Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
InkRZE
Zaglądacz
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:01, 18 Gru 2016 Temat postu: Przegląd z1000SX po 25 tys km |
|
|
Panowie,
Jaki mniej więcej jest koszt (części+robocizna) przeglądu po 25 tys km w Z1000SX?
dzięki za odpowiedzi
T.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pon 7:17, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Panie, kompletnie nie ten dział - przenoszę.
Co do serwisu - pytasz o koszty w ASO? Czy u zwykłego mechanika?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Misiaczq
Zaglądacz
Dołączył: 20 Mar 2016
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: FSL/FSU Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:56, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Do ASO najlepiej zadzwonić, jak serwisowałem Yamahę to ceny różniły się nawet do 100% między samymi ASO.
|
|
Powrót do góry |
|
|
InkRZE
Zaglądacz
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:28, 19 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Tu i tu mnie interesują ceny. Pytam ile Was kosztowało to w ASO lub niezależnym serwisie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Wto 5:54, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
InkRZE napisał: | Tu i tu mnie interesują ceny. Pytam ile Was kosztowało to w ASO lub niezależnym serwisie. |
Pytanie z dupy ASO ma tabelkę czynności dla danego modelu i przebiegu (tam jasno jest wyszczególnione, co się robi i sprawdza przy każdym przebiegu), ale jak podczas serwisu znajdą np pęknięta linkę, wymienią - koszt wzrasta. Zależy od stanu moto. Nie wspominając o prywatnych mechanikach, tam może być lambada z cenami.
Niemniej na 24K robi się większy przegląd (+ standard, czyli oleje, płyny, filtry), w zależności od ASO, koszt będzie około 1000-1500 zł (albo i więcej,zależy jak ASO się ceni i ile marży doliczy).
U prywatnego to nie wiem, bo nie każdy mechanik ogarnia Zielone maszyny. Jeden wymieni tylko olej i weźmie 200 zł, inny podejdzie do tego porządnie i przetrzepie całe moto, kasując i 2 koła.
Podzwoń, popytaj, porównaj ceny. ASO powie Ci mniej więcej, ile kosztuje przegląd na 24 K. Prywatny mechanik każde Ci zrobić listę czynności i dopiero wyceni.
Serwisowałeś już moto w ASO? Masz moto używane, czy od nowości? Jak opcja z używanym, to oddałbym do ASo na serwis + dokładne sprawdzenie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
InkRZE
Zaglądacz
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:14, 20 Gru 2016 Temat postu: przegląd |
|
|
Pytanie normalne. Wiem jak używać telefonu i wpisać w google "ASO Kawasaki" . Po prostu zanim podzwonię chciałem wiedzieć czy ktoś robił ostatnio i skasowali go na tyle, a tyle. Moto mam od nowości i serwisowałem w ASO. Kroją niesamowicie. Dlatego zastanawiałem się, czy ktoś mi może powiedzieć, że jego znajomy mechanik zrobił tak jak w książce za xxx PLN. Mógłbym wtedy mieć rozeznanie między róznicą ASO/niezależny serwis.
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:59, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
znajomy mechanik nigdy nie zrobi tak, jak w ASO. Możesz pokazać mu wykaz tabelki czynności serwisowych - jak to Twój znajomy, to może i sprawdzi, jak nie - w większości oleje i zrobi to, co najważniejsze. Zresztą, jak serwisujesz w ASO to wiesz, jak to działa
Nie twierdzę, że ASO to bóstwo i tam same spece - jasne, jak znasz kogoś, kto robi rzetelnie, z pasją i dba o moto klienta bardziej, niż o swoją żonę - oddaj tam, ale czy będzie taniej? Wątpię, bo prywatni, którzy wiedzą, że robią zajebistą robotę, też lubią się cenić. Ja niestety jeszcze takiego mechanika nie spotkałem, a naciąłem się tyle razy, że głowa mała.
