Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
liechmaster
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:12, 18 Lis 2013 Temat postu: problem z zatartą dzwignią biegów - rozwiązany! |
|
|
Hej,
Jeżdżąc ostatnio, zauważyłem że mam problem z zrzuceniem czwórki. (nie ważne czy z przygazówką czy bez, z minimalnym sprzęgłem czy pełnym)
w górę 1>2>3>4>5>6 bez żadnych problemów
w dół 6>5>4 bez problemów
4>3 - często dźwignia jakby była już w dole i nie chce zejść
3>2>1 bez problemów.
Myślałem że to może problem dźwigni(ramienia) ale wtedy raczej nie dotyczyłoby to tylko 4 biegu.
czy to czas rozejrzeć się za zębatkami/skrzynią na allegro?
Macie jakieś pomysły?
tak, wiem, do jazdy po mieście wystarczy 1,2,3 ; )
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
gunter
Stary wyga
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 712
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Inowrocław / UK Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:22, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Przed rozebraniem silnika radzę mimo wszystko wykręcić podnóżek, wyczyścić, nasmarować, skręcić i przejechać się w celu sprawdzenia czy problem nadal istnieje.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bazyn
Świeżak
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ząbkowice Śl. Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:35, 18 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Typowy problem modeli 07-09 zacieranie się dźwigni w miejscu montowania przy podnużku przy zbijaniu w dół dźwignia nie odbija i nie można zredukować biegu, wystarczy rozkręcić wyczyścić i przesmarować i wszystko dział super
|
|
Powrót do góry |
|
|
liechmaster
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:05, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Czytałem o tym problemie bo jest faktycznie znany.
Myślałem jednak że to nie ten problem bo tylko z 4 były problemy.
Rozebrałem podnóżek i sucho jak pieprz. nie wiem jak ta dźwignia chodziła . W ręku ledwo mogłem ją ruszyć na podnóżku o płynności nie wspominając.
Nasmarowałem, chodzi gładko jak masło, założyłem i jaka różnica, dzień do nocy, teraz to wystarczy lekko stuknąć i już wchodzi. zero problemów.
Dobra rada, mniej myśleć a więcej działać
Dzięki za radę!
Ostatnio zmieniony przez liechmaster dnia Śro 22:06, 20 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mihoo
Administrator
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 6229
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:29, 20 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
To tylko cieszyć się się z takiej błahostki,bo brzmiało na początku nieciekawie - bieg/skrzynia do wymiany!
Dobrze,że są koledzy z forum co napiszą/pomogą.
PS:zmieniłem tytuł tematu,może jeszcze kiedyś komuś się przyda.
|
|
Powrót do góry |
|
|
avator
Administrator
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 2220
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: slu Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:46, 21 Lis 2013 Temat postu: Re: problem z zatartą dzwignią biegów - rozwiązany! |
|
|
liechmaster napisał: | Hej,
Jeżdżąc ostatnio, zauważyłem że mam problem z zrzuceniem czwórki. (nie ważne czy z przygazówką czy bez, z minimalnym sprzęgłem czy pełnym) |
pozwól że na podstawie tych czynności cos chcę powiedzieć
liechmaster napisał: | w górę 1>2>3>4>5>6 bez żadnych problemów |
to jest dla mnie zrozumiałe
liechmaster napisał: | w dół 6>5>4 bez problemów
3>2>1 bez problemów. |
to tez jest jak najbardziej zrozumiałe
liechmaster napisał: |
Rozebrałem podnóżek i sucho jak pieprz. nie wiem jak ta dźwignia chodziła . W ręku ledwo mogłem ją ruszyć na podnóżku o płynności nie wspominając.
