Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tuchol
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:08, 31 Lip 2017 Temat postu: Strzelanie z wydechu |
|
|
Witam,
Mam problem : Z1000 07-09 na carbonowych Devilach. Przy jeździe z zamknietą manetką (redukcje etc) strzela marchewami z jednego wydechu.
Jeśli dobrze się orientuje to przy zamkniętych przepustnicach (tps) paliwo powinno być odcięte (tzn wtryskiwacze nie powinny podawać paliwa)?
Zawory, przepustnice sa wyregulowane.Mapy nie były dłubane. Miał ktoś podobny problem?
TPS? MAP? Wtryskiwacz?
Pozdrawiam,
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kark
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:03, 02 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Hej
Kolego jak stoisz na postoju też masz manetkę zamkniętą a mimo to silnik pracuje. Jaki z tego wniosek? Na zamkniętej manetce jest podawana minimalna ilość paliwa potrzebna do zachowania pracy silnika
Moje każde moto z akcesoryjnym wydechem które miałem strzelało więc, nie ma się czym zanadto przejmować.
|
|
Powrót do góry |
|
|
jackas
Świeżak
Dołączył: 25 Maj 2017
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:21, 02 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Kark napisał: | Hej
Kolego jak stoisz na postoju też masz manetkę zamkniętą a mimo to silnik pracuje. Jaki z tego wniosek? Na zamkniętej manetce jest podawana minimalna ilość paliwa potrzebna do zachowania pracy silnika
Moje każde moto z akcesoryjnym wydechem które miałem strzelało więc, nie ma się czym zanadto przejmować. |
No niezupełnie tak jest - co innego wolne obroty silnika, a co innego hamowanie silnikiem.
Nie wiem jak w moto, ale samochodem hamując silnikiem komputer pokazuje 0 L/100km czyli odcina całkiem paliwo, a jak wrzucisz luz masz już zużycie paliwa by silnik nie zgasł.
Gdyby to był dwusuw to minimalna ilość paliwa byłaby potrzebna do smarowania silnika, ale w przypadku czterosuwa przy przy przelotowym akcesoryjnym wydechu prawdopodobnie czujniki podają błędne wartości do ecu i stąd strzelanie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kark
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Knurów Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:01, 03 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
jackas w sumie racja, takie rzeczy to na gaźnikach
|
|
Powrót do góry |
|
|
pavlacos
Bywalec
Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 8:40, 03 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Tez tak mam, tyle ze z dwoch -wieczorem jest disco:)
Zastanawiam sie czy to nie prz3z system ais (dopalanie spalin) mozna to wywalic(zakladasz takie plytki wtedy) -dopytam w serwisie
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwysdz1981
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Nie 11:00, 03 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
W moim 2014r hamowanie silnikiem nie odcina do konca paliwa. Sprawdzone na liczniku gdzie podaje chwilowe spalanie. Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
macjan
Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:02, 03 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Ja mam z1000 08 na przerobionych wydechach z poprzedniego modelu i strzela ale bez marchew. Mi to osobiście nie przeszkadza (fajny efekt robi) i nie wnikam czemu tak jest
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bebok
Świeżak
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:29, 03 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
siwysdz1981 napisał: | W moim 2014r hamowanie silnikiem nie odcina do konca paliwa. Sprawdzone na liczniku gdzie podaje chwilowe spalanie. Pozdrawiam |
Niektóre liczniki spalania chwilowego nie podadzą zerowej wartości, tylko np 1 lub 2 litry. Nie oznacza to, że silnik wtedy coś spala, tylko tak jest wyskalowany komputer. Jak hamujesz silnikiem, to nie pobiera paliwa. Dopiero poniżej 2 tysięcy, może 1,5 tysiąca mimo zamkniętej manetki ecu podaje paliwo, żeby silnik nie zgasł.
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwysdz1981
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Nie 21:09, 03 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Niektóre liczniki spalania chwilowego nie podadzą zerowej wartości, tylko np 1 lub 2 litry
Skąd taki wniosek?? Jeśli nie spala paliwa pokazuje "0" lub "---"
Tyle w temacie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pavlacos
Bywalec
Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 19:34, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
paliwo dopala się w wydechu, a ais dodaje powietrze na koniec i na jedyneczce odpuszczasz i łududu dudu dudu - pięknie
a wieczorem disco:)
wszystko ok, tak ma być, nie ma kata więc co powstrzyma ten wylot swobodny...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tuchol
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:01, 14 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Kurcze, dalej nie nagrałem.. dopalanie jest normalne.. strzały z wydechu jak na odcinaniu zapłonu w gaźnikowcu już raczej nie
|
|
Powrót do góry |
|
|
damiang
Moderator
Dołączył: 25 Lut 2016
Posty: 1401
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielkopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 5:10, 15 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
siwysdz1981 napisał: | Niektóre liczniki spalania chwilowego nie podadzą zerowej wartości, tylko np 1 lub 2 litry
Skąd taki wniosek?? Jeśli nie spala paliwa pokazuje "0" lub "---"
Tyle w temacie. |
Nie zgodzę się, w SX np komp pokaże "--" tylko w chwili, gdy odpalisz moto (lub nie), wystarczy, że ruszysz i komp zaczyna liczenie - niejednokrotnie przy spokojnej jeździe, odjęciu gazu i toczeniu się pokazywał mi spalanie 1-2 L Niestety nauczyłem się, by nie polegać ani na wartości Range, ani na spalaniu pokazywanym na kompie, jest po prostu niedokładne.
A co do wątku, szczelanie fajne jest
|
|
Powrót do góry |
|
|
siwysdz1981
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pią 6:30, 15 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Czyli wniosek taki ze nie odcina paliwa do konca
|
|
Powrót do góry |
|
|
pavlacos
Bywalec
Dołączył: 22 Paź 2015
Posty: 214
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 7:37, 15 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
I i II gen to silnik z zx9r i to jest taki wtrysk na siłę troszkę, więc strzela i robi dziwne rzeczy zauważ też, że już nie masz katalizatora
Też to mam (nie przeszkadza mi za bardzo) ale co mnie bardziej irytuje to że manetka się zrobiła ultra czułą więc czasami szarpie na niskich.
Co będę robił:
Synchro przepustnic i zmiana filtra powietrza (no skoro będzie synchro to wrzuce sportowy filtr coby dwa raz nie robić)
Za strzelanie myślę odpowiadają przepustnice no i ais (pair) który dorzuca powietrze i wali w komin (są takie zaślepki do kupienia, jeżeli to wywalasz np. womet tech)
tu np masz opisane ockmn (min removing backfire - co cie trapi)
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie wiem jeszcze czy to będę usuwał, natomiast jest to niezbędne jakby doszedł PC III i trzeba by wystroić silnik
Ty masz sondę lambda (albo sprawdź czy ją masz) bo ona powinna sterować mieszanką
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bebok
Świeżak
Dołączył: 14 Lut 2016
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tychy Płeć:
|
Wysłany: Sob 2:30, 16 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
siwysdz1981 napisał: | Czyli wniosek taki ze nie odcina paliwa do konca |
Raczej taki wniosek, że nie wiesz o czym piszesz. Pierwsze wyniki od wujka google:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Producenci niektórych pojazdów stosują zabieg, że licznik chwilowego spalania pokazuje jakąś wartość (1-2 litry) podczas hamowania silnikiem, aby komputer bardziej dokładnie obliczał spalanie na 100km. Inni stosują inne algorytmy i ich liczniki pokazują 0 lub --
Poczytaj, a nie pisz pierdół.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|