ASO to inna bajka, oni muszą trzymać się wytycznych polskiego importera Kawasaki - inaczej straciliby autoryzację i tak naprawdę cały biznes A jak coś jest nie tak, zawsze możesz zgłosić do Kawasaki Polska, uwierz - nie olewają zgłoszeń o tym, że jakiś dealer leci w kulki. Przy prywatnym mechaniku nie masz nic (ja nawet faktur nie dostawałem, choć o nie prosiłem wiele razy).
|
|
Powrót do góry |
|
|
kopi800
Bywalec
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:17, 20 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
damiang napisał: | InkRZE napisał: | Tu i tu mnie interesują ceny. Pytam ile Was kosztowało to w ASO lub niezależnym serwisie. |
Pytanie z dupy ASO ma tabelkę czynności dla danego modelu i przebiegu (tam jasno jest wyszczególnione, co się robi i sprawdza przy każdym przebiegu), ale jak podczas serwisu znajdą np pęknięta linkę, wymienią - koszt wzrasta. Zależy od stanu moto. Nie wspominając o prywatnych mechanikach, tam może być lambada z cenami.
Niemniej na 24K robi się większy przegląd (+ standard, czyli oleje, płyny, filtry), w zależności od ASO, koszt będzie około 1000-1500 zł (albo i więcej,zależy jak ASO się ceni i ile marży doliczy).
U prywatnego to nie wiem, bo nie każdy mechanik ogarnia Zielone maszyny. Jeden wymieni tylko olej i weźmie 200 zł, inny podejdzie do tego porządnie i przetrzepie całe moto, kasując i 2 koła.
Podzwoń, popytaj, porównaj ceny. ASO powie Ci mniej więcej, ile kosztuje przegląd na 24 K. Prywatny mechanik każde Ci zrobić listę czynności i dopiero wyceni.
Serwisowałeś już moto w ASO? Masz moto używane, czy od nowości? Jak opcja z używanym, to oddałbym do ASo na serwis + dokładne sprawdzenie. |
Dlaczego uważasz, że pytanie z Dupy? Według mnie to raczej normalne pytanie, mnie też interesuje jakie są doświadczenia z cenami w ASO.
Ponadto ASO przy marce Kawasaki może oznaczać nie Dealera ale prywatny warsztat, z którym ProBike ma podpisaną umowę na serwisowanie marki Kawasaki, chociaż wcale ten warsztat nie jest Dealerem. Ja serwisowałem swojego SX-a dwukrotnie w różnych warsztatach prywatnych uznawanych przez ProBike jako ASO, tylko dlatego, że właśnie mieli z nimi umowę - jakość tych warsztatów wątpliwa - ale na pewno tańsze niż Dealer.
A tak na koniec kolego - to proponuję trochę więcej wyrozumiałości, nawet, jeśli Tobie pytania wydają się głupie - to niekoniecznie obiektywnie są głupie!
Ostatnio zmieniony przez kopi800 dnia Wto 22:18, 20 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dicio
Z-zlot friend
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 1596
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolnyśląsk- Oleśnica Płeć:
|
Wysłany: Śro 7:26, 21 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Nie ma pytań z dupy chyba że polityczne pytania
Nie znam się na wszystkim jak kolega damiang ale ci wszyscy mechanicy z ASO
to jedna banda byle cię z kasować na trzech pracujących w Aso jeden ma pojęcie a reszta całe życie się uczy
Nawet z tego forum znam osobiście dwóch trzech a nawet czterech kolegów
co pod każdym względem i wiedzą zagną każdego fachowca z ASO
z racji tego że motong na gwarancji zmuszony byłem jechać do ASO i byłem w dwóch w różnych częściach Polski i wszędzie zajmowali się moją maszyną nie doświadczeni mechanicy.
