Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wheelie
Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:38, 12 Lis 2014 Temat postu: Płyn chłodniczy ? tylko motocyklowy |
|
|
Witam
chciałem was przestrzec przed laniem płynów chłodniczy samochodowych do waszych motocykli. ostatnio sam popełniłem taki błąd i znowu koszty. płyn samochodowy ma mniejszą temp pracy od motocyklowego najprościej tłumacząc płyn się gotuje i robi się mega ciśnienie. Mi '' rozerwało'' chłodnicę
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:22, 13 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Dawaj foty!
|
|
Powrót do góry |
|
|
PriQso
Bywalec
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bieszczady Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:24, 13 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
ooooOOOO
Podczas jazdy?
Ale nic Ci się nie stało?
pokaż ją
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:02, 13 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
a termostat sprawny?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:36, 13 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Pierwszy raz o czyms takim slysze. Zawsze leje zielone Borygo Eko i nigdy nie mialem problemow.
|
|
Powrót do góry |
|
|
juby
Moderator
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:53, 13 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Mi tak się stało w Ktm Duke II ale nie wiedziałem dlaczego B) ciśnienie mi wtedy zrzuciło wąż z chłodnicy przyczyna była mi wtedy nieznana. A teraz kojarzę że był wlany zwykły płyn.
|
|
Powrót do góry |
|
|
wheelie
Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:13, 06 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Fotek nie mam . Termostat sprawny Miałem szczęście że stało się to jakieś 2 km od serwisu kawasaki więc nie miałem daleko xD .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Green Hulk
Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 17:34, 06 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Nieprawdopodobne. Dobrze, że nie stało się to przy np. 160km/h.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Boryl
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:54, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
To że coś takiego się stało, nie jest winą płynu, tylko nie sprawnym układem chłodzenia ! Prawdopodobnie korek z chłodnicy źle zadziałał, albo wężyk który idzie od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego mógł być zagięty itd, stąd wysokie ciśnienie w układzie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
wheelie
Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:16, 11 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
fakt jest taki ze powinno wywalić ale nie wywaliło ALE jak by był dobry płyn w układzie silnik by się tak nie zagrzał przez co nie wytworzyło by się ciśnienie i układ by działał sprawnie aż do momentu przegrzania na dobrym płynie co następuje znacznie wolniej i dopiero wtedy by wywalił. wcześniej czy później najprawdopodobniej by się tak stało ale wszędzie są wyjątki a to poniekąd przyczyniło się znacznie do tej usterki
|
|
Powrót do góry |
|
|
widman
Zaglądacz
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:00, 29 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Do naszych motocykli stosujemy płyn chłodzący na bazie glikolu etylenowego, tak mówi serwisówka i nie ma różnicy czy to samochodowy czy motocyklowy.
"Płyny do układów chłodzenia są albo uniwersalne przeznaczone do układów wykonanych z różnych materiałów (miedzianych, mosiężnych, aluminiowych), albo np. tylko do chłodnic aluminiowych. W silnikach z chłodnicą aluminiową zastosowane są uszczelnienia wykonane z innego materiału niż w chłodnicach miedzianych, stąd zastosowanie nieodpowiedniego płynu może spowodować zniszczenie uszczelnień, a następnie wycieki i przegrzanie silnika. W sytuacjach awaryjnych płyn chłodzący można uzupełniać wodą najlepiej destylowaną lub zdemineralizowaną."
"Sprzedawane płyny do chłodnic oprócz różnego składu chemicznego posiadają też różne kolory. Najczęściej kolory te nic nie znaczą, ale uważać należy na kolor zielony bowiem w ten sposób oznaczane są płyny na bazie glikolu propylenowego tzw. płyny ekologiczne. Pozostałe płyny produkowane są na bazie glikolu etylenowego."
Borygo EKO nie wlewamy do naszych motocykli!!! inna baza.
Jak chcemy borygo to formuła ALU (płyn do układów chłodzenia pracujących w ekstremalnych warunkach)
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cerb
Stwórca
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:22, 29 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
widman napisał: |
Borygo EKO nie wlewamy do naszych motocykli!!! inna baza.
Jak chcemy borygo to formuła ALU (płyn do układów chłodzenia pracujących w ekstremalnych warunkach) |
A to ciekawe co napisales. Musze powiedziec, zez plynami chlodniczymi mam do czynienia na co dzien bo pracuje na stacji paliw. Znam ich specyfikacje, do czego sluza ale nigdy tego nie zglebialem jezeli idzie o motocykle. Trzeba bedzie nadrobic.
|
|
Powrót do góry |
|
|
RasAlGhul
Zetofil
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:09, 07 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Ja tam do wszystkiego leje Prestone, jak ktos na zlocie widzial moje wydechy to moze sobie wyobrazic jaka byla temperatura, takie cuda tylko przez zapchany odplyw. Korek to prosty układ sprężyna + uszczelka, nie ma sie tam za bardzo co zepsuc. Z moich obserwacji z roznymi ukladami chlodzenia moge napisac, ze uklad zatyka sie najczesciej w kroccu do ktorego jest podlaczony gumowy wezyk. Ostatni przypadek to rozerwany na szwie zbiornik wyrownawczy w BMW 745
|
|
Powrót do góry |
|
|
rapet1
Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gostyń na Śląsku Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:34, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
ja jak miałem gsxr lałem cały czas Perstone i nic się nie działo , ale na kopalni na dole do spalinówek używamy płyn o podwyższonej temp wrzenia bodajże 180st niby nie cza go wymieniać
|
|
Powrót do góry |
|
|
widman
Zaglądacz
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:29, 08 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Prestone jak najbardziej nadaje się do moto, baza glikol etylenowy,
kolor bezbarwny. Temperatura wrzenia płynu 129°C. Sporo użytkowników motocykli go stosuje
Ostatnio zmieniony przez widman dnia Czw 21:46, 08 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|