zmienil i filtr, posprawdzal dla swietego pokoju co ci tu napisalismy i bym smigal. Taki przebieg to nie przebieg, mozna powiedziec ze dopiero dotarles motocykl.
krzybiel napisał: | Klemy smarować smarem miedzianym, wazelina odeszła już do lamusa  |
Czym kto ma , u mnie w pracy elektrycy zabezpieczaja wazelina to im zawsze troche podbiore.
Ostatnio zmieniony przez Cerb dnia Pon 18:54, 02 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
herber
Bywalec
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:45, 03 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Cerb napisał: | ..mozna powiedziec ze dopiero dotarles motocykl.. |
Całkowicie się zgadzam. Jedyne co mnie niepokoi to fakt, że moto jednak było sprowadzane z Niemiec, także chciałbym mieć pewność, że wszystko jest ok. Ale masz racje, raczej nie będę się jakoś strasznie przejmował tym przeglądem. Prawdopodobnie wymienie podstawy na początek.. a potem już w sezonie pojade sobie gdzies do autoryzowanego serwisu żeby mi obejrzeli co i jak było w nim składane
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Pon 21:12, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Witam, tak jak chyba wiekszosc z was robimy przegląd po zimie(która jeszcze trwa) , a moje pytanko dotyczy filtra powietrza, kiedy go trzeba wymienić?? Mój sprzęt ma 7500 km przejechane, do filtra jaszcze nie zaglądałem, ale jak co to wymienić? a jak nie to kiedy? nie ukrywam że nowy filtr już kupiłem K&N- ten jest dożywotni, a niestety jeszcze nie wiem co siedzi u mnie.
pozdro, byle do wiosny
|
|
Powrót do góry |
|
 |
herber
Bywalec
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:14, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
A to nie jest tak, że wszystkie filtry powietrza do moto są do czyszczenia tylko?..
Tak dorzuce pytanko jeszcze.. dużo jest roboty z samodzielną zmianą filtru oleju i samego oleju?... czy lepiej zlecić w serwisie..
Ostatnio zmieniony przez herber dnia Wto 8:38, 17 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto 9:42, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
herber napisał: | A to nie jest tak, że wszystkie filtry powietrza do moto są do czyszczenia tylko?..
Tak dorzuce pytanko jeszcze.. dużo jest roboty z samodzielną zmianą filtru oleju i samego oleju?... czy lepiej zlecić w serwisie.. |
Standartowe filtry powietrza, są filtrami jednorazowymi.
Wymiana oleju plus filtra to 15 minut roboty, jak się robi powoli
|
|
Powrót do góry |
|
 |
herber
Bywalec
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:06, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
krzybiel napisał: |
Wymiana oleju plus filtra to 15 minut roboty, jak się robi powoli  |
Jeśli się robiło to wcześniej .. a tak łopatologicznie.. co odkręcić, jak odlać gdzie wlać itd..
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto 11:29, 17 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Zapraszam do mnie, dla forumowiczów opłata tylko za olej i filtr, robocizna gratis
No i oczywiście klient może się przyglądać naprawom
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|