Nasmarowałem, chodzi gładko jak masło, założyłem i jaka różnica, dzień do nocy, teraz to wystarczy lekko stuknąć i już wchodzi. zero problemów.
|
zrobiłeś jak jak większość co miała podobny przypadek , ja tego przypadku nie miałem
Bazyn napisał: | Typowy problem modeli 07-09 zacieranie się dźwigni w miejscu montowania przy podnużku przy zbijaniu w dół dźwignia nie odbija i nie można zredukować biegu, wystarczy rozkręcić wyczyścić i przesmarować i wszystko dział super |
a to ciekawe, nie wnikam ,ale...
liechmaster napisał: |
4>3 - często dźwignia jakby była już w dole i nie chce zejść
|
skoro przy wbijaniu jak i z rzucaniu jest wszystko w porządku oprócz 4>3
, przeciez ta dźwignia nie zmienia położenia ,nie przesuwa się na boki czy tam gdziekolwiek , zawsze jest w tej samej pozycji ,przy innych biegach dobrze a w jednym przypadku cos nie tak? sam napisałeś że dźwignia była na dole , i co? dalej nie poszła , a posmarowana w tej samej pozycji zmienia biegi, kiedyś to rozkrecałem i nawet jak tam by był papier ścierny to i tak by chodziła dobrze.
wniosek : albo źle operujesz , albo konczy się "precyzyjność" skrzyni jak i samo jej wysprzęglenie przy zbijaniu w dół , nie pytaj o co chodzi, bo każda skrzynia może inaczej pracować , po mimo to że sa takie same np: olej ma tez znaczenie, wszystko zalezy od stopnia zużycia, skoro w mieście nie używasz 4>5>6 a jest palnik to kiedyś się zemści , wiem że zet jest do tego stworzony ale wieczny.
mam nadzieję że mnie zrozumiałeś , bo ja na razie nie wierzę w bajkę z dźwignią , nie potrafię
mihoo napisał: |
Dobrze,że są koledzy z forum co napiszą/pomogą.
|
masz racje
|
|
Powrót do góry |
|
|
liechmaster
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:38, 22 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Podchodziłem do tej porady sceptycznie.
Zwłaszcza że nie widziałem i nie czułem problemu że dźwignia źle chodzi.
Miałem też świadomość że przy zmianie biegów pozycja po zmianie nie jest zależna od biegu (to logiczne) i dodatkowo problem jednego biegu a nie kilku.
Wcześniej jeździłem er6 i skrzynia moim zdaniem chodziła podobnie, tzn ja operowałem podobnie (czyli twardo).
Jak miałem problemy z czwórką to w 60-70% przypadkach. Przy kupnie motocykla sprawdzałem biegi (wracając do domu również) skrzynia pracowała poprawnie. Problem 4 pojawił się z czasem. Jak mi 3 razy z rzędu w mieście odmówiła zrzucenia i potem stojąc na światłach walczyłem z dźwignią to przestałem wchodzić wyżej niż 3.
W końcu, stwierdziłem że przesmarować mogę bo nic mnie to nie kosztuje. Po zmontowaniu jak napisałem różnica w działaniu dźwigni jest kolosalna.
Na innym "zagramanicznym" forum, problem dotyczący rocznika 7-9 i nieprzesmarowania dźwigni jest nawet podczepiony. Więc coś było na rzeczy.
Co ciekawe zapytałem człowieka od którego kupiłem motocykl o problem ze skrzynią, mówił że miał tak na początku i psiknął WD40. Podejrzewam że to psiknięcie właśnie z czasem wyschło bo to nie smar.
Być może źle operowałem dźwignią, być może problem jest ale przez to że dźwignia chodzi zdecydowanie lepiej, dużo rzadziej wystąpi, nie wiem.
Wiem że po nasmarowaniu, jak jeździłem w kółko wrzucając/zrzucając 1-5 nie miałem ani razu problemu z 4. Po przejażdżce po mieście również.
W magię, wróżby i przesądy nie wierzę. Wierzę w to czego mogę doświadczyć, teraz doświadczam poprawnego działania skrzyni (może pozornego, przyszły sezon to zweryfikuje)
Ostatnio zmieniony przez liechmaster dnia Pią 9:41, 22 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
D0minik
Znajomy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 330
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 0:00, 23 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
To fajnie, że już szpej nie ma żadnych bolączek. To WD-40 pewnie dużą rolę tu odegrało ( przyśpieszyło wysuszenie ), bo on rozpuszcza i wypiera smar, a nie smaruje. Później kurz siada na tłuste badziewie. Śmieszą mnie ludzi, którzy WD-40 używają do smarowania łańcucha, bo przecież to jest tłuste ^^
|
|
Powrót do góry |
|
|
|