Następne moje wizyty to takie że nie opuszczałem motocykla nawet na chwilkę
i patrzyłem co gostek robi - ale że palę to w końcu wyszedłem na faję po kilku minutach wracam i co super serwisant zdążył mi ujebać lusterko
|
|
Powrót do góry |
|
|
Madras
Z-zlot friend
Dołączył: 24 Wrz 2010
Posty: 1540
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Głogów Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:17, 21 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Motocykl to nie prom kosmiczny nie trzeba być prof. dr. hab - itd. najlepiej mieć zaufanego mechanika ( kumpla ) i nie ważne czy to ASO , czy inny warsztat , ja oddaje swój motocykl do kumpli którzy nawet nie mają warsztatu ale wiedzę mają taką że Hooooo , Dicio dobrze mówi na forum jest kilku takich fachowców i jak masz blisko to do nich maszynę zawieźć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pavlacos
Bywalec
Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 9:28, 22 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Cytat: | ASO to inna bajka, oni muszą trzymać się wytycznych polskiego importera Kawasaki - inaczej straciliby autoryzację i tak naprawdę cały biznes Smile A jak coś jest nie tak, zawsze możesz zgłosić do Kawasaki Polska, uwierz - nie olewają zgłoszeń o tym, że jakiś dealer leci w kulki. Przy prywatnym mechaniku nie masz nic (ja nawet faktur nie dostawałem, choć o nie prosiłem wiele razy). |
ja tam daje do ASO, jakoś specjalnie drogo nie wychodzi (mimo że mam stary sprzęt) przynajmniej zrobią wg listy, a jak coś się zjebie z tego zakresu o mam papier i można zrobić ew dym
ale fakt, często są tam młode chłopaki na praktykach, wystarczy chwile porozmawiać zagadać i wychodzi indolencja, raz jak mi koleś śrubę zmieniał od zacisku w suzuki to myślałem że mu jebnę - także lepiej czasem nie patrzeć
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:32, 22 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Dicio napisał: |
Nie znam się na wszystkim jak kolega damiang ale ci wszyscy mechanicy z ASO
to jedna banda byle cię z kasować na trzech pracujących w Aso jeden ma pojęcie a reszta całe życie się uczy
|
Nie wrzucaj wszystkich mechaników z ASO do jednego wora. Miałeś pecha, trafiałeś na debili i tyle. Ja miałem pecha i trafiałem na debili z prywatnych serwisów, ale przynajmniej jestem fair i napisałem wyżej, że to bardzo śliski temat i nie da się jednoznacznie określić. Ja trafiłem do zajebistego ASO, gdzie KAŻDY mechanik ogarnia temat i tyle, nawet po gwarancji będę u nich robił moto (ba, nawet na wiosnę Ducati do nich prowadzę).
Co do znania na wszystkim - wyrażam swoją opinię i tyle, a piszę tylko wtedy, gdy jest to poparte doświadczeniem.
Co do pytania o koszty - tak, pytanie całkiem z dupy. Nie wiemy, jaki jest stan SX'a kolegi, który zadał pytanie, nie wiemy, jak dbał o moto, nie wiemy, czy np. nie sypie się mu 4ty bieg od gumowania - czy to ASO, czy prywatny mechanik - jak podczas przeglądu znajdzie coś ponadprogramowego do zrobienia, koszty wzrosną.
Standardowy przegląd na taki przebieg zamknie się w 1-1,5 K.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dicio
Z-zlot friend
Dołączył: 23 Mar 2014
Posty: 1596
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolnyśląsk- Oleśnica Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:21, 22 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
No widocznie miałem takie szczęście i też opisuję z doświadczenia
ostatnio jak się wydawał na ok serwisanta to potem się okazało że koło mi tak dojebał że pneumatem nie chciało puścić
nie ma co się irytować życzę wesołych świąt i szczęśliwego nowego roku
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:45, 23 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Jasne, w ASO też są praktykanci, trzeba uważać wszędzie. Ja na prywatnych się przejechałem - to raz felga cała orypana przy zmianie opon, to raz wahacz porysowany, to ostatnim razem koleś zmieniał olej i uszczelniacze w lagach a skończyło się na zakupie nowych goleni - generalnie parodie
Wszystkim wesołych I czekamy na sezon 17`
|
|
Powrót do góry |
|
|
|