Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna
  FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 
Płyn chłodniczy ? tylko motocyklowy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wheelie




Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:38, 12 Lis 2014    Temat postu: Płyn chłodniczy ? tylko motocyklowy
Witam
chciałem was przestrzec przed laniem płynów chłodniczy samochodowych do waszych motocykli. ostatnio sam popełniłem taki błąd i znowu koszty. płyn samochodowy ma mniejszą temp pracy od motocyklowego najprościej tłumacząc płyn się gotuje i robi się mega ciśnienie. Mi '' rozerwało'' chłodnicę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mihoo
Administrator



Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:22, 13 Lis 2014    Temat postu:
Dawaj foty! Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PriQso
Bywalec



Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bieszczady
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:24, 13 Lis 2014    Temat postu:
ooooOOOO

Podczas jazdy?
Ale nic Ci się nie stało?
pokaż ją
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avator
Administrator



Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:02, 13 Lis 2014    Temat postu:
a termostat sprawny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:36, 13 Lis 2014    Temat postu:
Pierwszy raz o czyms takim slysze. Zawsze leje zielone Borygo Eko i nigdy nie mialem problemow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juby
Moderator



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa / Skierniewice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:53, 13 Lis 2014    Temat postu:
Mi tak się stało w Ktm Duke II ale nie wiedziałem dlaczego B) ciśnienie mi wtedy zrzuciło wąż z chłodnicy przyczyna była mi wtedy nieznana. A teraz kojarzę że był wlany zwykły płyn.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wheelie




Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:13, 06 Gru 2014    Temat postu:
Fotek nie mam . Termostat sprawny Miałem szczęście że stało się to jakieś 2 km od serwisu kawasaki więc nie miałem daleko xD .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Green Hulk




Dołączył: 28 Lis 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 17:34, 06 Gru 2014    Temat postu:
Nieprawdopodobne. Dobrze, że nie stało się to przy np. 160km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Boryl




Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Czechowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 7:54, 07 Gru 2014    Temat postu:
To że coś takiego się stało, nie jest winą płynu, tylko nie sprawnym układem chłodzenia ! Prawdopodobnie korek z chłodnicy źle zadziałał, albo wężyk który idzie od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego mógł być zagięty itd, stąd wysokie ciśnienie w układzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wheelie




Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:16, 11 Gru 2014    Temat postu:
fakt jest taki ze powinno wywalić ale nie wywaliło ALE jak by był dobry płyn w układzie silnik by się tak nie zagrzał przez co nie wytworzyło by się ciśnienie i układ by działał sprawnie aż do momentu przegrzania na dobrym płynie co następuje znacznie wolniej i dopiero wtedy by wywalił. wcześniej czy później najprawdopodobniej by się tak stało ale wszędzie są wyjątki a to poniekąd przyczyniło się znacznie do tej usterki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
widman
Zaglądacz



Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 8:00, 29 Gru 2014    Temat postu:
Do naszych motocykli stosujemy płyn chłodzący na bazie glikolu etylenowego, tak mówi serwisówka i nie ma różnicy czy to samochodowy czy motocyklowy.

"Płyny do układów chłodzenia są albo uniwersalne przeznaczone do układów wykonanych z różnych materiałów (miedzianych, mosiężnych, aluminiowych), albo np. tylko do chłodnic aluminiowych. W silnikach z chłodnicą aluminiową zastosowane są uszczelnienia wykonane z innego materiału niż w chłodnicach miedzianych, stąd zastosowanie nieodpowiedniego płynu może spowodować zniszczenie uszczelnień, a następnie wycieki i przegrzanie silnika. W sytuacjach awaryjnych płyn chłodzący można uzupełniać wodą najlepiej destylowaną lub zdemineralizowaną."

"Sprzedawane płyny do chłodnic oprócz różnego składu chemicznego posiadają też różne kolory. Najczęściej kolory te nic nie znaczą, ale uważać należy na kolor zielony bowiem w ten sposób oznaczane są płyny na bazie glikolu propylenowego tzw. płyny ekologiczne. Pozostałe płyny produkowane są na bazie glikolu etylenowego."



Borygo EKO nie wlewamy do naszych motocykli!!! inna baza.
Jak chcemy borygo to formuła ALU (płyn do układów chłodzenia pracujących w ekstremalnych warunkach)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cerb
Stwórca



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 3098
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mława
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:22, 29 Gru 2014    Temat postu:
widman napisał:

Borygo EKO nie wlewamy do naszych motocykli!!! inna baza.
Jak chcemy borygo to formuła ALU (płyn do układów chłodzenia pracujących w ekstremalnych warunkach)

A to ciekawe co napisales. Musze powiedziec, zez plynami chlodniczymi mam do czynienia na co dzien bo pracuje na stacji paliw. Znam ich specyfikacje, do czego sluza ale nigdy tego nie zglebialem jezeli idzie o motocykle. Trzeba bedzie nadrobic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RasAlGhul
Zetofil



Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 1437
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Banino
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:09, 07 Sty 2015    Temat postu:
Ja tam do wszystkiego leje Prestone, jak ktos na zlocie widzial moje wydechy to moze sobie wyobrazic jaka byla temperatura, takie cuda tylko przez zapchany odplyw. Korek to prosty układ sprężyna + uszczelka, nie ma sie tam za bardzo co zepsuc. Z moich obserwacji z roznymi ukladami chlodzenia moge napisac, ze uklad zatyka sie najczesciej w kroccu do ktorego jest podlaczony gumowy wezyk. Ostatni przypadek to rozerwany na szwie zbiornik wyrownawczy w BMW 745
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rapet1




Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gostyń na Śląsku
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:34, 08 Sty 2015    Temat postu:
ja jak miałem gsxr lałem cały czas Perstone i nic się nie działo , ale na kopalni na dole do spalinówek używamy płyn o podwyższonej temp wrzenia bodajże 180st niby nie cza go wymieniać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
widman
Zaglądacz



Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:29, 08 Sty 2015    Temat postu:
Prestone jak najbardziej nadaje się do moto, baza glikol etylenowy,
kolor bezbarwny. Temperatura wrzenia płynu 129°C. Sporo użytkowników motocykli go stosuje Smile


Ostatnio zmieniony przez widman dnia Czw 21:46, 08 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.z1000.fora.pl Strona Główna -> Problemy techniczne - Z1000/Z1000SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group Boyz theme by Zarron Media 2003



Regulamin